Kirpputorilla ei mene tavara kaupaksi! Neuvokaa!
Yhden päivän ollut myynnissä. Kaupaksi oli mennyt keltainen matto (7€), kahvakuula 16kg (15€) ja rottinkinen kukkapylväs (5€).
Ei ole mennyt kaupaksi mm. nämä:
- Riihimäen/karhula lasitölkit. Isommat kannella 20€, pienemmät ilman kantta 15€
- Kaunis vanha puutuoli 25€
- iso puinen tarjoiluvati 20€
- Pizzakivi 5€
- Karhu monot 5€
- Kuparipannu 15€
... Ja paljon muuta ihan laadukasta tavaraa. Onko hintaa liikaa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet menee huonosti kaupaksi. Mullakin on jopa sellaisia joissa laput roikkuu edelleen (tyhmä minä kun olen ostanut enkä käyttänyt!) mutta eivät mene kaupaksi.
oletko kokeillut nettikirppareita? tai emmy, huutonet, vähänkäytetty, rekki jne. noilla nettikirppiksillä käy myös sellaiset jotka ei muita kirppiksiä kierrä ja sellaiset jotka etsivät jotain tiettyä merkkiä ja uutena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myynnissä laadukkaat kengät ja hinta oli 2 euroa. Ei mennyt kaupaksi. Äh. 10 sentilläkö ne olisi pitänyt myydä.
Ei mee edes ilmaiseksi, jos kukaan ei satu tarvitsemaan sellaisia sitä kokoa mitä sulla on. Koettakaa tajuta että myös kirppareilta ostetaan tarpeeseen, vaikka etsitäänkin löytöjä. En osta kenkiä kokoa 36 tai 40 millään hinnalla edes kaupasta ja kirppareilta en osta käytettyjä kenkiä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran 1 viikko ja aikaa meni ihan hirveesti ja otin kauhean stressin koko hommasta. Viimeisinä päivinä luovutin ja laitoin jo monta kertaa alennettuihin hintoihin -50‰ lapun. Silti jouduin kantamaan yli puolet tavaroista kotiin. Jäin voitolle ehkä jotain 50 euroa.
Ei enää ikinä.
Sama kokemus. Kova työ ja kallis pöytä/rekki vuokra. Ei kannata viedä kirppikselle. Yhdessä kesätapahtumassa saa ilmaiseksi paikan, sinne yritän ehtiä.
Näitä kulahtaneita marimekkoja olen ihmetellyt mm spr kirppiksellä. Saavat ne ilmaiseksi ja pyydetään haalistuneesta ja venähtäneestä nyppypaidasta 30-40 € jopa. Siellähän pysyvät rekissä.
Jostain olen ostanut vanhempaa marimekkoa ysäriltä ja vuosituhannen vaihteesta. Fallaa, Piirosta yms. Ne kestää, jos eivät ole trikoota. Marimekon trikoon laatu on heikentynyt niin että en osta enää.
Kirpparihinnoittelusta keskustellaan täällä säännöllisin väliajoin, ja sanon aina saman asian, kun satun keskusteluun:
Kirppistely ei toimi, mikäli sekä myyjä että ostaja eivät hyödy siitä jotain.
Palstan mukaan kirppisten idea on "päästä tavarasta eroon" ja "tarjota halvalla tavaraa niille, jotka haluavat ostaa käytettyä", mutta ongelma on, että on paljon helpompiakin keinoja päästä tavarasta eroon.
Jotkut toki ylihinnoittelevat tavaransa räikeästi, mutta ei ole mitään järkevää syytä, miksi samasta tavarasta voi Torissa pyytää 20 euroa mutta kirpputorilla vain 5 e. Ei ole mitään sääntöä, että kirppistavarat saavat maksaa korkeintaan 10 euroa, ja että melkein kaikki pitäisi olla 1-2 euroa.
Nämä "säännöt" johtavat vain siihen, että kirpputorille viedään vähemmän ja vähemmän mitään HYVÄÄ tavaraa. Jotkut vievät kasan huonointa rääsyä ja romua kaikki 1 e/kpl, ja ne oikeasti kivat tavarat laitetaan Toriin tai Facebook-kirppikselle. Sitten kirppiksillä kävijät valittavat, ettei sieltä löydä nykyään enää mitään. No ei tietenkään, kun ihmisillä ei ole mitään motivaatiota viedä sinne mitään parempaa!
Olen tehnyt kirpputorilta hirmu halpoja löytöjä, mutta olen ostanut sieltä kaikenlaista kalliimpaakin ilman mitään ongelmaa. Laukun ostin kerran 30 e, toppatakin 20 e, tuolin 50 e, ja olin tosi tyytyväinen näihin ostoksiin. Olisin maksanut niistä saman jossain nettikirppikselläkin.
Kirppiksellä ostajalta jää kyllä ne yhä kallistuvat postikulut pois, joten sikäli sieltä saa halvemmalla kuin nettikirppiksiltä.
Kirppisten tavaravalikoima on tosiaankin muuttunut ajan saatossa, muistan vielä kun joskus 2000-luvun alussa kirppiksiltä saattoi löytää vanhoja 80-luvun tietokoneita, esim. Commodore 64:sia hyvinkin halvalla, no ei ole enää pitkiin aikoihin löytynyt, niistä on tullut arvostettuja keräilykoneita ja se näkyy hinnoissa, kukaan ei enää muutamalla eurolla niitä kirppikselle vie. Hitto kun olisi silloin tajunnut ostaa niitä kirppiksiltä, nyt olisi tienannut hyvät rahat myymällä ne...
Nettikirppiksellä myös ostetaan tavallaan sika säkissä, siksi on minusta hassua, että siellä ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin kirpputorilla, jossa voi todeta omin silmin tavaran olevan ehjä ja toimiva.
Ostin ennen lähes kaikki vaatteeni nettikirppiksiltä, mutta msksikirjeen poistuminen ja pakettien kallistuminen vei siitä kaiken järjen. Ei viitsi ostaa vaatetta ja maksaa posteja 6,90€ kirjeetkin jo lähes 2 €. Netissä on vielä aina se riski, että onko vaate sopivan kokoinen ja huteja tulee välillä väkisin.
Livekirppikset taas ovat täynnä kulahtanutta tavaraa. En tajua miksi sellaisia yritetään myydä. Roskiin kuuluisivat.
Penittömät uneksijat käydät pöytien luona haukkumassa kalliiksi.
Nettikirppiksellä pyydetään tuomaan tavara kotio ilmatteeksi.
Itse pidän kirppispöytää kerran vuodessa ja yleensä ensimmäisen päivän myynti on suurin. Ensimmäisenä menee merkkivaatteet ja satunnaisesti sitten vähän jotain muuta. Jotain HM vaatetta on turha edes viedä myyntiin, vaikka olisi jäänyt käyttämöttä kun ei mene yleensä eurollakaan.
Sitä kyllä ihmettelen, että jos myynti kirppispöydässä vaikka 2 kertaa käytettyjä koon 38 converse-tossuja 5 eurolla, niin ne eivät käy kaupaksi. Jos laitan ne Facebookin Roskalavalla annetaan ilmaiseksi, niin jonossa on varmaan parikymmentä halukasta. Ajellaan kyllä sitten tänne kaupungin viimeiselle reunalle hakemaan tavaraa, mutta kirppiksellä ei ole ketään kiinnostunutta osunut kohdalle.
Tuota sisustustavaraa on aika paljon liikkeellä edullisemmilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan kyllästynyt näihin kirpputorihinnotteluihin, 1-2-3 euroa, vaikka tavara olisi ihan hyvää, jos ei enempää rahaa ole maksaa jopa laadukkaasta tuotteesta, menkää kaatopaikalle tonkimaan. Ärsyttää ja suututtaa ihmiset kun kaikki pitäisi saada 1 eurolla.
Hmm.
Sinun käytettyjä. Kierrätä suoraan kierrätyskeskukseen.
Euro tai kaksi on ihan hyvä. Et tarvitse, joutilaita tavaroita.
Joku ostaa ja vie pois.
Itse kierrätys on maapallollemme arvokasta. Hyvä, että viet, mutta sopivalla myyntihinnalla ei tarvi kannataa takaisin kotiin.
Tavaraa on vain liikaa tarjolla. Kaikilla pursuu kaapit ja korona-aika on vain pahentanut tilannetta kun isot kirpputoritapahtumat ovat olleet jäissä. Tuntuu että nyt menee vain ihan priima ja merkkitavarat, eikä niistäkään makseta paljon mitään. Pyydät 2 euroa hyvästä tavarasta ja sitten vingutaan saako eurolla. Aarrggghh.
Silti ihmettelen, kun netissä monet yrittää saada useita kymppejä jostain designlasiesineestä, tyyliin Aaltovaasi, reunasta pala pois, muuten virheetön. Rikki mikä rikki, mielestäni kuuluu roskiin, mutta saahan niistä maksaa, jos jollekin kelpaa. Itse en halua kotiini rikkinäisiä tavaroita.
Meilläpäin hyvien kirppareiden pöytävuokrat n 25€/vk joten siinä saakin sitten myydä aika paljon tavaraa, että saa edes viikkovuokran katettua. Siihen päälle bussimatkat (6km sinne ja takaisin) niin miinukselle menisi helposti. Toki jos vieressä asuu, niin eri juttu.
Vaatteita ei kannata myydä tai ostaa, koska kaupasta saa alennuksesta uusia puoli-ilmaiseksi. Siis olen ostanut housut H&M 3€, kauniin pitsihameen 5€, rintsikoita 2-3€, t-paidat 2-3€... siis uutena. Marimekko tietenkin erikseen, sitähän ihmiset ostaa, vaikka olisi värit haalistuneet.
Henk koht mitä itse ostan kirpparilta: pelit, elokuvat, keräilyesineet ja harvoin sisustusesineet. Aika harvoin löytyy mitään. Mielestäni tori on parempi ostamiseen ja myymiseen, vaikka hinnat ovatkin yleensä korkeammat. Toisaalta keräilyesineistä maksankin enemmän ja plussaa siitä, että esine on keräilijän kotona säilössä, eikä myllättävänä kirpparipöydällä.
Ei kukaan pakota. Ihan turha kuitenkaan ulista jos käytetty kama ei mee kaupaksi koska se on merkkivaate ja oli kallis
Kirpputori ei varmasti ole sulle oikea paikka.