Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö että kala-allergikko ei voi olla edes samassa rakennuksessa jos koju on syönyt siellä kalaa?

Vierailija
27.07.2022 |

Eli jos allergia on oikein paha. Siksi kannattaa katsoa, minkälaiset eväät pakkailee esim. töihin.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö koju paljonkin fisuja?

Vierailija
2/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaanpysyä kotona. Kukaan ei voi määräillä muiden ruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma etten huomioi muiden allergioita OMISSA eväissäni.

Vierailija
4/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se kala-allergikko ei mene töihin, koska kaikkialla kodin ulkopuolella on hengenvaarallista. Minua ei tarvitse kuitenkaan kovistella olemaan ilman kalaa, sillä olen vegaani.

Vierailija
5/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole koju, harmittaisi jos ei saisi ottaa kalaa evääksi.

Vierailija
6/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää, mille kukakin on allerginen. Ei sitä ulkopuoliset pysty välttelemään jos ei edes tiedä.

Vierailija
7/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jos koju syö kalaa, niin kukaan ei voi olla paikalla. Jos joku muu kuin koju syö kalaa, niin tilanne on ihan eri.

Vierailija
8/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koju?

Vierailija
9/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kojut vaan joskus on sellaisia

Vierailija
10/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyisin lähtökohtaisesti erossa rakennuksista, joissa joku koju syö yhtään mitään, ihan sama, onko kalaa, pähkinää, kasviksia, lihaa tai vaahtokarkkeja. Juoksisin ja kauas, jos tuommoinen tulisi eteen.

(vakava kala-allergia ei ole leikin asia, jo pelkkä kalan haju voi oikeasti laukaista anafylaktisen kohtauksen tai astmakohtauksen, ja niihin voi kuolla - näin on käynyt Suomessakin, ei ole pelkkää Daily Mail- kamaa)

Vierailija
11/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kala-allergikko pysyy vaan kotona. Koska esim. ruokakaupassa käydessä siellä tasan tarkkaan on ihmisiä jotka ovat saattaneet kalaa syödä hetki sitten. Ja siellä on myös kalatiski. 

Vierailija
12/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.

ap

Vierailija
13/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.

ap

Huumorintajun puutetta? Oletko ehkä hiljattain altistunut kojulle?

Vierailija
15/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta ei aniharvinaisen allergian vuoksi voi olettaa tai vaatia kaikkien muiden rajoittavan ruokavalintojaan.

Vierailija
16/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alapään haju on kalainen? Saako kala-allergikko siitä anafylaktisen shokin.

Vierailija
17/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä.

Vierailija
18/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua otti päähän edellisen työpaikan hajuton toimisto. Mä hikoilen runsaasti enkä saanut edes käyttää raikkaalta tuoksuvaa deodoranttia. No joo, ei se toimisto ollut siis oikeasti hajuton, koska löyhkäsihän siellä hiki. Kiitos näiden superallergisten. Ps. Pitäisikö teidän siedättää itseänne? Olen itse siedättänyt pois hajusteallergiani.

Vierailija
19/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei emme me kyllä ymmärrä!

Vierailija
20/103 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koju koijaa taas. Mies syö lapsen vanukkaat ja koju syö ap:n kalat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi