Päivittäin muita kiusaavat ja alentavat ihmiset, ne jotka säännöllisesti haluaa pahaa muille. Kyllä se karma vielä tuo eteenne hetkiä jolloin joudutte nielemään karvasta kalkkia. Elämä kun ei mene niin että se paha mitä taakseen jättää, jäisi sinne, sen edestään löytää. Yksikään ilkeä ihminen ei ole päässyt karmaa pakoon. Odota vain!
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Karmaa ei ole olemassa.
Uskon, että jos ihminen on paha, ilman mitään ihmisyyttä, niin kyllä karma kostaa. Kuoleman jälkeen jokaiselle viimeistään osoitetaan se oikea paikka. Elämä täällä maan päällä on häviävän lyhyt, verrattuna ikuisuuteen kuoleman jälkeen. Valinta on jokaisen oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se ettei ole minun syytäni tai vastuullani, että tietyissä kulttuureissa naisen seksuaalisuutta vahditaan. Kuitenkin kohtaan jatkuvasti sitä, että seksuaalisuuteeni puututaan ja yritetään estää minua kiinnostaviin miehiin tutustuminen. Mihin karmaan tämä perustuu?
Annan sinulle linkin karma-palstalle, jossa kommentointi on jo suljettu. Mutta osa tästä on aivan hirveää kirjoittelua ja riitelyä ja uhkailua. Olen kirjoittanut sinne paljonkin, mutta sinne ovat kirjoittaneet muutkin ja siellä voi olla sekaannusta. Mutta löydät kyllä itsellesi jotain jos kiinnostaa. Mutta vain jostain palstan keskeltä alkaen, ei ihan alusta alkaen. En aloittanut sitä palstaa, joku muu, jota aihe kiinnosti, teki sen.
Kiitos linkistä. Luettuani keskustelua ajatus siitä, että olisin huomattavasti onnellisempi, jos en olisi koskaan perehtynyt aiheeseen karma tai itämaiset filosofioihin yleisestikään. Uskonnoilla ja filosofioilla on taipumus olla ehdottomia (vrt. 10 käskyä). Kuinka moni kuitenkaan näkee esimerkiksi käskyt täysin kirjaimellisina. Osa toki on niin selkeitä ettei niihin tarvita selityksiä tai lievennyksiä, mutta esimerkiksi: Kunnioita isääsi ja äitiäsi tai älä himoitse naapurisi..jne. Kuinka moni kuitenkaan pystyisi väittämään, että esimerkiksi kaltoinkohdellun lapsen täytyisi kunnioittaa vanhempaansa tai ettei olisi toisinaan toivonut itselleenkin samaa onnea, kuin naapurilla, ystävällä tai sukulaisella? Onko heille nyt kuitenkin kertynyt suunnaton synnin taakka, jota täytyisi sovittaa, ostaa aneita tai katua ja kärsiä loppuelämänsä ja seuraavassakin vielä varmuuden varalta?
Samoin ajattelen karman syntymisestä. Kyllä välittömät reaktiot ovat todellisuutta, mutta ajatus siitä, että mahdollisessa edellisessä elämässä olisi tehnyt jotakin mitä nyt joutuu sovittamaan, etenkin kun tämän elämän inkarnaatiolla ei ole edes tietoa ja käsitystä aiemmista tapahtumista ja teoista, kuulostaa selittämättömältä kärsimykseltä. Joltakin jolle ei ole tarkoitusta, merkitystä tai selitystä.
Summa summarum: Irtaudun mielelläni kaikista itämaisista filosofioista ja uskon sattumaan ja siihen ettei kaikkeen välttämättä ole selitystä, tarkoitusta tai merkitystä. Ajatuksen ja tunteen tasoilla ajatusmalli on huomattavasti oikeudenmukaisempi ja ymmärrettävämpi, kuin karma tai synti.
Se on sitten sinun tiesi, onnea matkaan! Mutta karmasta on myös mahdollisuus vapautua.
Kaikki ei ole niin huonosti kuin näyttää.
Ja annetaan enemmän kun vain yksi mahdollisuus. Esimerkiksi synninkäsite vedalaisuuden mukaan - kovin suuri ero kristinuskosta.
Lyhyesti.
Mikä on synti vedalaisuuden mukaan?
SyntiIhmisiä ei voi arvioida ja jakaa hyviin ja huonoihin minkään ulkoisen ominaisuuden perusteella. …
Mikä tahansa vika ihmisessä osoittaa vain, että hän on heikko, että hän on samskarojensa vanki, että häntä sitovat karmansa periaatteet, jotka ilmenevät huonoina taipumuksina, tuhoavina taipumuksina (myös itseensä nähden) ja väärinä uskomuksina.
TÄRKEINTÄ OVAT HENKILÖN IHANTEET, MOTIIVIT JA PYRKIMYKSET.
Jos ihminen pyrkii puhdistumaan, hänet puhdistetaan (ennemmin tai myöhemmin). Se on vain ajan kysymys.MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen....
Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.
Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…
Luettuani vastauksesi tajusin, että olen ollut karma- ja vedakäännytyksen kohteena useamman vuoden ajan. Toleranssini minkäänlaiselle käännytykselle on hyvin matala oli kyse sitten itämaisesta filosofiasta, new agesta tai islamista. Mielestäni jokaisella on uskonvapaus, mutta käännytykseen en suostu, en myöskään fundamentalistisen kristillisennäkemyksen mukaan. Jumalani on armollinen, ei karmaa, syntiä tai tuomiotata toitottava tuomitsija. Rakkaus on kaiken perusta.
"Luettuani vastauksesi tajusin, että olen ollut karma- ja vedakäännytyksen kohteena useamman vuoden ajan".
Se oli sitten joku muu. Itse olen kirjoittanut palstoille vasta hieman yli vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä saat edellisen elämän karman seuraukset ja seuraavassa elämässä tämän elämän karman seuraukset, mutta ei aina.
Mistä tämä tieto on? Voisitko laittaa linkin tästä tutkimustuloksesta?
Tämä on metafysiikka ja sitä ei voi tieteellisesti todistaa.
Lähtökohtana on vapaa tahto joten jos haluaa tietoisuutta pitää olla aloitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se ettei ole minun syytäni tai vastuullani, että tietyissä kulttuureissa naisen seksuaalisuutta vahditaan. Kuitenkin kohtaan jatkuvasti sitä, että seksuaalisuuteeni puututaan ja yritetään estää minua kiinnostaviin miehiin tutustuminen. Mihin karmaan tämä perustuu?
Annan sinulle linkin karma-palstalle, jossa kommentointi on jo suljettu. Mutta osa tästä on aivan hirveää kirjoittelua ja riitelyä ja uhkailua. Olen kirjoittanut sinne paljonkin, mutta sinne ovat kirjoittaneet muutkin ja siellä voi olla sekaannusta. Mutta löydät kyllä itsellesi jotain jos kiinnostaa. Mutta vain jostain palstan keskeltä alkaen, ei ihan alusta alkaen. En aloittanut sitä palstaa, joku muu, jota aihe kiinnosti, teki sen.
Kiitos linkistä. Luettuani keskustelua ajatus siitä, että olisin huomattavasti onnellisempi, jos en olisi koskaan perehtynyt aiheeseen karma tai itämaiset filosofioihin yleisestikään. Uskonnoilla ja filosofioilla on taipumus olla ehdottomia (vrt. 10 käskyä). Kuinka moni kuitenkaan näkee esimerkiksi käskyt täysin kirjaimellisina. Osa toki on niin selkeitä ettei niihin tarvita selityksiä tai lievennyksiä, mutta esimerkiksi: Kunnioita isääsi ja äitiäsi tai älä himoitse naapurisi..jne. Kuinka moni kuitenkaan pystyisi väittämään, että esimerkiksi kaltoinkohdellun lapsen täytyisi kunnioittaa vanhempaansa tai ettei olisi toisinaan toivonut itselleenkin samaa onnea, kuin naapurilla, ystävällä tai sukulaisella? Onko heille nyt kuitenkin kertynyt suunnaton synnin taakka, jota täytyisi sovittaa, ostaa aneita tai katua ja kärsiä loppuelämänsä ja seuraavassakin vielä varmuuden varalta?
Samoin ajattelen karman syntymisestä. Kyllä välittömät reaktiot ovat todellisuutta, mutta ajatus siitä, että mahdollisessa edellisessä elämässä olisi tehnyt jotakin mitä nyt joutuu sovittamaan, etenkin kun tämän elämän inkarnaatiolla ei ole edes tietoa ja käsitystä aiemmista tapahtumista ja teoista, kuulostaa selittämättömältä kärsimykseltä. Joltakin jolle ei ole tarkoitusta, merkitystä tai selitystä.
Summa summarum: Irtaudun mielelläni kaikista itämaisista filosofioista ja uskon sattumaan ja siihen ettei kaikkeen välttämättä ole selitystä, tarkoitusta tai merkitystä. Ajatuksen ja tunteen tasoilla ajatusmalli on huomattavasti oikeudenmukaisempi ja ymmärrettävämpi, kuin karma tai synti.
Se on sitten sinun tiesi, onnea matkaan! Mutta karmasta on myös mahdollisuus vapautua.
Kaikki ei ole niin huonosti kuin näyttää.
Ja annetaan enemmän kun vain yksi mahdollisuus. Esimerkiksi synninkäsite vedalaisuuden mukaan - kovin suuri ero kristinuskosta.
Lyhyesti.
Mikä on synti vedalaisuuden mukaan?
SyntiIhmisiä ei voi arvioida ja jakaa hyviin ja huonoihin minkään ulkoisen ominaisuuden perusteella. …
Mikä tahansa vika ihmisessä osoittaa vain, että hän on heikko, että hän on samskarojensa vanki, että häntä sitovat karmansa periaatteet, jotka ilmenevät huonoina taipumuksina, tuhoavina taipumuksina (myös itseensä nähden) ja väärinä uskomuksina.
TÄRKEINTÄ OVAT HENKILÖN IHANTEET, MOTIIVIT JA PYRKIMYKSET.
Jos ihminen pyrkii puhdistumaan, hänet puhdistetaan (ennemmin tai myöhemmin). Se on vain ajan kysymys.MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen....
Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.
Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…
Luettuani vastauksesi tajusin, että olen ollut karma- ja vedakäännytyksen kohteena useamman vuoden ajan. Toleranssini minkäänlaiselle käännytykselle on hyvin matala oli kyse sitten itämaisesta filosofiasta, new agesta tai islamista. Mielestäni jokaisella on uskonvapaus, mutta käännytykseen en suostu, en myöskään fundamentalistisen kristillisennäkemyksen mukaan. Jumalani on armollinen, ei karmaa, syntiä tai tuomiotata toitottava tuomitsija. Rakkaus on kaiken perusta.
"Luettuani vastauksesi tajusin, että olen ollut karma- ja vedakäännytyksen kohteena useamman vuoden ajan".
Se oli sitten joku muu. Itse olen kirjoittanut palstoille vasta hieman yli vuoden.
En tarkoittanut sinua ja kirjoitit asiallisesti. Heräsin huomioon, että näitä samoja teesejä ja perusteluja on kerrottu minulle useamman taholta jo useamman vuoden ajan. Voihan toki olla, että karma ja itämaiset filosofiat ovat tällä hetkellä trendikkäitä new agen nousun myötä ja siksi on syntynyt vaikutelma käännytyksestä. Kahlasin kyseiset opit läpi noin 15 vuotta sitten enkä enää elämänkokemusten myötä koe kyseisiä oppeja omikseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa ei ole olemassa.
Uskon, että jos ihminen on paha, ilman mitään ihmisyyttä, niin kyllä karma kostaa. Kuoleman jälkeen jokaiselle viimeistään osoitetaan se oikea paikka. Elämä täällä maan päällä on häviävän lyhyt, verrattuna ikuisuuteen kuoleman jälkeen. Valinta on jokaisen oma.
Kuka mielestäsi on ilman ihmisyyttä? En ole vielä koskaan tavannut ihmistä jolta puuttuisi ihmisyys, haluineen, tarpeineen ja tunteineen.
Voi, kaikille sattuu elämässä asioita. Parempi kai uida välillä syvissä vesissä, ettei kovin ylläty viimeisellä tuomiolla?
Vierailija kirjoitti:
Voi, kaikille sattuu elämässä asioita. Parempi kai uida välillä syvissä vesissä, ettei kovin ylläty viimeisellä tuomiolla?
Täällä on tarkoitus nauttia ihmisyydestä ja fyysisestä kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Isien pahat teot kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Lienee tarkoitettu: omat pahat teot sovitetaan viimeistään kolmannessa ja neljännessä seuraavassa elämässä.
Kyllä siinä taidetaan tarkoittaa just mitä siinä lukee. Isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä karmasta: hankala ja epäreilu opettaja, hukkui lomamatkalla, sitten muista välittämätön hyväksikäyttäjä ja varas, paha onnettomuus, vaimo kuoli, mielisairaus.
Tai sitten se hankala ja epäreilu opettaja elää 100-vuotiaaksi hyvää elämää, ja hyväksikäyttäjä varas on parisuhteessa ja elää mieli terveenä. Itse en ole koskaan huomannut karman toimivan, jotkut kiltit ja ihanat ihmiset kuolevat nuorina tai kärsivät koko elämänsä ja ilkeät elävät vaikka kuinka kauan onnellisina.
Näin on. Mun mielestä karmaa löytyy jokaisesta ihmisestä, jos joku haluaa sitä kaivella ja asiat sellaiseksi mieltää. Ja selittämällä sen voi kääntää toisinkin päin, eli mikään tapahtunut ei mene karmasta. Sama kuin haamujen olemassaolo, niitä ei oikeasti ole, mutta jos haluaa niitä nähdä, niin sitten niitä on.
Kaikki maailmankaikkeuden prosessit ovat yhteydessä toisiinsa. Geologit voivat jäljittää luonnossa piileviä yhteyksiä, kemistit aineessa... Tietäjät kuitenkin näkivät kaiken ympärillä olevan syyn ja seurauksen kokonaisuutena, jota voidaan kutsua kohtaloksi.
Me energiana ja tietoisuutena olemme olemassa ikuisesti. Mutta olemisen prosessissa otamme erilaisia fyysisiä muotoja, jotka vastaavat tietoisuuttamme ja karmaamme (toimintaa ja sen seurauksia), joka muokkaa menneisyyttämme, nykyisyyttämme ja tulevaisuuttamme. Siksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita ja päinvastoin.
Miten karmaprosessit toimivat?
Kuvitellaan, että elämämme on pelto ja me olemme kylväjiä. Liikumme pellon läpi ja heitämme siemeniä. Niiden joukossa on hyödyllisiä ja haitallisia. Joskus hyödylliset siemenet itävät ja joskus rikkaruohot estävät niiden kasvun. Jotkut siemenet itävät pitkän ajan kuluttua. Karma toimii samalla tavalla. Tarvitsette kokonaiskuvan ymmärtääksenne sen periaatteen, mitä tapahtuu.
Mistä karman siemenet ovat peräisin ja miten ne itävät?
Karman siementen syy on halumme ja halujen perusta on tietoisuutemme. Kun sielun puhdas tietoisuus on sumentunut materiasta, syntyy illusorisia käsityksiä "mina ja minun", "ystävä-tai-vihollinen", ja niiden perusteella elävä olento suorittaa erilaisia tekoja kuolevaisten maailmassa. Seurauksena ovat toiminnan huonot, hyvät tai sekalaiset hedelmät. Tällainen on karma.
Joo. Olen tosin huomannut että ne tyypit joista puhut toitottaa tota samaa kuin sinä ap.
Vielä ei ole kukaan näistä tyypeistä hyökännyt silmille, eikä toistaiseksi mikään muukaan taho joita nää tyypit tykkää käyttää hyväkseen vaikka olen huomannut jotain olevan tekeillä.
Vaikka mua ei kiinnostais yhtään minkäänlainen draama, niin silti uteliaisuus heräsi ja jopa mielenkiintokin että mitä seuraavaks 😂
Toki on mahdollista ettei mitään tapahdu, vaikka aina joku on viimeistään seonnut pahemman kerran siitä kun en tajunnutkaan ohjautua haluttuun asentoon.
Ymmärrän että heillä on paha olla ja kun eivät sitä oloaan saa helpotettua muita alistamalla niin joko pillastuvat täysin tai tekevät vaihteeksi muuta. Jollain hyvässä lykyssä voi lamppukin syttyä. Valinta on heidän.
Sullekin suosittelen muuta puuhaa kuin miettimään muiden ongelmia. Vaikka sun niskaan joku haluais ongelmansa kaataa niin älä ota niitä omaksesi vaikka kuinka kurjalta tuntuis.
Ongelmana on, että heikot hallitsijat ovat voimattomia eliminoimaan varkaita ja roistoja, varsinkin jos he ovat samaa tyyppiä. Näin korruptio leviää ja juurtuu yhteiskuntaan. Se tekee jokaisesta hallitsijasukupolvesta vielä rumemman kuin edellinen. Tällaiset hallitsijat kärsivät alamaistensa tuomittavien tekojen seurauksista. Kuten Srimad-Bhagavatamissa (4.20.14 ja 4.21.24) ja Manu-samhitassa (8.304-309) sanotaan, hyvä kuningas, joka SUOJELEE, saa KUUDESOSAN kaikkien kansalaisten hurskaiden toimien tuloksista. Kuningas, joka kerää veroja ja hyväksyy alamaistensa palveluksen, MUTTA EI SUOJELE HEITÄ, saa kuudesosan alamaistensa syntisestä KARMASTA... Kalin aikakauden hallitsijat tuskin voivat odottaa välttävänsä synkkää tulevaisuutta seuraavassa inkarnaatiossaan. Srimad Bhagavatam (4.14.17) toteaa myös, että hallitus, joka ei suojele kansalaisiaan, EI SAISI kerätä veroja.
Olen muutaman kerran nähnyt miten elämä tasaa tilejä. Niinä hädän hetkinä nämä henkilöt ovat suhtautuneet minuun yllättäen täysin päinvastaisella tavalla kuin aiemmin. Ovat pyytäneet tukea ja myötäelämistä.
En ole ollut enää käytettävissä heille. Juna meni jo.
Siinä voi miettiä mikä meni pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskalla enää tehdä tai sanoa mitään negatiivista kenestäkään, heti on karma iskeny. Joko oon lyöny pääni, joutunu juorujen kohteeks, kokenu vastoinkäymisiä, huonoa onnea ym. Muut ne vaan porskuttaa. Oon aina ihmetelly miks näin.
Paha ihminen elää karmaansa joka päivä. Mieti nyt psykopaattia tai narskua, ei koskaan tyytyväinen elämäänsä ja aina manipulaatiot mielessä. Mitään onnen tunteita ei tunne.
Pahoilla ihmisillä on koko ajan helvetti päässään. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Karman laki perustuu itämaisiin uskontoihin. Jeesuksessa olen vapaa. En kylläkään vihaa ihmisiä.
Et ole karmasta vapaa, kukaan ei ole.
Eihän se sentään ikuisella helvetillä uhkailee niin kuin jotkut.