Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo tilanne, eräs ihminen pitää mua parhaana kaverinaan, minä hädin tuskin siedän häntä

Vierailija
25.07.2022 |

Ns. ystävyytemme on jatkunut jo noin 20 vuotta, olemme siis jo keski-ikäisiä. Moni pitää minua varmaan kaksinaamaisena, mutta tämä tilanne johtuu vain siitä, etten ole ollut hänelle ilkeä, ja omaan hyvät käytöstavat, jolloin tämä ihminen tulkitsee käytökseni häntä kohtaan ystävyydeksi.

On sanonut usein, että olen paras kaverinsa, johon hän luottaa eniten. Minä olen näissä tilanteissa vain kiittänyt hämilläni hymyillen.

Tunnen huonoa omaatuntoa, koska itse hädin tuskin siedän häntä. Joudun välillä oikeasti puremaan kieltäni ja laskemaan mielessäni sataan, kun näen häntä, etten sano pahasti.

Ja ei, mielestäni en anna itse vääriä signaaleita. En ole esimerkiksi soittanut hänelle varmaan 15 vuoteen, hän silti soittelee minulle viikottain. Vastaan ehkä 1/5 puheluistaan. En kutsu häntä kylään, hän itse kutsuu itsensä noin kerran kuukaudessa, ja lupaudun keittämään kohteliaasti kahvit, JOS itselläni ei ole juuri silloin mitään muuta tekemistä. Usein kyllä on.

Hän omaa huonot sosiaaliset taidot (selkeästikin, koska ei osaa lukea etten pidä hänestä) ja tapaamisissaan puhuu aina vain itsestään, joten hän ei juurikaan ole kärryillä minun elämästäni. Ei kysy mitään, enkä myöskään kerro.

Että tämä ns. ystävyytemme loppuisi, se vaatisi sen, että sanoisin hyvin selkeästi suoraan etten enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä, koska en pidä hänestä.
Siihen minusta ei ole. Joten tämä yksipuoleinen ystävyys jatkunee hamaan tappiin saakka.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on epärehellinen.

Vierailija
22/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

On kovin vaikea ymmärtää, että jotkut kantavat tuollaisia riippakiviä vaivoinaan vuosikausia. Ei tulisi mieleenkään vätystellä tuntikausia jonkun sellaisen ihmisen kanssa josta en pidä. Outoa on ihmisten saamattomuus!

Joillain ihmisillä on käytöstavat eikä kaveruuden lopettaminen tai ghostaus ole mitenkään helppoa, sinulle kylmänä ihmisenä se voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkyttävän itsekeskeinen Ap.

Parempi kerran iso vihlasu kuin jatkuva parku.

Miten voit valehdella tuolleen? Ei ole hyviä käytöstapoja nähnytkään tuo mitä teet. Olisit jo vuosia sitten sanonut että kiitos mutta ei kiitos, valitettavasti koet ettei teillä ole yhteistä ja katkaissut välit.

Olet laiska ja itsekäs.

Vierailija
24/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen kanssa aika paha ongelma ap:lla, "normaalit käytöstavat" ei ole se mistä tuollaisessa on kyse. Joskus ihmisten loukkaantumista vaan ei voi estää, ei toisen ihmisen tunteista ja elämästä voi olla vastuussa. Ikävää että olet antanut tilanteen jatkua noin pitkään, ikävää molemmille osapuolille.

Vierailija
25/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anders kirjoitti:

On kovin vaikea ymmärtää, että jotkut kantavat tuollaisia riippakiviä vaivoinaan vuosikausia. Ei tulisi mieleenkään vätystellä tuntikausia jonkun sellaisen ihmisen kanssa josta en pidä. Outoa on ihmisten saamattomuus!

Joillain ihmisillä on käytöstavat eikä kaveruuden lopettaminen tai ghostaus ole mitenkään helppoa, sinulle kylmänä ihmisenä se voi olla.

Älkää puollustelko pelkurimaisuuttanne ja passiivis-aggressiivisuuttanne millään käytöstavoilla, niin kuin se olisi joku hyve mitä te teette. Tai puollusteltaa. Omapa on elämänne. Voitte tulla tänne uhriutumaan, ja hakemaan hyväksyntää toisiltanne. Saatte sitte kärvistellä loppu ikänne ihmisten kanssa, joista ette pidä.

Vierailija
26/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama tilanne.

Juuri tämä ei toivottu ystävä soitti ja alkoi valittaa että miksi en koskaan soita hänelle tai kysy kuulumisia? No kuule ihan siksi, ettei yhtään kiinnostele.

Sitten kuuntelin tunnin verran hänen valitustaan, oli kaikenlaista ongelmaa jne. Sitten älysi kysyä mitä mulle kuuluu, kerroin lyhyesti ja sitten sanoin, että on lopetettava.

Tämäkään kaveri ei tajua, etten halua olla hänen kanssaan tekemisissä, millään lailla.

Hän on noin 25 vuoden takaa tuttu työpaikasta, onneksi hän asuu noin 500 km:n päässä.

Olet kauhea.

Hän kysyy miten voit etkä kerro. Hän ei voi oikeasti tietää koska ei ole ajatustenlukija.

Vierailija
27/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anders kirjoitti:

Älkää puollustelko pelkurimaisuuttanne ja passiivis-aggressiivisuuttanne millään käytöstavoilla, niin kuin se olisi joku hyve mitä te teette. Tai puollusteltaa. Omapa on elämänne. Voitte tulla tänne uhriutumaan, ja hakemaan hyväksyntää toisiltanne. Saatte sitte kärvistellä loppu ikänne ihmisten kanssa, joista ette pidä.

Se on "puolustaa", ei "puoLLustaa"... 🙄

Vierailija
28/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, mitä se haittaa? Eikö se ole vaan kiva juttu, että olet pystynyt tarjoamaan toiselle ihmiselle jotakin niin tärkeää olemalla vaan peruskohtelias?

Vierailija
29/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi tällä ollaan sitä mieltä, että pitäisi katkaista välit. Jos tuotat hänelle edes jotain iloa vastaamalla sen joka viides kerta ja kuuntelemalla häntä, niin onhan se hänelle kivempi, kuin jos hylkäisit hänet kokonaan.

Vierailija
30/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit valehdella tuolleen? Ei ole hyviä käytöstapoja nähnytkään tuo mitä teet. Olisit jo vuosia sitten sanonut että kiitos mutta ei kiitos, valitettavasti koet ettei teillä ole yhteistä ja katkaissut välit.

Olet laiska ja itsekäs.

Kyllä sitä voi ihmisen kanssa olla rajoitetusti tekemisissä vaikkei olisikaan kovin paljon yhteistä. Miksi pitäisi katkaista välit, jos ei tuo ihminen ole mitään pahaa ap:lle tehnyt kuitenkaan?

Vierailija
31/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi tällä ollaan sitä mieltä, että pitäisi katkaista välit. Jos tuotat hänelle edes jotain iloa vastaamalla sen joka viides kerta ja kuuntelemalla häntä, niin onhan se hänelle kivempi, kuin jos hylkäisit hänet kokonaan.

Heh, 0/5 mutta omalla hyvinvoinnillahan ei ole mitään väliä

Vierailija
32/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä? Laita esto puhelimeen ja älä avaa ovea jos tulee kolkuttelemaan.

Hyi. Ei noin kohdella ihmisiä, taukki!

Vierailija
33/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, 0/5 mutta omalla hyvinvoinnillahan ei ole mitään väliä

Jos olisin ap:n tilanteessa, niin minä tuskin voisin hyvin silloinkaan, jos olisin katkaissut välit ihmiseen, joka ei ole tehnyt minulle mitään pahaa vaan joka päinvastoin pitää minua tärkeänä. Asia varmasti vaivaisi minua, jos tietäisin että tuo toinen voi huonosti. Ratkaisisin asian kompromissilla, eli olisin yhteyksissä mutta hyvin harvakseltaan ja vetoaisin kiireisiin.

Vierailija
34/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap valittaa tilanteesta, kokee sen kurjaksi. Ap on epärehellinen silmään pissijä.

Vierailija
35/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä turvautuisin tuossa tilanteessa valkoisiin valheisiin, eli vetoaisin jatkuvasti vaikka työkiireisiin ja muihin velvoitteisiin tai vaikeaan elämäntilanteeseen, ettei tarvitsisi nähdä. Ehkä hän jossain vaiheessa luovuttaa tai väkisinkin etääntyy.

Vierailija
36/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et siedä häntä. Näkeekö hän kasvoiltasi todellisen tunteen, vai osaatko piilottaa tunteesi kaveriltasi? Miksi et siedä häntä? Onko alusta asti ollut noin? Miksi et vaan kerro hänelle viestissä että et koe molemminpuolista kaveruutta?

Vierailija
37/103 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä? Laita esto puhelimeen ja älä avaa ovea jos tulee kolkuttelemaan.

En tiedä onko mitään muuta järkeä, kuin että omaan käytöstavat. Lisäksi pieni paikkakunta, näkisin hänet väistämättä joskus jossain, ja kuinka kiusallista olisi törmätä häneen tällaisen yhtäkkisen selittämättömän ghostaamisen jälkeen? Johtaisi tilanteeseen, jossa minun pitäisi sanoa suoraan etten pidä hänestä. Ja siihen minusta ei ole, kuten aloitukseen kirjoitin.

Ap

No sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää saada häntä muuttamaan käytöstään itsellesi vähemmän kuluttavaksi. Kerrot vaikka lempeästi mistä kiikastaa. Joko hän muuttuu tai sitten lähtee kävelemään kun ei huvita muuttua.

Vierailija
38/103 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..Joillain ihmisillä on käytöstavat eikä kaveruuden lopettaminen tai ghostaus ole mitenkään helppoa, sinulle kylmänä ihmisenä se voi olla.

eihän tuossa nimenomaan ollut kyse oikeasta kaveruudesta. En ole kylmä, mutta miksi kiusaisin itseäni viettämällä jatkuvasti aikaa sellaisen ihmisen kanssa josta en pidä?

Vierailija
39/103 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut AP:n kaverin asemassa. Tuli paha mieli tämän puolesta. :(

Ei tuohon tarvita kuin huono lapsuus ja ympäristö jossa tuollainen kommunikoimattomuus ja ignooraaminen on ihan normaalia, ja sitä kasvaa ajattelemaan että kaikki toimivat noin läheisten kohdalla.

Vierailija
40/103 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet laiska ja itsekäs.

Kyllä sitä voi ihmisen kanssa olla rajoitetusti tekemisissä vaikkei olisikaan kovin paljon yhteistä. Miksi pitäisi katkaista välit, jos ei tuo ihminen ole mitään pahaa ap:lle tehnyt kuitenkaan?

Sairaalloisten itsekeskeisten ja ripustautuvien ihmisten kanssa ei nimenomaan voi olla rajoitetusti tekemisissä koska eivät osaa tai ymmärrä kunnioittaa toisten rajoja.