Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ystäväni valittaa koko ajan, ettei ole rahaa tehdä mitään. Kyllä minäkin voisin valittaa, ettei ole aikaa tehdä mitään.

Vierailija
27.07.2022 |

Olin kesälomalla paljon ystävieni seurassa, koska totuus on se, etten jaksa lähteä minnekään, kun käyn töissä. Herätys arkena aamulla klo 5.45, aamutoimet ja työmatka. Töissä klo 8-16.15 ja olen kotona noin klo 17.15. Olen niin väsynyt, että harvoin jaksan tehdä muuta kuin ruuan ja käyn kävelyllä tai kuntosalilla päivittäin. Menen nukkumaan klo 21, tai oikeastaan luen sängyssä jonkin aikaa ja kun alkaa väsyttää, nukahdan heti.

Eräs ystävistäni jäi talvella koronan supistusten takia työttömäksi. Hän ei osaa yhtään huomioida, että minullakin on välillä rankkaa. Viikonloppuisin käyn usein kaupassa äidilleni, joka kulkee rollaattorilla. Minä ehdotin ystävälleni, että maksan vaikka 50 euroa pimeänä, jos hän hoitaa joskus sen viikonlopun kauppareissun ja siivoilee äitini luona, kuorii ehkä perunat ruokaan, koska äiti pystyy vielä laittamaan ruokaakin, vaikka toinen käsi toimii huonosti. Siihen asiaan ei palattu. Kumma kun ei ilmainen raha kelpaa. Voin minä ostaa lahjojakin, jos ei pysty rahaa ottamaan.

Ystäväni vaan valittaa, ettei ole rahaa käydä missään. Silti käynyt kesälläkin pyörällä uimassa melkein joka päivä. Pitäisikö minun aloittaa valitus, ettei ole aikaa käydä missään ja voimat vähissä. Tämä viikko vielä kesälomaa ja sitten taas sorvin ääreen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mekanismilla ilmaista rahaa on sellainen, jonka eteen tehdään töitä/askareita?

Ei se olekaan ilmaista, koska vastineeksi rahasta on annettu ihmisen työpanos. Se on palkkaa, josta kuuluu maksaa asianmukaiset maksut ja ilmoittaa verottajalle.

Vierailija
22/25 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän se on ilmaista rahaa, jos ystäväsi hoitaisi äitiäsi sitä rahaa vastaan? Ehkä se hänestä oli vaan vaivaannuttava järjestely, että palkkaisit hänet. Eikä ystävyyttä ja rahaa yleensä kannatakaan sotkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tuntia työmatkaan? Hae nyt ihmeessä lähempää töitä.

Mullakin on välillä rankkaa ei ole mitään verrattuna korona-ajan lomautettuihin tai irtisanottuihin, joilta saatettiin vielä kerralla kaikki. Sulla on ollut ilmeisesti koko ajan työpaikka, ole siitä onnellinen äläkä valita. Ja tilaa äidillesi ostokset netistä, kuljetus ei maksa edes viittäkymppiä.

Tai muuta. Voin sanoa että elämänlaatuni parani huomattavasti kun muutin syrjäkyliltä lähelle työpaikkaa. Jää aikaa ja voimia muuhunkin kuin töihin ja työmatkoihin.

Vierailija
24/25 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tehdään yleensä sen takia, että joskus tulevaisuudessa ainakin olisi sitä aikaa.

Kyllä minullakin oli aikaa työttömänä kesälomalla käydä uimassa, mutta uiminen alkaa maistua sekin puulta aika äkkiä kun sitä tekee päivästä ja viikosta toiseen, eikä muita mahdollisuuksia oikein vapaa-ajan käyttöön ole ainakaan ilmaiseksi.

Vierailija
25/25 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullekaan kelpaa pimeä työ, koska se on rikos! Käyn töissä ja maksut hoidetaan rehellisesti.

Miksi yllytät työtöntä tekemään rikosta?

Kotiavusta vanhuksille saa kotitalousvähennyksen, ja voit palkata ihan rehellisesti kotiapua vanhuksille.

Aivan. Nyt tarvitaan lisää verorahaa valtiolle. Kun pitää Italiaa ja Afrikkaa auttaa, just päätettiin antaa sairaanhoito kaikille laittomasti maassa oleileville ja paljon muuta. Tehkää työtä enemmän ja maksakaa verot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän