"Suon villi laulu" Onko joku lukenut.
Kommentit (80)
Engl.
Where the grawdads sing
Delia Owens
Joo, minulle oli sellainen keskinkertainen kirja, ei nyt mitenkään ihmeellinen mutta oli siinä jotain tunteellisia kohtia. Elokuvan (Where the Crawdads Sing) aion kyllä käydä tsekkaamassa.
Ihan ok, kaunis ja kiinnostava tarina.
Minusta oli suuresti yliarvostettu. Etukäteen kuulin kehuja niin paljon, että odotukset oli korkealla, ja pettymys kova
Minusta kuolettavan tylsä kirja ja tarina täysin ennakoitava. Voi sen kirjan ajan kulukseen lukea, mutta ei siitä mitään elämystä saa.
Juuri sain loppuun. En hirvittävästi pitänyt.
Itse pidin kovasti kirjasta, yksi parhaimpia lukemiani koskaan :)
Pettymys oli kun olin lukenut siitä niin ylistäviä arvioita. Keskinkertainen kirja ja tarina ei ollut kaksinen.
Minä tykkäsin tosi paljon. Oli siinä yksi kohta, josta en kamalasti välittänyt (en viitsi mitään juonipaljastuksia tähän laittaa), mutta kokonaisuutena tosi hyvä.
Joo aika erikoinen.
Tavallaan kiehtova mm luontokuvauksineen.
Mutta juoni ja varsinkin henkilöinen välinen dialogi aika töks töks.
Lisäksi niin epärealistinen ettei kiehtonut.
Luin koska sitä on myyty paljon ja kehuttu myös.
Voisi olla elokuvana parempi. Visuaalisena versiona.
Aloitin vuosi sitten lukemaan, ja on kesken vieläkin. 🤷🏻 Jotain viehättävää tarinassa on, mutta en silti päässyt alkua pitemmälle, ei vaan temmannut mukaansa. Aion kyllä vielä lukea loppuun joskus. On tullut luettua paljon muuta tässä välissä.
Todella ylihypetetty kirja. Luontoa kirjailija kuvaili kauniisti, mutta kaikki muu oli epäuskottavaa. Päähenkilö, pikkutytöstä asti asunut yksin rämeellä, oli uskomaton kaunotar ja itseoppinut taiteilija ja tietokirjailija.
Vierailija kirjoitti:
Pettymys oli kun olin lukenut
siitä niin ylistäviä arvioita. Keskinkertainen kirja ja tarina ei ollut kaksinen.
Itsekkin luin tämän takia.
Samoin ihmettelin noita kehuja.
Puolenvälin jälkeen huomasin harppovani yli että vain saisin selville onko se loppuratkaisu se mikä minusta selvisi jo alussa
Muutoin tylsistyin.
Väliin tuntui kuin kirjaa olisi kirjoittanut ainakin kaksi eri kirjoittajaa koska tyyli vaihteli.
Olen lukenut. Ihan ok. Ehkä tosiaan vähän yli-hypetetty. Elokuvaa odotan mielenkiinnolla.
Ihan luettava. Kaunista luontokuvailua ja muutamissa kohdissa herkistyin. Loppu oli kuitenkin mielestäni vähän hutaistu ja ennalta-arvattava. Elokuvan aion käydä mielnkiinnosta katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Todella ylihypetetty kirja. Luontoa kirjailija kuvaili kauniisti, mutta kaikki muu oli epäuskottavaa. Päähenkilö, pikkutytöstä asti asunut yksin rämeellä, oli uskomaton kaunotar ja itseoppinut taiteilija ja tietokirjailija.
Joo tämä just. Vähän kuin Forrest Gump joka oli jälkeenjäänyt mutta pärjäsi loistavasti ja nousi sankariksi armeijassa, tuli miljonääriksi ravustusbusineksella ja sijoittamalla "johonkin hedelmiin"=Appleen - tällaista ei vaan tosielämässä käy, on liian epärealistista ja siksi tympeää.
Suon villissä laulussa sekin tympäisi että miksi niiden AINA täytyy olla niin ylivertaisen kauniita niiden nais-sankarien. Eikö voisi joskus olla ihan vaan tavallinen. Ja tosiaan sitten vielä se miten kamalasta perheestä lähtenyt orpotyttö erakko menestyy kirjailijana ja taiteilijana - liian epärealistista.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin kovasti kirjasta, yksi parhaimpia lukemiani koskaan :)
Sama!
Vierailija kirjoitti:
Aloitin vuosi sitten lukemaan, ja on kesken vieläkin. 🤷🏻 Jotain viehättävää tarinassa on, mutta en silti päässyt alkua pitemmälle, ei vaan temmannut mukaansa. Aion kyllä vielä lukea loppuun joskus. On tullut luettua paljon muuta tässä välissä.
Samat sanat. Jäi kesken , kerronta on kyllä sujuvaa ja hyvääkin , mutta jotakin puuttuu. Olisko niin erikoinen aihe? Aion kyllä lukea joskus loppuun , elokuvana ei kiinnosta.
Siitä on kai elokuvakin tehty