Kirpputorilla ei mene tavara kaupaksi! Neuvokaa!
Yhden päivän ollut myynnissä. Kaupaksi oli mennyt keltainen matto (7€), kahvakuula 16kg (15€) ja rottinkinen kukkapylväs (5€).
Ei ole mennyt kaupaksi mm. nämä:
- Riihimäen/karhula lasitölkit. Isommat kannella 20€, pienemmät ilman kantta 15€
- Kaunis vanha puutuoli 25€
- iso puinen tarjoiluvati 20€
- Pizzakivi 5€
- Karhu monot 5€
- Kuparipannu 15€
... Ja paljon muuta ihan laadukasta tavaraa. Onko hintaa liikaa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan kyllästynyt näihin kirpputorihinnotteluihin, 1-2-3 euroa, vaikka tavara olisi ihan hyvää, jos ei enempää rahaa ole maksaa jopa laadukkaasta tuotteesta, menkää kaatopaikalle tonkimaan. Ärsyttää ja suututtaa ihmiset kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla.
Käytetty tavara on käytetty. Kirppareiden idea on tarjota edullinen ostoskanava niille jotka eivät pysty / halua ostaa kaikkea uutena. Jos ei tätä voi hyväksyä, ei kannata sitä pöytää vuokrata ja tuputtaa ylihintaista tavaraa hintatietoisille ihmisille.
Heh, hintatietoisille - PITÄISI OSATA OLLA MYÖS HINTA-LAATUTIETOINEN. Köyhät eivät tällaisesta kombinaatiosta ole koskaan kuulleetkaan, on sitten kiva naapurille leuhkia, kun jonkun daamin Lexington tai Gant paita on saatu 1 eurolla, Heh!
Vierailija kirjoitti:
Yhden päivän ollut myynnissä ja ihmettelet, kun ei tavara mene kaupaksi? Katso uudelleen kahden viikon jälkeen.
Kyllä. Juuri tuli sähköpostiin tieto päivän myynnistä. Ja tavaraa olikin mennyt enemmän, kuin päivällä kävin katsomassa. Tämän hetkinen myynti oli 77 euroa. Myytyjä tuotteita yhteensä 10 kappaletta. Iltapäivällä/illalla oli ostajat olleet liikkeellä.
... Enpä laskekaan vielä huomenna hintoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Yks päivä näin kirpputorilla hailakoita viherkasveja. Olivat kalliimpia kuin kaupassa laadukkaat. :D
Paskaa jauhat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan kyllästynyt näihin kirpputorihinnotteluihin, 1-2-3 euroa, vaikka tavara olisi ihan hyvää, jos ei enempää rahaa ole maksaa jopa laadukkaasta tuotteesta, menkää kaatopaikalle tonkimaan. Ärsyttää ja suututtaa ihmiset kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla.
Käytetty tavara on käytetty. Kirppareiden idea on tarjota edullinen ostoskanava niille jotka eivät pysty / halua ostaa kaikkea uutena. Jos ei tätä voi hyväksyä, ei kannata sitä pöytää vuokrata ja tuputtaa ylihintaista tavaraa hintatietoisille ihmisille.
Heh, hintatietoisille - PITÄISI OSATA OLLA MYÖS HINTA-LAATUTIETOINEN. Köyhät eivät tällaisesta kombinaatiosta ole koskaan kuulleetkaan, on sitten kiva naapurille leuhkia, kun jonkun daamin Lexington tai Gant paita on saatu 1 eurolla, Heh!
Noissa mitään laatua ole. Ihan samaa bulkkituotettua halpatyövoimatuotantoa kuin ne prisman omien merkkien rätitkin. Ei sellaisesta kannata maksaa, vaikka niissä sattuisikin lukemaan Gant tms.
Jos on oikeasti laadukasta ja arvokasta tavaraa, niin ainakin aluksi kannattaa yrittää korkeammalla hinnalla.
Köyhät yh-äidit ja muut varastelevat siellä roikkuu, näkee jo päältä, että tulevat ison kassin kanssa varastelemaan, ja pyh, vielä noita oman elämänsä ankeuttajia pitäisi hyysätä edullisin hinnoin, painukaa töihin perkeleen vätykset, niin on teillä kerrankin vara ostaa laatua, oikeaan markkinahintaan.
Kirpputorien pöytävuokrat on niin kalliita että eikö tuo homma kohta kuole pois kun ostajien maksukyky ja pöytävuokrien takia kova hintataso eivät kohtaa.
Ei käy kauppa kyllä huutonetissäkään eikä torissa eikä vähänkäytetyssä, ei missään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa mitään laatua ole. Ihan samaa bulkkituotettua halpatyövoimatuotantoa kuin ne prisman omien merkkien rätitkin. Ei sellaisesta kannata maksaa, vaikka niissä sattuisikin lukemaan Gant tms.
Kommenttisi suorastaan huutaa sitä, että haaveilet Gant, Lexington ym. merkkituotteista, mutta kukkarossa on vain eilinen koiperhonen.
Kyllä mä oon saanut tienattua viikon myynnillä kirppiksellä noin 300 euroa. En tosin laittanutkaan sinne mitään kulahtaneita ja nukkasia vaatteita tai kuluneita tavaroita ylihinnalla. Myyjän pitäisi aina ajatella paljonko itse maksaisi kyseisestä tuotteesta kirppiksellä, rehellisesti ja hinnoitella sen mukaan. Jos alesta saa samaan hintaan jo uuden, niin hintaa on ihan liikaa. Monilla on ihan väärä käsitys tavaroiden kohtuullisesta hinnasta. Varsinkin kun useimpiin tavaroihin liittyy vielä jonkin sorttinen tunneside vaikka sitä ei itse aina tiedostaisikaan. Kirppiksellä kannattaa mennä myymään ylimääräiset ja turhat tavarat pois, ei tienaamaan. Tai jos haluaa tienata on tavaran oltava oikeasti kunnollista ja sitä on oltava paljon, sen sijaan että ylihinnoittelee ne harvat rojunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi suorastaan huutaa sitä, että haaveilet Gant, Lexington ym. merkkituotteista, mutta kukkarossa on vain eilinen koiperhonen.
Ei kaikki ole sellaisia kuin sinä. Käsitykseni laatumerkeistä on kovin erilainen kuin sinulla. Ja ihan vinkkinä, jos nyt ihan välttämättä haluat niitä Gantia ja Lexingtonia, niitä saa myös ihan uutena alennusmyynneistä. Voi olla jopa edullisempaa kuin kirppiskamat.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät yh-äidit ja muut varastelevat siellä roikkuu, näkee jo päältä, että tulevat ison kassin kanssa varastelemaan, ja pyh, vielä noita oman elämänsä ankeuttajia pitäisi hyysätä edullisin hinnoin, painukaa töihin perkeleen vätykset, niin on teillä kerrankin vara ostaa laatua, oikeaan markkinahintaan.
Hyysätä edullisin hinnoin? Eikös se ole varkaille ihan se ja sama onko hinta edullinen vai kallis, sehän se katsos on se varastamisen idea, että siitä ei makseta mitään!
Mahtaako kirpputoreilla pyörivät asiakkaat ostaa sieltä myös käytettyjä kasvomaskeja - HALVALLA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä myydä eurolla kahdella?
Siis tavaraa, tietty joku kynä on eri asia.
Sehän menee jo paikkavuokraan
No tämähän on se kirppareiden ongelma. Aika monta tuntia työtä saa tehdä viikon kirpparikeikan eteen ja harvemmin sieltä jää omaisuuksia käteen.
Joku oman alueen piha-/peräkonttikirppis tai Siivouspäivän tapahtuma mahdollistaa rennomman kirppiksen ja tulot jää kaikki itselle.
Näin juuri. Moni joka ihmettelee hintoja ei käsitä, että ei jotain 20-30 e viikkovuokraa (tämähän vaihtelee tosi paljon paikkakunnasta toiseen) saa kuitattua myymällä korkeintaan euron tavaroita ellei niitä sitten todella mene kymmeniä. Myös monen kympin keräilytavarat ovat kirpparilla ongelmallisia, koska moni ei halua tehdä "isoja" ostopäätöksiä äkkiä. Toisaalta kolmenkympin tavaran sijaan voidaan helposti ostaa kymmenen kolmen euron tavaraa... Jos jollain on kaapit täynnä tavaraa, jonka sopuhinta on n. 5e ja ovat tosi menevää tavaraa, niin sitten kannattaa. Aikamoinen meedio saa kyllä olla siinäkin, että arvaa mikä menee kaupaksi, esim. lapselta pieneksi jääneet siistit merkittömät vaatteet eivät yleensä mene kaupaksi ja myös kirjoja menee paljon vähemmän kuin ennen.
Olen myynyt satunnaisesti kirpparilla yli kymmenen vuotta ja se maailma on muuttunut selvästi raadollisemmaksi. Maitolitran hinnalla ei saa myytyä enää juuri mitään, se ns. "oikea hinta" on ostajan mielestä lähes ilmainen. Pikaisiin ruokaostoksiin voi heittää 50 e, kun taas viitonen käyttökelpoisestä hyvästä tavarasta on kirpparilla kiskurihinta. Jos homma käy valtaosalle myyjistä kannattamattomaksi, suuri osa kirppareista kyllä kuolee, kun tyhjästä on paha nyhjästä.
No ei kukaan siitä huolimatta osta käytettyä puutarjotinta kahdellakympillä kun uuden saa Ikeasta alta seitsemän euron. Pöytävuokrat ovat nykyään tosi korkeita, ei tavallinen kirpparimyyjä tienaa mitään isoja tilejä, hyvä kun omilleen pääsee. Eikä pääsekään jos laskee sen ajan ja vaivan mikä menee kun täytyy käydä joka päivä järjestämässä pöytä.
Niin, en tarkoitakaan tietysti, että ostajankaan pitäisi tehdä tyhmiä ostoksia vain siksi, että pöydän pitäjälle tulisi hyvä mieli, jokainen päättää rahoistaan itse. Itsekin näen joskus sellaisia hintoja, että saman tavaran saisi kaupasta samaan hintaan (tai edullisemmin). Mutta onhan se vähän surullista, että sinänsä kiva ja kannatettava kirpparihomma kuolee kyllä pois, jos tavaroita ei kannata enää myydä monipuolisesti vaan jotain ihan tiettyä hittituotetta. Joskus reilut kymmenen vuotta sitten sai ihan kivan tilin (ei huippuvoittoa, mutta selvästi tuntuvan korvauksen tavaroista ja työstä) myymällä sitä sun tätä, oikeasti sitä tavaraa, joka oli itselle turhaa mutta hyväkuntoista. Siis tavaraa meni laidasta laitaan, myös ihan merkittömiä ja ei-muodikkaita. Viimeksi kun pidin kirpparipöytää, tuli yrittäjä sanomaan ystävällisesti, että nyt kannattaisi myydä sitä ja tätä, sitä haetaan. Kyse ei ollut siis sesonkituotteista vuodenajan mukaan vaan ihan oikeasti vain muotivirtauksista. No entä jos ei kotona ole juuri sitä tavaraa? Ilmeisesti sitä pitäisi etsiä jostain halvalla ja myydä kalliimmalla? Perinteisesti kirpparihomma on kuitenkin ollut juuri sen tavaran myymistä mitä kotoa sattuu löytymään. Kiitti riitti minulle...
Mulla meni seurapelit ja kaikki käyttötavara aika välittömästi (hintapyynnöt +/-5e).
Vaatteet seisoo ja lastenvaatteet ei mene millään, paitsi aina niinä päivinä kun ehdin itse siivoamaan ja järjestelemään. Paikkaan kuuluu siivous, mutta itse laita housut samaan pinoon, vauvan vaatteet koon mukaan yms. Silloin on kävijän helpompi katsoa itseä kiinnostavat tuotteet. Joka päivä on tullut voittoa kuitenkin vähintään muutama euro. Ei pääse rikastumaan, mutta saapa hyllyjä tyhjäksi. Kokeilen vielä sitä -50 sitten kun alkaa mennä tappion puolelle.
Mua harmitti, kun myin käyttämättömät rullasukset kirpparilla. Olin laittanut hinnaksi 40 euroa. Ne meni heti ensimmäisenä päivänä. Oliko hinta sittenkin liian halpa?
:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon saanut tienattua viikon myynnillä kirppiksellä noin 300 euroa. En tosin laittanutkaan sinne mitään kulahtaneita ja nukkasia vaatteita tai kuluneita tavaroita ylihinnalla. Myyjän pitäisi aina ajatella paljonko itse maksaisi kyseisestä tuotteesta kirppiksellä, rehellisesti ja hinnoitella sen mukaan. Jos alesta saa samaan hintaan jo uuden, niin hintaa on ihan liikaa. Monilla on ihan väärä käsitys tavaroiden kohtuullisesta hinnasta. Varsinkin kun useimpiin tavaroihin liittyy vielä jonkin sorttinen tunneside vaikka sitä ei itse aina tiedostaisikaan. Kirppiksellä kannattaa mennä myymään ylimääräiset ja turhat tavarat pois, ei tienaamaan. Tai jos haluaa tienata on tavaran oltava oikeasti kunnollista ja sitä on oltava paljon, sen sijaan että ylihinnoittelee ne harvat rojunsa.
Tiedoksi vaan, että ei kirpputoreilla välttämättä saa edes OIKEASTI KUNNOLLISESTA tavarasta sitä mitä kuuluisi saada, syy on se, että siellä pyörii näitä varattomia ja varastelevia, laadun hekin silloin tunnistaa kun sujauttavat sen kassiinsa.
Olen sekä tienannut ihan hyvin, että vähemmän hyvin, molempia on tullut koettua. Itselle ehkä kuitenkin tärkeintä on se, että saan kaapeista ja laatikoista pois sellaista, mitä en enää itse pidä tai tarvitse, mutta 1 euron hintapolitiikkaa en kannata, jos tuote on vähän käytetty tai muuten OK kamaa, pitää niistä nyt jotain muuta saada kuin euro. Kierrätys on eri asia, sieltä voi hakea ilmaiseksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Huutonetti haku näyttää Riihimäen tölkeistä hinnaksi 15-20 euroa.
Tori.fi:ssä myydään noita tölkkejä 2-40 eurolla.
Kirpputorilla olen nähnyt noita ja hinnat ovat olleet jossain 8-22 euron välissä.
Mieluummin ostan kirpputorilta, kun näistä tori.fi paikoista. Ne pitäisi aina vielä erikseen noutaa jostakin 50 kilometrin päästä tai maksaa päälle vielä postikulut. Kirpputorilla näkee myös tuotteen laadun. Kerran ostanut rikkinäisen tavaran tori.fisä, koska myyjä valehteli tuotteen kunnosta.
Älyttömän kallista on kippareilla. Onko ap:n tarkoitus hankkia tienestiä myyntipöydällä vai päästä vaan tavarasta eroon?