Onko täällä muita, jotka eivät enää viihdy Suomessa?
Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen menettänyt isänmaallisuuteni lähes kokonaan. Ennen olin todella isänmaallinen ja Suomi oli parasta.
Nyt en enää koe niin. Tämä maa ei ole enää entisellään ja pahoin pelkään että alas mennään.
Tekisi mieli lähteä ja kokeilla asumista muualla. Tiedän ettei mikään maa ole paratiisi, mutta lähtemisen kynnys Suomesta on kohdallani todella laskenut.
Surettaa sotaveteraanit ja sukupolvi, joka sodan jälkeen rakensi tämän maan uudelleen. Eivät he varmasti tätä halunneet.
Kommentit (195)
"Elvytyspaketit" yms. ovat RAHANPESUA.
Myös maskikauppa ja tukipaketit yrityksille olivat rahanpesua.
Tämä ilmastonmuutoshumppa, kolmas sukupuoli -utopia ja siihen lapsien värvääminen, EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen sinisilmäkansan vuoksi ja ylipäätään kaiken maailman turhuuden perässä sopulilaumana vaeltaminen saa oksentamaan ja inhoamaan periaatteessa rakasta isänmaata.
Eniten inhottaa nykyään se kuinka Suomi on maksajana kaikessa. Miten paljon korona-aikana maksettiin tukia muille maille, nyt Ukrainalle jne.
Ja samaan aikaan saa lukea kuinka esim nuorten mielenterveysongelmat räjähtämässä käsiin kun ei ole resursseja. Ja terveydenhuolto muutenkin kaaoksessa. Palkat huonot jne.
Eli suomalaisten hyvinvointi täysin toisarvoinen asia :(
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdoton ajatus, että huijas Suomessa pyrittäisiin lopettamaan?
Entä jos ministerien pitäisi nauttia Eduskunnan vaikka 2/3 luottamusta.
Eipä taidettaisi saada mitään hallitusta kokoon. Elettäisiin jatkuvassa hallituskriisissä. Sekö se olisi se teidän onnelanne?
Tässähän juuri tutkittiin, että armeijan käyneistä miehistä poliitikot ovat muita älykkäämpiä ja rehellisempia. Mitä korkeampi asema politiikassa, sitä enemmän noita ominaisuuksia. Ollaanko me tavikset sitten muka jotenkin erinomaisen rehellisiä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Miä haluaisin muuttaa jonnekin, missä on aina lämmin. Joku +30 C. En vaan tiedä, millä elättäisin itseni siellä lämpimässä. Kerjäläiseksikäön en haluaisi ryhtyä.
Lähe miun mukkaan jos olet naispuolinen. Hyvinkin voisin toisenkin elättää mutta kun en ole keksinyt miten siellä jossakin saisi aikansa kulumaan kun ei nuita hienoja harrastuksia mitä siellä yleisesti suomalaiset harrastaa, golfit sun muut kotkotukset.
Suomessa vajoaa tai on jo kriisissä hyvin monet osa-alueet; sairaanhoito, psykiatrinen hoito, oppimistulokset, lastensuojelu, vanhustenhoito, maanteiden kunto, urheilu jne.. Verotus on kuitenkin tapissa, joten noiden asioiden ei pitäisi olla rempallaan, joten kyse on ilmeisesti niin syvästä täysin käsistä karanneesta rakenteellisesta korruptiosta, että se hajottaa asian kerrallaan. Missään muussa pohjoismaassa ei ole vastaavaa vajoamista.
Mun pikkukaupungissa kuulee enemmän ulkomaan kieltä ja ihmiset ovat oudon näköisiä. Töihinhän niitä ei raskita laittaa. Mukulaa vaan pukkaa niille, mutta eivät elätä niitä ja asunnot, tarhapaikat sosiaaliliturvassa ym ovat ensimmäisenä jonossa. Suomalaiset on ikuisia kakkosia myös omassa maassaan. mumeli
Kävin kesällä Italiassa. Yllätys oli melkoinen, kun näin esimerkiksi millaisilla autoilla he ajavat. Todella hienoja uusia autoja.
Paljonkos Suomi maksoikaan Italialle koronan aiheuttamista menetyksistä?
Hyvin siellä nyt näyttää pyyhkivän.
Minua kiusaa eniten vallalla oleva itsekkyys, erityisen huonot tavat ja älytön röyhkeys, ihmisten tyhmistyminen ja toisten vähättely ja syrjiminen. Myös liikennekäyttäytyminen on mennyt tolkuttomaksi, siinä on erityisesti kyse itse kunkin turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmastonmuutoshumppa, kolmas sukupuoli -utopia ja siihen lapsien värvääminen, EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen sinisilmäkansan vuoksi ja ylipäätään kaiken maailman turhuuden perässä sopulilaumana vaeltaminen saa oksentamaan ja inhoamaan periaatteessa rakasta isänmaata.
"EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen"
5,5 milj. asukkaan Suomi? Moisille lausahduksille ei voi muuta kuin hymyillä :)))
Vierailija kirjoitti:
Miksei valittajat vaan lähde jonnekin missä on ihanampaa?
Lähteminen ei ole yksinkertaista. Mutta tuollainen "antaa vetää" -asenne kertoo siitä, että jotkut eivät kestä sitä, kun Suomen epäkohtia nostetaan esiin: ovat varmaan sellaisia, jotka haluavat ummistaa silmänsä niiltä ja ärsyyntyvät, kun niistä aletaan puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei valittajat vaan lähde jonnekin missä on ihanampaa?
Lähteminen ei ole yksinkertaista. Mutta tuollainen "antaa vetää" -asenne kertoo siitä, että jotkut eivät kestä sitä, kun Suomen epäkohtia nostetaan esiin: ovat varmaan sellaisia, jotka haluavat ummistaa silmänsä niiltä ja ärsyyntyvät, kun niistä aletaan puhua.
Juuri näin. Lähteminen aiheuttaa monenlaisia ajatuksia. Tämä kuitenkin on ollut rakas kotimaani 45 vuotta. Ja on surullista huomata etten enää tunne niin. Nyt pitäisi löytyä se rohkeus ja lähteä.
Itse en usko, että Suomi tästä enää tulee nousemaan. Nyt on muiden maiden vuoro olla siellä kärjessä onnellisuustilastoissa tai missä lie.
Mä olen liian vanha lähtemään enää työn perässä ulkomaille ja eläkkeeseen on vielä 6v. Pakko asua täällä siihen asti, mutta eläkkeellä aion viettää ainakin pitkiä aikoja jossain etelässä, jos en peräti muuttaa kokonaan.
Suomessa päättäjillä tuntuu olevan oma lehmä ojassa ja moni tähyilee vain jatkovirkoja EU:ssa mikä selittää sen, että politiikkaa tehdän EU:n sanelupolitiikan mukaan. Suomesta viis! Jyrki Katainen jo näytti esimerkkiä tässä, miten oma lehmä oli ojassa jo vuosikymmen sitten ja palkintona odotti iso EU-virka. Sanna Marin on laittanut vielä lisää kierroksia EU-virka tähtäimsessä ja globlisminlasit päässään.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyhallituksen ajaman uusfeministisen ja epäisänmaallisen linjan vuoksi muuttamassa pois Suomesta ensi vuoden tammikuussa. Työkuviot sain järjestymään ulkomaille. Väsyin Suomen linjaan, kun äänestämällä ei voinut oikeasti vaikuttaa vaan hallitukset ajavat Suomessa enemmän EU:n asioita kuin suomalaisten. Olen pitänyt Suomea EU:ssa pohjolan hölmölönä jo yli vuosikymmenen ajan. SUomella pyyhitään pöytää EU:ssa ja sen tietävät mm. saksalaiset.
Jaa. Saksalaiset maksavat EU:ssa eniten ja ovat usein näin maksaneet myös suomen laskut. Fortumin typerät yrityskaupat suomalaisen verorahoilla on aivan oma juttunsa eikä tee Saksasta sitä pahaa osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutospuheisiin perustuvat vaatimukset yrittäjille, sekä itsekeskeisyyteen kouluttava (tai itsekeskeisyyttä hyödyntävä) woke, ovat "lännen" rahanpesuorganisaatioiden (mm. EU, NATO) keinoja toteuttaa varojen siirtoja. Ilman systemaattista aivopesua varainsiirtojärjestelmä olisi vaarassa - imeehän se voimansa veroa maksavista, he eivät missään nimessä saisi keskittyä olennaiseen ja olla yhtenäisiä.
Mutta mikä saa sinut ajattelemaan, että muuallakin ei olisi näin? Organisaation on globaali.
^siis... mikä saa sinut ajattelemaan, että muualla ei olisi nän.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kesällä Italiassa. Yllätys oli melkoinen, kun näin esimerkiksi millaisilla autoilla he ajavat. Todella hienoja uusia autoja.
Paljonkos Suomi maksoikaan Italialle koronan aiheuttamista menetyksistä?
Hyvin siellä nyt näyttää pyyhkivän.
Samaa minäkin mietin. Tosin tiedostan, että Suomi oli vain yksi, pienempi, maksajista. Tanska, Saksa, Ruotsi yms saivat suuemman taakan.
On huomattu, että suomalainen veronmaksaja on niin hyvä tuottaja, että siitä on varaa siirtää varoja kavereille ulkomailla - näillä kavereilla varmasti on antaa jotain vastinetta siirroista.