Naapurissa asuu narkkareita, onko muilla kokemusta?
Tuntuu siltä, että pois muutto alkaa olla ainoa ratkaisu:(
Lieveilmiöt kun ovat noiden mukana mukavia, on mm:
- Poliisi käynyt useampaan kertaan eri syistä.
- Takapihalla pössytellään isolla (vaihtelee) porukalla kannabista, samalla kytätään muiden naapurien toimet. Tämä on aiheuttanut sen, että omalla pihalla ei todellakaan halua viettää aikaa.
- Kannabiksen haju tulee (sisältä ja pihalta, polttelevat molemmissa sään yms mukaan) muihin asuntoihin.
- Sekopäissään haukkuvat naapureitaan (menisi kai jo kunnianloukkauksesta osa jutuista) kovaan ääneen ja kaikille.
- Vielä sekopäissään ovat oven takana, jos on jokin asia mihin sinua tarvitaan. Silloin ollaan mielin kielin, mutta muut naapurit haukutaan estoitta. Rahaa tai palveluksia en anna, olen lopettanut oven availun jos en odota vieraita.
Noita ei näköjään ikinä häädetä, huoh. Tässä vain osa lukuisista asioista mitä noiden naapurina saat nauttia. Onko muilla kokemusta nisteistä naapurinaan?
Ja ei, se kannabiksen haju omassa asunnossa ei ole mikään ruoanlaittoon tms verrattavissa oleva haju, yksi tuttu väitti niin vaan voin oikeasti pahoin sen vuoksi:( Onko ainoa keino vain itse muuttaa?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks omalla pihalla saa pössytellä rauhassa.
Parempi olla iso piha. Ne postimerkin kokoiset tontit missä talojen väli on vain muutamia metrejä niin ei siinä ole rauhassa. Jos on kannabiksesta hysteerinen naapuri niin sehän soittaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Poliisille varmaan ensimmäisenä. Huutaa sinne puhelimeen että naapurissa vedetään huumeita. Hysteerisille se kannabis on monikossa huumeet. Voi, voi kun siitä kannabiksesta on jopa laittomana pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista. Yleisin laiton päihde jota on sallittu ja laillistettu pitkin maailmaa. Suurimpana haittana laittomuus.
Eikö sua muka nypi tämä nykyinen laki?
Ihan normaali 900 neliön tontti ja naapurit kolmella sivulla. Asunut tässä kohta kahdeksan vuotta ja koko ajan ihan avoimesti pössytellyt pihalla, eikä kukaan ole sanonut mitään. Viimeiset kolme kesää mulla on ollut myös muutamia puskia terassilla kasvamassa, eikä nekään ole mitään huomiota herättäneet. Yks naapuri niitä vähän pitkään katseli kun tuli kysymään olisko mulla lainata grillihiiliä.
Ja kyllä, kyllä mua nyppii tämä nykyinen laki. Miksi oletit, ettei muka nyppisi? Senhän takia mä kirjoitin, että onneksi omalla pihalla saa pössytellä rauhassa.
On kokemusta. Ei ollut kerran eikä kaksi kun hyppelin rapussa oveni edessä makaavan yli asuntoon.
Joskus joku repi asuntoni ovea perässäni, yritti tulla asuntoon.
Rapussa oli myyntiluukku, jos joku ongelma oli niin heittivät ulos asunnosta rappuun naapureiden riesaksi.
Tänä päivänä kiitollinen omakotitalossa maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla iso piha. Ne postimerkin kokoiset tontit missä talojen väli on vain muutamia metrejä niin ei siinä ole rauhassa. Jos on kannabiksesta hysteerinen naapuri niin sehän soittaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Poliisille varmaan ensimmäisenä. Huutaa sinne puhelimeen että naapurissa vedetään huumeita. Hysteerisille se kannabis on monikossa huumeet. Voi, voi kun siitä kannabiksesta on jopa laittomana pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista. Yleisin laiton päihde jota on sallittu ja laillistettu pitkin maailmaa. Suurimpana haittana laittomuus.
Ihan normaali 900 neliön tontti ja naapurit kolmella sivulla. Asunut tässä kohta kahdeksan vuotta ja koko ajan ihan a
Meillä on naapureiden kanssa yli 1000 M2 tontit, mutta kyllä tupakan ja silloin tällöin pilven haju tulee pihaani. Mutta en toki naapurille sano kun ei se niin paljon haittaa että jaksaisin mitään naapuririitaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tuli rappukäytävään valvontakamerat kun häiriöö
Miten saitte tuon onnistumaan? Meillä oli joskus ongelmaa, niin tuohon tarvitsee luvan jokaiselta asukkaalta.
Kannabiksen polttelijat ja vanhan liiton ehkä korvaushoidossa olevat päihteidenkäyttäjåt ei ole häirinneet,mutta kerran asui yläkerrassa pariskunta koiran kanssa. Joka yö kuului ääntä kuin olisivat siirrelleet tavaroita paikasta toiseen, koira yksin yli 10h usein, koiranpaskat hississä, ylimääräisiä polkupyöriä rappukäytävässä, naapurin häkkivarastosta pöllityt autonrenkaat
ensin tein ilmoituksen valvovalle eläinlääkärille, joka oli lomalla, mutta sain tietää että kun lopulta meni asuntoon niin koira lähti. Samoin asukkaat, koska ilmoitin myös isännöitsijälle että asunnon omistajaa saattaa kiinnostaa missä kunnossa asunto on.
Vierailija kirjoitti:
En kannata mitään huumeiden käyttöhuoneita. Ei varmasti olisi hirmuisen kivaa jos sellainen tulisi minun takapihalleni. Tässä asiassa olen nimby.
Ihminen ei saa olla nimby, se ei ole wokea!
Mulla on onneksi ollut naapureina vain hiljaisia ja huomaavaisia pössyttelijöitä. Käyvät ulkona polttelemassa ja ovat aika huomaamattomia. Sanoisin, että tosi paljon fiksumpia kuin naapurirapun riitaa haastavat ja kovaääniset juoppolallit.
On. Toinen oli ihan tuomittu rikollinen ja käyttäjä itsekkin, tiedän koska hänestä oli lehdissä aikanaan ja näin hänen myös itse piikittävän mutta koskaan ei hänestä ollu mitään häiriötä. Sitten oli toinen tapaus joka oli sellanen perus rappio narkki ja se sai lopulta onneks häädön.
Ei voi siis ihan yleistää mutta mutu tuntuma sanoo et häiriötä tekee ne pikku nilkit enenpi ja perus rappiot
Nettivinkkiä vaan poliisin sivuille= toimii ja voi tehdä anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali 900 neliön tontti ja naapurit kolmella sivulla. Asunu
Meillä on naapureiden kanssa yli 1000 M2 tontit, mutta kyllä tupakan ja silloin tällöin pilven haju tulee pihaani. Mutta en toki naapurille sano kun ei se niin paljon haittaa että jaksaisin mitään naapuririitaa.
En mä väittänytkään, etteikö se haju saattaisi naapuriin kantautua. Ei ole vaan tuntunut ketään haittaavan.
Samat kokemukset kuin ap:lla ja lisäksi naapurilla on iso taistelukoiran tapainen ja isäntä itse heiluu mömmöpäissään kirveen kanssa. Ainoa hyvä asia on se, että poliisi todellakin tulee äkkiä paikalle kun kuulee osoitteen. Onneksi ei olla ihan seinänaapureita vaan on edes yksi kämppä välissä.
Asuu tuossa 1 krs pilvenpolttelija. On rauhallinen kaveri onneksi ja chillailee vaan:D ei haittaa tai häiriötä. Joskus kyl aika voimakas se pilven tms haju. Asun itse 3 krs.
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkkiä vaan poliisin sivuille= toimii ja voi tehdä anonyymisti.
Onneksi kannabiksen käyttö on sellainen "rikos" jota poliisikin valvoo vain pakosta. Eihän se ole oikea rikos niin ei sitä tarvitse valvoa ollenkaan.
Ququ puskat kasvaa monella kotona joten ilmoitusta vaan kehiin niin voivat käydä tarkastamassa kämpän
Vierailija kirjoitti:
Ququ puskat kasvaa monella kotona joten ilmoitusta vaan kehiin niin voivat käydä tarkastamassa kämpän
Siinä poliisi toimii rikollisten apuna. Kun ratsataan omaan käyttöön kasvattajia niin saadaan ne ostamaan kun viedään niiltä kukat. Tuota käräyttelyä teki pikku diilerit jo ysärillä. Omaan käyttöön kasvattamisesta ei saa tietää rikolliset eikä poliisit. Kasvattajia oli parin vuoden takaisen arvion mukaan 50 - 60 tuhatta. Sehän on pienen kaupungin verran. Ja mitä niistä on oikeaa haittaa? No ei juuri mitään ne ovat juuri niitä jotka eivät halua mitään huomiota. Omaan käyttöön kasvatus on verrattavissa kotiviinin tekoon. En pidä rikoksena.
Juu juu,olet n 30 v höpöheinän vetäjä ja löytyy vaaka kotoasi joten menee syyttäjälle myyntiä varten
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onneksi ollut naapureina vain hiljaisia ja huomaavaisia pössyttelijöitä. Käyvät ulkona polttelemassa ja ovat aika huomaamattomia. Sanoisin, että tosi paljon fiksumpia kuin naapurirapun riitaa haastavat ja kovaääniset juoppolallit.
Totta ja kuten kaikki samankaltaiset kokemukset keräävät mielestäni outoja alapeukkuja. Se johtuu siitä että kaikki positiiviset puolet kannabiksesta halutaan mitätöidä kannabista vastustavien taholta. Varsinkaan käyttäjillä ei ole vastustajien mielestä oikeutta sanoa mitään. Laittomuus aiheuttaa suurimmat haitat ja sille ei suomen poliitikot halua tehdä mitään. Kannabiksen salliminen tai laillistaminen on niille suunnilleen yhtä vaikeaa kuin sulan veden päällä kävely. Onhan tuo piip absurdia kun vähiten haitallinen päihde on saatu valheilla laittomaksi eikä sitä saada millään faktalla lailliseksi.
Keksitty porttiteoria valhe voittaa vieläkin eduskunnassa kaikki faktat. Humalassa tehdään yli 90 % huumekokeiluista. Siinä se ihan oikea porttipäihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä poliisi toimii rikollisten apuna. Kun ratsataan omaan käyttöön kasvattajia niin saadaan ne ostamaan kun viedään niiltä kukat. Tuota käräyttelyä teki pikku diilerit jo ysärillä. Omaan käyttöön kasvattamisesta ei saa tietää rikolliset eikä poliisit. Kasvattajia oli parin vuoden takaisen arvion mukaan 50 - 60 tuhatta. Sehän on pienen kaupungin verran. Ja mitä niistä on oikeaa haittaa? No ei juuri mitään ne ovat juuri niitä jotka eivät halua mitään huomiota. Omaan käyttöön kasvatus on verrattavissa kotiviinin tekoon. En pidä rikoksena.
Niin,sinä et pidä mutta laki sanoo muuta.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu,olet n 30 v höpöheinän vetäjä ja löytyy vaaka kotoasi joten menee syyttäjälle myyntiä varten
Yli 50 enkä omista vaakaa. Kun yli 20 vuotta sitten jäin kiinni kasvatuksesta ei ollut vaakaa. En myynyt vaikka ostajia suorastaan rahan tyrkyttäjiä riitti. Jos haluaisin kasvattaa myyntiin niin pystyisin sen tekemään. Olen harkinnut sitä ja tulin siihen tulokseen ettei se ole sen arvoista. Se on stressaavaa puuhaa aika isolla riskillä. Huumetuomiot on ainoa missä käytetään vain rangaistusasteikon yläpäätä. Verrataan vaikka väkivaltarikoksiin niin niissä tuomiot ovat oikeusoppineidenkin mielestä tekoon nähden lieviä.
Tänne tuli rappukäytävään valvontakamerat kun häiriöö