Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorilla ei mene tavara kaupaksi! Neuvokaa!

Vierailija
27.07.2022 |

Yhden päivän ollut myynnissä. Kaupaksi oli mennyt keltainen matto (7€), kahvakuula 16kg (15€) ja rottinkinen kukkapylväs (5€).

Ei ole mennyt kaupaksi mm. nämä:
- Riihimäen/karhula lasitölkit. Isommat kannella 20€, pienemmät ilman kantta 15€
- Kaunis vanha puutuoli 25€
- iso puinen tarjoiluvati 20€
- Pizzakivi 5€
- Karhu monot 5€
- Kuparipannu 15€

... Ja paljon muuta ihan laadukasta tavaraa. Onko hintaa liikaa?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri keskustelin ystävän kanssa aiheesta. Hänestä oli ihan kauheaa, kun käytetty villapaita ei mennyt 50 eurolla, onhan ovh yli satasen! Niin no, käytetty paita = max 10e kirpparilla. Hänen mielestään tämä oli ihan väärin, mutta tämä on tosiasia, en koskaan itse maksa käytetyistä vaatteista kymppiä enempää. Uudenveroisesta takista max 20e

Vierailija
102/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittaja. Vertailin jonkun verran hintoja muualla kirpputorilla ja löytyi samoja tuotteita, mutta hinta oli korkeampi. ;)  Eli ei ne mun tuotteet ylihinnoiteltuja ole, jos vertaa muihin pöytiin. Jossain vaiheessa oli tarkoitus laittaa se -50% alennus lappu pöytään.  

No älä lannistu vielä päivän perusteella.

Aloittaja oli jo päivittänyt, että tavaraa olikin alkanut menemään kaupaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos tavara ei mene kaupaksi, niin hinta on liian korkea. Toiseksi tavaran pitää olla ajankohtaista, esim joulutarvikkeita ennen joulua, villapuseroita ei myydä kesällä jne. Kolmanneksi tavara on huonolaatuista. Ja voihan olla että kirppareilla on ajoittain hiljaista.

Vierailija
104/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri keskustelin ystävän kanssa aiheesta. Hänestä oli ihan kauheaa, kun käytetty villapaita ei mennyt 50 eurolla, onhan ovh yli satasen! Niin no, käytetty paita = max 10e kirpparilla. Hänen mielestään tämä oli ihan väärin, mutta tämä on tosiasia, en koskaan itse maksa käytetyistä vaatteista kymppiä enempää. Uudenveroisesta takista max 20e

Jotenkin huomaa, että jotkut myyjät eivät itse osta mitään käytettynä tai tajua hinnoittelua kirppiksellä. Sitten useat kuvittelevat parempien arkimerkkien/Stockmanmerkkien olevan jotenkin arvokkaita. Näin kerran kans pari Malene Birgerin villaneuletta jollain 50-100€ myynnissä kirpparilla...

Vierailija
105/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla oli kova hype, joka alkoi hiipua vajaa 10 vuotta sitten. Siitä ihmisille on kuitenkin jäänyt käsitys, että kaupaksi saa ja hyvällä hintaa. Enää käsitys ei pidä paikkaansa, koska ihmiset ovat laatutietoisempia ja konmaritus sekä tavaran karsiminen on tullut muotiin.

Tavaran haaliminen on nyt out. Ne jotka aidosti ostavat tarpeeseen, ovat entistä köyhempiä ja hintatietoisempia. Nettikaupat ovat tuoneet halvat vaatteet ja kiinakrääsän kaikkien ulottuville. Kirpparit tulevat kuolemaan tai ainakin rajusti harvenemaan.

Vierailija
106/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menet ja pistät vaan reilusti uudet hintalaput. Kaikista hinnoista puolet pois. 

Vierailija
107/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu- ja Ilves-tölkkejä olen ostanut useita, säilytän niissä kuivattuja sieniä, kynttilöitä, yms. Osa on jopa esillä jatkuvasti. Pienistä olen maksanut 4-6€, isoista 8-10€, ilman kansia. Narupurkista (keskikok.) olen maksanut 15€. Näin muutama vuosi sitten.

Kuparipannun oikea hinta olisi alle 10€. Huutokauppakeisarilta ostavat haluavat telkkariin, siksi maksavat niistä paljon.

Vierailija
108/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt myymään vaatteet Vähänkäytetyssä ja muut tavarat Torissa.

Vierailija
109/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat menee huonosti kaupaksi. Hyvä jos uudenveroisesta pokkarista saa euron ja kovakantisesta kerran luetusta 2€.

Vierailija
110/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnearvoa ei voi myydä eteenpäin... eli alenna hintoja.

Vierailija
111/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet menee huonosti kaupaksi. Mullakin on jopa sellaisia joissa laput roikkuu edelleen (tyhmä minä kun olen ostanut enkä käyttänyt!) mutta eivät mene kaupaksi.

Vierailija
112/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahinta jos joutuu raahaamaan tavarat kotiin takaisin. Itse aikoinaan pistin viimeiselle päivällä lopuille tavaroille hinnaksi jotain 0,1-0,5 euroa. Jo alkoi kelpaamaan :D 

Vierailija
113/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kahdella kirpparilla, ostin Marimekon Unikkokulhon 6e, kukkapurkki 5 e

99% tavarasta niin huonoa etten huolisi ilmaiseksikaan.

Marimekon likainen takki 35e maripaidat 15-20e. Loppuun käytettyjä.

Ei kiitos

Vierailija
114/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzakiven ostaisin tuolla hinnalla.

Kuparipannu ja lasitölkit 5 euroa oikeampi hinta. En toki niitä ostaisi kun en tarvitse.

Mun maksoi 39 euroa. En ostaisi noita halpiksia.

Vierailija
115/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran 1 viikko ja aikaa meni ihan hirveesti ja otin kauhean stressin koko hommasta. Viimeisinä päivinä luovutin ja laitoin jo monta kertaa alennettuihin hintoihin  -50‰ lapun. Silti jouduin kantamaan yli puolet tavaroista kotiin. Jäin voitolle ehkä jotain 50 euroa.

Ei enää ikinä. 

Vai oikeen ale-lappu? Tämmöset ale-pöydät kierrän kaukaa. Kirppiksellä myydään kama veke valmiiksi halvalla, ettei tarvi heittää roskiin vaan se menee kiertoon tarvitseville, nimellisellä hinnalla.

Tää on kirpputorin idea.

Vierailija
116/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siirtynyt myymään vaatteet Vähänkäytetyssä ja muut tavarat Torissa.

Uutena kalliit, hyväkuntoiset vaatteet kannattaa tosiaan myydä ihan muualla kuin parilla eurolla kirppiksellä. Esim. Tiger of swedenin pikkumusta mekko, malli jota myydään edelleen, on vähän turhan tiukka, ostan saman yhtä kokoa suuremman, enkä todellakaan myy vanhaa 10 € kirppiksellä.

Vierailija
117/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukirppikset etenkin on pöydät väärällään ylihinnoiteltuja, siis todella ylihinnoiteltuja muumimukeja, mariskooleja, ruosteisia retro-peltipurkkeja ja kivituikkuja. Esim niistä kivituikuista röyhkeästi pyydetään melkein sama hinta kuin marketissa. Samoin b-luokan dvdt 5e/kpl. Miettikääpä hieman tarkemmin sitä hinnoitteluanne jos oikeasti haluatte tavaran kiertoon.

muumimukit on klassikkoesimerkki kirppisartikkelista, josta yritetään jatkuvasti pyytää liikaa. Suomen markkinat alkaa kohta olla kyllästettyjä näillä "aarteilla". Ja kaikki dvd:t kannattaisi hinnoitella tyyliin 0,50snt/kpl. Mutta saahan sitä yrittää..jos on varaa maksaa myös ne pöytävuokrat

Vierailija
118/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan itse nykyään kaikki ilmaiseksi pois jos ei käy kaupaksi nettikirpparilla, viimeksi yritin myydä "mainostetulla kirpparilla" jossa ei käynytkään ketään, yksi euron tuote kävi kaupaksi ja muut ei, hinnat ei olleet liikaa hinnoittelin kaiken 20e alle siis 1-6e hintaisia lähes kaikki. Mutta siinä on se jos ei omista merkkitavaraa, kauppa ei käy hyvin. Jotkut ostavat merkkituotteita ja ne käy kai kaupaksi paremmin, ketjutuotteet eivät käy kaupaksi eikä S koon vaatteet ainakaan. Katselin silloin myös jos olisi ostettavaa niin jotkut pyysivät käytetyistä koruista 10e kpl, mielestäni se oli liikaa ja jäi ostamatta kun kaupasta saa uusia halvemmalla hinnalla niin ei kannattanut, korut voisi hinnoitella 1-3e niin ehkä joku ostaisikin jotain ihan vinkkinä vaan.

Vierailija
119/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet myy ihan liian kalliilla hinnalla vaan merkin takia. Eivät ymmärrä, että se ei ole itsessään mikään tai laadusta.

Kirpparilla on joskus vaikka sitä Marimekon tavaraa. Hinnat mekoissa 50-100 e, laukuissa 20-100 e ja meikkipussejakin jotkut myy 10-20 e, vaikka uutena maksavat jotain 25-40 euroa. Lisäksi nämä uudet, nykyään yleensä kirppareilla olevat, Marimekot on kankaineen jotain ihan muuta kuin vanhat 70-, 80- ja 90-luvun Marimekot. Silloin ne kankaat oli paljon paksumpia, ompeleet kestäviä ja valmistettu Suomessa, joten ne vanhat tuoteet todella kesti ja kestää. Nykyään tuotteiden kankaat on paljon ohuempia ja muutenkin laaduttomampia, värit haalistuu, ompeleet hajoaa jne., tuotteet valmistetaan mm. Virossa.

En minä ainakaan halua maksaa mistään vain merkin takia, ihan turhaa, jos tuote ei ole laadukas.

Vierailija
120/135 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kehuttu kirppis piti olla todella hyvä ja suosittu, niin lopetti toiminnan kukaan ei ostanut muiltakaan mitään. Ihmettelen kun jotkut pyytää käytetyistä vaatteista 50e kpl ja korut 10e kpl, kaupasta saa sillä hinnalla pitää alentaa jos haluaa myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä