Mikä mielestäsi on ok tuntipalkka?
Aikaisemmin jäi käteen 10e tunnilta. Nyt kun vaihdoin alaa niin työ on helpompaa ja tuntipalkka nettona 16e.
Pidän tätä ihan hyvänä palkkana.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
10€ tunti on hyvä minimi
Ei ole olemassa hyvää minimiä, vain minimi.
Duunari 10e/h
Tietotyöläinen 100e/h
Kyllä se parikymppiä on semmonen minimi millä tämän rouvan saa houkuteltua nousemaan kukonlauluun ylös ja läppärin päähän ja 30-40€ on semmonen mitä lähtisin työmarkkinoilla hakemaan.
Periaatteessa ajattelen, että työ kuin työ niin palkka on riittävä kun sillä saa ostettua perheelle asunnon, auton, kattaa lasten harrastukset, sekä terveellisen ruuan ja vielä jonku pikku projektin vaikka kesämökin tai veneen. Kerrostalosta kaupungista tai jos tykkää isommista neliöistä ja rauhasta niin fiksun matkan päässä kaupungista, töistä harrastuksista yms.
Nyt yrittäjänä joutuu aika paljon painamaan hommia että saa haluamaansa elintasoa, mutta toisaalta saa sit määritellä sitä työn määrää jos haluaa ottaa rennommin.
Fyysisesti raskaasta työstä pitäisi saada kovin palkka, sanotaan 100e/tunti, sitä ei kroppa rikkoutumatta kestä kovin pitkään kuitenkaan!
Riippuu aika paljon onko kyseessä esim. koiranulkoiluttajan vai yksityislääkärin tuntipalkka.
Minä olin vuosia töissä jossa maksettiin ihan kaikille tessin mukaista palkkaa. Sanottiin suoraan että enempää ei kukaan tule saamaan ja kukaan ei ole korvaamaton. Palkkani oli siis n 12e h. Vaihdoin töihin jossa tienaan 18e h, entinen pomo soitteli perään josko vaihtaisin takaisin.. kuulemma tessin mukaan edelleen palkka xD nauratti. Sanoin ei kiitos.
Olen ollut töissä McDonaldsissa surkealla palkalla (siihen aikaan taisi olla kai jotain 10 euroa per tunti). Nykyään oma yritys ja jos lasken tuntipalkkani niin se on useampi satanen. Parasta on, että on sen verran passiivista tuloa, että palkka juoksee silloinkin kun en tee töitä.
Mun tuntipalkka on 60e. Asiantuntija pörssihtiössä, korkeakoulutus, työkokemusta alalla 20 vuotta. Sen verran hyvä, ettei tarvitse tehdä täyttä työviikkoa, onneksi voin itse hieman säätää työtaakkaani.
Nykyinen 38€/h on riittänyt toistaiseksi. Syyskuussa tarkoitus kertoa paljonko haluan jatkossa lisää jotta saavun töihin etänä.
12 e riittää mulle. Palkat pyörineet siinä noin 12-14 € välillä työstä ja ammatista riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan enää tessin mukaan duunia tee.
Esim. teollisuusliitton tessillä ei kukaan ammattilainen mene töihin.
Kyllä se lähes 20€/h tunti on minimi ainakin Tampereen alueella. Pääkaupunkiseudulla korkeampikin.
Meillä ainakin maksetaan tasan tessin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntipalkka on 60e. Asiantuntija pörssihtiössä, korkeakoulutus, työkokemusta alalla 20 vuotta. Sen verran hyvä, ettei tarvitse tehdä täyttä työviikkoa, onneksi voin itse hieman säätää työtaakkaani.
Pärjäisin kolmenkympin tuntipalkalla, mutta silloin pitäisi varmaan tehdä täyttä työpäivää ja -viikkoa.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi oma yritys ja palkkaisin työntekijöitä palkka olisi heille 30e/h
Maksaisit saman summan jokaiselle työntekijälle siitä huolimatta olisiko hän toimistoapulainen tai toimitusjohtaja?
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi oma yritys ja palkkaisin työntekijöitä palkka olisi heille 30e/h
Eli siis todellinen kustannus voisi olla 48€/h! Et ihan tavallista duunaribisnestä pyörittäisi
Offtopic.
Kun aloitin työt lukion ohessa 2001 palkka oli 38,42mk/h. Iltalisä 0,5mk ja yölisä 0,72mk
Thaikku otti 150/h ja suominainen 250€/tunti. Edellinen oli lisäksi tiukempi ja parempikroppainen.
Onko särkänniemessäkin 20e/h