Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko peli menetetty 39 vuotiaana lapsen hankintaan?

Vierailija
26.07.2022 |

Vertaistukea kaipaan. Onko peli menetetty 39 vuotiaana lapsen hankintaan? Pohtiiko kukaan muu samaa tai on saanut toteutettua?

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eio, menkat loppuu keskimäärin 51vee

Vierailija
142/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei varmaan vielä,mutta ajatelkaa myös lasta jos lapsi on 10v ja vanhemmat väsyneitä 50v

No mun lapsi on 12 ja mä virkeä 52v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eio, menkat loppuu keskimäärin 51vee

Menkkojen olemassaolo ei merkitse sitä, että olisi vielä hedelmällinen. Menkat saadaan hormoonihoidoilla vielä aikaiseksi vielä yli 60-vuotiaillekin. Noin 10 vuotta ennen menkkojen loppumista alkaa esivaihdevuodet, jolloin munasolut eivät enää ole kaikki ole laadukkaita ja joka kierrolla ei irtoa enää lainkaan munasoluja.

Vierailija
144/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder on ainakin täynnä 40-50v miehiä jotka haluaa vielä lapsia.

Enemmän ehkä 39v naisen fysiologiasta kiinni.

Eivät tee 39v naisella mitään, kun ei voi saada lapsia.

Mut hommaa sieltä joku parikymppinen "luovuttajaksi" ja pidät sit vaan lapsen.

Tiedän tällaisekin tapauksen. Joku ulkkari, nainen just jotain 39. Panivat hotellissa muutaman kerran... Eräs tuttavani jolla varaa osti yksityiseltä hedelmöityshoidon ja lähti 41 v ulkomaille panemaan. Nämä molemmat siis yh äitejä nyt.

Mulla ei avaudu. Miksi pitää mennä ulkomaille panemaan. Ainiin kun ei voi antaa suomalaiselle miehelle ei vaikka haluaisi lapsen. Naurettavia olette feministit.

Vierailija
145/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt sit rehellisiä olen 40 ja minulla on vaihdevuodet. Taas sisarus on 40 saanut ensimmäisen, mutta vain hoitojen kautta ja pitkän yrityksen tulos Yli 35vuotiaalla on riskiraskaus. Minä en ymmärrä miksi näistä asioista ei puhuta ääneeen. Mutta toki on niitäkin jotka tulet raskaaksi pelkällä katseella.

Vierailija
146/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan nyt sit rehellisiä olen 40 ja minulla on vaihdevuodet. Taas sisarus on 40 saanut ensimmäisen, mutta vain hoitojen kautta ja pitkän yrityksen tulos Yli 35vuotiaalla on riskiraskaus. Minä en ymmärrä miksi näistä asioista ei puhuta ääneeen. Mutta toki on niitäkin jotka tulet raskaaksi pelkällä katseella.

Ei ole mikään riskiraskaus, jos tulee raskaaksi. Enemmänkin riski on siinä, tuleeko raskaaksi. Suurin osa raskauksista sujuu ongelmitatta noin 40-vuotiailla. Riskiraskaudesta tulee mieleen se, että raskaus on jotenkin riski lapselle tai äidille. 

Kyllä lääkärit ainakin ihan  suoraan sanovat, että 35-vuotiaasta lähtien raskautumisen mahdollisuus heikkenee. Sitä ei vain tahdota uskoa. Myös veriarvot näyttävät jo tuolloin, että munasarjat ovat vanhentuneet ja vanhenemassa. 

Vierailija
147/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä jatkuvasti haetaan sille hyväksyntää, voiko hankkia lapsia ja minkä ikäisenä? Tähän ei kukaan pysty antamaan vastausta. Kannattaisi mennä naistentautien lääkärille selvittelemään tilannetta ja ottaa faktat pöytään. 

Vaikka kuinka 35-vuotias on nuorehko vielä, ei hänen munasarjansa enää ole nuoret, saatikka sitten 40-vuotiaan. Tämä on ikävä tosiasia. 

Vierailija
148/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on melko aikaiset vaihdevuodet, vaikka voihan ne olla vieläkin nuoremmalla. Yleensä noin 45-vuotiaana alkaa esivaihdevuodet, siis noin keskimäärin. 

Vierailija
149/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ehdottavat, että kokeile. Minä ehdotan, että menet heti ensimmäiseksi gynelle selvittämään kauanko aikaa on kokeilla. Tietokin voi aiheuttaa stressiä, mutta turha on kokeilla puolta vuotta tai kauemminkin, jos makuja ei enää ole. Jos on, on hyvä tietää minkä verran.

Vierailija
150/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään riskiraskaus, jos tulee raskaaksi. Enemmänkin riski on siinä, tuleeko raskaaksi. Suurin osa raskauksista sujuu ongelmitatta noin 40-vuotiailla. Riskiraskaudesta tulee mieleen se, että raskaus on jotenkin riski lapselle tai äidille. 

Kyllä lääkärit ainakin ihan  suoraan sanovat, että 35-vuotiaasta lähtien raskautumisen mahdollisuus heikkenee. Sitä ei vain tahdota uskoa. Myös veriarvot näyttävät jo tuolloin, että munasarjat ovat vanhentuneet ja vanhenemassa. 

Onhan siinä riski: riski, että lapsella on jokin poikkeavuus, on suurempi iäkkäämmillä synnyttäjillä. Eikö tää ole jo peruskauraa, jonka kaikki tietää?

Myös kaksosraskauden mahdollisuus kasvaa, kun viimeiset munasolut alkavat tulla käyttöön. Silloin kai saattaa helpommin irrota kerralla kaksi munasolua, kun elimistö yrittää vielä viimeisillään jatkaa sukua. Kaksosraskaus on aina riskiraskaus.

Vierailija
151/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on melko aikaiset vaihdevuodet, vaikka voihan ne olla vieläkin nuoremmalla. Yleensä noin 45-vuotiaana alkaa esivaihdevuodet, siis noin keskimäärin. 

No jaa. Hän varmaan tietää että kyseessä on ennenaikaiset vaihdevuodet. Älä käännä veistä haavassa.

Terveyskirjaston mukaan POI/POF on harvinainen tila, n. 1 % naisista "sairastaa" sitä. Eli 1/100, 10/1000, 100/100000. Tiedä sitten onko se niin harvinainen.

Oli miten oli, useimmat kuvittelevat ettei se heitä koske. Et voi tietää etukäteen. Ennen 40 ikävuotta alkaneet vaihdevuodet lasketaan sairaudeksi, mutta heti kun ylität rajapyykin, se onkin normaalia. Aloittajalla on siis max. vuosi tähän rajaan.

Vierailija
152/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muka 50-vuotias liian vanha leikkimään lapsen kanssa??? Olen itse jo 57-v. ja hoidan lapsia työkseni. Eläkeikäänkin on vielä 8 vuotta. Hyvin jaksan. Mutta pakko sanoa että yövalvomisia en enää jaksaisi. 

Vierailija
153/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai muka 50-vuotias liian vanha leikkimään lapsen kanssa??? Olen itse jo 57-v. ja hoidan lapsia työkseni. Eläkeikäänkin on vielä 8 vuotta. Hyvin jaksan. Mutta pakko sanoa että yövalvomisia en enää jaksaisi. 

Jos lapsen saa 40-vuotiaana, niin aika paljon olisi niitä yövalvomisia vielä tarjolla. 10v oksennustaudissa varmasti kaipaa apuja öisinkin, ja sitten teinivuosina valvotaan ja mietitään, että missä se teini luuhaa ja tuleeko se kotiin ja ehkä pitää hakeakin jostakin yöllä.

Vierailija
154/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä riski: riski, että lapsella on jokin poikkeavuus, on suurempi iäkkäämmillä synnyttäjillä. Eikö tää ole jo peruskauraa, jonka kaikki tietää?

Myös kaksosraskauden mahdollisuus kasvaa, kun viimeiset munasolut alkavat tulla käyttöön. Silloin kai saattaa helpommin irrota kerralla kaksi munasolua, kun elimistö yrittää vielä viimeisillään jatkaa sukua. Kaksosraskaus on aina riskiraskaus.

Ei ne riskit nyt niin merkittävästi lisäänny. Kromosomipoikkeavuudet pystytään toteamaan nykyään verestä. Toki hiukan riskit kasvaa, mutta ainahan elämässä on riskejä. Lisäksi raskautta voi luovutetuilla munasoluilla.

Vierailija
155/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Hän varmaan tietää että kyseessä on ennenaikaiset vaihdevuodet. Älä käännä veistä haavassa.

Terveyskirjaston mukaan POI/POF on harvinainen tila, n. 1 % naisista "sairastaa" sitä. Eli 1/100, 10/1000, 100/100000. Tiedä sitten onko se niin harvinainen.

Oli miten oli, useimmat kuvittelevat ettei se heitä koske. Et voi tietää etukäteen. Ennen 40 ikävuotta alkaneet vaihdevuodet lasketaan sairaudeksi, mutta heti kun ylität rajapyykin, se onkin normaalia. Aloittajalla on siis max. vuosi tähän rajaan.

Ei tietenkään ollut tarkoitus kääntää veistä haavassa. Suurimmalla osalla näkyy jo munasarjojen heikentynyttä toimintaa alle 40-vuotiaana, mutta kyse ei ole vielä varsinaisista vaihdevuosista.

Vierailija
156/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Tanskaan! Siellä 50+ nainen panee 40 v miehen kaa synnytysosaston liinavaatekomerossa ja tulee raskaaksi. Ellei tuo kikka onnistu niin siellä on muita metodeja!

Heh, uskottava sarja Ylellä. Mut kuvastaa sitä todellisuutta, että Tanskassa oikeesti keski-ikäiset naiset sikiävät.

Siellä 40+ ensisynnyttäjä on ihan normi. Tunnen pari. Esim. Tuttavani löysi ensimmäisen miehen sieltä vasta nelikymppisenä. Vähän harmittaa kun en itse lähtenyt. Koko yhteiskunta jotenkin tukee kaiken ikäisiä äitejä, joten luulen et on psykologinen vaikutus onnistumiseen myös.

Mitä tahansa, kaikki sirkustemputkin käytössä. Kunhan ei tarvitse myöntää että feminismi on sairas oppi, joka oikeasti aiheuttaa isoja ongelmia naisille.

Mitä ongelmia? Itse en ko feminismin aiheuttaneen ainuttakaan ongelmaa elämässäni. Monia positiivisia asioita kyllä.

Vierailija
157/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama sukupolvi sitten naiset kuolivat 39-vuotiaana.

Eivät kuolleet. Pikkulapsiaika oli vaarallisinta. Jos siitä selvisi, saattoi elää yhtä vanhaksi kuin nykyisinkin.

Vierailija
158/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli alkaa olemaan menetetty vasta siinä vaiheessa kun ikää on 50 ja yli. Tosin virallisesti maailman vanhin synnyttäjä on ollut 66-vuotias (tämän jutun mukaan: https://www.is.fi/perhe/art-2000001176281.html , uutinen vuodelta 2016) eli edes 50+ ikä ei välttämättä ole tae siitä, että ei voi tulla enää raskaaksi.

Vierailija
159/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot nainen niin totta ihmeessä voit saada vielä lapsen ja terveen sellaisen, go for it! Jos oot mies niin unohda, siittiösi ovat jo pilaantuneita ja tuskin jaksat lapsia hoitaa enää

Vierailija
160/162 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu ihan omasta hedelmällisyydestä ja siitä onko kumppani olemassa. Miehillä on erittäin epätodennäköistä tulla isäksi ensimmäistä kertaa yli 40 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi