Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, mistä saitte motivaatiota laihduttaa? Ainakin - 30kg. Nytkin jalkapohjia särkenyt monena aamuna, mutta illalla taas söin liikaa

Vierailija
27.07.2022 |

Sekä sipsiä ja karkkia.

Harmi kun on keksitty särkylääke ja kipugeeli.

Päivät helppoja, kun töissä ei voi syödä kuin lounaan, mutta kotona sitten iskee ruuanhimo.

Välillä syön töissä välipalan, varsinkin jos sellainen päivä, että joudun kävelemään 6km.

Paino joku 96kg, pituus 162cm eli pitäisi kyllä helposti saada putoamaan, kunhan saisi itsensä jotenkin motivoitua pysymään ruodussa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt menis laittaan toivoa tohon,ozempiciin. Mä oon 162 ja 93 kg. Oon ny käyttäny ozempicia kohta kaksi kuukautta ja paino on tippunut kokonaista neljä kiloa. Jumittaa koko ajan, vaikka miten söisin.

Minulla paino putosi 2 kk:ssa 10 kg. Lähtöpaino oli korkeampi kuin sinulla ja ruokavalioon tuli täydellinen muutos. Annoskoot puolittuivat ja osa piti siltikin jättää lautaselle, kun tuli niin kylläinen olo kesken ruokailun. Piti huolehtia siitä, että tulee syötyä. Kylläisyys kesti niin pitkään, että saattoi mennä 10h edellisestä ruokailusta, eikä nälkä ollut vieläkään. Piti opetella syömään aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Nyt yli vuoden käytön jälkeen kylläisyys ei tule kesken ruokailun, mutta kestää pitkään. En tiedä onko selvillä miksi lääke toimii erittäin hyvin joillakin ja toisilla ei vaan toimi. Onko syynä se, ettei ruokavalioon ole tehty muutoksia, vai eikö se vaikuta kaikilla tuohon kylläisyyteen? Vaikka minulla oli ja on edelleen vahva motivaatio, en olisi ilman lääkkeen tuomaa tukea pystynyt näin radikaaliin muutokseen syömisten osalta. Itsessään tuo lääke ei laihduta. Pelkona on kylläkin mitä tapahtuu, kun tuo lääkkeen joskus lopetan. Pikkuhiljaa se tehdään sitten. Lihavimmillani en käynyt vaa'alla, mutta nyt aion käydä kerran viikossa, jotta säilyy jonkinlainen kontrolli ja tulisi tehtyä korjausliikettä samantien.

Halusin lisätä vielä, että hyvinhän tuo paino on pudonnut. Suunta on alaspäin. Oma lähtöpainoni oli suurempi kuin sinun ja siksi tuo pudotus oli minulla noin suuri. Sairaalloisen lihavana sillä oli kannustava vaikutus, kun 10 kg tippui niin nopeasti.

Vierailija
22/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun ongelma olisi iltasyöminen, niin söisin suurimman osan ruuasta illalla. Syö koko päivän sen verran että just jaksaa, ja vähäkalorista, ja illalla sitten kalorit täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt menis laittaan toivoa tohon,ozempiciin. Mä oon 162 ja 93 kg. Oon ny käyttäny ozempicia kohta kaksi kuukautta ja paino on tippunut kokonaista neljä kiloa. Jumittaa koko ajan, vaikka miten söisin.

Hyvä, pysyvä vauhti, 500g viikossa, 26 kiloa vuodessa.

Vierailija
24/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun ongelma olisi iltasyöminen, niin söisin suurimman osan ruuasta illalla. Syö koko päivän sen verran että just jaksaa, ja vähäkalorista, ja illalla sitten kalorit täyteen.

Jep, tämä toimii.

Aamulla kahvi, aamupäivällä kahvi ja iso vesi.

Normaali lounas.

Iltapäivällä kahvi, iso vesi ja tarvittaessa jotain kevyttä esim. Kurkkua, vesimelonia tms. niitä voi syödä niinpaljon kun haluaa.

Klo 17-20 väliin iso ateria ja herkullinen jälkiruoka.

Klo 20-06 välillä voi tarvittaessa syödä lisää kurkkua ja melonia. Jos oikeasti on nälkä, niin veteen tehty kaurapuuro ilman sokeria, voita, suolaa, reajuustoa, hilloa tai marjoja.

Vierailija
25/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää hankkia se motivaatio, kuten itse kysyitkin. Kun se on löytynyt, loppu on jo helppoa. Motivaatio voi olla terveys, lasten kanssa tekeminen ja jaksaminen, parisuhde jne. Mietit sitä motovaatiota aina, kun on heikko hetki. Syöt terveellisesti, kuten joku sullelaittoi hyvät keto- ohjeet. Niillä pääsee hyvään alkuun. Kun paino alkaa pudota, voit alkaa soveltaa järkevästi ohjeita. Makeanhimo lakkaa nopeasti. Sipsit ovat mullekin pahe, mutta ostan niitä aina pienen pussin ja avaan sen porukassa, joten joku muukin syö niitä pois. Kaikkea ei voi koko ajan pantata, mutta nyt kesällä voi herkutella marjoilla ja hedelmillä. Loistava aika aloittaa siis! Mutta tiedän, että itsensä motivoiminen on se pahin. Minulla on nyt vajaassa vuodessa pudonnut 23 kg ja helposti. Ei mitään kärsimystä, kunhan syö tasaisesti koko päivän, mutta terveellisesti. Olen matkalla uutta elämäntyyliä kohti, enää en puhu laihdutuksesta vaan uudesta tavasta suhtautua omaan kehoon ja terveyteen.