Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset keski-ikäiset jaksaa koluta vielä jotain festareita?

Vierailija
25.07.2022 |

Olen 45 v ja ihmettelen ikäisiäni ihmisiä, jotka yhä jaksavat koluta jotain kesän rokkifestareita tai intoilevat joka viikonloppu, että jee, mahtavaa, pääsee baariin.

Mä olen oman osani festaroinut ja ryypännyt silloin 15-32-vuotiaana. Enää en kyllä jaksaisi innostua jostain Provinssista tai uuh, pääsee vetään terassille olutta. Elämässä vähän toisenlaista sisältöä nykyään.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin festareilla näkee nykyään keski-ikäisiä kuin nuoria.

Totta, tämä saattaa tosin johtua tikettien hinnasta. Samoin juotavat ja syötäväkin hinnoiteltu korkeaksi festareilla.

Osittain varmasti johtuu hinnoista, mutta nykyään nuorilla ei ole samanlaista intohimoista fanitussuhdetta musiikkiin kuin meillä aikanaan. Festareiden ruoka- ja juomatarjonnan laajentuminen on aika hyvä indikaattori, tänä päivänä on tarjolla jos jonkinlaista juomaa viineistä alkoholittomiin, kun joskus se oli olut, lonkero ja yksi makea siideri.

Vierailija
42/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntemani neljäkymppinen tajuaa tuossa vaiheessa elämää, että on turha olla niin vakavamielinen. He tuntuvatkin elävän elämänsä parasta aikaa. Moni aloittaa uusia harrastuksia tai toteuttaa unelmia, jotka oli jääneet aikaisemmin tekemättä.

Mitä taas tulee festareihin, niin kyllä mieli aina taidetta kaipaa. Johan Roomalaiset aikoinaan sen ymmärsivät, tarjoten kansalle leipää ja sirkushuveja. 

Girl power💪 Keski-ikäiset naiset ovat vapautuneet vuosien vankeusrangaistuksesta ja miehet eivät ole koskaan aikuistuneetkaan. Heillä on ollut vapaus mennä siinä samassa iänikuisessa apulantapaidassa.

Siinä vaiheessa kun mies lopettaa leikkimisen, joutaa se hautaan. Leikkimielisyys on ihana asia, josta saan toivottavasti nauttia loppuun asti :)

Sinä leikit kuintenkin jossain vaiheessa niin aikuista että muita lähinnä oksetti? 🤣

Kai ymmärrät että leikkimielinen aikuinen on vähän eri asia kuin ikuinen mieslapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan jaksaa. Itse en olisi jaksanut nuorenakaan koska

- kovaa meteliä musiikki (oletan)

- kännisiä rasittavia ihmisiä

- huonot vessat

- ei peseytymispaikkoja

- telttamajoitus ei turvallinen eikä sitä suihkua, eikä melunsuojaa.

Vierailija
44/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet asiaksesi ällistellä toisten ihmisten valintoja?

"Voi ei, jotkut ihmiset elävät elämäänsä eri tavalla kuin minä, kauheaa!!"

Vierailija
45/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä valtaa kun yli viisikymppiset yrittää vielä nostella käsiään tanssin tahtiin ja pukeutua nuorekkaasti. Vanhenisivat arvokkaasti!

Vierailija
46/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä valtaa kun yli viisikymppiset yrittää vielä nostella käsiään tanssin tahtiin ja pukeutua nuorekkaasti. Vanhenisivat arvokkaasti!

Mut ku se elämä vasta alkaa vankilavuosien jälkeen.

Vierailija
47/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut festareilla. Tuskassa voisin käydä, jos olisi mieluisia esiintyjiä ja hyvä ilma. Pääsisin kotiin nukkumaan. Ikää on 42v. Mukavuudenhaluinen olen ollut aina ja toisaalta rahat olen käyttänyt mieluiten matkustamiseen. On jäänyt Provinssit nuorena koluamatta.

Vierailija
48/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kyllä festareilla, mutta en tod. festaroi enää samalla lailla kuin nuorempana, umpikännissä leirintäalueella puntit kurassa ja kainalossa joku tunti sitten tavattu ihastus :D

Vierailija
49/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, camoon korkkarit kattoon ja laulamaan kaija koota ja Eriniä. Än, yy, Ja mä mietin kuinka mä ratsastin.

Vierailija
50/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntemani neljäkymppinen tajuaa tuossa vaiheessa elämää, että on turha olla niin vakavamielinen. He tuntuvatkin elävän elämänsä parasta aikaa. Moni aloittaa uusia harrastuksia tai toteuttaa unelmia, jotka oli jääneet aikaisemmin tekemättä.

Mitä taas tulee festareihin, niin kyllä mieli aina taidetta kaipaa. Johan Roomalaiset aikoinaan sen ymmärsivät, tarjoten kansalle leipää ja sirkushuveja. 

Girl power💪 Keski-ikäiset naiset ovat vapautuneet vuosien vankeusrangaistuksesta ja miehet eivät ole koskaan aikuistuneetkaan. Heillä on ollut vapaus mennä siinä samassa iänikuisessa apulantapaidassa.

Siinä vaiheessa kun mies lopettaa leikkimisen, joutaa se hautaan. Leikkimielisyys on ihana asia, josta saan toivottavasti nauttia loppuun asti :)

Mies vähän hassuttelee siinä sivussa, kun sinä peset sen pyykit, teet ruuan, jne.

Vierailija
51/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkahousut jalkaan ja korkkarit kattoon, naiset. Kajaali voi vähän levitä, kun setämies säätää aurauskulmaa.

Vierailija
52/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- huonot vessat

- ei peseytymispaikkoja

Mikä pakko se on teltassa majoittua?

Mä oon ollut tänä kesänä:

- Himos juhannus, vuokrattiin porukalla mökki

- Ruisrock, yövyttiin hotellissa

- Suomipop festarit Oulu, yövyttiin hotellissa

- tulevana viikonloppuna headland Lahti, yövytään hotellissa.

Vierailija
53/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi, 60, repäisi ja aloitti Onlyfansissa - poikakin kannustaa, mutta kuvien näkeminen on liikaa https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/332649a6-9c33-4d13-a36a-5b14d7…

Vierailija
54/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koluta festareita? Siis käydä useammat kuin ehkä kahdet?

Kaveri on sellainen, se menee seinäjoelle, poriin, ouluun, turkuun... sosiaalinen tapaus ja ilmeisesti kaikissa tapahtumissa on vähän eri porukka.

Itse käyn muutamassa tapahtumassa musiikin vuoksi, menen yksin ja totean että täällähän on tuttuja.

Vierailija
55/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- huonot vessat

- ei peseytymispaikkoja

No katokun 17-vuotiaana ei ollu rahaa hotelliin ja moni on sellainen ettei oikeastaan ole vieläkään...

Vierailija
56/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on se oma sisältösi ja heillä omansa, mikä ongelma? Jos on esim lapseton, niin miten pitäisi elää? Työntää nukkea lapsenrattaissa ja kitkeä pyörätien varrelta rikkaruohoja, jotta näyttää "aikuiselta"?

Vierailija
57/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi, 60, repäisi ja aloitti Onlyfansissa - poikakin kannustaa, mutta kuvien näkeminen on liikaa https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/332649a6-9c33-4d13-a36a-5b14d7…

Kaikki mikä voimaannuttaa itseään on super super tärkeää, Päivi päättää.

Mikä hitto siinä on että naisten voimaantumiseen liittyy aina alastomuus, paneminen ja hilliumindn festareilla lähes teinipoikien seurassa?

Vierailija
58/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- huonot vessat

- ei peseytymispaikkoja

Nykynuoret ovat syntyneet kultalusikka perseessä ja festareillekin lähdetään vain kermaperseilemään.

Vierailija
59/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 46 ja kävisin mielelläni festareilla kerran kesässä, mutta kun joka jumalan bileissä esiintyjälistalla on Arttu Wiskari, Popeda, Vesala, Vilkkumaa, Apulanta, Juha Tapio jne niin en ehkä menisi, vaikka saisin ilmaiset liput.

Kuuntelen bluesia, soulia, jonkin verran hiphoppia, brittipoppia... Ei löydy kaltaisilleni festaria Suomesta.

Eilen uutisissa kerrottiin Jättömaa-festareista. Joku tuollainen todella toisenlainen poikkitaiteellinen juttu voisi kiinnostaa, mutta toisaalta kun uutisessa kerrottiin, että lippujen määrä on hyvin rajoitettu ja ne myydään loppuun minuuteissa, niin ei niin paljon kiinnosta, että jaksaisin kytätä verkkokaupassa toukokuussa sormi liipasimella...

Vierailija
60/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kauheeta!

Mä oon 57 ja käyn festareilla! Ja voitko kuvitella että käyn myös reppureissulla pitkin Eurooppaa. Nyt onneksi tulee ikäihmisille myös inter rail kortti!

Sä voit istua kotona ja virkata vaikka pitsiliinaa, mä haluan kokea ja nähdä