Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että ihmisen elämän tarkoitus on oravanpyörä?

Vierailija
24.07.2022 |

Tuntuu että yleinen kaava on tämä:
Ensin opiskellaan, sitten mennään töihin, jäädään eläkkeelle ja kuollaan.

Elämä on tätä samaa päivästä toiseen, aamulla töihin, iltapäivällä kotiin, sitten jotain kotitöitä, kaupassa käyntiä, kavereiden näkemistä.

Lottovoitosta on kyllä kivaa haaveilla, mutta eihän sieltä koskaan päävoittoa taida tulla.

Onko tosiaan tämä elämän tarkoitus?

Kommentit (233)

Vierailija
181/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Jumala on luonut meidät ikuisuutta varten, tämä yksi ainut elämämme täällä on vain pieni alkusoitto. Elämämme tärkein päämäärä on löytää yhteys Jumalaan, jotta voimme pelastua Hänen vihaltaan ja rikkomuksiemme rangaistukselta, tuliselta järveltä kuolemamme jälkeen. Luojamme luokse ja sovintoon Hänen kanssaan on vain yksi Tie, Jeesus. Koska Jumala on pyhä ja me kaikki olemme rikkoneet Hänen käskyjään vastaan, ei meillä ole oikeutta eikä mahdollisuutta olla Hänen yhteydessään. Synti erottaa Jumalasta ja synnin palkka on kuolema. Ikuinen kuolema eli tulinen järvi, jota Helvetiksikin kutsutaan. Se ei ole Saatanan, syntiinlangenneen enkelin, valtakunta, vaan se itsekin tulee kärsimään siellä ikuista rangaistusta synneistään. Toisin kuin meillä, ei langenneilla enkeleillä, demoneilla, ole uutta mahdollisuutta eikä Jeesus ole kuollut niiden syntien puolesta vaan meidän ihmisten. Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa, Hän eli synnittömän elämän, kärsi suunnattomasti syntisten käsissä Jumalan sallimana, kuoli ristillä ja nousi kuolleista kolmantena päivänä -koska Hän ei ollut ikinä tehnyt syntiä. Hän tulee tuomitsemaan kaikki. Hän rakastaa sinua suunnattomasti ja siksi kuoli puolestasi, että voisit saada elämän, ikuisen elämän. Tee siis parannus eli hylkää syntielämäsi, tunnusta syntisi Jeesukselle, pyydä anteeksiantoa ja usko, että Hän on sovittanut sinunkin syntisi, noussut kuolleista ja että Jeesus on Herra. Tunnusta uskosi myös suullisesti, lue Raamattua niin opit tuntemaan Jumalaa. Rukoile ja etsi hyvä raamatullinen seurakunta (huom! Jehovantodistajat, mormonit, katolisuus eivät ole kristillisiä seurakuntia). Kerro toisillekin hyvä uutinen, että on mahdollista saada synnit anteeksi ja ikuinen elämä. Se on pelkkää iloa, rauhaa ja hyvää mieltä. Jumala tulee luomaan uuden taivaan ja maan tuhottuaan nämä vanhat tulella, siellä saamme asua toisten uskovien ja Jumalan kanssa ikuisesti. 

Vierailija
182/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tavoitteena tienata niin paljon kuin mahdollista.

Töissäkin olen jatkuvasti tehnyt tuplavuoroja ja aina tullut töihiin kun on pyydetty.

Nyt kun paahtaa täysillä niin voi heittäytyä pois oravanpyörästä ennen eläkeikää.

Säästän yli puolet palkastani.

Kuulostaa siltä ettei tuolla kaavalla monikaan mene eläkkeelle asti, kun luontoäiti napsauttaa verisuonen päästä tai tulee aivoinfarkti. Kuntoutus on aikaa vievää ja uuvuttavaa. Siksi kun yrität minkä pystyt, eikä juurikaan tuloksia kuntoutuksessa ala näkyä.

Ja tämän kirjoitan itse sen kokeneena. Koskaan ei sataprosenttista kuntoutumista saavuteta. aina jää jokin vaiva joka ei parane kuin haudassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8...16 työ on äärimmäisen tylsää.

Se pakkotoisto väsyttää ihmisen.

Nuorena jaksaa, 30...50 veet jo tajuaa mitä caccaa tuo on...

95 % ei tee ihannetyötään vaan raskasta pakkopullaa.

Verotus on ankara ja vie motivaation ja tilin pois.

Kannattaa siis hypätä pois oravanpyörästä jos kykenee. Itse huilasin nyt anssilla 2 v, nyt haen uusia haasteita... rento työ voittaa nyt ison rahan vastuuroolin.

Vierailija
184/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oravanpyörä on ma-pe 7.45-16.00. Välillä pidempääkin päivää. Mutta. Minulle se sopii. Tarvitsen ehdottomasti säännöllisyyttä elämään ja viikonloput vapaat ja säännölliset tulot. Pidän työstäni vaikka välillä on kiire. Oravanpyörä ei ole aina paha juttu ollenkaan.

Vierailija
185/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla lienee mahdollisuutta jäädä pois työelämästä. Johtuen siitä, että asuminen, syöminen, terveydenhuolto ja mitä muita pakollisia menoja onkaan, vaatii rahaa. Rahatta ei oikein pärjää ja jos jäisi tukien varaan muiden elätiksi niin ei se elintaso kovin hääppöinen olisi. Ja toisaalta loputtomasti ei voi olla niitäkään, jotka elää toisten rahoilla. Taitaa kaatua siinä pelissä mikä tahansa yhteiskunta.

Vierailija
186/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn orjat sorron yöstä nouskaa...

Vierailija
187/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette luoneet itse oman oravanpyöränne. Se on vain teidän päänne sisällä. Mä en käy töissä. Mulla on 3 lasta, koira ja omakotitalo ja auto jolla ajan tosin en töihin vaan rannoille lasten kanssa kun on kesäloma opiskeluista lapsilla. Suurin ongelma teillä on että keksitte tekemistä vain rahan kanssa. Toinen syy on kaikki jutut jotka aiheuttaa teille kuukausittain laskuja. Meillä huippu älykkäillä elämä ei ikinä ole ollut raatamista tai työ perässä juoksua.

Okei!

Eli osaat tehdä perusasioiden osalta täysin eritavoin kuin muut.

Vierailija
188/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla lienee mahdollisuutta jäädä pois työelämästä. Johtuen siitä, että asuminen, syöminen, terveydenhuolto ja mitä muita pakollisia menoja onkaan, vaatii rahaa. Rahatta ei oikein pärjää ja jos jäisi tukien varaan muiden elätiksi niin ei se elintaso kovin hääppöinen olisi. Ja toisaalta loputtomasti ei voi olla niitäkään, jotka elää toisten rahoilla. Taitaa kaatua siinä pelissä mikä tahansa yhteiskunta.

Sellainen pieni yhteiskunnan kaatuminen kyllä oikeastaan kelpais tähän väliin

Vierailija
189/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole siitä, että alatason hommissa vapaus on pienempää.

Vierailija
190/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä erityisesti juuri se enemmistö ihmisistä joiden elämä on pelkkää oravanpyörää ja raatamista, päättävät hankkia lapsia nauttimaan samasta ihanuudesta, vaikka hyvin tietävät mikä näitä elämässä odottaa...

Näin tehdään siksi, että kun on "tylsää" ja halutaan hakea elämään jotain "merkitystä" Tosiasiassa lapsien myötä ne rutiinit vaan muuttuu erilaiseksi ja silloin vasta sieltä oravanpyörästä hyppääminen on mahdotonta, koska lapsille "pitäisi" säästää perintöä ja muutenkin joudut säästämään enemmän, että voisit  jäädä töistä pois. Itse olen 35v sinkkumies ja tarkoitus olisi hypätä pois 45 vuotiaana viimeistään oravanpyörästä. Jos olisin tehnyt lapsia, niin se olisi silloin huomattavasti vaikeempaa eikä vapauttakaan olisi samalla lailla toteuttaa asioita. Vaikka kaikki menisi elämässä täydellisesti ja lapsistasi tulisi lääkäreitä, niin vanhana silti saattaisi miettiä, että oliko tässä suorittamisessa mitään järkeä.

Vierailija
191/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä erityisesti juuri se enemmistö ihmisistä joiden elämä on pelkkää oravanpyörää ja raatamista, päättävät hankkia lapsia nauttimaan samasta ihanuudesta, vaikka hyvin tietävät mikä näitä elämässä odottaa...

Näin tehdään siksi, että kun on "tylsää" ja halutaan hakea elämään jotain "merkitystä" Tosiasiassa lapsien myötä ne rutiinit vaan muuttuu erilaiseksi ja silloin vasta sieltä oravanpyörästä hyppääminen on mahdotonta, koska lapsille "pitäisi" säästää perintöä ja muutenkin joudut säästämään enemmän, että voisit  jäädä töistä pois. Itse olen 35v sinkkumies ja tarkoitus olisi hypätä pois 45 vuotiaana viimeistään oravanpyörästä. Jos olisin tehnyt lapsia, niin se olisi silloin huomattavasti vaikeempaa eikä vapauttakaan olisi samalla lailla toteuttaa asioita. Vaikka kaikki menisi elämässä täydellisesti ja lapsistasi tulisi lääkäreitä, niin vanhana silti saattaisi miettiä, että oliko tässä suorittamisessa mitään järkeä.

Voin isänä sanoa, että kyllä ne lapset toivat ja tuovat todellakin merkitystä. En pidä oravanpyörästä, ja ehkä yksin pääsisin siitä irti huomattavasti aiemmin, mutta en silti mistään hinnasta vaihtaisi lapsiani mihinkään. Kyllä he ovat yksi suurimmista merkityksistä elämälleni, vaikka nautin suunnattomasti ihan yksinolostakin.

Vierailija
192/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Jumala on luonut meidät ikuisuutta varten, tämä yksi ainut elämämme täällä on vain pieni alkusoitto. Elämämme tärkein päämäärä on löytää yhteys Jumalaan, jotta voimme pelastua Hänen vihaltaan ja rikkomuksiemme rangaistukselta, tuliselta järveltä kuolemamme jälkeen. Luojamme luokse ja sovintoon Hänen kanssaan on vain yksi Tie, Jeesus. Koska Jumala on pyhä ja me kaikki olemme rikkoneet Hänen käskyjään vastaan, ei meillä ole oikeutta eikä mahdollisuutta olla Hänen yhteydessään. Synti erottaa Jumalasta ja synnin palkka on kuolema. Ikuinen kuolema eli tulinen järvi, jota Helvetiksikin kutsutaan. Se ei ole Saatanan, syntiinlangenneen enkelin, valtakunta, vaan se itsekin tulee kärsimään siellä ikuista rangaistusta synneistään. Toisin kuin meillä, ei langenneilla enkeleillä, demoneilla, ole uutta mahdollisuutta eikä Jeesus ole kuollut niiden syntien puolesta vaan meidän ihmisten. Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa, Hän eli synnittömän elämän, kärsi suunnattomasti syntisten käsissä Jumalan sallimana, kuoli ristillä ja nousi kuolleista kolmantena päivänä -koska Hän ei ollut ikinä tehnyt syntiä. Hän tulee tuomitsemaan kaikki. Hän rakastaa sinua suunnattomasti ja siksi kuoli puolestasi, että voisit saada elämän, ikuisen elämän. Tee siis parannus eli hylkää syntielämäsi, tunnusta syntisi Jeesukselle, pyydä anteeksiantoa ja usko, että Hän on sovittanut sinunkin syntisi, noussut kuolleista ja että Jeesus on Herra. Tunnusta uskosi myös suullisesti, lue Raamattua niin opit tuntemaan Jumalaa. Rukoile ja etsi hyvä raamatullinen seurakunta (huom! Jehovantodistajat, mormonit, katolisuus eivät ole kristillisiä seurakuntia). Kerro toisillekin hyvä uutinen, että on mahdollista saada synnit anteeksi ja ikuinen elämä. Se on pelkkää iloa, rauhaa ja hyvää mieltä. Jumala tulee luomaan uuden taivaan ja maan tuhottuaan nämä vanhat tulella, siellä saamme asua toisten uskovien ja Jumalan kanssa ikuisesti. 

Jumala loi ihmisen kärsimään ja kun et ikinä kyseenalaista tätä ja jos kärsit urheasti kaiken paska sateen, saat kuunnella kultaisella tuolilla harpunsoittoa ikuisuuden? Herrathan ei myyneet näitä aneita ennen kunnon lakeja ja rajoja. Uskovaiset ottaa kyllä vähiten vastuuta omasta elämästään ja maailmasta.

Vierailija
193/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oravanpyörä on ma-pe 7.45-16.00. Välillä pidempääkin päivää. Mutta. Minulle se sopii. Tarvitsen ehdottomasti säännöllisyyttä elämään ja viikonloput vapaat ja säännölliset tulot. Pidän työstäni vaikka välillä on kiire. Oravanpyörä ei ole aina paha juttu ollenkaan.

Saako ihminen joka ei tarvitse muiden luovan tarkoitusta elämään, olla erimieltä kanssasi?

Vierailija
194/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ihminen ei kaipaa niitä tukia, saako silloin hypätä pois. Vai onko niin että silloinkaan se ei ole mahdollista, koska valtio haluaa aina jotain jostain. Peruna kasvaa maassa ja aina voi jotain hommia tehdä, saanko minä päättää omasta elämästä ilman yhteiskunnan tukia?

Vierailija
195/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin isänä sanoa, että kyllä ne lapset toivat ja tuovat todellakin merkitystä. En pidä oravanpyörästä, ja ehkä yksin pääsisin siitä irti huomattavasti aiemmin, mutta en silti mistään hinnasta vaihtaisi lapsiani mihinkään. Kyllä he ovat yksi suurimmista merkityksistä elämälleni, vaikka nautin suunnattomasti ihan yksinolostakin.

Olishan se tosi surullista, jos sä tässä vaiheessa ajattelisit toisin, kun sulla niitä lapsia jo on. Silloin tuo ajattelutapa on ainoa oikea. Toki niitäkin valitettavasti on, jotka lapsia todella katuu

Vierailija
196/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikä tulisi laskea ainakin 60 vuoteen.

Miksi sitä aina vaan nostetaan?

Koska elinajanodote nousee.

Vaikka eihän se mukavalta kuitenkaan tunnu

No odottakaapa kun nämä nykyiset "nuoret aikuiset" aka diabetespullerot rupeavat delaamaan nelivitosina, niin sitten rupeaa eläkeikä tippumaan. Harmi vaan, että me 1900-luvulla syntyneet emme tästä hyödystä pääse nauttimaan.

Vierailija
197/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. 99% ihmiskunnan ajasta elimme päivän tai pari kerrallaan, keräsimme marjoja, kasveja 3-4 tuntia päivässä ja kerran viikossa otimme peuraan kiinni tai jos taitoa riitti niin kaadettiin mammutti. Loput ajasta istuimme lähellä ryhmäläisiä ja juoruttiin kimpassa auringonlaskua katsoen.

ei ihme että moni haaveilee omasta mökistä ja pois oravanpyörästä

Vierailija
198/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. 99% ihmiskunnan ajasta elimme päivän tai pari kerrallaan, keräsimme marjoja, kasveja 3-4 tuntia päivässä ja kerran viikossa otimme peuraan kiinni tai jos taitoa riitti niin kaadettiin mammutti. Loput ajasta istuimme lähellä ryhmäläisiä ja juoruttiin kimpassa auringonlaskua katsoen.

Kivikautisen metsästäjä-keräilijäihmisen elintaso jos kelpaa, niin uskon että modernista oravanpyörästä voi heittäytyä pois jo heti tänään.

Vierailija
199/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikautisen metsästäjä-keräilijäihmisen elintaso jos kelpaa, niin uskon että modernista oravanpyörästä voi heittäytyä pois jo heti tänään.

Yleinen harhaluulo. Todellisuudessa et voi millään larpata senaikuista elämää, koska nykyisin maat ja mannut ovat aina jonkun omistuksessa ja et voi metsästää ja kalastaa ilman lupaa, saati rakentaa mökkiä tai asua vakituisesti vaikka jossain luolassa. Vähintään Ely-keskuksen ympäristöviranomainen, kunnan sosiaalihuolto ja maanomistaja ovat heti niskassasi. Lisäksi ruoka on maaperän köyhtymisen vuoksi ravintoköyhempää ja monet kivikauden kasvit on domestikoitu, joten et selviä kumminkaan vain sillä mitä keräät.

Vierailija
200/233 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ihminen joka ei tarvitse muiden luovan tarkoitusta elämään, olla erimieltä kanssasi?

Tottakai!! Annoin esimerkin omasta elämästäni johon olen 100% tyytyväinen. Kaikki olemme erilaisia. Esim. tyttäreni on täysin minun vastakohta. Boheemi, taiteilijatyyppinen ihminen joka alkaa elämään kun minä menen nukkumaan illalla. Kaikilla on rytminsä ja erilaiset toiveet ja tavat. Pitää löytää se omansa ja saada tasapaino elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi