Ymmärrättekö että kala-allergikko ei voi olla edes samassa rakennuksessa jos koju on syönyt siellä kalaa?
Eli jos allergia on oikein paha. Siksi kannattaa katsoa, minkälaiset eväät pakkailee esim. töihin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Sitten se kala-allergikko ei mene töihin, koska kaikkialla kodin ulkopuolella on hengenvaarallista. Minua ei tarvitse kuitenkaan kovistella olemaan ilman kalaa, sillä olen vegaani.
Vegaanit ja velat aina ilmoittautuvat vaikka kukaan ei ole kysynyt. Hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua otti päähän edellisen työpaikan hajuton toimisto. Mä hikoilen runsaasti enkä saanut edes käyttää raikkaalta tuoksuvaa deodoranttia. No joo, ei se toimisto ollut siis oikeasti hajuton, koska löyhkäsihän siellä hiki. Kiitos näiden superallergisten. Ps. Pitäisikö teidän siedättää itseänne? Olen itse siedättänyt pois hajusteallergiani.
Oletko kuullut hajustamattomista deodoranteista?
Hajusteherkille muiden hajusteet voivat olla hyvin vastenmielisiä.
Mulle ei ainakaan sovi muut kuin Rexonan deodorantit, olen kokeillut paria muutakin merkkiä ja niissä on ilmeisesti jotain minua allergisoivia ainesosia koska kainaloihin nousee heti kutiavia paukamia. Noissa Rexonan deodoranteissa taas ei ole hajusteetonta vaihtoehtoa vaikka ne ei vahvasti tuoksuvia olekaan. Omat allergiat tai rajoitteet on vähän pakko laittaa toisten ihmisten allergioiden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.
ap
Sitten vain yhteys työterveyteen ja sitä kautta myös yhteys esimieheen, joka varmasti keksii sinulle oman pienen sopen, missä voit viettää taukosi. Ei niin, että muut hyppivät yhden pillin mukaan.
Mutta jos AP on omassa sopessaan soittamassa pilliä ja sitten yllättäen KOJU tuleekin sinne syömään kalaa, niin katastrofi on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla varma etten huomioi muiden allergioita OMISSA eväissäni.
Et pärjäisi pitkään työpaikallani. Meillä on töissä yksi kala-allergikko ja kaikilta työntekijöiltä on kielletty kalaruokien syöminen työpaikalla. Näin se vaan menee, jos joku on oikeasti hengenvaarallisesti allerginen. Eikä tuo minusta ole mikään kovin suuri uhraus, syön kalaa ihan tarpeeksi kotona.
Ei se allergia nyt eväistä leviä.
Jos samassa huoneessa paistetaan, niin silloin kyllä allergeenit leviävät ilmaan. Pari sellaista yllätystä olen kokenut hummerien paiston suhteen ravintolassa, olen niille allerginen. Samoin tuli voimakkaat oireet ilman kautta, kun keitin raakaa purjoa kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko näin moni pitää kalasta niin paljon, että sitä on tuotava myös työpaikalle?? Syökää aitten mökeillänne ihan mitä tahdotte.
ap
Ei ole mökkiä, joten pakko syödä töissä. Lohikeitto on ihanaa
Ap saa varmaan oireita järven vieressä seisoessaankin
pitää hankkia työ jossa voi tehdä etänä ja kaupasta toimittavat maksua vastaan tavaraa. sopivan tutkinnon suorittaminen voi olla mahdotonta kun ei voi mennä mihinkään kouluun opiskelemaan.
Miten ap toimit esimerkiksi ravintoloissa? Mitä tapahtuu jos joku naapuripöydässä tilaa kalaa?
Koju syönyt kalat?
Kala-allergian aste vaihtelee. Joillakin se on niin paha, ettei voi olla edes samassa rakennuksessa, jotkut kestävät, että kalaa käsitellään samassa tilassa, mutta ei voi syödä sitä. Jotkut voivat olla allergisia vain tietyille kalalajeille ja voivat syödä muita kaloja.
Ap:ta toki harmittaa edelleen se, että kala-allergisena kirjoittelin eilen Amarillo-ketjuun :D
Vierailija kirjoitti:
Miten ap toimit esimerkiksi ravintoloissa? Mitä tapahtuu jos joku naapuripöydässä tilaa kalaa?
En ole aloittaja, mutta minulla on pahasti kala-allerginen ystävä. Ja vastaus on hyvin yksinkertainen: hän ei käy ravintoloissa.
Tässä ketjussa huomaa, miten paskamaisia ihmiset pohjimmiltaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaanpysyä kotona. Kukaan ei voi määräillä muiden ruokia.
Kyllä voi. Esim lentoyhtiöt ottavat huomioon ja saattavat kieltää pähkinöiden tai kalan tuonnin koneeseen.
Ja aika tyhmä on ihminen, joka ei ota toisen henkeä uhkaavaa allergiaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko näin moni pitää kalasta niin paljon, että sitä on tuotava myös työpaikalle?? Syökää aitten mökeillänne ihan mitä tahdotte.
ap
Ei ole mökkiä, joten pakko syödä töissä. Lohikeitto on ihanaa
Todellako tuot lohikeiton töihin, jos tiedät sen uhkaavan toisen henkeä?
Ei paljoa kiinnosta tai hetkauta jos joku saisi oireet ravintolassa tilatusta kalasta.
Ei se mun ongelma ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa kiinnosta tai hetkauta jos joku saisi oireet ravintolassa tilatusta kalasta.
Ei se mun ongelma ole.
Minua kiinnostaisi ja olisin pahoillani. Mutta en kokisi olevani vastuussa siitä ravintolassa. Mutta jos töissä pyydettäisiin ettei tuoda kalaa, niin sit olis vastuussa savukalasalaattini kanssa.
Veikkaan, että nämä ihmiset jotka sanovat ettei toisen kala-allergia ole minun ongelma, valittavat tupakan hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun ongelma ole.Minua kiinnostaisi ja olisin pahoillani. Mutta en kokisi olevani vastuussa siitä ravintolassa. Mutta jos töissä pyydettäisiin ettei tuoda kalaa, niin sit olis vastuussa savukalasalaattini kanssa.
Veikkaan, että nämä ihmiset jotka sanovat ettei toisen kala-allergia ole minun ongelma, valittavat tupakan hajusta.
Ei mulle ole ongelma toisten tupakointikaan, antaa mennä jos siltä tuntuu.
Perustakaa joku kala-allergikkojen yhteisö bunkkeriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun ongelma ole.
Jos se kuolisi tai vaikka joutuis teholle tai edes ambulanssilla sairaalaan, niin eikö hetkauttaisi ollenkaan?
Sitten vain yhteys työterveyteen ja sitä kautta myös yhteys esimieheen, joka varmasti keksii sinulle oman pienen sopen, missä voit viettää taukosi. Ei niin, että muut hyppivät yhden pillin mukaan.