Työkyvyttömyyseläke kuinka vaikea päästä?
Fyysisellä vaivalla kai lähes mahdotonta?
Kuntoutusta kuntoutuksen päälle....
Kommentit (34)
Ryyppäämällä itsensä sellaiseen kuntoon kuulemma pääsee. Kannattaako kokeilla? Kun mt syistä ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei pääse, vaan joutuu.
Kyllä se työttömyyden ja työkkärin asiakkuuden voittaa.
Miksi ihmiset kysyy nykyään noin oudossa järjestyksessä? "Kuittia haluatko?" Sekin voisi olla: "haluatko kuitin?" Aloitus olisi voinut olla parempi näin: "Kuinka vaikeaa on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle?"
Aloitusta pahoittelee hän.
Nillitä vaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kysyy nykyään noin oudossa järjestyksessä? "Kuittia haluatko?" Sekin voisi olla: "haluatko kuitin?" Aloitus olisi voinut olla parempi näin: "Kuinka vaikeaa on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle?"
Olen miettinyt samaa ja päätynyt siihen, että tuo on hyvin helppo tapa otsikoida, ja samalla tärkein asia tulee sanotuksi ensimmäisenä. Ylioppilasaineiden otsikot oli ainakin ennen vanhaan laadittu juuri tuon muotoisiksi: "Otsikointi - uhka vai mahdollisuus?"
Tyhmältähän tuo näyttää ja on tosi ärsyttävää, mutta toisaalta sanajärjestys ei ole tämän palstan suurin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Pää kainalossa
Kainalossa pää, tarkoitat.
Vanhempana (yli 55v) oikeasti työkyvyttömänä liki mahdotonta. Nuorempana päävikaisena selvästi helpompaa. Lukutaidottomana maahanmuuttajana helpointa.
Minä pystyn kävelemään kaksikymmentä metriä tai esimerkiksi täyttämään pesukoneen tai tiskaamaan muutaman astian, ja sen jälkeen on päästävä makuulle. Jos liikkuminen aiheuttaa kipukohtauksen, olen loppupäivän kokonaan pelistä pois ja makaan siinä, mihin olen jäänyt. Työkyvyttömyyseläkettä tai muita toimenpiteitä ei ole harkittu. Ei edes kuntoutusta, koska en pääsisi kuntoutuspaikalle.
Seitsemän vuotta olen kohta osaeläkkeellä ollut, ei pääse täydelle niin millään.
Tk-eläkkeelle on täysin mahdotonta päästä. Kopioin tähän vastaukseni samankaltaisesta ketjusta: Skitsofrenialla ei ainakaan pääse eläkkeelle läheskään aina. En kerro mitkä omat diagnoosini ovat, mutta minun työntekoni oli sitä että työpäivistä meni suuri osa kun olin ihan pihalla mitä olen tehnyt ja mitä en. Poistuin työpisteeltä ja haahuilin missä sattuu enkä itsekään tiedä missä olin ja mitä silloin tein. Joskus olin lähes koko työpäivän ajan muualla kuin työpisteelläni. Myönnettiinkö tk-eläke? Ei myönnetty. Lääkärit, esimies eivätkä työkaverit pidä minua työkykyisenä. Kela ja työeläkelaitos pitää työkykyisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyn kävelemään kaksikymmentä metriä tai esimerkiksi täyttämään pesukoneen tai tiskaamaan muutaman astian, ja sen jälkeen on päästävä makuulle. Jos liikkuminen aiheuttaa kipukohtauksen, olen loppupäivän kokonaan pelistä pois ja makaan siinä, mihin olen jäänyt. Työkyvyttömyyseläkettä tai muita toimenpiteitä ei ole harkittu. Ei edes kuntoutusta, koska en pääsisi kuntoutuspaikalle.
täällä toinen, olen kans niin huonossa kunnossa, että viranomaiset ei harkitse mitään kuntoutustoimia. Eläke, no se menee terveemmille.
Nyt odotan päätöstä Kelasta, joka vaatii nyt muuttamaan kun tuli tää uusi laki.
En minä mihinkään tässä kunnossa pysty muuttamaan.
Smuguna pääsisit heti kun tulet täysi-ikäisiksi automaattisesti eläkkeelle.
Fyysisten ja psyykkisten vaivojen yhdistelmä ja kuntoutusta siihen pisteeseen asti, että kuntoutuslähetteet hylätään hyödyttöminä, koska kaikki asianmukainen kuntoutus on kokeiltu, oli läheiseni resepti.
Tiedän myös yhden, jolle napsahti eläke pian lihavuusleikkauksen jälkeen. Ajatus oli ilmeisesti, että leikkaus ja laihtuminen tekisivät työkykyiseksi, mutta kun enää eivät voineet vedota lihavuuteen työkyvyttömyyden syynä, ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin päästää eläkkeelle.
Fyysisellä vaivalla pääsin vuoden kuntoutustuen jälkeen. Vaivaa hoidettiin erikoissairaanhoidon puolella, mutta koska se ei osoittanut merkkiäkään paranemisesta, haettiin työkyvyttömyyseläkettä ja heti onnisti.
Ei ole vaikeaa jos on OIKEASTI sairas eikä mikään "uupumus" joka on muotia kuten ennen oli synnytyksen jälkeinen masennus 😂, mitähän seuraavaksi keksitään, ai niin nythän kaikki keski-ikäiset hakee ADHD-diagnoosia 😁. Oikeasti kun on sairas niin tietysti pääsee sairauseläkkeelle.
Pää kainalossa