Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehtiin eilen lapsen kanssa yhteistyöllä Mensan nettitesti

Vierailija
25.07.2022 |

Lapsi on 10-vuotias. Saatiin 132. 😀

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan noista aina sellaista 110. Terkuin matemaattisesti lahjakas suunnitteluinsinööri. 

Mä saan noista suunnilleen 145-147. T. Matemaattisesti lahjakas tradenomi+farmaseutti

Sama täällä 146- 152 välillä. Ei ole tarvinnut juuri lukea tentteihin.

Jep. Ja peruskoulu+lukio meni laiskotellessa.

Vierailija
42/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kukaan ei näissä keskusteluissa kerro todellista tulostaan. Minä voin kertoa: 122. Minulle se kyllä riittää. Älykkyys kuitenkin on vain yksi ominaisuus

Lähes sama kuin minulla. 2 kertaa olen tehnyt (ekalla kerralla 119, toisella 125).

T: No-one

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan noista aina sellaista 110. Terkuin matemaattisesti lahjakas suunnitteluinsinööri. 

Mä saan noista suunnilleen 145-147. T. Matemaattisesti lahjakas tradenomi+farmaseutti

Sama täällä 146- 152 välillä. Ei ole tarvinnut juuri lukea tentteihin.

Ja en muuten ole matemaattisesti mielestäni sitten yhtään lahjakas, mutta muita lahjoja on. Matikka jäi vähän mysteeriksi, koska halusin ymmärtää miksi eikä opettajat kertoneet. Jotenkin laskin kuitenkin yleensä oikein.

Vierailija
44/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain virallisessa Mensan testissä 105. Jos keskiarvo on 100 niin olen älykkäämpi kuin puolet teistä!

T. Niin maan prkuleen älykäs

Mun tulos oli joitain vuosia sitten 107. Kuitenkin tohtorinväitökseni hyväksyttiin juuri ja sain ylennyksen (tein väikkärin työpaikalleni, osin työn ohessa). Olen niin iloinen! Sain samalla palkankorotuksen, syksystä alkaen saan 6500e/kk. Eläköön keskinkertainen älykkyys!

Vierailija
45/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 182.

Vierailija
46/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain virallisessa Mensan testissä 105. Jos keskiarvo on 100 niin olen älykkäämpi kuin puolet teistä!

T. Niin maan prkuleen älykäs

Mun tulos oli joitain vuosia sitten 107. Kuitenkin tohtorinväitökseni hyväksyttiin juuri ja sain ylennyksen (tein väikkärin työpaikalleni, osin työn ohessa). Olen niin iloinen! Sain samalla palkankorotuksen, syksystä alkaen saan 6500e/kk. Eläköön keskinkertainen älykkyys!

Onnea! Just näin pitää uskoa itseensä eikä testeihin niinkään. t se jolla 146-152. Ei väitellyt kunnianhimoton kylläkin .D! PS: ja farmaseutille: en olisi päässyt farmasiaa opiskeleen, näin tuntuu.

Vierailija
47/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on se ketju, jossa joku mies valittaa, että "älykäs mies ei saa naista". Hän on tainnut tehdä tuon saman testin ja oli samantyyppinen lukemakin ja piti itseään huippuälykkäänä. Oli sitten kuitenkin kymmenvuotiaan tasolla, mikä selittäisi ne naisen saantiin liittyvät ongelmat.

Vierailija
48/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin olen tehnyt. Tuntuu että kaikki saa noista testeistä korkeat pisteet. Ainakin kaikki jotka itse tiedän. Aina asettuu siihen että kuuluu muka väestön viisaimpaan osaan. Uskoo ken tahtoo. Pidän noita ihan humpuukkina oikeasti.

Johtuu siitä, että vain korkeat pisteet saaneet paljastavat omat pisteensä.

En usko. Ei voi olla niin että omassa kaveripiirissä sattumalta ihan jokainen on älykkäämpi kuin tyyliin 95% väestöstä. Niin moni on sen henkilökohtaisista tutuistani tehnyt, ja monen olen ihan nähnyt tekevän, että oikeasti on usko tuollaisen testin luotettavuuteen aikalailla pyöreä nolla. Jokainen on tuon mukaan heti Einsteinista seuraava. LOL!

Vierailija
49/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisesta älykkyydestä, tai paremminkin sen puutteesta taitaa kertoa jos vankasti uskoo tuollaisen nettitestin tehtyään olevansa poikkeuksellisen älykäs.

Vierailija
50/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mitenkä ihminen joka ei ole itseään tänne pallolle tehnyt voisi ikinä mitata toista ihmistä. t 146-152.

Vierailija
51/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut tulokseksi 128. Olen tehnyt eri testejä ja aina on tullut sama. Luulin että ne antaa kaikille tulokseksi aina 128, sillä myös veljeni on aina saanut sen tuloksen nettitesteistä 😆

Hauska kuulla että niistä voi saada jotain muutakin.

Vierailija
52/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä mitä sanoa, en ole testiä tehnyt.

Esikoiselleni tuli ihan viimevuoteen asti Tieteen Kuvalehti ja Tiede ja jommassakummassa niissä on ollut säännöllisesti noita testejä, ei tehnyt niitä ikinä, mutta viimevuonna kävi Mensan ns virallisessa testissä. Tulos, 151, ei yllättänyt, mutta se hieman, että oli noinkin korkea.

Vierailija
53/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoiselleni tuli ihan viimevuoteen asti Tieteen Kuvalehti ja Tiede ja jommassakummassa niissä on ollut säännöllisesti noita testejä, ei tehnyt niitä ikinä, mutta viimevuonna kävi Mensan ns virallisessa testissä. Tulos, 151, ei yllättänyt, mutta se hieman, että oli noinkin korkea.

Meillä kuopus vaikuttaa aika fiksulta. En ymmärrä puoliakaan hänen jutuistaan, mutta yritän kannustaa parhaani mukaan. Ei halua mennä mihinkään testeihin. Hyvä jos kokeita pystyy koulussa tekemään edes erillisessä tilassa kahdestaan opettajan kanssa. Autismitestit on tehty, niistä tuli isot pisteet.

Meillä käydään tällaisia keskusteluita:

Kuopus: - Kato äiti, mä tein hyperbolisen kuvaajan.

Minä: - Joo, hieno. Mikä se on?

Kuopus: - Äiti, mä haluun tehdä *joku juttu mistä en ole koskaan kuullutkaan*. Voitko sä auttaa?

Minä: - Joo, onko sulla ohjeita siihen?

Kuopus: - Äiti, onko aikaa olemassa?

Minä: - eeeeeh, en mä tiedä ... mitä itse ajattelet...

Vierailija
54/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan virallisessa (paikan päällä tehtävässä) testissä ei kylläkään ainakaan tänä vuonna voinut saada korkeampaa tulosta kuin "yli 135". Tarkempaan tulokseen tarvisi tarkemman testin jossa on enemmän niitä vaikeimpia kysymyksiä.

Vierailija
55/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Mensa anna vain tuloksen "Yli 135", jos siis saa yli sen?

Vierailija
56/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyössä, eli molempien äo on noin 66.

Vierailija
57/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 119, ikää 41 vuotta, peruskoulu. Aikaa jäi 7 minuuttia, mutta en jaksanut pohtia noita. Muka älykkäämpi kuin 89% verrokeista. En usko pätkääkään, että näin olisi. Varsinkin, kun tässä mitataan vain yhtä ainoaa älykkyyden muotoa. Eikä siitä mahdollisesta juuri tietynlaisesta älystä ole mitään iloa, kun ei ikinä ole tullut sellaista elämänpolkua, että se olisi päässyt oikeaan hyötykäyttöön.

Vierailija
58/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti antoi lähes tarkalleen saman kuin oikea valvottu testi paikan päällä. Olen fiksu, mutta en tarpeeksi fiksu Mensaan. Vaikka eroa jäi vain jokunen prosentti, se on silti paljon.

Vierailija
59/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 119, ikää 41 vuotta, peruskoulu. Aikaa jäi 7 minuuttia, mutta en jaksanut pohtia noita. Muka älykkäämpi kuin 89% verrokeista. En usko pätkääkään, että näin olisi. Varsinkin, kun tässä mitataan vain yhtä ainoaa älykkyyden muotoa. Eikä siitä mahdollisesta juuri tietynlaisesta älystä ole mitään iloa, kun ei ikinä ole tullut sellaista elämänpolkua, että se olisi päässyt oikeaan hyötykäyttöön.

Mensan testi ei mittaa mitään älykkyyden yhtä muotoa vaan yleisälykkyyttä. Älykkyydestä on muuten aina hyötyä ihan arjessakin.

Vierailija
60/71 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

132 ei ole vielä mitenkään erityinen

-

No onhan se, kun 100 on "normaali" ja 115 "korkea" ja 130+ "huippuälykäs"

https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyysosam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4