Ymmärrättekö että kala-allergikko ei voi olla edes samassa rakennuksessa jos koju on syönyt siellä kalaa?
Eli jos allergia on oikein paha. Siksi kannattaa katsoa, minkälaiset eväät pakkailee esim. töihin.
Kommentit (103)
Sitten kannattaanpysyä kotona. Kukaan ei voi määräillä muiden ruokia.
Voit olla varma etten huomioi muiden allergioita OMISSA eväissäni.
Sitten se kala-allergikko ei mene töihin, koska kaikkialla kodin ulkopuolella on hengenvaarallista. Minua ei tarvitse kuitenkaan kovistella olemaan ilman kalaa, sillä olen vegaani.
Onneksi en ole koju, harmittaisi jos ei saisi ottaa kalaa evääksi.
Mistä sitä tietää, mille kukakin on allerginen. Ei sitä ulkopuoliset pysty välttelemään jos ei edes tiedä.
Ymmärrän, että jos koju syö kalaa, niin kukaan ei voi olla paikalla. Jos joku muu kuin koju syö kalaa, niin tilanne on ihan eri.
Mä pysyisin lähtökohtaisesti erossa rakennuksista, joissa joku koju syö yhtään mitään, ihan sama, onko kalaa, pähkinää, kasviksia, lihaa tai vaahtokarkkeja. Juoksisin ja kauas, jos tuommoinen tulisi eteen.
(vakava kala-allergia ei ole leikin asia, jo pelkkä kalan haju voi oikeasti laukaista anafylaktisen kohtauksen tai astmakohtauksen, ja niihin voi kuolla - näin on käynyt Suomessakin, ei ole pelkkää Daily Mail- kamaa)
No sitten kala-allergikko pysyy vaan kotona. Koska esim. ruokakaupassa käydessä siellä tasan tarkkaan on ihmisiä jotka ovat saattaneet kalaa syödä hetki sitten. Ja siellä on myös kalatiski.
No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.
ap
Vierailija kirjoitti:
No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.
ap
Huumorintajun puutetta? Oletko ehkä hiljattain altistunut kojulle?
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta ei aniharvinaisen allergian vuoksi voi olettaa tai vaatia kaikkien muiden rajoittavan ruokavalintojaan.
Entä jos alapään haju on kalainen? Saako kala-allergikko siitä anafylaktisen shokin.
Ai että mua otti päähän edellisen työpaikan hajuton toimisto. Mä hikoilen runsaasti enkä saanut edes käyttää raikkaalta tuoksuvaa deodoranttia. No joo, ei se toimisto ollut siis oikeasti hajuton, koska löyhkäsihän siellä hiki. Kiitos näiden superallergisten. Ps. Pitäisikö teidän siedättää itseänne? Olen itse siedättänyt pois hajusteallergiani.
Koju koijaa taas. Mies syö lapsen vanukkaat ja koju syö ap:n kalat.
Syökö koju paljonkin fisuja?