Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennusta vai ihan normaali kotiäidin olotila?

Vierailija
20.08.2008 |

Tarkennan heti aluksi etten ole ihan oikea kotiäiti, koska vain yksi lapsi on yli 3v. Olen siis vain äiti joka on kotona kolmen lapsensa kanssa. (jotkut ovat joskus takertuneet kyseiseen asiaan)

Ongelmana tässä on se, että en tiedä olenko masentunut, vai onko pienten lasten äideillä yleensäkin tällaista. En siis enää meinaa jaksaa tätä touhua. Aamupäivä meni laskiessa minuutteja päikkäreihin. Sitten odotellaan että isi tulee töistä. Seuraava etappi on lasten nukkumaanmeno. En kestä sitä jatkuvaa huutamista ja kirkumista ja tappelua jne. Joka asiasta tulee vähintään yhdellä huuto, mikään ei koskaan passaa. "Äiti ei oo kiva" vaikka äiti olisi kuinka mukava ja leikkisi ja pelleilisi lasten kanssa.

Tiedän kyllä että kellä tahansa 24/7 äidillä tympii varmaan joskus, mutta pitääkö tämän olla näin vaikeaa? Kertokaa muutkin pienten lasten kotona olevat äidit, millaista teillä on ja miten jaksatte. Jos jaksatte.

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsista nuorimmainen on jo vuoden, etkä pysty irtoamaan edes lenkille.

Vierailija
122/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit käydä lenkillä.

Aikapula on vain tekosyy. Jätä salkkarit katsomatta ja mene ulos. Hiukan piristyisit. Ei lapset siitä kärsi. Tuskin olet iltaisin aidosti koko ajan läsnä heidän kanssaan. Joten voit sielä muutaman kerran viikossa ottaa itselle hiukan aikaa.

Jos siis oikeasti haluat. Se jos et halua, onko eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluan muutoksen tähän ja yritän kaikkeni, että se jopa onnistuisi. Ja aikapula ei ole mikään tekosyy, meillä on hyvin vähän "ylimääräistä" aikaa. Mutta aion siitä huolimatta tehdä itselleni jotain, aina kun vain aikaa löytyy. ap

voit käydä lenkillä.

Aikapula on vain tekosyy. Jätä salkkarit katsomatta ja mene ulos. Hiukan piristyisit. Ei lapset siitä kärsi. Tuskin olet iltaisin aidosti koko ajan läsnä heidän kanssaan. Joten voit sielä muutaman kerran viikossa ottaa itselle hiukan aikaa.

Jos siis oikeasti haluat. Se jos et halua, onko eri asia.

PS. En seuraa Salkkareita tai mitään muutakaan vastaavaa. Olympialaisia olen kyllä seurannut minkä marttyyriseeraamiselta olen ehtinyt! :)

Vierailija
124/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkukaa nyt siitä sitten seuraavaksi! ;) ap

Vierailija
125/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vain on vaikeaa. On se kyllä hemmetin outoa!! ap

jos lapsista nuorimmainen on jo vuoden, etkä pysty irtoamaan edes lenkille.

Vierailija
126/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetelkaa erottamaan marttyyrius ja sarkasmi! ;)

Vierailija
127/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti edes joku ottaa siitä vaarin! :) ap

opetelkaa erottamaan marttyyrius ja sarkasmi! ;)

Vierailija
128/208 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkaa muutoksia tapahtua.

Voi sitten ainakin keskustella muiden mammojen kans puistossa trendikkäästi, että mitäs lääkettä sinä nappaat. Minä nappailen tällaisia.

Vierailija
129/208 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa toiselta kantilta? Voisiko ap:llä olla vaikka raskauden jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta? Aiheuttaa juuri esim. aloitekyvyttömyyttä, lyhyttä pinnaa, masennusoireita.

Itse sairastin sen molempien lasten jälkeen, olin väsynyt ja iloton. Ihmettelin, kun en jaksa lasteni kanssa ja mietin, onko tämä nyt sitä synnytyksenjälkeistä masennusta. No, sitä kesti nuorimman jälkeen 4 vuotta, eli ei mennyt enää ohi.

Nyt on kilpirauhaslääkitys ollut 4kk ja elämäni on muuttunut. Olen saanut oman itseni takaisin.

Lääkärissä kannattaa käydä, ei se ainoa mahdollisuus ole masennuslääkitys. Joskus syynä voi olla myös jokin muu.

Vierailija
130/208 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla. Mahdoinkaohan silti olla aivan liian väsynyt, kun nyt mietin taaksepäin, en muista kummankaan lapsen vauva-ajasta mitään. Muuta kun sen kuinka väsynyt olin.

Vierailija
131/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paljon psykologiasta ymmärrä, mutta se iänikuinen tarvehierarkian malli toimii kyllä nykyihmiselläkin. joillain on ihan valtava itsensä toteuttamisen tarve, siis tarve tehdä jotain järkevää. Voihan sitä leipoa ja ommella lasten kanssa (eli siis jättää kaiken kesken koko ajan) mutta se ei välttämättä tuota sitä tyydytystä näille henkilöille. ENKÄ siis puhu itsestäni, vaan yritän ymmärtää erilaisia ihmisiä.

Tapasin vähän aikaa sitten yhden 2-vuotiaan, joka oli juuri esimerkki lapsesta jonka kanssa ei pysty tekemään mitään. Hän oli pph:n hoidossa ja tämä nainen kertoi 20-vuoden hoitokokemuksellaan ettei ole koskaan nähnyt tuollaista lasta. Lapsia on oikeasti erilaisia ja kaikkien kanssa se pullan vääntö ei vaan luonnistu ;)

Vierailija
132/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 102 taisi pudota kelkasta.

Vierailija
133/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sellaista mikä MUA kiinnostaa.

-- Ajattelin ottaa sen pois koska tiedän kyllä Av:n tyypit. Nyt takerruttiin siihen että MINÄ ajattelen vain MINUA. Joo joo, jos äiti ajatteleekin kerrankin itseään niin sehän onkin maailman suurin synti! Etkös sä vähän nyt puhu itses pussiin? Sanot että asialle pitää tehdä jotain, mutta eikös se terve itsekkyys ole just sitä mitä monet äidit tarvitsisivat voidakseen paremmin?

Vierailija
134/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. ei huvita

b. ei ole helppoa

Ei muuta kuin masennus päälle!

Vierailija
135/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että havitellaan asioita jotka on valovuoden päässä tavoitetavissa.

Terve itsekkyys tarkoittaa sitä että etsii asian josta itse nauttii ja sovittaa sen sen hetkiseen elämäntilanteeseensa -perheen/lasten ehdoilla. Äitikin tarvitsee jotain omaa, mutta voi myös vaikuttaa omiin tavotteisiinsa/haluihinsa.

Ei ainakaan sellaista mikä MUA kiinnostaa.

-- Ajattelin ottaa sen pois koska tiedän kyllä Av:n tyypit. Nyt takerruttiin siihen että MINÄ ajattelen vain MINUA. Joo joo, jos äiti ajatteleekin kerrankin itseään niin sehän onkin maailman suurin synti! Etkös sä vähän nyt puhu itses pussiin? Sanot että asialle pitää tehdä jotain, mutta eikös se terve itsekkyys ole just sitä mitä monet äidit tarvitsisivat voidakseen paremmin?

Vierailija
136/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ompelu kolmen parkuvan lapsen kanssa olisi se maailman miellyttävin homma niin eiköhän kaikki naiset ja miksei miehetkin olisi ammatiltaan ompelijoita ja jokaisessa ompelimossa parkuisi kolminkertainen määrä lapsia lattioilla ;)

Joskus yritin kiillottaa kotiäitikruunuani oikein kunnolla ja valmistin kaikki lapsen kestovaipat itse. (olin muuten polleana sen jälkeen). Mutta hulluushan siinä tulee ennen pitkää kun joku parkuu koko ajan ja tavarat on viskottu ympäriinsä. Jos joku saa tuosta jotain kiksejä päiviinsä niin sopii yrittää.

Vierailija
137/208 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös minut jo diagnosoitu marttyyriksi? Auttaako masennuslääkkeet siihen? En kuitenkaan ole aikeissa alkaa syömään mitään lääkkeitä. Enkä kyllä ala keskustelemaan puistomammojen kanssa, jos nykytrendi on kehuskella lääkkeillä. Onko sellainen oikeasti kovinkin yleistä? ap

kyllä alkaa muutoksia tapahtua.

Voi sitten ainakin keskustella muiden mammojen kans puistossa trendikkäästi, että mitäs lääkettä sinä nappaat. Minä nappailen tällaisia.

Vierailija
138/208 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kilpirauhasen vajaatoimintaan kuuluu? Laihtuminen? ap

Vierailija
139/208 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin vähän aikaa sitten yhden 2-vuotiaan, joka oli juuri esimerkki lapsesta jonka kanssa ei pysty tekemään mitään. Hän oli pph:n hoidossa ja tämä nainen kertoi 20-vuoden hoitokokemuksellaan ettei ole koskaan nähnyt tuollaista lasta. Lapsia on oikeasti erilaisia ja kaikkien kanssa se pullan vääntö ei vaan luonnistu ;)

Uskon että näin on! Jotkut lapset näpertelevät jotain rauhassa tai osallistuvat siihen taikinan tekoon äidin kanssa. Jotkut lapset taas keksivät jotain kolttosia sille aikaa:-).

On aika naiivia tulla tänne kertomaan, että koska hän viihtyy kotona, niin sitten pitäisi kaikkien muidenkin viihtyä ja saada jotain tyydytystä joistain tätä henkilöä miellyttävistä asioista.

Tämä on muuten tosi tavallista AV:lla. Aina on näitä keskusteluja, joissa tulee joku ja nostaa itsensä toisten yläpuolelle ja kertoo miten mainiosti HÄN on saanut arkensa toimimaan ja miten HÄN on kyllä viihtynyt niiiin hyvin kotona. Ja kaikkihan on tietysti kiinni vain HÄNEN itsensä omasta erinomaisuudesta ja aktiivisuudesta ja siitä miten kekseliäs ja toimelias hän on. Eikä häntä koskaan pitkästytä kotosalla, eeii.

Hän vain ehkä unohtaa kertoa, että hänellä on pilvinpimein mummeja ja kummeja, jotka ilomielin tulevat hoitamaan lapsukaisia joka toinen päivä. Lisäksi hänen miehensä tekee säännöllistä 8-16 työtä, eikä koskaan viikonloppuisin. Näin hänellä on aikaa harrastaa vaikkapa kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
140/208 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattais lähteä lenkille ? Vai eikö se sun rakas omatuntosi salli ? Taidat vain olla joku laiska läski !!