Pitävätkö yhdysvaltalaiset Eurooppaa tai eurooppalaisia jotenkin cooleina?
Ja joo ei voida yleistää koskemaan kaikkia, tiedetään tiedetään.
Kommentit (28)
Eihän ne tiedä edes euroopasta mitään :DDDD
Yleisesti ottaen kyllä. Siellä on jotenkin hienoa, jos joku matkustaa jo työmatkalle saati sitten lomalle, vanhalle mantereelle.
Ja tosiaan Euroopasta puhutaan aika yleisesti myös vanhana mantereena.
Kummallistahan tuo vähän on.
Eurooppa = saksalainen tai italialainen terassi tai nudistiranta. Vanha kirkko. Omituinen kieli.
He tykkäävät ainakin Italiasta, Ranskasta, Espanjasta, Kreikasta ja Portugalistakin. Usean amerikkalaisen esivanhemmat ovat Euroopasta.
Eiköhän ne vaan kysy; mikä se on?
Ja väärä kielikin?
Meillä on sukulaisia Michiganissa. Ollaan nyt 4. ja 5. polven serkkuja. Heidän mielestään Eurooppa ja etenkin Suomi on aivan super-cool, vaikka välillä pitääkin vähän kerrata miten Suomi eroaa Skandinaviasta (itsenäinen valtio) ja missä on Italia (aika kaukana).
Normaali jenkki ei tiedä, missä Eurooppa edes on. Joku muistaa ukkinsa isän käyneen sodassa jossain Ranskassa.
Mutta moniko suomalainenkaan tietää ukkinsa isän menemisistä tai tulemisista?
Harva suomalainen osaa luetella kaikki USAn osavaltiot aakkosjärjestyksessä ja osavaltioiden pääkaupungit. Amerikkalainen peruskoululainen osaa.
Tietävät varmaan Pariisin ja Lontoon. Ne kliseisimmät mestat Euroopasta
Ainakin amerikkalaiset naiset pitävät usein eurooppalaisia miehiä komeampina, fiksuimpina ja romanttisempina kuin amerikkalaisia miehiä. Brittimiehet varsinkin on usein heidän mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin amerikkalaiset naiset pitävät usein eurooppalaisia miehiä komeampina, fiksuimpina ja romanttisempina kuin amerikkalaisia miehiä. Brittimiehet varsinkin on usein heidän mieleen.
No, ei!
Vierailija kirjoitti:
Normaali jenkki ei tiedä, missä Eurooppa edes on. Joku muistaa ukkinsa isän käyneen sodassa jossain Ranskassa.
Harva suomalainen osaa luetella kaikki USAn osavaltiot aakkosjärjestyksessä ja osavaltioiden pääkaupungit. Amerikkalainen peruskoululainen osaa.
Kyllä kai nykyään ihmiset tietää muista maista paljonkin, jos kiinnostaa. Riittää kun googleen kirjoittaa Europe, niin alkaa tietoa löytyä.
Aika usein joo. Hehän puhuvat usein kotonaankin olevansa italialaisia tai skotteja tms. koska esi-isät ovat aikoinaan tulleet Italiasta tai Skotlannista. Sitten tulevat Eurooppaan täynnä Hollywood-elokuvista tuttuja stereotypioita noista maista ja yllättyvät kun ne maat ovatkin aika erilaisia ja nykyaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai nykyään ihmiset tietää muista maista paljonkin, jos kiinnostaa. Riittää kun googleen kirjoittaa Europe, niin alkaa tietoa löytyä.
Siis englannin kielellä löytyy tietoa, suomenkielisestä googlesta en osaa sanoa. Amerikkalaisenkin on näin helppo sivistää itseään.
se oli hienoo ku jossain pariisissa oli jotain jenkkituristeja jotka katto jotain euroja aurinkoo vasten ja kiljui: "what's thiiis juuuroos. why do they not just accept dollars these damn French people!?"
Minulle selitettiin 1070-luvulla New Yorkissa, että farkut ovat jokapäiväiset housut ja heillä on tarjolla jopa banaanejakin. Olin junttina laittanut hameen päälle kyläilylle ja olin varmaan sitten alueellisesta maasta, Neuvostoliiton satelliittivaltiosta karannut heille. Sitä ihmettelivät, että osasin puhua englantia niin, että he ymmärsivät mitä sanoin.
Euroopalaisuudella on yleisesti ottaen sellainen vapaamielinen maine. Monien mielestä se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Minulle selitettiin 1070-luvulla New Yorkissa, että farkut ovat jokapäiväiset housut ja heillä on tarjolla jopa banaanejakin. Olin junttina laittanut hameen päälle kyläilylle ja olin varmaan sitten alueellisesta maasta, Neuvostoliiton satelliittivaltiosta karannut heille. Sitä ihmettelivät, että osasin puhua englantia niin, että he ymmärsivät mitä sanoin.
Olet taitanut tehdä ihan omia päätelmiä. Luuletko, että tuohon aikaan (1970-luvulla oletan) ei New Yorkissa ole käytetty hameita?
Mielestäni kyllä.