Uusi kahvilayrittäjä aloitti edellisen yrittäjän tiloissa ja nyt kahvi on 2,80€
Joo joo tiedän, kiinteät kulut ym ym mutta aika törkeän hintaista kun kyseessä ei ole mikään Hki keskustan trendikuppila vaan pienen paikkakunnan kesäkahvio.
Kommentit (107)
Kahvilat eivät ole köyhiä varten.
Maksoin just eilen cappuccinosta yli 5 euroa. Helsingissä. Hyvää oli. Vähän kalliimmaksi hinta tulis jos lähtis Roomaan cappuccinolle mutta pitäähän sinnekin taas päästä loppuvuodesta.
Tuohan on halpaa kuin mikä! Sanoisin että 5e kahvikupillisesta voisi jo nostattaa kulmakarvoja. Kyllä se on niin että köyhälle kaikki on kallista, kannattaa juoda ne kahvit ihan vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei paha hinta ainakaan mun käyntimäärillä, edellisen kerran kahvilassa yli vuosi sit.
Käydään pullakahveilla 3-5 kertaa viikossa eri kahviloissa ja ollaan eläkeläisiä, ei ainakaan vielä ole tarvinnut käyntejä vähentää hinnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina mukana termospullossa suosikkikahviani. En juo kahviloitten surkeaa sumppia.
On myös kahviloita, joissa erinomaista tarpeeksi vahvaa kahvia. Kannattaa kokeilla eri paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paha hinta ainakaan mun käyntimäärillä, edellisen kerran kahvilassa yli vuosi sit.
Käydään pullakahveilla 3-5 kertaa viikossa eri kahviloissa ja ollaan eläkeläisiä, ei ainakaan vielä ole tarvinnut käyntejä vähentää hinnan takia.
Jokainen tekee omat ratkaisunsasen suhteen mihin rahansa laittaa. Luultavasti kaksi kaverusta hämmästelisi toisiaan, jos toinen käyttää satasen kuukaudessa harrastukseensa, mutta toinen tekee 1200 euron lomareissun vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko seurannut hintakehitystä? "Kahvin raaka- aineen hinta tänä vuonna noussut melkoisesti. Raakakahvin maailmanmarkkinahinnan nousu käynnistyi reilu vuosi sitten, jolloin maailman suurimman kahvintuottajamaa Brasilian satoa runtelivat kuivuus ja halla.
Nämä luonnon ääri-ilmiöt vaikuttavat myös tulevaan kahvisatoon Brasiliassa. Ennusteiden mukaan sadosta on menetetty jopa 1520 prosenttia. Se luo entisestään nousupainetta raakakahvin maailmanmarkkinahintaan. Myös kansainvälisen logistiikan kustannusten nousulla ja inflaatiolla on merkitystä."
(Kauppalehti)
Miten sadosta voi menettää yli 100% 🤣
Ei kyllä ihme että maailmantalous on kuralla jos finanssialan ihmisten taidot ovat tuolla tasolla.
Samaa asiaa ihmettelin.
Miten paljon sato väheni, kun siitä menetettiin 1520 prosenttia?
Ei siitä paljon jäänyt pannuun pantavaa täällä kaukana Pohjolassa.
Ehkä kyse oli 15-20 %.
Joo se tuolla jo aiemmin mainittiin. Tuo on oikea lukema.
Mää olen kahviloiden suurkuluttaja ja kun matkustelen Suomessa niin yritän löytää idyllisiä kahviloita. Ja niitähän on! Hintoja en katsele lainkaan. Ei ole muutamasta eurosta kiinni missä sumpit nautin. Ihanin kahvila makuuni löytyy läheltä pk- seutua idästä pikkukaupungista, mutta on vain kesäisin auki.
Meillä Juran kahvikone ja 250 g papuja maksaa melkein 10 euroa.
Aamulla juodaan suodatinkahvit ja sitten muina aikoina erikoiskahveja.
Kahvilat jäi kun tarvetta ei enää ole.
2.80 kahvikupista ei ole paljon.
Reissuun pian kirjoitti:
Maksoin just eilen cappuccinosta yli 5 euroa. Helsingissä. Hyvää oli. Vähän kalliimmaksi hinta tulis jos lähtis Roomaan cappuccinolle mutta pitäähän sinnekin taas päästä loppuvuodesta.
Tuo kahvi tehdään paahtimoiden kahvipavuista ja siksi maksaa. Myös tekeminen vie aikaa kun käytetään puoliautomaatti kahvikonetta ja maito kaadetaan käsin
Eihän tuo kuulosta pahalta hinnalta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina mukana termospullossa suosikkikahviani. En juo kahviloitten surkeaa sumppia.
On paljon kahviloita joissa hyvää kahvi. Vähän luulen että sulla rahakysymys vaikka muuta väität.
Vierailija kirjoitti:
Oletko seurannut hintakehitystä? "Kahvin raaka- aineen hinta tänä vuonna noussut melkoisesti. Raakakahvin maailmanmarkkinahinnan nousu käynnistyi reilu vuosi sitten, jolloin maailman suurimman kahvintuottajamaa Brasilian satoa runtelivat kuivuus ja halla.
Nämä luonnon ääri-ilmiöt vaikuttavat myös tulevaan kahvisatoon Brasiliassa. Ennusteiden mukaan sadosta on menetetty jopa 1520 prosenttia. Se luo entisestään nousupainetta raakakahvin maailmanmarkkinahintaan. Myös kansainvälisen logistiikan kustannusten nousulla ja inflaatiolla on merkitystä."
(Kauppalehti)
Vaikka kahvin hinta on noussut niin yhä edelleen 50 sentin kuppihinnallakin jäisi ihan mukavasti voitolle. Paketti maksaa nykyään 6-7€ ja siitä tulee ainakin 50 kupillista.
Pitäähän se kahvin jotain maksaakkin kun on uusi osamaksu-bmw parkissa ja yel maksut juoksee ja hei on se kiirekkin pyörittää liiketoimintaa.
Suomessahan kaikki myyntitoiminta perustuu kartelleihin joissa hinnat vivutetaan ylös ettei ole oikeaa hintakilpailua alaspäin. Perusta oma kahvila jossa myyt kahvia 1,40 euroa kuppi niin tuletko pian miljonääriksi? Niimpä.
Mulla opiskelijana pakko vaan keittää kahvit ja teet ite.
Just eilen käytiin ihanassa rantakahvilassa ja örmyn näköinen pariskunta alkoi parkui kun kahvikupin hinta oli noussut "edellisestä kerrasta" muutaman sentin. Voi elämä. Me ei edes katsottu hintoja kun ostettiin vaan. Paikka mieletön, sää täydellinen, ja kahvileipä aivan suussa sulava.🍰
Veikkaan, että tosi moni palveluyritys kaatuu nyt näiden hintojen vuoksi.
Inflaatio, ilmastotoimien vaikutus energiahintaa korottavasti ja huonot päätökset (Italiaan 6 miljardia ym) tekevät sen, että palveluista tingitään.
En jää katsomaan sitä veronkorotusrallia mikä tästä seuraa. Ja tienkäyttömaksut.
Ei ole kallis. Ei voi verrata kotikeittämiseen.
Ei ole ollenkaan paha hinta kahvista. Suodatinkahvi kannattaa keittää kotona niin saa vielä juuri sellaista kahvia mistä tykkää. Kahvilasta ostan oikeastaan ainoastaan erikoiskahveja (cappuchino, latte jne) ja kyllä ne yleensä jotain 4 euroa maksaa.