Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen häpeää siitä, että en onnistu laihtumaan.

Vierailija
26.07.2022 |

Tiedän, miten pitäisi elää jotta laihtuisin, mutta en vaan saa tapahtumaan niitä pysyviä muutoksia elintapoihini. Vakavasti jo harkitsen ryömimistä johonkin koloon. Mietin, että jos linnoittautuisin kotiini etten kohtaa naapureita. Jos en menisi enää loman jälkeen töihin. Jos en enää tapaisi ystäviäni ja sukulaisiani. Onko kukaan muu yhtä säälittävässä tilanteessa? Tai päässyt siitä pois?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tunnelmat. Joka ilta nukkumaan mennessä ajattelen, että tämä päivä meni taas mässätessä, huomenna aloitan uuden elämän. Ja pskat! En ikinä saa itseäni niskasta kiinni. Ongelmana on se, että pidän itsestäni tällaisenakin, joten en löydä mistään motivaatiota laihduttaa. Ainoa (hyväkin) syy voisi olla terveys, mutta pidän liikaa makoilusta ja herkuista, että tekisin asialle jotain. Miestä ei ole, enkä sellaista haluakaan joten senkään takia ei tarvitse näyttää hyvältä. Mutta terveellistä tämä ei ole, se on varma.

Tuli mieleen viestistäsi, että mikä saa häpeämään jos pidät itsestäsi sellaisena kuin olet (mikä siis ihan loistava juttu!). Onko syy ympäristön ja oman olon ristiriitaan (itsellä hyvä olo mutta ympäristön paineet negatiivisia) vai ulkonäön ja terveyden ristiriita, jolloin olo ja ulkonäkö ok, mutta pitkäaikaiset terveysvaikutukset huolestuttaa? Itse en pysty olla tyytyväinen itseeni lihavana, kun ympäristön viesti on niin negatiivinen olemustani kohtaan. Siis häpeän.

Vierailija
22/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri tosiaan puuttuu usealta nykyihmiseltä.

Mulla sitä on. Lopetin seinään lääkkeiden väärinkäytön sekä alkoholin- ja huumeiden käytön ilman mitään hoitoja tai katkopaikkoja.

Käyttö oli kestänyt hieman yli 20 vuotta.

Tupakointia vähensin askista noin viiteen tupakkaan päivässä.

Ylipainoa ei ole ollut eikä tule olemaan.

Miksi käytit niitä yli 20 vuotta? Miksi se itsekuri ei löytynyt jo aikaisemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on vaikeaa ja vielä siihen päälle että monet jotka ovat onnistuneet laihduttamaan palaavat sen jälkeen ruokavalioon joka oli ennen sitä ja kilot tulevat takaisin hyvin nopeasti. Tyttäreni on alkanut nyt laihduttamaan, noin parikymmentä kiloa pitäisi saada pois ja halusi minulta. äidiltään ohjeita. Sanoin että tiedät kyllä itsekkin. Vaalea leipä, kastikkeet, pasta, karkit, keksit ja coca cola/pepsi heti ensimmäisenä pois. Kolmen viikon jälkeen sanoi että aluksi oli ollut hirveä halu kaikkeen tähän mutta sitten alkoi helpottamaan. Joten ehkä jotain pientä kerrallaan voit myös poistaa ruokavaliostasi ja mieluiten ei antaa niiden missään vaiheessa tulla takaisin. Opin myös kotona aikoinaan että ruuan kanssa syödään aina tummaa leipää, silloin pureskellaan kauemmin eikä vain työnnetä suuhun ja nielaistaan. (huomasin eron varsinkin makaronien kanssa,,) Ei minusta nyt varsinaisesti ole ketään muuta neuvomaan ja kuten tyttärelleni sanoin. Tiedät varmaan itsekkin mitä tehdä, asian ydin on että pystytkö sen tekemään.

Vierailija
24/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PohdiskelevaMies kirjoitti:

Itsekuri , tää on tärkein asia mitä ihmisil ei vaa valitettavasti oo ollenkaa asias ku asias ... ja se on myös tosi iso asia laihduttamisessa ja yleensäkki elämäntapojen muuttamisessa , opettele hallitsee sun mieli ja masteroi sun itsekuri ni sä pystyt ihan mihin vaan .  yleensä ihmisil jotka kamppailee ylipainonkaa ni ne ei ees yritä oikeesti , ne ei oo valmiita sitoutuu siihen juttuu , sun mieli täytyy olla vahva , nää iso kuva aina kaikessa ... nää tulee 30v mieheltä joka jätti kaiken turhan 5 vuotta sitte , ja turhal mä tarkotan alkoholi , rööki , roskaruoka , ja ylipäätään kaiken negatiivisen .. mä oon 5 vuotta eläny huippu terveellistä elämää , syöny oikeeta ruokaa ja masteroinu mun itsekurin treenaamal joka ikinen aamu ennenku mä teen mitää muuta , mä mä oon ihan eri ihminen nykysi , mun koko maailmankuva muuttu ihan totaalisesti 

ja sit tähän täytyy sanoo se et itsekurin sä voit masteroida ihan vaan pitämällä kiinni jostain rutiinista , tee joku pieni happihyppely joka ikinen ilta esimerkiks , tee siit tapa itelles mikä menee ihan itestää sun arjessa, se on itsekurin masterointii , piät kiinni siitä . 

ja ne ihmiset jotka on eri mieltä tän itsekurin asian kanssa , ei tiiä mitään mistää, tai ne on kateellisia kaljamahoja haha , se on vaa puhasta faktaa , sun täytyy opetella hallitsee sun itsekuri jos sä haluut muuttaa huonoja tapojas . 

Vierailija
25/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sitä on. Lopetin seinään lääkkeiden väärinkäytön sekä alkoholin- ja huumeiden käytön ilman mitään hoitoja tai katkopaikkoja.

mitä *itun välii sil on millo se löyty ? kuhan löyty ! itsekuri on kaikki kaikessa täs elämässä , se joka on eri mieltä todennäkösesti on kaljamaha tms haha 

Vierailija
26/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi sadannessa laihdutusyrityksessä se, että viimeinkin hyväksyin itseni. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin! Opin näkemään peilistä hyvän tyypin, jolla on vyötärö, kauniit silmät ja muutenkin hyvä kroppa, vaikka siinä sitä ylimääräistä onkin. En enää ajatellut, että käyn salilla siksi että laihtuisin tai syön terveellistä ruokaa että laihtuisin. Lopetin tekemästä asioita sen vuoksi, että laihtuisin. Nykyään käyn salilla, jotta kroppani kestää fyysistä työtä ja syön terveellistä ruokaa, koska vatsani voi hyvin. Nautin, kun saan tuloksia salilla!

Eli ensin mieli kuntoon! Varmasti kaikki menee päin prinkkalaa, jos elämässä on vain yksi asia mielessä, laihduttaminen.

Sen jälkeen muutoksia voi tehdä pikkuhiljaa. Missä on suurin ongelma?

Jos epäsäännöllisessä syömisessä -> kirjoita paperille ylös ruoka-ajat jolloin syöt, vaikka ei olisi nälkä. Etkä syö näiden aikojen ulkopuolella!

Jos annoskoossa -> opettele lautasmalli. Yleensä ajatellaan, että lihavat syö liikaa. Toki näinkin on, mutta ainakin omalla kohdallani oli yllättäen niin, että söin kunnon ruokaa liian vähän, ja nälkään sitten söin voileipiä, sipsiä, keksejä, santsiannoksia... Aikuinen nainen ei elä alle 2000kcal energiamäärällä, ellei ole vuodepotilas!! Vaikka tällä palstalla muuta väitetäänkin kaikissa laihduttamiseen liittyvissä asioissa! 

Jos aktiivisuudessa -> lisää aluksi arkiaktiivisuutta. Kauppareissut pyöräillen, töihin kävellen jne. Ei sen kummempaa. Pikkuhiljaa voi alkaa miettiä liikuntaharrastusta. Kaikkien ei tarvitse salilla käydä! Löydä oma laji, josta nautit ja jota et pakkopullana tee. Ja huom! Liikuntaa harrastetaan, jotta kroppa pysyy hyvässä kunnossa, ei siksi että laihdutaan !!

Tällaiset jutut tuli ekana itselle mieleen. Tsemppiä, älä turhaan itseäsi häpeä! Olet täysin samanarvoinen, upea ihminen, vaikka lihava oletkin! Olethan nimittäin muutakin kuin lihava: työtoveri, koulukaveri, puoliso, vanhempi, ystävä!

Vierailija
27/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastoaminen voi olla joillekki helpompaa kuin vain vähän syöminen. Kun on syömättä, ei tunne jatkuvasti nälkää. Paastoamisessa on myös omanlaisia terveyshyötyjä, aivan tutustumisen arvoinen asia

Sun ei tarvitse syödä VÄHÄN , sun tarvitsee syödä OIKEIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
28/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan sellainen, että elää aina nuttura vinkukireällä yltäkylläisyyden keskellä on ihmiselle luonnotonta- ja varmasti muilleki eläimille. Siihen vielä omista korkeuksistaan huutelemaan ns. täydellisyysposeeraajat niin kivaa on varmasti. 

Vierailija
29/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä *itun välii sil on millo se löyty ? kuhan löyty ! itsekuri on kaikki kaikessa täs elämässä , se joka on eri mieltä todennäkösesti on kaljamaha tms haha 

Tupakkaa polttaa edelleen. Ei ole ollut itsekuria lopettamiseen.

Vierailija
30/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänki jos osoittaa jonkilaista inhimillistä heikkoutta niin kylläpä löytyy paljon kurikersantteja moitiskelemaan! 

Vierailija
31/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että sellaiset kuin sinä heitätte elämän hukkaan. Hyvä ystävä kuoli juuri syöpään viime kuussa. Miksi hän ei saanut elää, ja sinä puolestasi hautautua sinne kotiisi jo aikaa sitten?

Oletpa sinä kiva ihminen kun toivot toisen kuolemaa. Haistapa kuule paska.

Menikö vähän tunteisiin monisairaalla kiusaajalla?

Vierailija
32/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähänki jos osoittaa jonkilaista inhimillistä heikkoutta niin kylläpä löytyy paljon kurikersantteja moitiskelemaan! 

Se on vaa puhasta faktaa , mitä sä toivoit et ihmiset sanoo ? Syö pulla kyl se siit ?

Vierailija
33/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että sellaiset kuin sinä heitätte elämän hukkaan. Hyvä ystävä kuoli juuri syöpään viime kuussa. Miksi hän ei saanut elää, ja sinä puolestasi hautautua sinne kotiisi jo aikaa sitten?

Oletpa sinä kiva ihminen kun toivot toisen kuolemaa. Haistapa kuule paska.

Kunnioitetaan ja arvostetaan toinen toisiamme. Me kaikki teemme virheitä mutta myös opimme virheistä. Mukavaa illan jatkoa!

Vierailija
34/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaa puhasta faktaa , mitä sä toivoit et ihmiset sanoo ? Syö pulla kyl se siit ?

ystävällisempää mieltä kommentointiin? ettei kaikkea vihan ja haukkumisen kautta?

Vierailija
35/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ystävällisempää mieltä kommentointiin? ettei kaikkea vihan ja haukkumisen kautta?

Niin... Mä kun sanoin ton itsekuri jutun , kaikki väittää vastaan ja napauttaa alapeukkuu , vaikka se on ihan puhas totuus ... Tää on just esimerkki siitä miten ihmiset ei ees yritä . Jokainen joka elää terveellistä ja hyvinvoivaa elämää ja harrastaa liikuntaa , treenaa tai on kehittäny itelleen RUTIININ mitä noudattaa ilman ylimääräsiä mukinoita , tietää et itsekuri on ihan kaikki kaikessa ... Jokainen joka nauraa sille , todnäk ei elä tälläst elämää eikä osaa hallita itteensä.

Vierailija
36/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Mä kun sanoin ton itsekuri jutun , kaikki väittää vastaan ja napauttaa alapeukkuu , vaikka se on ihan puhas totuus ... Tää on just esimerkki siitä miten ihmiset ei ees yritä . Jokainen joka elää terveellistä ja hyvinvoivaa elämää ja harrastaa liikuntaa , treenaa tai on kehittäny itelleen RUTIININ mitä noudattaa ilman ylimääräsiä mukinoita , tietää et itsekuri on ihan kaikki kaikessa ... Jokainen joka nauraa sille , todnäk ei elä tälläst elämää eikä osaa hallita itteensä.

vaikka olis kuinka ehdoton totuus, niin onko se pakko tarjoilla ilkeydellä höystettynä?

Vierailija
37/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunajat kun katsoo ihmisten paisumista.

Vierailija
38/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hävetä lihavuutta. Siitä voi etsiä hyvät puolet. Eräs vanha mummo sanoi ,että pyöreys tekee nuoremmaksi.

Vierailija
39/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka olis kuinka ehdoton totuus, niin onko se pakko tarjoilla ilkeydellä höystettynä?

Eipä näytä muuten menevän jakeluun , sanot jotain totuuden mukasta ja kaikki on heti änkyttämäs vastaan ja painamas alapeukkuu .... nää on just niitä ihmisiä ketkä ei oo valmiita tekee mitää minkää eteen ja sit itketää ku ollaa lihavia 

Vierailija
40/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä haluun kuulla mikä on syynä sille miks tolle itsekuri jutulle nauretaan ja peukutetaan alas , joten kertokaa mulle ku te sen tunnutte tietävän , jos sul ei oo yhtää itsekurii ni miten sä meinaat saada sun elämänmuutoksen käyntiin ? miten sä meinaat muuttaa yhtää mitää ilman itsekuria ? tää on just se ongelma välil ihmisis ketkä vinkuu painoaan , mitää neuvoja tai mitään ei olla valmiita ottamaa vastaa ihmisiltä jotka on jo voittanu sen "ongelman" omassa elämässään , eiköhä nää ihmiset (mukaanlukien minä joka on noudattanu omia rutiinejani 5 VUOTTA PUTKEEN ) tiedä vähä paremmin mistä ne puhuu ku ne kotona kaljaa ja makkaraa imevät keskiikäset  ihmiset