Päivittäin muita kiusaavat ja alentavat ihmiset, ne jotka säännöllisesti haluaa pahaa muille. Kyllä se karma vielä tuo eteenne hetkiä jolloin joudutte nielemään karvasta kalkkia. Elämä kun ei mene niin että se paha mitä taakseen jättää, jäisi sinne, sen edestään löytää. Yksikään ilkeä ihminen ei ole päässyt karmaa pakoon. Odota vain!
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat
YHDEN KUUDESOSAN (1/6) alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Eli he saavat 1/6 alamaistensa karmareaktioista itselleen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.
Kirjoitapa lähde! Olen lukenut tämän saman tekstin, mutta en nyt muista kirjaa enkä kirjailijaa. Sinun ajatuksiasi nämä eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kummallista, kun jotkut aina vain ajattelevat, että karma on jokin koston väline. Jos omalle kohdalle mitä sattuu ja tapahtuu, ei koskaan kuule mitään karmaan viittaavaakaan. Mutta kai siitä saa lohtua?
TÄMÄ EI OLE KOSTO.
Kyse ei ole kostosta, vaan kosmisesta laista.
Sanskritin kielen perusmääritelmän mukaan karma tarkoittaa yksinkertaisesti "toimintaa". Pohjimmiltaan kaikki tekomme luo vastaavaa energiaa, joka palaa takaisin meille muodossa tai toisessa.
Tiedämme, että fyysinen voima aiheuttaa reaktion, kun sitä käytetään, ja että mikään voima tai energia ei katoa olemattomiin.
Ap esittää sen kostona. Ja miksi kukaan ei koskaan kirjoita, että "olipa hyvä karma" kun sain työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tekee teon, hän ei voi enää sanoa "anteeksi, muutin mieleni". Tätä kutsutaan karman peruuttamattomuudeksi.
Mielipiteensä ja elämän suunnan voi kyllä jokainen muuttaa elämänkokemuksen myötä. Siksi karmassa roikottaminen ja väittäminen, että sielu kerää kokemuksia ja toteuttaa oppiläksyjään, on pahimmillaan elämän tuhlaamista menneiden tapahtuminen ja asioiden vatvomiseksi. Esimerkiksi kokemus siitä, että yhtä yritetään korvata toisella tai kuvitellaan tietävän ajatukseni ja motiivini ja toimitaan sen perusteella, ei ole karmaa, vaan silkkaa pahantahtoisuutta ja ihmisen (tässä tapauksessa minun) arviointikyvyn, ajatusmaailman ja tunteiden aliarvioimista. Se karman käsityksessä mättää, kun kuvittelee toimivansa karman nimissä ja hänen toimensa perustuvat valheelliseen tietoon, ei toteudu karma vaan kosto. Tällä toki päästään siihen, että silloin hän kerää karmaa ja jälleen siihen kysymykseen onko karmaa olemassa vai vain ihmisen tarve saada oikeutus toiminnalleen ja kostonhimonsa tyydyttämiselle? Eli lopulta nähdään kosto, joka on koettu oikeutetuksi vaikka tämä koston toteuttaja ei enää edes tiedä onko hän toimimassa oikeutetusti, saatika tosiasioihin perustuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät sukulaisten ja tuttavien kokemukset ole henkilökohtaista karmaa. En usko karmaan, mutta jos sellainen on olemassa, niin kokekoon jokainen omansa, sotkematta muita sotkuihinsa.
"niin kokekoon jokainen omansa, sotkematta muita sotkuihinsa".
Niin.
Tällä tarkoitan sitä ettei omasta kärsimyksestä tai traumasta johtuen yritetä saada toista kokemaan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät sukulaisten ja tuttavien kokemukset ole henkilökohtaista karmaa. En usko karmaan, mutta jos sellainen on olemassa, niin kokekoon jokainen omansa, sotkematta muita sotkuihinsa.
"niin kokekoon jokainen omansa, sotkematta muita sotkuihinsa".
Niin.
Tällä tarkoitan sitä ettei omasta kärsimyksestä tai traumasta johtuen yritetä saada toista kokemaan samaa.
Empatiaa. Hyvä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kummallista, kun jotkut aina vain ajattelevat, että karma on jokin koston väline. Jos omalle kohdalle mitä sattuu ja tapahtuu, ei koskaan kuule mitään karmaan viittaavaakaan. Mutta kai siitä saa lohtua?
TÄMÄ EI OLE KOSTO.
Kyse ei ole kostosta, vaan kosmisesta laista.
Sanskritin kielen perusmääritelmän mukaan karma tarkoittaa yksinkertaisesti "toimintaa". Pohjimmiltaan kaikki tekomme luo vastaavaa energiaa, joka palaa takaisin meille muodossa tai toisessa.
Tiedämme, että fyysinen voima aiheuttaa reaktion, kun sitä käytetään, ja että mikään voima tai energia ei katoa olemattomiin.
Ap esittää sen kostona. Ja miksi kukaan ei koskaan kirjoita, että "olipa hyvä karma" kun sain työpaikan?
Minä kirjoitin:
"TÄMÄ EI OLE KOSTO.
Kyse ei ole kostosta, vaan kosmisesta laista".
Mutta minä en ole AP.
Vierailija kirjoitti:
Karma tarjoaa koston kylmänä!
Karman laiki, vaikka tuntuukin armoton, ei ole kosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskalla enää tehdä tai sanoa mitään negatiivista kenestäkään, heti on karma iskeny. Joko oon lyöny pääni, joutunu juorujen kohteeks, kokenu vastoinkäymisiä, huonoa onnea ym. Muut ne vaan porskuttaa. Oon aina ihmetelly miks näin.
Paha ihminen elää karmaansa joka päivä. Mieti nyt psykopaattia tai narskua, ei koskaan tyytyväinen elämäänsä ja aina manipulaatiot mielessä. Mitään onnen tunteita ei tunne.
Osa toimii vaivihkaa, toinen on ylpeä pahuudestaan, (0rpo, Haavisto.)
Isien pahat teot kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Lienee tarkoitettu: omat pahat teot sovitetaan viimeistään kolmannessa ja neljännessä seuraavassa elämässä.
Esimerkiksi se ettei ole minun syytäni tai vastuullani, että tietyissä kulttuureissa naisen seksuaalisuutta vahditaan. Kuitenkin kohtaan jatkuvasti sitä, että seksuaalisuuteeni puututaan ja yritetään estää minua kiinnostaviin miehiin tutustuminen. Mihin karmaan tämä perustuu?
Karma, kuten predestinaatio, syntyy vapauden elementistä. Yleisesti ottaen elävän olennon valinta on se, mihin hän käyttää energiaa. Kun olemme sijoittaneet energiaa, vapautemme loppuu, predestinaatio alkaa. Elämässämme on aina sekä vapauden että ennalta määräytymisen elementti. Ennalta määräämisen elementti tulee meille menneisyydestä, vapauden elementti on läsnä tulevaisuuttamme koskevassa suunnitelmassa. Mitä enemmän vääriä valintoja olemme tehneet menneisyydessä, sitä kapeampi on vapauden käytävämme tulevaisuudessa. Teot ovat energiaa. Mihin sijoitamme energiaa, on meistä itsestämme kiinni, meillä on vapaus valita. Useimmiten laukaisemme tämän energian horisontaalisessa syklissä, toisin sanoen otamme sen itsellemme ja sitten tulee vastuu - karma. Elämme liukuhihnalla - yhden karman työstämme pois, toisen ansaitsemme. Karman pois työstäminen ja karmasta eroon pääseminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Isien pahat teot kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Lienee tarkoitettu: omat pahat teot sovitetaan viimeistään kolmannessa ja neljännessä seuraavassa elämässä.
Mutta Raamatussa puhutaan toisella tavalla.
KR 1933/-38
5Moos. 5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat.
MUTTA:
Mutta karman lain mukaan jokainen on vastuussa VAIN OMISTA SYNNEISTÄÄN eikä muiden synneistä, eikä karman laissa ole myöskään kostonhimoa eikä kiivautta, kuten yllä olevassa tekstissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se ettei ole minun syytäni tai vastuullani, että tietyissä kulttuureissa naisen seksuaalisuutta vahditaan. Kuitenkin kohtaan jatkuvasti sitä, että seksuaalisuuteeni puututaan ja yritetään estää minua kiinnostaviin miehiin tutustuminen. Mihin karmaan tämä perustuu?
Annan sinulle linkin karma-palstalle, jossa kommentointi on jo suljettu. Mutta osa tästä on aivan hirveää kirjoittelua ja riitelyä ja uhkailua. Olen kirjoittanut sinne paljonkin, mutta sinne ovat kirjoittaneet muutkin ja siellä voi olla sekaannusta. Mutta löydät kyllä itsellesi jotain jos kiinnostaa. Mutta vain jostain palstan keskeltä alkaen, ei ihan alusta alkaen. En aloittanut sitä palstaa, joku muu, jota aihe kiinnosti, teki sen.
Kiitos linkistä. Luettuani keskustelua ajatus siitä, että olisin huomattavasti onnellisempi, jos en olisi koskaan perehtynyt aiheeseen karma tai itämaiset filosofioihin yleisestikään. Uskonnoilla ja filosofioilla on taipumus olla ehdottomia (vrt. 10 käskyä). Kuinka moni kuitenkaan näkee esimerkiksi käskyt täysin kirjaimellisina. Osa toki on niin selkeitä ettei niihin tarvita selityksiä tai lievennyksiä, mutta esimerkiksi: Kunnioita isääsi ja äitiäsi tai älä himoitse naapurisi..jne. Kuinka moni kuitenkaan pystyisi väittämään, että esimerkiksi kaltoinkohdellun lapsen täytyisi kunnioittaa vanhempaansa tai ettei olisi toisinaan toivonut itselleenkin samaa onnea, kuin naapurilla, ystävällä tai sukulaisella? Onko heille nyt kuitenkin kertynyt suunnaton synnin taakka, jota täytyisi sovittaa, ostaa aneita tai katua ja kärsiä loppuelämänsä ja seuraavassakin vielä varmuuden varalta?
Samoin ajattelen karman syntymisestä. Kyllä välittömät reaktiot ovat todellisuutta, mutta ajatus siitä, että mahdollisessa edellisessä elämässä olisi tehnyt jotakin mitä nyt joutuu sovittamaan, etenkin kun tämän elämän inkarnaatiolla ei ole edes tietoa ja käsitystä aiemmista tapahtumista ja teoista, kuulostaa selittämättömältä kärsimykseltä. Joltakin jolle ei ole tarkoitusta, merkitystä tai selitystä.
Summa summarum: Irtaudun mielelläni kaikista itämaisista filosofioista ja uskon sattumaan ja siihen ettei kaikkeen välttämättä ole selitystä, tarkoitusta tai merkitystä. Ajatuksen ja tunteen tasoilla ajatusmalli on huomattavasti oikeudenmukaisempi ja ymmärrettävämpi, kuin karma tai synti.
Karmasta puhuminen on ihan kukkua! Ilmeisesti se ajatus on ihmisten mielestä niin lohduttava, että ilkeällä tai julmalla ihmisellä menisi huonosti elämässään, että on omittu tuollainen ajatus itämaisesta uskonnosta. Todellisuudessa se pettäjämies, joka ei suostunut menemään kanssasi naimisiin, vaikka vuosia siitä haaveilit, voi ihan hyvin mennä puolen vuoden päästä naimisiin uuden naisensa kanssa, pitää ihanat prinsessahäät, nauttia romanttisesta häämatkasta Mauritiukselle ja elää tämän kanssa onnellisena pitkän elämänsä loppuun. Se mies, joka oli ilmoittanut olevansa vela ja joka piti sinua löysässä hirressä 15 vuotta, saattaakin uudessa suhteessa päättää haluavansa lapsia ja saa kolme ipanaa. Vaikka niin ajattelit, että tuskin hän tuskin tulee kestämään sitä vaippashow'ta ja sairastelu- päiväkotirumbaa ja lähtee lipettiin, hän saattaakin olla kuin luotu isäksi. Siitä sinua kiusanneesta koulun ilkeimmästä ja kauneimmasta tytöstä ei tulekaan alkoholisoitunut harppu vaan menestynyt, kaikkien arvostama yrittäjä, joka vaikuttaa kasvaneen henkisesti ja antaa ystävällisiä ja viisaita kommentteja lehtihaastattelussa. Niin se vaan menee. Toki jää vielä se lohtu karmatyypille, että hän voi ajatella itse tykönänsä, miten se väärin tehnyt nyyhkyttää siellä silkkilakanoissaan tyhjää ja onnetonta elämäänsä, kun eihän pahoille tietenkään voi käydä oikeasti hyvin :D
Nykyinen elämämme yhdistettynä menneiden elämien jäännösreaktioihin määrittää karmamme. Karman laki perustuu periaatteeseen, jonka mukaan jokainen teko synnyttää reaktion, joka vaikuttaa jokaiseen elävään olentoon luomakunnassa. Toisin sanoen tekojemme reaktio tulee ennemmin tai myöhemmin takaisin meihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan sinulle linkin karma-palstalle, jossa kommentointi on jo suljettu. Mutta osa tästä on aivan hirveää kirjoittelua ja riitelyä ja uhkailua. Olen kirjoittanut sinne paljonkin, mutta sinne ovat kirjoittaneet muutkin ja siellä voi olla sekaannusta. Mutta löydät kyllä itsellesi jotain jos kiinnostaa. Mutta vain jostain palstan keskeltä alkaen, ei ihan alusta alkaen. En aloittanut sitä palstaa, joku muu, jota aihe kiinnosti, teki sen.
Kiitos linkistä. Luettuani keskustelua ajatus siitä, että olisin huomattavasti onnellisempi, jos en olisi koskaan perehtynyt aiheeseen karma tai itämaiset filosofioihin yleisestikään. Uskonnoilla ja filosofioilla on taipumus olla ehdottomia (vrt. 10 käskyä). Kuinka moni kuitenkaan näkee esimerkiksi käskyt täysin kirjaimellisina. Osa toki on niin selkeitä ettei niihin tarvita selityksiä tai lievennyksiä, mutta esimerkiksi: Kunnioita isääsi ja äitiäsi tai älä himoitse naapurisi..jne. Kuinka moni kuitenkaan pystyisi väittämään, että esimerkiksi kaltoinkohdellun lapsen täytyisi kunnioittaa vanhempaansa tai ettei olisi toisinaan toivonut itselleenkin samaa onnea, kuin naapurilla, ystävällä tai sukulaisella? Onko heille nyt kuitenkin kertynyt suunnaton synnin taakka, jota täytyisi sovittaa, ostaa aneita tai katua ja kärsiä loppuelämänsä ja seuraavassakin vielä varmuuden varalta?
Samoin ajattelen karman syntymisestä. Kyllä välittömät reaktiot ovat todellisuutta, mutta ajatus siitä, että mahdollisessa edellisessä elämässä olisi tehnyt jotakin mitä nyt joutuu sovittamaan, etenkin kun tämän elämän inkarnaatiolla ei ole edes tietoa ja käsitystä aiemmista tapahtumista ja teoista, kuulostaa selittämättömältä kärsimykseltä. Joltakin jolle ei ole tarkoitusta, merkitystä tai selitystä.
Summa summarum: Irtaudun mielelläni kaikista itämaisista filosofioista ja uskon sattumaan ja siihen ettei kaikkeen välttämättä ole selitystä, tarkoitusta tai merkitystä. Ajatuksen ja tunteen tasoilla ajatusmalli on huomattavasti oikeudenmukaisempi ja ymmärrettävämpi, kuin karma tai synti.
Se on sitten sinun tiesi, onnea matkaan! Mutta karmasta on myös mahdollisuus vapautua.
Kaikki ei ole niin huonosti kuin näyttää.
Ja annetaan enemmän kun vain yksi mahdollisuus. Esimerkiksi synninkäsite vedalaisuuden mukaan - kovin suuri ero kristinuskosta.
Lyhyesti.
Mikä on synti vedalaisuuden mukaan?
SyntiIhmisiä ei voi arvioida ja jakaa hyviin ja huonoihin minkään ulkoisen ominaisuuden perusteella. …
Mikä tahansa vika ihmisessä osoittaa vain, että hän on heikko, että hän on samskarojensa vanki, että häntä sitovat karmansa periaatteet, jotka ilmenevät huonoina taipumuksina, tuhoavina taipumuksina (myös itseensä nähden) ja väärinä uskomuksina.
TÄRKEINTÄ OVAT HENKILÖN IHANTEET, MOTIIVIT JA PYRKIMYKSET.
Jos ihminen pyrkii puhdistumaan, hänet puhdistetaan (ennemmin tai myöhemmin). Se on vain ajan kysymys.MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen....
Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.
Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…
Luettuani vastauksesi tajusin, että olen ollut karma- ja vedakäännytyksen kohteena useamman vuoden ajan. Toleranssini minkäänlaiselle käännytykselle on hyvin matala oli kyse sitten itämaisesta filosofiasta, new agesta tai islamista. Mielestäni jokaisella on uskonvapaus, mutta käännytykseen en suostu, en myöskään fundamentalistisen kristillisennäkemyksen mukaan. Jumalani on armollinen, ei karmaa, syntiä tai tuomiotata toitottava tuomitsija. Rakkaus on kaiken perusta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä saat edellisen elämän karman seuraukset ja seuraavassa elämässä tämän elämän karman seuraukset, mutta ei aina.
Mistä tämä tieto on? Voisitko laittaa linkin tästä tutkimustuloksesta?
Karma tarjoaa koston kylmänä!