Sisareni 9-vuotias poika pyyhki rasvaiset katensa vauvani vaatteisiin! Pojalle ei ole koskaan opetettu mitaan kaytostapoja ja han on piinaavaa seuraa ja epamiellyttava kylaan kutsu
ttava. Olen ripustanut vauvani vaatteita kauniisti seinällä oleviin koukkuihin. Ovat siis esillä ja helposti otettavissa. Poika meni ja pyyhki JUHLAMEKKOON sipsistä ja lihapiirakasta rasvaiset kätensä siihen. Luuli ettei kukaan nähnyt, mutta minä näin. Raivostuin todella ja huusin pojalle, että hän saa pestä mekon vaikka käsin. Sitten rupesi itkettämään kun tajusin, että moiset rasvatahrat eivät silkkisestä mekosta noin vain lähde. Sisareni suuttui puolestaan minulla ja väitti että suutuin turhasta, ylireagoin ja aionko opettaa lapsestani niin materialistin että vaatteet ovat noin tärkeitä.
Koetin selittää että kyse ei ole siitä vaan hänen poikansa jatkuvasta huonotapaisuudesta ja että noin ei vaan yksinkertaisesti saa tehdä. Sisko ei halunnut tajuta ja lähtivät meiltä ovet paukkuen. Poika näytti lähtiessään kieltä.
Huh. Mielipiteitä? Mitä tehdä jatkossa?
Kommentit (45)
idiootilta pennulta kuulostaa. ja sisko taitaa olla vielä tyhmempi...
Siinä iässä pitää jo ottaa vastuu omista tekemisistään, ainakin jos kyse on niin perusjutusta kuin toisten omaisuuden kunnioittamisesta ja siisteydestä.
osoita kovin kypsää asennetta taholtasi. Asian voi käsitellä fiksumminkin lapsen ja tämän äidin kanssa.
Vierailija:
osoita kovin kypsää asennetta taholtasi. Asian voi käsitellä fiksumminkin lapsen ja tämän äidin kanssa.
Siskosi kuulostaa siltä, että hänen kanssaan on asiasta aivan turha keskustella. Sitäpaitsi, jos on munannut lapsen kasvatuksessa noin pahasti, ei sitä helposti myönnä, mitä tuon tilanteen perinpohjainen selvittäminen vaatisi. Jos joku muu, esim. äitisi, voisi hienovaraisesti vihjata pojan huonotapaisuudesta, voisi sinulla ehkä olla jotain mahdollisuuksia selvittää tuota asiaa.
Siis mä ainaki teen pari erilaist salaattii ja sit porkkanoi ihan erikseen nakerreltaviks... niinkö!?
Tuskin se nyt ajatteli varta vasten pyyhkiä niitä rasvasia käsiä siihen. Ettet nyt vaan sinä ihan oikeasti ylireagoinut?
Meinaan jos se vaan koski siihen ja sillä nyt sattui olemaan rasvaiset kädet ja sä rupeet huutamaan skitsona niin kyllä mullakin palais suhun pinna. Ja aika turhamaiselta " prinsessan" äidiltä kuullostatkin.
Kyllä 9-vuotiaan toimista näkee, onko pahan teossa vai ihastelemassa mekkoa. Haluaisin muuten nähdä tuon ikäisen pojan, joka ihailee toisten mekkoja.
Ympäri korvien pitäis tuollaista kakaraa vedellä, vaikka väkivaltaa en harrastakaan, mutta tuollaisen nähdessään tulee pintaan primitiivireaktiot. Karsee kersa!
Ikävä kyllä et kai voi tehdä asialle mitään, jos siskosi on tuollainen urpo. Kannattanee pysyä asiallisissa ja riittävän etäisissä väleissä. Tavata siis juhlissa ja muissa pakollisissa tilanteissa. Muuten taitaa olla viisainta välttää tapaamisia, yleisen sovun nimissä.
ainakin vieraille (sunnuntaina?) silti jotain muuta kuin lihapiirakkaa ja sipsejä.
Vierailija:
Siis mä ainaki teen pari erilaist salaattii ja sit porkkanoi ihan erikseen nakerreltaviks... niinkö!?
Vauvan prinsessamekkoon tuli ehkä rasvatahra...
Kannattaa ehdottomasti katkaista välinsä siskoonsa lopullisesti tuon takia. Ja siskonpoikahan on ihan toivoton tapaus...
Tuon ikäisethän rakastaa lihiksiä ja sipsejä.
Jotkut ääliöt sitten osaa aina takertua epäolennaisuuksiin...
Eli tajuttiin toki, mikä oli ap:n pointti, mutta muustako ei sitten saa keskustella???
törkeä kakara ja äitinsä samanlainen. Kummallista porukkaa. Jos äitinne on elossa, niin olisi mielenkiintoista kuulla hänenkin mielipiteensä asiasta. Jos vaikka hän sanisi siskollesi suorat sanat.
Harmi, että juhlamekosta on tosiaan vaikea saada rasvatahraa pois. Pyydä rahallinen korvaus siltä lapselta. Rahallakaan ei välttämättä enää saa, jos ei samaa ole myynnissä.
Ja jos ei ap:llä ole varaa astianpesuaineeseen niin VAADI että siskosi antaa sinunlle tipan kyseistä ainetta. Se on siinä.
Eihän se lapsen vika ole jos siskosi on tyhmä!