Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset keski-ikäiset jaksaa koluta vielä jotain festareita?

Vierailija
25.07.2022 |

Olen 45 v ja ihmettelen ikäisiäni ihmisiä, jotka yhä jaksavat koluta jotain kesän rokkifestareita tai intoilevat joka viikonloppu, että jee, mahtavaa, pääsee baariin.

Mä olen oman osani festaroinut ja ryypännyt silloin 15-32-vuotiaana. Enää en kyllä jaksaisi innostua jostain Provinssista tai uuh, pääsee vetään terassille olutta. Elämässä vähän toisenlaista sisältöä nykyään.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin katsomaan bändejä, en juomaan.

Vierailija
62/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46 ja kävisin mielelläni festareilla kerran kesässä, mutta kun joka jumalan bileissä esiintyjälistalla on Arttu Wiskari, Popeda, Vesala, Vilkkumaa, Apulanta, Juha Tapio jne niin en ehkä menisi, vaikka saisin ilmaiset liput.

Kuuntelen bluesia, soulia, jonkin verran hiphoppia, brittipoppia... Ei löydy kaltaisilleni festaria Suomesta.

Eilen uutisissa kerrottiin Jättömaa-festareista. Joku tuollainen todella toisenlainen poikkitaiteellinen juttu voisi kiinnostaa, mutta toisaalta kun uutisessa kerrottiin, että lippujen määrä on hyvin rajoitettu ja ne myydään loppuun minuuteissa, niin ei niin paljon kiinnosta, että jaksaisin kytätä verkkokaupassa toukokuussa sormi liipasimella...

Voisin kyllä mennä katsomaan Popedaa ja Apulantaa, mutta ovatko ne missään samana iltana? Juu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v ja minua ei kiinnostanut edes nuorena mitkään festarit, baarit, yms. tyypilliset nuorisopaikat.

Luulen, että ne joita nuo paikat kiinnosti nuorena, ovat niitä jotka käyvät niissä tottumuksen vuoksi vieläkin.

Vierailija
64/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Toiset tykkää serkuistaan seksuaalisesti ja toiset eivät, mutta ei se ole väärin.

Vierailija
65/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei mene festareille ryyppäämään, vaan kuuntelemaan musiikkia.

Tykkään käydä festareilla ja tänäkin kesänä olen käynyt useammat, enkä ryyppäämisen takia, vaan musiikin ja lapsesta lähtien joka kesä olen ollut festareilla.

Ja järkytyksenä vielä, mun vanhemmat ovat yli 70v ja yhtään kesää ei ole mennyt, etteivätkö mene festareille ja osan ajasta ovat siellä talkoissa.

Juurikin noin. Mekin ollaan yli 70v ja on käyty festareilla, ainakin yksillä kesäisin. Emme ota alkoholia vaan menemme katsomaan esiintyjiä ja kuuntelemaan musiikkia. Esiintyjissäkin on ollut yli 70v konkareita myös , joten ei ihme että oman ikäryhmän esiintyjät vetävät paikalle.

Hyvin olemme jaksaneet, ei mitään vaikeutta.

Olemme laittaneet myös merkille, ettei festarikansa ole yleensä humalassa, joitakin voi olla, mutta suurin osa ei tule festareille kännäämään. Onneksi.

Vierailija
66/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolutkoon festareita kuka haluaa. Eipä se sulta ole pois. Voit aivan hyvin jatkaa sanaristikoiden täyttöä ja villasukkien kutomista siellä kotisohvalla. Miksi pitää olla tuollainen ankeuttaja joka ottaa kauhean ongelman muiden menemisistä ja tekemisistä?

Vierailija
67/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt silloin nuorempana missään festareilla. Nykyään musiikki on ainoa intohimoni ja sen näkeminen&kuuleminen livenä on unelmien täyttymys. Tässä iässä taloudellinen tilanne on semmoinen että se mahdollistaa musiikkitapahtumissa käymisen, 20-vuotiaana näin ei ollut. Ei ollut rahaa kuin hikisesti niihin baarireissuihin.

Vierailija
68/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse vain päivän festareilla ja saatan olla ihan selvin päin. Musiikki on pääasia. N50

Vierailija
69/84 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsee jos nuorempana olisi keski-ikäiset pyörineet festareilla. Olisi kuin omien vanhempien kanssa ollut juhlimassa. Ei niitä kyllä ennen noissa näkynyt.

Vierailija
70/84 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nää 50+ ihmiset kuvitella, että siellä festareilla on edelleen sama meininki kuin joskus 80-luvulla. Siksi ylenkatsovat niitä ja yhdistävät aina sanan "festarit" johonkin kiljunjuontiin ja housuunkusemiskänneihin. Kyllä siellä on kuulkaa nykyään paljon siistimpää ja hillitympää. 

Vierailija
71/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nää 50+ ihmiset kuvitella, että siellä festareilla on edelleen sama meininki kuin joskus 80-luvulla. Siksi ylenkatsovat niitä ja yhdistävät aina sanan "festarit" johonkin kiljunjuontiin ja housuunkusemiskänneihin. Kyllä siellä on kuulkaa nykyään paljon siistimpää ja hillitympää. 

Haha, oliskin vielä kasarimeininki, mutta festarit on pääsääntöisesti ihan umpitylsiä keski-ikäpönöttäjäisiä nykyisin. Samat puuduttavat kotimaiset esiintyjät, joiden tahtiin hytkytään hillitysti VIP-alueella kympin lonkero kädessä. Mitä tuosta saa irti.

Vierailija
72/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just sauna open airissa 3 päivää. Oli hyvät bändit ja hieno meininki. Samanhenkisiä tuntu olevan se reilut 20t muutakin.

Jos jotkut pitää välillä hauskaa niin ei se vissiin ketjun aloittajalta ole pois? Voit mennä edelleen kirkkoon sunnuntaisin, mutta älä vingu jos kaikki muut ei nii tee.

Vierailija
73/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et jaksa etkä halua, mutta joku muu jaksaa ja haluaa.

On se kumma asia.

Vierailija
74/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Viimeksi itsekin join yhden lonkeron ja yhden oluen ja muuten nautin esiintyjistä ja hienosta päivästä. Ja ruuasta. Ja yövyin ihan hotellissa. Minkälainen mielikuva Ap:lla mahtaa nykypäivän festareista oikein ollakaan?

Vierailija
75/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään ikäkaverini, 53-v miehen.

Eronnut 2 kertaa, kuvittelee elävänsä vielä kolmatta nuoruutta, kun kolusi Provinssin, Ilosaaren, Queen, Hassisen Kone Ratina, Juha Tapio Ratina, Antti Tuisku ja oliko vielä Haloo Helsinki (en ole ihan varma, mitkä jo olleet ja mitkä tulossa).

Vierailija
76/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena aivan liian köyhä, turvallisuushakuinen ja mukavuudenhaluinen jotta olisin lähtenyt festareille niillä raameilla jotka oli tarjolla, eli kahdeksan ihmistä viiden hengen Opelissa neljän tunnin ajomatkalle, ei majapaikkaa, ja kaverit sellaisia alkoholinkäyttäjiä että jonkun holhoojaksi olisi joutunut kuitenkin. Sitten kun oli vähän rauhallisempia kavereita sekä rahaa ja myös rohkeutta käyttää sitä itseen, olikin jo lapsia, univelkaa ja niin edelleen. Nyt kolmekutosena on toipunut pikkulapsivuosista ja on ihan eri tavalla mahdollisuus ottaa omaa aikaa ilman tunnetta että se on joltain muulta pois, ja varaa maksaa kunnon majoituksesta lippujen lisäksi ja myös kavereita joilla on samat mahdollisuudet (ei enää imetettäviä, tuloina muutakin kuin hoitoraha) niin nyt on vähän leikitelty ajatuksella että pitäisikö sitä yhdet oikeat festarit elämässään kokea.

Vierailija
77/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään ikäkaverini, 53-v miehen.

Eronnut 2 kertaa, kuvittelee elävänsä vielä kolmatta nuoruutta, kun kolusi Provinssin, Ilosaaren, Queen, Hassisen Kone Ratina, Juha Tapio Ratina, Antti Tuisku ja oliko vielä Haloo Helsinki (en ole ihan varma, mitkä jo olleet ja mitkä tulossa).

Tämähän se juuri on. Eletään jotakin toista nuoruutta. 

Vierailija
78/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä yli 45 vuotiaiden sitten pitäisi kuunnella livemusiikkia? opperassa?

Vierailija
79/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen festareilla kuuntelemaan musiikkia ja joskus tapaamaan kavereita. Useimmiten kyllä käyn festareilla yksin. Nuorempana en käynyt, vaan vasta kolmevitosena innostuin. En ryyppää festareilla(kaan) tai mene iskemään miehiä.

Suomessa on toki vain muutama festari, joilla tykkään käydä musiikkitarjonnan ja kävijäkunnan puolesta. Radiohittejä soittavat festarit eivät kiinnosta lainkaan, ja usein niillä on myös sitä humalaista ja huonosti käyttäytyvää kävijäkuntaa.

Vierailija
80/84 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä valtaa kun yli viisikymppiset yrittää vielä nostella käsiään tanssin tahtiin ja pukeutua nuorekkaasti. Vanhenisivat arvokkaasti!

Kiitos muistutuksesta, etten vahingossa vanhenisi arvokkaasti 😆