Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalietuuksiin jo toinen indeksikorotus tänä vuonna

Vierailija
25.07.2022 |

Eduskunta hyväksyi aiemmin keväällä lakialoitteen, jonka myötä kansaneläkkeeseen sidottuja sosiaalietuuksia korotetaan elokuussa noin 3,5 prosenttia.

Kesken vuotta tehtävä indeksikorotuksen tarkistus on poikkeuksellinen, sillä yleensä sosiaalietuuksien korotukset tehdään alkuvuodesta. Viime tammikuussa sosiaalietuuksiin tehtiin 2,1 prosentin korotus, eli kyseessä on jo toinen tänä vuonna tehtävä indeksikorotus.

Oma palkkani nousi tänä vuonna noin 2% eikä lisää ole tulossa. Näinkö valtio näyttää palkansaajille mallia kohtuullisista korotuksista?

Ei tämä maailma niin toimi että palkat jäävät jälkeen sosiaalietuuksista.

Kommentit (348)

Vierailija
161/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää todella törkeää. Pienituloiset painaa pitkää päivää että saavat kaiken maksetuksi ja nämä sohvalla makaajat ottaa kaiken. Palkat on myös noustava ainakin 10 prossaa.

Miksette vaadi päättäjiltä tuota 10 prosentin nostoa sen sijaan että haukutte työttömiä sohvalla makaajiksi? Aktivoitukaa!!!

t. työtön, joka istuu

Ei ehditä kun pitää käydä siellä töissä.

Vierailija
162/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 46 kirjoitti:

Työttömyystuki riittää siihen että hengissä pysyy ja saa ruokaa. Työttömyystuesta menee vielä vuokran omavastuuseen rahaa, itsellä se on 100 euroa. Sitten muut laskut nin 100 euroa. Elämiseen jää oikeastaan van 350 euroa, sillä pitää ostaa ruoka ja vaatteet, bensa ja kaikki. Itse ainakin teen pimeita hommia että saan rahaa harrastuksiin. Muuten tässä sekoaisin jos ei olis harrastuksia.

Käyttäisit senkin ajan oikeiden töiden etsimiseen. Työkunnosta ei pitäisi olla kiinni jos kerran pimeitäkin hommia voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työnantaja ei edes halunnut korottaa palkkaani koska bensan hinnat nousi jotta olisin saanut bensaa jotta olisin päässyt töihin. Kyse oli vaivaisesta 150 eurosta. No piti lopettaa työ sen takia  viime vuonna.

Muutenkin huono palkka oli josta ei jäänyt enempää käteen työstä kuin työttömyysraha. No onhan tääkin mukavaa makoilla vaan kotona. Työnantajat ei halua tulla vastaan jos bensan hinta nousee tai se nousi.

Vierailija
164/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 46 kirjoitti:

10 vuotta sitten raksatöistä sai 2500 euroa nettona käteen. Töitä sai helposti. Nyt samoista töistä saisi 1200 euroa käteen jos onnistuu töitä saamaan. Nyt ulkomaalaisia on niin paljon raksoilla että ei raksatöihin pääse kuin todella hyvällä tuurilla. Mielummin olen työtön kun teen ammattitaitoja vaativia raksatöitä että jää käteen 1200 euroa. On tarjottu myös 9 euroa päivässä talon remontti töitä. Työkkäri yrittänyt pakottaa yhteen pajaan töihin. Siellä pajalla sitten ne alihankintana tehdään raksatöitä ilmaiseksi  yrityksille ja työtön saisi vain 9 euroa päivässä. Minun olisi pitänyt remontoida sen työkkärin puuha pajan pomon taloa sillä 9 euron päivä rahalla.  En tosiaan suostunut. Olin siellä pajalla silti 2 kuukautta tekemättä mitään järkevää. Siellä vaan istuttiin. Olisi kyllä päässyt raksatöihin mutta ilman palkkaa. Sitten yrittivät että remontoin yhden taloyhtiön asunnon jonka oli joku alkoholisti tuhonnut. Sanoin että se on 17 euroa tunnissa niin otan homman. Eivät suostuneet, olis pitänyt tehdä 9 eurolla päivässä.

Mut on tää työttömänä olokin mukavaa. 

Yksi työtön oli palkkatuella ajamassa kuorma-autoa, kun kaupunki veti uudelle asuinalueelle vesiputkia.

Vierailija
165/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Työttömyystuki riittää siihen että hengissä pysyy ja saa ruokaa. Työttömyystuesta menee vielä vuokran omavastuuseen rahaa, itsellä se on 100 euroa. Sitten muut laskut nin 100 euroa. Elämiseen jää oikeastaan van 350 euroa, sillä pitää ostaa ruoka ja vaatteet, bensa ja kaikki. Itse ainakin teen pimeita hommia että saan rahaa harrastuksiin. Muuten tässä sekoaisin jos ei olis harrastuksia.

Käyttäisit senkin ajan oikeiden töiden etsimiseen. Työkunnosta ei pitäisi olla kiinni jos kerran pimeitäkin hommia voi tehdä.

Etsin toki töitä mutta pimeitä. Bensa maksaa sen verran paljon ettei työnantajat tule vastaan palkassa. Aiemmein minulla meni työmatka bensaan 300 euroa kk. Työnantaja ei halunnut korottaa palkkaani 150 euroa jotta olisin töihin päässyt. Silti rakennusalalla valitetaan työvoimapulaa.

Vierailija
166/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Etsin toki töitä mutta pimeitä. Bensa maksaa sen verran paljon ettei työnantajat tule vastaan palkassa. Aiemmein minulla meni työmatka bensaan 300 euroa kk. Työnantaja ei halunnut korottaa palkkaani 150 euroa jotta olisin töihin päässyt. Silti rakennusalalla valitetaan työvoimapulaa.

Paljon hyviä miehiä on työttömänä. Nykyaika on jostain syvältä.

Itse työttömänä naisena en polta tupakkaa enkä juo alkoholia. Olen taitava laittamaan ruokaa. Vaatteita kyllä ostan, mutta en kalliita.

Vierailija
167/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Itse työttömänä naisena en polta tupakkaa enkä juo alkoholia. Olen taitava laittamaan ruokaa. Vaatteita kyllä ostan, mutta en kalliita.

Moni työtön mies alkaa juomaan alkoa liikaa ja siksi eivät kelpaa kumppaneiksi.

Me työttömät naiset kyllä tiedetään, että paljon on hyviä miehiä työttömänä. Harmi, kun nykyaikana ei ole miehille tehdastöitä niin paljon kuin ennen.

Älkää alkako juomaan sitä alkoholia niin paljon, olette ihan ok miehiä.

Vierailija
168/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämssä pitää maksaa kaikki itse. Tuleeko se yllätyksenä kenellekkään. Oli sitten työtön tai työssä. Tässä maassa asiat on niin ettei kaikki saa palkkatöitä. Ja syy on hallituksessa. Hallitus antaa vuositten jopa miljardin rahaa ulkomaille kehitysapurahaa ja muuta. Myös venäjälle menee paljon rahaa ja minkä takia. Se raha jos pistettäisiin työpaikkojen luomiseen niin olisi 200 000 työtöntä vähemmän. Työtön on työtön siistyötön  muiden syiden kuin omasta syystä.

Vierailija
169/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Me työttömät naiset kyllä tiedetään, että paljon on hyviä miehiä työttömänä. Harmi, kun nykyaikana ei ole miehille tehdastöitä niin paljon kuin ennen.

Ostakaa painot kotiin. On aikaa treenata joka päivä.

Vierailija
170/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Elämssä pitää maksaa kaikki itse. Tuleeko se yllätyksenä kenellekkään. Oli sitten työtön tai työssä. Tässä maassa asiat on niin ettei kaikki saa palkkatöitä. Ja syy on hallituksessa. Hallitus antaa vuositten jopa miljardin rahaa ulkomaille kehitysapurahaa ja muuta. Myös venäjälle menee paljon rahaa ja minkä takia. Se raha jos pistettäisiin työpaikkojen luomiseen niin olisi 200 000 työtöntä vähemmän. Työtön on työtön siistyötön  muiden syiden kuin omasta syystä.

Ihailemasi kapitalismi pitää huolen eytä työttömiä on aina. Meillä työttömät eivät kuole kadulle nälkään niin kuin muualla.

Vierailija
171/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 46 kirjoitti:

Ostakaa painot kotiin. On aikaa treenata joka päivä.

Nostelette painoja joka päivä ja käytte juoksulenkillä. Ensi vuonna voitte hakea vartijaksi tai poliisikouluun.

Vierailija
172/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ihania sosiaalietuuksia pääsee kyllä nauttimaan, kun hankkiutuu siitä työpaikasta eroon, jos ne niin harmittavat.

Vierailija
173/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että syytetään valtiota siitä että tuet nousevat, mutta eikös tässä pitäisi syyttää työnantajia jotka eivät suostu korottamaan palkkaa? Tietysti Marinin hinnat sun muut, mutta ainakin yritetään antaa elintasoa työttömille, opiskelijoille jne kun taas duunarit joutuvat jalkoihin työnantajien ahneuden takia.

Vierailija
174/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää todella törkeää. Pienituloiset painaa pitkää päivää että saavat kaiken maksetuksi ja nämä sohvalla makaajat ottaa kaiken. Palkat on myös noustava ainakin 10 prossaa.

Palkasta voi neuvotella työnantajan kanssa. Niin minäkin teen aina kun koen, että olen palkankorotuksen ansainnut.

Vierailija
175/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku työtön joka saa 850 euroa rahaa kuukaudessa pärjää hyvin kun taas 2500 euroa saava ei pärjää. Itse olen se 850 euroa saava työtön. Ei ole velkaa, ja ruokaa on joka päivä ollut enkä ole leipäjonossa koskaan käynyt. On vene ja taulu tv ja pleikkari ja kaikki viihdykkeet. Kaikki hankittu työttömyysrahalla.

Silti leipäjonossa on niitä jotka saa palkkaa 2500 euroa kk käteen. Kannattaisiko lopettaa sw viinan juonti ja velaksi ostaminen ettei kaikki laskut mene ulosottoon. Itsellä ei ole laskuja mennyt ulosottoon.

Vierailija
176/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Miten joku työtön joka saa 850 euroa rahaa kuukaudessa pärjää hyvin kun taas 2500 euroa saava ei pärjää. Itse olen se 850 euroa saava työtön. Ei ole velkaa, ja ruokaa on joka päivä ollut enkä ole leipäjonossa koskaan käynyt. On vene ja taulu tv ja pleikkari ja kaikki viihdykkeet. Kaikki hankittu työttömyysrahalla.

Silti leipäjonossa on niitä jotka saa palkkaa 2500 euroa kk käteen. Kannattaisiko lopettaa sw viinan juonti ja velaksi ostaminen ettei kaikki laskut mene ulosottoon. Itsellä ei ole laskuja mennyt ulosottoon.

Nosteletko painoja kotona?

Itse työttömänä naisena meinaan aloittaa kunnon kuntokuurin, jos en saa töitä.

Vierailija
177/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden työttömän miehen, joka käy salilla joka päivä. Miksei se hae vartijaksi tai poliisikouluun?

Vierailija
178/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että syytetään valtiota siitä että tuet nousevat, mutta eikös tässä pitäisi syyttää työnantajia jotka eivät suostu korottamaan palkkaa? Tietysti Marinin hinnat sun muut, mutta ainakin yritetään antaa elintasoa työttömille, opiskelijoille jne kun taas duunarit joutuvat jalkoihin työnantajien ahneuden takia.

Mistä se työnantaja yhtäkkiä saa lisää rahaa maksaa jokaiselle työntekijälle korkeampaa palkkaa? Myös ne työnantajan raaka-aine- ja energiakustannukset on nousseet ihan samassa suhteessa kuin yksittäisellä kuluttajallakin, mutta eipä siihen ole paljoa valtiolta apuja herunut.

Vierailija
179/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko media palvelee työnantajien etuja. Sankariyrittäjä valittaa laiskureista ja nostaa yritys- sekä koronatuet tuosta vaan. Sitten taas sama kasetti pesään. Kukaan ei kritisoi yritystukia. Oikeistoa ei kiinnosta yrittäjien veronkierto. Keskiluokka on aivopesty larppaamaan porvaria. Kaikki syyttävät omista ongelmistaan työttömiä.

Vierailija
180/348 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kateudesta vaan siitä, että ostovoimaa parantavia toimenpiteitä tehdään vain ja ainoastaan heille, jotka eivät tätä yhteiskuntaa pyöritä eli veronmaksajille. Koska palkat ei nouse, olisi jo korkea aika tehdä veroalennuksia erityisesti lapsiperheille, jotka niitä tulevia pyörittäjiä eli veronmaksajia tekee, mutta ei nekin tuet menee niille, jotka lisääntyy ja tuottaa niitä uusia tukiriippuvaisia. Ei hyvää päivää tätä sosialismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä