Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10v ei vain opi pitämään hiuksistaan huolta, taas on järkyttäviä takkumöykkyjä pää täynnä

Vierailija
25.07.2022 |

Minä, mieheni, mummit, kummit ja kaikki muistuttaa asiasta, tuloksena raivarit. On ostettu 5 eri hiusharjaa että jon yksi on on hukassa niin toinen löytyy. Turhaan. On ostettu kallista ja halpaa hoitosuihketta. Turhaan. Viimeksi kun kävi kampaajalla, siellä takkuja auottiin kolme tuntia. Meni kaksi viikkoa ja taas oltiin samassa tilassa!
Olen uhannut leikkauttaa tytön kaljuksi ja tästä seurasi hysteerisestä itkuhuutoa niin rajusti että mies moitti "Mitä sä nyt noin sanoit". No kun turhauttaa!

Ei anna pitää hiuksia kiinni, edes öisin. Arvakaa ovatko kaikki naispuoliset läheiset koettaneet ehdottaa että "jos minä teen sinulle yöksi kivan letin". Ei käy.

Hiukset ovat nyt lyhyintä pituutta minkä salli, eli leukaan asti. Ei estä takkuuntumasta. Koko pää on täynnä rastoilta näyttäviä möykkyjä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinua haittaa? Anna tytön pitää takkutukka jos ei koe sitä ongelmaksi. Anna neuvoja ja tukea mutta älä määräile.

Vierailija
2/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaatko sinä niitä iltaisin hoitosuihkeen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lyhyt tukka käy? On helppo.

Vierailija
4/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjata pitää ainakin aamulla ja illalla.

Vierailija
5/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa olette ongelman kehittäneet. Tukka koneella lyhyeksi niin kauan että joku sitä oppii hoitamaan.

Vierailija
6/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun  ei anna! Huutaa vain että osaa itse. En voi sitoa tuoliin ja harjata väkisin.

Ap

Vierailija
7/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nos se kakara ei kerran pidä hiuksistaan huolta, niin ne sitten pitää ajaa pois vaikka lapsi ei haluaisi. Se kuitenkin on vielä vasta lapsi ja lapsen on toteltava vanhempiaan eli jos vanhemmat haluaa, että se takkukasa ajetaan pois, niin se myös ajetaan pois.

Vierailija
8/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna takkuuntua pari viikkoa, eiköhän itse sitten huomaa, että pitää harjata. Nyt varmaan kapinoi, kun joku on koko ajan kimpussa siitä harjaamisestä. Älkää tehkö asiasta numeroa älkääkä auttako takkujen selvittelyssä ennen kuin tyttö itse sitä pyytää.

Vierailija
9/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 10-vuotias ole vielä aika pieni, voisiko hiusten harjaamisesta tehdä rutiinin, joka toistettaisiin vanhemman kanssa päivittäin?

Muistelen itseäni 10-vuotiaana, ja kyllä minä mielestäni tarvitsin hieman tukea päivittäisissä askareissa.

Vierailija
10/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kunnon kampaajalle ja leikkautatte siellä hiuksiin hyvän lyhyen mallin joka on kivan näköinen lapsenkin mielestä.

Vierailija
11/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://suortuva.fi/tuotteet/hiukset/hoitoaineet/sp-color-care-leave-in…

Tätä mä itse käytän, mun hiusten laatu on vaan niin hento että se menee todella nopeasti takkuun, eikä todellakaan selvitä pelkästään harjaamalla...

Vierailija
12/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet kunnon kampaajalle ja leikkautatte siellä hiuksiin hyvän lyhyen mallin joka on kivan näköinen lapsenkin mielestä.

Tytöstä tuleekin poika. Samalla voi hakea sitten blokkerilääkityksen.

Vierailija
13/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna takkuuntua pari viikkoa, eiköhän itse sitten huomaa, että pitää harjata. Nyt varmaan kapinoi, kun joku on koko ajan kimpussa siitä harjaamisestä. Älkää tehkö asiasta numeroa älkääkä auttako takkujen selvittelyssä ennen kuin tyttö itse sitä pyytää.

Tuollaisesta voi tehdä vaikka lasun, lapsen hygienia on vanhempien vastuulla.

Vierailija
14/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun  ei anna! Huutaa vain että osaa itse. En voi sitoa tuoliin ja harjata väkisin.

Ap

Mutta voit pidellä sylissä kiinni ja toinen aikuinen harjata.

Vierailija
15/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta voi tehdä vaikka lasun, lapsen hygienia on vanhempien vastuulla.

Takut ei ole hygieniaongelma.

Vierailija
16/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin joillekkin parille (tuntemattomalle) pari vuotta vanhemmalle muksulle että "sattumalta" näkisivät kadulla ja alkaisivat nauraa/osoitella "putlsari-tukkapäätä", luulisi että oppii kun TUNTEMATTOMAT/n. omaa ikää olevat kiinnitävät asiaan huomioita.

Omassa tuttavapiirissä AIKUINEN joka kulkee haisevana likaisissa vaatteissa, ei auta vaikka puoli sukua sanonut/ostanut dödöä ymv. tuntuu että vqin pahenee joka sanomisesta...

Vierailija
17/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljun oikeasti ajaminen olisi pienelle tytölle tarpeeton häpeänrangaistus mutta alan tuntea, ettei muita vaihtoehtoja enää ole. Tätä takkutaistelua on käyty 8 vuotta!  

Äitini kysyi kerran että mikä  kumma siinä on kun Lotta ei kampaa hiuksiaan, vastasin että kunpa tietäisin.

Tytölle ovat siis sekä mummit, kummitäti, kampaajat ja  opettaja puhuneet hiusten harjaamisen tärkeydestä ja vastaus on aina että joo kyllä mä harjaan.Tuntuu että sanoo mitä tietää haluttavan kuulla. 

Aikoinaan uskoin että aika auttaa mutta nyt en ole enää varma :(

Ap

Vierailija
18/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin erilaisia hiuslaatuja, toisen tyttäreni hiukset eivät sotkeentuneet, vaikka ei ihmeemmiin harjattu, toisen taas olivat juuri kuvailemasi takkukasa, jos piti auki. Ei tuossa muuta voi tehdä kuin joko tukka ihan lyhyeksi, tai sitten se pidetään kiinni letillä yöllä ja harjataan huolellisesti aamuin illoin. kyllä kymmenenvuotias osaa sanoa mielipiteensä siihen leikataanko tukka ihan lyhyeksi, vai hoidetaanko huolella. Lapsi ei kuitenkan voi päättää kulkeeko tukka takussa loputtomiin, vaan vanhemmalla on vastuu tästä ihan kuten muustakin puhtaudesta. Hyvä hoitosuihke ja harja helpottavat arkea.

Vierailija
19/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kampaajan kanssa pitää edeltä jutella asiasta.

Vierailija
20/76 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään haluttaisi pitää kiinni, mutta tässä olen ehdoton. Asia on perusteltu juuri tuolla takkujen pahentumisella. Hiukset auki ei olla koskaan.