Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö että kala-allergikko ei voi olla edes samassa rakennuksessa jos koju on syönyt siellä kalaa?

Vierailija
27.07.2022 |

Eli jos allergia on oikein paha. Siksi kannattaa katsoa, minkälaiset eväät pakkailee esim. töihin.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala-allergikko saa puolestani syödä eväänsä jossain muualla, ellei kohteliaasti kykene kertomaan ja pyytämään ihmisiä ottamaan tätä huomioon. Tosin näin herkkä kala-allergikko ei meillä voisi työskennelläkään, kun talossa on myös oma ruokala.

Sama asia näiden hajuyliherkkien kanssa, pyytäköön omaa pukuhuonetta sen sijaan että räyhää kaikille muille heidän tuoksuistaan. Tätä ihmisryhmää varsinkin mahdotonta miellyttää.

Meillä on hajusteeton työpaikka, ja monet tuotteet töissä olen hajuttomiksi vaihtanut aina deodoranteista pyykinpesuaineisiin, mutta esim. sellaista hajusteetonta hiustenhoitoainetta en ole löytänyt mitä pystyisi käyttämään.

Kalliiksi tulee sekin, kun pesee työvaatteet eri pesuaineilla (en halua käyttää muissa vaatteissa hajusteettomia).

Sitten kun asenne on jo itsessään niin vammainen, niin tekisi mieli käyttää vaan niitä aineita mitä haluaa käyttää.

Haisevat pyykinpesuainetta on kyllä hirveitä. Hajuvedet taas maltillisesti (eli oikein) annosteltuna ihania. Samoin jotkut ihanat esim. ihovoiteet. Deodorantteja harvoin on hyväntuoksuisia.

Mä en ole mikään hajusteherkkä varsinaisssri, mutta välttelen kuin ruttoa niitä työkavereita, jotka ei halua käyttää hajusteettomia pyykkiaineita. Luultavasti eivät vaan osaa pyykätä. Käyttäisivät edes jotain miedosti hajustettua pyykkietikkaa, mut ei. Niitä karmeita teollisia löyhkiä, mitä markettien pesuaineet on. Ja huuhteluaine, täysi turhake valtaosaan pyykkiä. Mutta haisee hirveälle.

Taidankin ostaa jonkun oikein imelän huuhteluaineen jos sillä saa työkaverit välttelemään seuraani kuin ruttoa. Saisi työrauhan eikä tarvitsisi kuunnella mitään jonninjoutavia jorinoita.

Itse välttelen myös sinun kaltaisella asenteella varustettuja ihmisiä, näin meitä vain on moneen junaan

Mistäpä aistit tämän mielipiteeni, ja miksi luulet sitä asenteeksi? En mä tästä julistele. Enkä harrasta jorinoitakaan, asiat on tietysti hoidettava ja tauoilla sosialisoitava.

Päätteletkö nyt jostain työpaikkasi esimerkistä, että jos ei pidä pyykkiaineiden löyhkästä, on myös samalla toisten työpisteillä notkuva jorisija?

Ei se mikään asenne ole, huuhteluaine vaan haisee todella pahalta. Miksi tää menee sulla niin tunteisiin?

Vierailija
102/103 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, piti kirjoittaa joku. Oireet voi oikeasti olla todella vakavia (hengitysvaikeuksia, ihottumaa, päänsärkyä...). Todella helppo vinoilla, jos ei satu itse olemaan millekään allerginen.

ap

Olen allerginen heinän siitepölylly, sama juttu pujon kanssa, koirien ja kissojen turkkein kanssa, vaikken niitä syökään, jos jollakin on kissoja kotieläiminä, en voi vierailla sellaisen luona. Höyhenistäkin tulee selvät hengitystieoireet. Laktoosia ei kärsi syödä maitotuotteissa ollenkaan. Nokkosihottumaa polvista kaulaan tulee tuntemattomasta syystä, se kutiaa aivan mielettömästi. Ampiaisillekin olen allerginen.

Silti en vaadi muita muuttamaan elintapojaan, vaikka huomaan tuntemattomasta ihmisestä, onko tämä ollut koirien tai kissojen kanssa ja lähtenyt ulos samoissa vaatteissa. Syön päivittäin antihistamiinia, lisäksi on aina mukana lisää samoin kuin 5cl juomaa pillerin alashuuhtomiseksi. Oireet voivat nimittäin pahentua tosi nopeasti, jos en ota lisälääkettä. Antihistamiini antaa tarvittavan lisäajan toimia.

Ilmeisesti joudut loppuelämäksesi muuttamaan pois ihmistenilmoilta jonnekin korpeen, jonne kuitenkin voit saada tarvittavat ruokakuljetukset. Jos joudut sairaalaan, koko sairaala joudutaan varaamaan vain sinun käyttöösi. Voi tulla iso lovi lompakkoon, kun maksat kaikki potilaspaikat.

Toivottavasti et saa oireita internetinkin välityksellä, siellä korvessa voisi tulla ihmisiä ikävä. Netillä voisit kuitenkin pitää yhteyttä muihin korpilaisiin.

Saat kuulostamaan siltä, kuin olisit maan ainoa allerginen. Oijoivoivoi rassukkaa, kyllä on kovaa! Itketään porukalla hänen puolestaan, kaikki mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on hyvä pointti. Moni ei voi syödä kalaa allergian tai migreenin vuoksi, ja tuoksu ei ole parhaasta päästä jos leviää.

Minäkään en tykkää migreenin hajusta. Se on pahempi, kuin epileptisen haju, sitä en juuri ollenkaan aisti.

Koita löytää kaloja, jotka eivät ole allergisia. Voisit yrittää itse kalastaa vaikka sormikoukuilla tekonahkiaisia tai pitkälläsiimalla vastarannan kiiskiä. Ne eivät tiettävästi oe allergisia millekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän