Naapurissa asuu narkkareita, onko muilla kokemusta?
Tuntuu siltä, että pois muutto alkaa olla ainoa ratkaisu:(
Lieveilmiöt kun ovat noiden mukana mukavia, on mm:
- Poliisi käynyt useampaan kertaan eri syistä.
- Takapihalla pössytellään isolla (vaihtelee) porukalla kannabista, samalla kytätään muiden naapurien toimet. Tämä on aiheuttanut sen, että omalla pihalla ei todellakaan halua viettää aikaa.
- Kannabiksen haju tulee (sisältä ja pihalta, polttelevat molemmissa sään yms mukaan) muihin asuntoihin.
- Sekopäissään haukkuvat naapureitaan (menisi kai jo kunnianloukkauksesta osa jutuista) kovaan ääneen ja kaikille.
- Vielä sekopäissään ovat oven takana, jos on jokin asia mihin sinua tarvitaan. Silloin ollaan mielin kielin, mutta muut naapurit haukutaan estoitta. Rahaa tai palveluksia en anna, olen lopettanut oven availun jos en odota vieraita.
Noita ei näköjään ikinä häädetä, huoh. Tässä vain osa lukuisista asioista mitä noiden naapurina saat nauttia. Onko muilla kokemusta nisteistä naapurinaan?
Ja ei, se kannabiksen haju omassa asunnossa ei ole mikään ruoanlaittoon tms verrattavissa oleva haju, yksi tuttu väitti niin vaan voin oikeasti pahoin sen vuoksi:( Onko ainoa keino vain itse muuttaa?
Kommentit (199)
Huumeidenkäyttö on rikos. Hyvin voi kutsua poliisit jos pihalla poltellaan.
Varsinkin jos muuten siistinoloinen vähemmän pelottava työssäkäyvä polttelijatyyppi, ei tarvitse kuin vinkata, että jos ei hajut lopu teet rikosilmoituksen.
Yleensä siitä vähintään menettää ajokortin, ja voi menettää työnkin, jos se vaatii turvallisuusselvitystä.
Isännöitsijä ei muuten häädä häiriköitä. Taloyhtiön hallituksen pitää ensin ottaa huoneisto haltuun. Jos siis osakkeenomistaja häiriköi tai ei välitä. Vuokra-asunnossa häädöstä taas huolehtii vuokranantaja.
Vierailija kirjoitti:
AP:n juttu ei vaikuta uskottavalta. Kannabisporukka ei todellakaan pidä meteliä eikä sekoile naapureiden ovilla. Kannabis tekee ihmisestä hiljaisen ja vetäytyvän ja lopulta säikyn. Pilvenpoltto ei todellakaan tee ihmisestä äänekästä.
Veikkaan, että AP:n naapurissa on alkoholistejia tai sekakäyttäjiä. Pelkkä pilvitouhu ei ole sellaista kuin AP maalailee.
Uskottavaa mutta aivan väärä tulkinta mitä käyttävät. Olen 41v ja olen 8 eri kaupungissa aika montaa kaveripiiriä, yksilöä nähnyt. Tän tyyppiset ovat alkoholi piri tai myrkylliset essot ja onhan noita muunto huumeita.
Ninnku edellinen kirjoittaja sanoi. Pelkkä pilvitouhu ei tee sellaista mitä ap sano.
Joo ei todellakaan. Tuntemani pilvipäät käy töissä ja itse kun poltin kävin ja vedin 20km uinnin viikossa sekä puntista 2h päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos muuten siistinoloinen vähemmän pelottava työssäkäyvä polttelijatyyppi, ei tarvitse kuin vinkata, että jos ei hajut lopu teet rikosilmoituksen.
Yleensä siitä vähintään menettää ajokortin, ja voi menettää työnkin, jos se vaatii turvallisuusselvitystä.
Isännöitsijä ei muuten häädä häiriköitä. Taloyhtiön hallituksen pitää ensin ottaa huoneisto haltuun. Jos siis osakkeenomistaja häiriköi tai ei välitä. Vuokra-asunnossa häädöstä taas huolehtii vuokranantaja.
Mä oikeesti säälin sinunlaisia matriarkkoja. Joo jos epämäärästä huume jengii ni poliisi. Huomattakaa hajusta. Kyl ne erittäin tod näk menee muualle polttaa.
Mut ootko oikeesti onnellinen, jos joku tavallinen töissä käyvä tyyppi menettää korttinsa tai duuninsa??
Sun ongelmahan on se että alkoholin käyttäjänä oot "parempi" entä joku pössyttelijä.
Kaikki tietää monen suomalaisen vaihtaneen alkoholin pilveen. Oon asunut 16 eri taloyhtiössä ja pilvipäät on harmittomia. Tosin ku valittavat yksin elävät mummot tai status auto ukot. Eikä pidä unohtaa korkeakoulun snobeja.
Eiköhän karman laki kosta juopolle jonka pitää tuhota jonku satunnaisen pössyttelijän elämä. Tätä alkoholi saa aikaiseksi PahanNSuopaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun menettää työn niin sitten onkin aikaa käyttää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeesti säälin sinunlaisia matriarkkoja. Joo jos epämäärästä huume jengii ni poliisi. Huomattakaa hajusta. Kyl ne erittäin tod näk menee muualle polttaa.
Mut ootko oikeesti onnellinen, jos joku tavallinen töissä käyvä tyyppi menettää korttinsa tai duuninsa??
Jos joku polttelee niin, että ei häiritse ketään, niin ei minua haittaa. Mutta jos levittää hajua, niin kannattaa ymmärtää, että voi joutua poliisin juttusille. Jos haluaa toimia tietyissä ammateissa, niin pitää ymmärtää pysyä huumeista erossa. Se on ihan arvovalinta, jonka ihminen tekee itse. Turha on muita syyttää jos jää kiinni.
Täytyy sanoa että nautin kun laillisesti myydään cbd kukkaa. Se haisee ja näyttää ja oikealle kukalle. Siinä sitten juostaan ihan turhan perässä. Jos tosiaan kukan takia poliisit tulee niin silloin niillä ei ole oikeaa tekemistä. Tuo on ihan naurettavaa touhua kun aikuisia ihmisiä tuollaisen takia voidaan syyttää ja tuomita.
Suomalainen orja ei saa itse päättää millä päihtyy. Vain alkoholi on laillista ja se on yksi haitallisimpia päihteitä. Vertailun vuoksi kannabis on vähiten haitallinen päihde. Sen käyttökin on rangaistavaa. Siinä on sellaiset lait ettei niitä järjellä selitä eikä logiikalla niitä ymmärrä.
Joo sitä jopa hengenvaarallista saat juoda niin paljon kuin haluat mutta se kannabis on laitonta sitä ei saa olla.
Mä asun rauhallisella omakotitaloalueella. Tai muuten rauhallisella mutta mun naapurissa asuu diileri-narkkari isossa omakotitalossaan. On entinen lääkäri. Asui aikanaan siinä perheensä kanssa mutta perhe lähti, narkkari jäi. Tai alussa taisi käyttää vaan viinaa, silloin oli itse asiassa enemmän sellaista huutoa ja riehumista. Sittemmin siirtyi lääkkeisiin ja huumeisiin ja nyt on kuulemma alkanut diilata. Siinä sitä epämääräistä porukkaa pyörii enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa. Kaiken irtotavaran oon siivonnut pois pihalta ja kaiken sellaisen oon laittanut varastoon jolla voisi murtautua sisään. Mulla on kaksi teiniä ja toivon nyt vaan että ei ala heille tarjota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen orja ei saa itse päättää millä päihtyy. Vain alkoholi on laillista ja se on yksi haitallisimpia päihteitä. Vertailun vuoksi kannabis on vähiten haitallinen päihde. Sen käyttökin on rangaistavaa. Siinä on sellaiset lait ettei niitä järjellä selitä eikä logiikalla niitä ymmärrä.
Joo sitä jopa hengenvaarallista saat juoda niin paljon kuin haluat mutta se kannabis on laitonta sitä ei saa olla.
Tota on tosi moni ihmetellyt. Suoli on erittäin sairas persläpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ilmoittaisi harmittomasta tyypistä, joka polttelee pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ilmoittaisi harmittomasta tyypistä, joka polttelee pihalla?
Joku ilkeä joka haluaa kostaa kun toisella on kivaa. Pihalla nauraminen on liikaa mielensäpahoittajille.
nauttikaa kerrostalo elämästä köyhät.
teen töitä ja muutin omakotitaloon kun ei narkit ja slummissa asuminen kiinosta.
Vierailija kirjoitti:
teen töitä ja muutin omakotitaloon kun ei narkit ja slummissa asuminen kiinosta.
Kerrostalossa eläminen tai omakotitalossa eläminen ei kerro vielä yhtään mitään varallisuudesta. Taitaapi suurin osa suomalaisista omakotitaloista olla vähemmän arvokkaita kuin suurin osa kerrostalo-osakkeista.
T. Hyvällä okt-alueella asuva huumeiden käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen naapurit tarvitsevat sinua? Tuota kohtaa en ymmärtänyt.
Helpoin ja luultavasti myös ainoa ratkaisu on poismuutto. Itse olisin jo lähtenyt.
Persun mielestä siis narkit saa määräillä, kuka asuu missäkin. (PS lakkautettava rikollisjärjestönä.)
Ap: jokaisesta kerrasta kun häiriötä on tai poliisi käy, ilmoita isännöitsijälle. Kehota naapureitasikin tekemään niin. Tieto ei kulje poliisilta isännöintiin. Mä oon kuvannut nämä narkit myös ja vinkannut poliisille.
On asukkaiden omalla vastuulla mahdollistaa tuollaisen käytöksen jatkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa eläminen tai omakotitalossa eläminen ei kerro vielä yhtään mitään varallisuudesta. Taitaapi suurin osa suomalaisista omakotitaloista olla vähemmän arvokkaita kuin suurin osa kerrostalo-osakkeista.
T. Hyvällä okt-alueella asuva huumeiden käyttäjä
joo joo uskotaan kerrostalo luukussa asuu varakkaat ja sielä luukussa on kivempi asua kun omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onneksi ollut naapureina vain hiljaisia ja huomaavaisia pössyttelijöitä. Käyvät ulkona polttelemassa ja ovat aika huomaamattomia. Sanoisin, että tosi paljon fiksumpia kuin naapurirapun riitaa haastavat ja kovaääniset juoppolallit.
Totta ja kuten kaikki samankaltaiset kokemukset keräävät mielestäni outoja alapeukkuja. Se johtuu siitä että kaikki positiiviset puolet kannabiksesta halutaan mitätöidä kannabista vastustavien taholta. Varsinkaan käyttäjillä ei ole vastustajien mielestä oikeutta sanoa mitään. Laittomuus aiheuttaa suurimmat haitat ja sille ei suomen poliitikot halua tehdä mitään. Kannabiksen salliminen tai laillistaminen on niille suunnilleen yhtä vaikeaa kuin sulan veden päällä kävely. Onhan tuo piip absurdia kun vähiten haitallinen päihde on saatu valheilla laittomaksi eikä sitä saada
MItä uliset? Kukaan ei lopeta huumehörhöilyä ja häiriköintiä sillä että aineet laillistettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta ja kokemus päättyi omaan poismuuttoon.
Aluksi talossa asui vain muutamia pössypäitä ja niiden kanssa ei luonnollisesti ole mitään ongelmaa. Toki haju on inhottava, mutta pelkillä pössyttelijöillä on kyllä varaa ostaa vähän paremmin jalostettuja lajikkeita, joista ei juurikaan lähde hajua. Vähän veikkaan, että aloituksessakin pudi on vain lisämauste muille aineille ja sen takia jotain lemuavaa, halpaa bulkkia.
Kun taloon muutti juoppoja ja sekakäyttäjiä, alkoi tilanne menemään koko jan levottomammaksi ja levottomammaksi. Poliisit vierailivat säännöllisesti, häkkivarastot ritsattiin aina tyhjiksi, huutoa ja tappelua pihalla ja rappukäytävässä. Onneksi mulla oli asunnonosto juuri ajankohtainen, niin muutto tuli kuin tilauksesta.
Pakko kyllä kommentoida että sillä kannabiksen hajulla ja laadulla yleensä on päinvastainen relevanssi. Hyvin kasvarettu kukinto tuo kannabikselle ominaisen hajun, haju voi olla sitruunamaisesta myskiin. Kush lajikkeet ovat miedompi hajuisia. Skunkit nimensä mukaan tuoksuvat kuin skunkki. Laatu ja vaikuttavan aineen määrä voi olla sama. Yleensä afgaanilajikkeet joita tuodaan esim. Albaniasta ovat ulkolajikkeita ja eivät haise juuri ollenkaan, kyseessä on myös erittäin heikkolaatuinen kukinto johtuen ulkokasvatuksesta.
Se miksi myös esim. amfetamiinin käyttäjät polttavat liittyy yleensä siigen että halutqqn tasata stimulanttien vaikutusta. Myös rauhoittavilla lääkkeillä tähän pyritään. Ensi jerralla kun kommentoi kannattaa ottaa selvää asioista eikä jaella mutu tietoa totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tee kenestäkään vielä NiStiä, jos pilveä polttelee..
Vai käyttävätkö piriä bentsoja ja muita aineita ja myyvät huumeita jne
Pahempia nistejä ne pilven polttajat ovat, ne muut saattaa olla häiritsemättä muita mutta pilven haju kulkee kaikkialle, tarttuu vaatteisiin.
Olipa pössyttelijä tai piikittelijä ovat yhtä kaikki nistejä. Yleensä niiden elinkaari on lyhyt, joko yliannostukseen tai tapetaan. Silloin niistä eroon pääsee.
Samaan nippoon voi laittaa holistit eli liuotinnistit jos noin suurpiirteisesti narkomaanin termiä halutaan laajentaa. Oikeat narkomaanit saattavat kuolla yliannostukseen tai tapaturnaisesti, budin polttaja ei.
Meidän kovanrahan kerrostalosta on huumehörhöt häädetty pois. Aikaahan siinä menee. mutta tarkka kirjanpito tapahtumista mukaan lukien poliisien käynnit ja yhteistyö taloyhtiön hallituksen, puheenjohtajan. isännöitsijän ja vuokranantajan kanssa on välttämätöntä.
Sitten kun katsoo tuloksia miten kielto on toiminut niin niillä ei voi sanoa kiellon toimivan. Suomessa käytetään kovia huumeita enemmän kuin kannabiksen sallivassa hollannissa. Hölmö se on laki sielläkin kun homma ei ole laillista. Päihteelle on jo säännöt niitä samoja voi käyttää myös kannabikseen. Tai sitten näin kuten nyt. Kannabista käytetään laittomasti ja sitä joudutaan ostamaan laittomasti niin siellä myydään samalla kaikkia aineita. Jos kannabista saisi kuten alkoholia alkosta niin sillä olisi vaikutusta. Ihan jossittelua ei onnistu suomessa vielä vuosiin.