Millaiset keski-ikäiset jaksaa koluta vielä jotain festareita?
Olen 45 v ja ihmettelen ikäisiäni ihmisiä, jotka yhä jaksavat koluta jotain kesän rokkifestareita tai intoilevat joka viikonloppu, että jee, mahtavaa, pääsee baariin.
Mä olen oman osani festaroinut ja ryypännyt silloin 15-32-vuotiaana. Enää en kyllä jaksaisi innostua jostain Provinssista tai uuh, pääsee vetään terassille olutta. Elämässä vähän toisenlaista sisältöä nykyään.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin festareilla näkee nykyään keski-ikäisiä kuin nuoria.
Mitä siellä on mikä kiinnostaisi nuoria? Vesala, Vikman, Tähkä vai Kaika Koo? Keski-ikäisten voimaantuminen ei taida olla nuorten juttu?
Moni tuntemani neljäkymppinen tajuaa tuossa vaiheessa elämää, että on turha olla niin vakavamielinen. He tuntuvatkin elävän elämänsä parasta aikaa. Moni aloittaa uusia harrastuksia tai toteuttaa unelmia, jotka oli jääneet aikaisemmin tekemättä.
Mitä taas tulee festareihin, niin kyllä mieli aina taidetta kaipaa. Johan Roomalaiset aikoinaan sen ymmärsivät, tarjoten kansalle leipää ja sirkushuveja.
Kuuntelemaan lempibändiäni kuten Beast in Black ja selvinpäin tietenkin. Enhän muuten muistaisi näkemääni.
N51
Vierailija kirjoitti:
Totta, tämä saattaa tosin johtua tikettien hinnasta. Samoin juotavat ja syötäväkin hinnoiteltu korkeaksi festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntemani neljäkymppinen tajuaa tuossa vaiheessa elämää, että on turha olla niin vakavamielinen. He tuntuvatkin elävän elämänsä parasta aikaa. Moni aloittaa uusia harrastuksia tai toteuttaa unelmia, jotka oli jääneet aikaisemmin tekemättä.
Mitä taas tulee festareihin, niin kyllä mieli aina taidetta kaipaa. Johan Roomalaiset aikoinaan sen ymmärsivät, tarjoten kansalle leipää ja sirkushuveja.
Girl power💪 Keski-ikäiset naiset ovat vapautuneet vuosien vankeusrangaistuksesta ja miehet eivät ole koskaan aikuistuneetkaan. Heillä on ollut vapaus mennä siinä samassa iänikuisessa apulantapaidassa.
Miksi jankutat tästä asiasta täällä? Olet länkyttänyt tästä ennenkin. Ihme pakkomielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Girl power💪 Keski-ikäiset naiset ovat vapautuneet vuosien vankeusrangaistuksesta ja miehet eivät ole koskaan aikuistuneetkaan. Heillä on ollut vapaus mennä siinä samassa iänikuisessa apulantapaidassa.
Siinä vaiheessa kun mies lopettaa leikkimisen, joutaa se hautaan. Leikkimielisyys on ihana asia, josta saan toivottavasti nauttia loppuun asti :)
Öö, ihmiset jotka tykkää sellaisesta? Mä en ole tykännyt nuorenakaan, olen ääri-introvertti ja vihaan tungosta ja meteliä. Mutta jos tykkäisin, en minä nyt 47 v:nä niin vanha ja väsynyt ole, ettenkö jaksaisi. Eiköhän sellaiset jaksamisongelmat tule joskus 70 jälkeen tai jos iskee vakava sairaus. Ei pelkkä ikä sitä keski-iässä tee.
En myöskään pidä ketään ihmistä jotenkin huonompana jos hän tykkää festareista missä iässä tahansa. Ryyppäämisestä nautin itsekin toisinaan, mutta erakkoluonteena teen sen toki yksin kotona tai jossain luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun on ollut vuosia nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen alistaminen, sorto ja epätasa-arvo on aidannut tulee ihan uusi tuleminen. Vahva, rohkeampi, itsenäisempi ja
monipartnerinen nainen!
Minäkin ihmettelen mitä keski-ikäinen pääministeri vielä teki noiden parikymppisten joukossa Ruississa.
No, joku muu saattaa ihmetellä, miten kukaan jaksaa jotain väsynyttä lapsiperhe-elämää ja lomailua Puuhamaassa ja Hoplopissa. Niin me ollaan erilaisia, ajatella.
Sellaiset, jotka ovat pitäneet terveydestään ja kunnostaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
Saanko minäkin mitalin vaikka minua ei kiinnostanut edes silloin nuorempana?
N46
Tarvitsetko vertaistukea!
Itse en jaksa enää baaritella, eikä kyllä olisi varaakaan, edes niitä paria juoda vaikkapa kerran viikkoon. Ikää mulla 47v. On mulla tuttu, joka on yli 60v, monisairas fyysisesti, eläkkeellä ja jaksaa juosta yötä myöten baareissa keikoilla ja karaokea laulamassa, jopa useamman kerran näin kesällä. Että virtaa riittää hänellä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, tämä saattaa tosin johtua tikettien hinnasta. Samoin juotavat ja syötäväkin hinnoiteltu korkeaksi festareilla.
Sekin vielä. Kaikki päivän kirjoitellaan kuinka palkasta ei jää mitään käteen ja sitten maksetaan musiikin kuuntelusta satasia useammankin festarin voimin.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelemaan lempibändiäni kuten Beast in Black ja selvinpäin tietenkin. Enhän muuten muistaisi näkemääni.
N51
Eikö se ole liian rajua musiikkia ikäisesi korville! Lonkkakin voi lähteä sijoiltaan,jos nytkyttää "rajusti"!
Aina sitä toivoo, että tuollainen ajattelu, että elämä on jana, jossa joka ikävaiheeseen kuuluu vain tietynlaiset asiat, olisi loppumassa. Mutta kyllä se vain sitkeästi pysyy hengissä. Itse yritän vuosien tauon jälkeen opetella taas festarikulttuuria sellaisilla festareilla, joissa on vähän persoonallisempaa musiikkia, ja kokeilla jos se olisi oman nuoruuden mutapainimeiningistä vähän kehittynyt.
Ei ole onneksi tarvinnu koskaan festareilla käydä. Enkä ole menossakaan. Miksi mennä katsomaan musiikkia kun sitä voi kuunnella kotona kaikessa rauhassa?
Miks pitäis olla ryyppäämiset ryypätty nekikymppisenä? Kysynpä vaan. Itse vaihdan kotiperseilyn baarikierrokseen anytime. Joka muuta väittää on perhe-elämään huijattu lammas.