Kirpputorilla ei mene tavara kaupaksi! Neuvokaa!
Yhden päivän ollut myynnissä. Kaupaksi oli mennyt keltainen matto (7€), kahvakuula 16kg (15€) ja rottinkinen kukkapylväs (5€).
Ei ole mennyt kaupaksi mm. nämä:
- Riihimäen/karhula lasitölkit. Isommat kannella 20€, pienemmät ilman kantta 15€
- Kaunis vanha puutuoli 25€
- iso puinen tarjoiluvati 20€
- Pizzakivi 5€
- Karhu monot 5€
- Kuparipannu 15€
... Ja paljon muuta ihan laadukasta tavaraa. Onko hintaa liikaa?
Kommentit (135)
Me laitettiin joku vuosi sitten ulkomaille muuttaessa paljon tavaraa myyntiin. Ajatuksena oli, että halutaan eroon tavarasta, jota ei voida ottaa mukaan. Hinnoittelu oli sen mukainen ja melkein kaikki meni.
Jos haluat tienata käytetyn tavaran myynnillä, sun pitää suunnata myynti keräilijöille tai antiikkiliikkeisiin, ei itsepalvelukirpparille. Tosin keräilijöille tai antiikkiliikkeille tavaran pitää sitten olla oikeasti hyvää.
Olet vaan tyhmä, niinkuin alapeukuissa näkee
Hae siihen kuparipannuun Palsanmäkien nimmarit niin saat siitä mahdollisesti jopa 500 €.
Huvittaa kirppishinnat, mitkä on melkein samoja kuin uutena kaupassa olevien hinnat.
Kaupassa on lähtökohtaisesti uutta ja laatuvarmistettua tuotetta. Kirpparituotteista sen sijaan ei voi ikinä tietää, missä ne on pyörineet ja miten niitä on kohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Pizzakivi on uutena Puuilossa 8,90 €, ehkä viitonen käytettynä on liikaa?
Taitaa olla vähän hiljainen aika tämä lomailuaika, kohta jengi lähtee back to school -hengessä enemmän ostoksille.
Höpsistä, nythän ihmiset ovat juuri liikkeellä kirppareilla. Lomalla on aikaa kierrellä, kun epävakaiset säät eivät suosi rannalla oleilua. Monet matkailijat poikkeavat myös reissussa kirppareilla.
Hyvää tavaraa mutta suht kallista jos olet tyhjentämässä nurkkia. Monot voisin kyllä ostaa jo talvea varten. Kyllä se siitä, alennus hieman hintoja. Hyvää jatkoa.
Olen aloittaja. Vertailin jonkun verran hintoja muualla kirpputorilla ja löytyi samoja tuotteita, mutta hinta oli korkeampi. ;) Eli ei ne mun tuotteet ylihinnoiteltuja ole, jos vertaa muihin pöytiin. Jossain vaiheessa oli tarkoitus laittaa se -50% alennus lappu pöytään.
Pikkuhiljaa lasket hintoja, jos ei rupea menemään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan kyllästynyt näihin kirpputorihinnotteluihin, 1-2-3 euroa, vaikka tavara olisi ihan hyvää, jos ei enempää rahaa ole maksaa jopa laadukkaasta tuotteesta, menkää kaatopaikalle tonkimaan. Ärsyttää ja suututtaa ihmiset kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla.
Usein kirpputoreilla käyvät köyhät, juuri siksi että sieltä saa 1 eurolla. Voi siellä toki varakkaampiakin käydä, mutta miksi ihmiset ostaisivat kirpputorilta käytettyä "ihan hyvää" tavaraa, jos samaan hintaan saa alennusmyynnistä käyttämätöntä ihan hyvää?
Puolet pois kaikista hinnoista, niin rupeaa kauppa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan kyllästynyt näihin kirpputorihinnotteluihin, 1-2-3 euroa, vaikka tavara olisi ihan hyvää, jos ei enempää rahaa ole maksaa jopa laadukkaasta tuotteesta, menkää kaatopaikalle tonkimaan. Ärsyttää ja suututtaa ihmiset kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla.
Käytetty tavara on käytetty. Kirppareiden idea on tarjota edullinen ostoskanava niille jotka eivät pysty / halua ostaa kaikkea uutena. Jos ei tätä voi hyväksyä, ei kannata sitä pöytää vuokrata ja tuputtaa ylihintaista tavaraa hintatietoisille ihmisille.
Kirppareiden idea on käytetyn mutta vielä käyttökelpoisen tavaran hyödyntäminen eteenpäin antamalla, vaihtoehtona kaatopaikalle (joita oli, kun kirppareita alettiin perustella). Yhtään mitään ideaa niillä ei ole myydä halvalla jollekin tietylle ryhmälle. Jotain rajaa näihin mielikuvitushöpötyksiin nyt.
Tori.fi voisit yrittää. Eikös facebookissakin oo kirppis? Mun mielestä itsepalvelukirppiksillä menee kaupaks pienempikokoinen tavara kun ihmiset jää hypistelemään pöydän ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Mono aika ei ole kesällä. Kuparipannu kuka tarvii? Tarjoiluvati 20e, miksei 5e?
Oon ostanut lasitölkkejä kannella 5-10e.
Mono aika ei ole kesällä? :D
... Oletko ikinä kuullut sellaisesta kuin rullahiihto? Samat monot käyvät myös kesällä rullasuksiin kuin talvella tavallisiin suksiin.
Oma kokemukseni viimepäiviltä. Kaikki halpa sisustustavara menee kaupaksi jos hinta on 1-5€ tavarasta riippuen. Merkillä ei väliä. Ja kaikki kulahtaneimmatkin vaatteet jos niissä on tutut merkit adidas, nike tai levis ja hinta on max 5€. Lasten juhlavaatteet merkistä riippumatta ja hinta 1-5€. Ja kun tätä halpaa roinaa on paljon ja jaksaa käydä siivoamassa ja täydentämässä pöytää, niin saa ihan kivasti rahaa tavarasta mikä muutoin päätyy uffiin tai roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittaja. Vertailin jonkun verran hintoja muualla kirpputorilla ja löytyi samoja tuotteita, mutta hinta oli korkeampi. ;) Eli ei ne mun tuotteet ylihinnoiteltuja ole, jos vertaa muihin pöytiin. Jossain vaiheessa oli tarkoitus laittaa se -50% alennus lappu pöytään.
Yksi myyntikikka on laittaa hinnat yläkanttiin ja sitten iskeä se -50‰ lappu. Alennuskyltti houkuttelee ostajia penkomaan. ;)
Syitä miksen enää edes käy kirppareilla
1. Käytetystä tavarasta pyydetään uuden hintaa tai melkein, joskus jopa yli eikä kyse ole keräilytavarasta
2. Tavara on rikkinäistä / loppuunkulunutta / likaista - yleisin syy
3. Tavara on sellaista, mitä en tarvitse ja usein sellaista mitä kukaan muukaan ei tarvitse, ehkä vanhanaikaista
4. Hyllyt on ahdettu niin täyteen, että ei pysty katselemaan mitään, luotaantyöntäviä
5. Jos nyt satunkin käymään silti: usein voi olla hinnoittelu kohdallaan, mutta jos se ensimäinen ja toinen tavara on ylihinnoiteltua, ne muut jää kokonaan katsomatta, seuraavalle paikalle.
10% tuotteen alkuperäisestä hinnasta on oikea hinta. Vaikka olisi esim. täysin käyttämätön paita
Ei pidä ostaa mitään mitä pitäisi sitten myydä kirpparilla.
On kärsittävä itse tyhmyydestään jos kukaan ei niitä osta sinulta.