Ymmärrättekö että kala-allergikko ei voi olla edes samassa rakennuksessa jos koju on syönyt siellä kalaa?
Eli jos allergia on oikein paha. Siksi kannattaa katsoa, minkälaiset eväät pakkailee esim. töihin.
Kommentit (103)
Ei ne allergeenit ilmassa leiju.
Kalakojut ne on semmosia rasisteja aina.
Kala-allergikko ei kykene uimaan, sillä vedessä ui kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa kiinnosta tai hetkauta jos joku saisi oireet ravintolassa tilatusta kalasta.
Ei se mun ongelma ole.Jos se kuolisi tai vaikka joutuis teholle tai edes ambulanssilla sairaalaan, niin eikö hetkauttaisi ollenkaan?
Ei, mistäs sitä voi tietää jonkun randomin ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten leijuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten leijuu.
Kalassa. Ilmassa hajumolekyylejä.
Vierailija kirjoitti:
Kala-allergikko ei kykene uimaan, sillä vedessä ui kaloja.
Onneksi kalaliemikuutiossa ei ole kalaa. Vain rasistit väittävät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaanpysyä kotona. Kukaan ei voi määräillä muiden ruokia.
..mutta lääkitykset voi, esim. nämä trendikkäät injektiot? Kylläpä on tekopyhää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaanpysyä kotona. Kukaan ei voi määräillä muiden ruokia.
Kyllä voi. Esim lentoyhtiöt ottavat huomioon ja saattavat kieltää pähkinöiden tai kalan tuonnin koneeseen.
Ja aika tyhmä on ihminen, joka ei ota toisen henkeä uhkaavaa allergiaa huomioon.
Yleensä tästä kerrotaan etukäteen. Salakuljetus erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten leijuu.
Kaverini saa pelkästä kalan hajusta reagtion. Eikä ne kalat lennä. Pakko leijua ilmassa allergeenien.
Niin, minusta tämä menee vähän samaan kastiin kuin yhden lapseni päiväkotikaverin äidin vaatimus siitä, että muiden hoitolasten ja näiden perheiden sairauksia pitäisi ilmoitella tälle äidille, jotta voivat harkita, tuovatko virikelapsensa päiväkotiin ja saavat sitä kautta mahdollisesti tartunnan vakavasti sairaalle lapselleen. Inhimillisellä tasolla ymmärrettävää, mutta loppuviimein jokainen on kuitenkin itse vastuussa omasta tai oman lapsensa terveydestä, eikä muilta ihmisiltä voi ihan kauheasti sen vuoksi vaatia.
(Ja siis ei, en tietenkään vie sairasta lasta päiväkotiin, mutta en myöskään rupea ilmoittelemaan kenellekään just ja just kasvotutulle, että meidän perheen teinillä on silmätulehdus.)
Mutta kalaliemessä ei ole kalaa, eikä lihaliemessä lihaa. Vegaanikin voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua otti päähän edellisen työpaikan hajuton toimisto. Mä hikoilen runsaasti enkä saanut edes käyttää raikkaalta tuoksuvaa deodoranttia. No joo, ei se toimisto ollut siis oikeasti hajuton, koska löyhkäsihän siellä hiki. Kiitos näiden superallergisten. Ps. Pitäisikö teidän siedättää itseänne? Olen itse siedättänyt pois hajusteallergiani.
Näin tekisin minäkin, jos alkaisin oireilemaan hajusteille.
Ymmärrätkö itse että kaikki kala-allergikot ovat yksilöitä eikä heidän allergiansa ole tismalleen samanlainen? Toisilla on lievä ja toisilla voimakas allergia. Monet voivat vallan mainiosti olla samassa talossa ja samassa huoneessakin kunhan vaan eivät itse syö kalaa. Ja osa pystyy jopa pienissä määrin syömään kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten leijuu.
Kaverini saa pelkästä kalan hajusta reagtion. Eikä ne kalat lennä. Pakko leijua ilmassa allergeenien.
Psyykkinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Leijuu. Mitä ajattelit hajun olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten leijuu.
Psyykkinen reaktio.
Oma lapsi sai kananmunasta ihan ilmasta, koskematta sellaisia palovamman näköisiä rakkuloita. Hän oli niin pieni ettei osannut vielä reagoida psyykkisesti. Ei tiennyt olevansa kananmunalle allerginen.
Olen saanut kalan hajusta allergiaoireita, olen vakavasti kala-allergikko, ei ole allergiat leikin asioita. Turposi silmät sillin hajusta ja tämä on fakta.
Ymmärrän. Kiinnostaako? Ei.