Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset keski-ikäiset pyytämässä kallista tavaraa ilmaiseksi

Vierailija
28.06.2024 |

Yritin myydä arvokkaan huonekalun tässä hiljattain, mutta ei mennyt kaupaksi edes suht halpaan hintaan. Ei tullut yhtäkään viestiä. Lopulta annoin sen ilmaiseksi, ja kappas, viestejä tuli yhtäkkiä valtavasti. Ihan ymmärrettävää, mutta arvatkaa ketkä niitä viestejä laittoi eniten? No varakkaat keski-ikäiset rouvat. Aivan käsittämätöntä. Rahaa löytyy, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikki nyhtää mikä irti lähtee.

Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen siitä, kenelle lopulta sen huonekalun annoin, koska menee varmasti käyttöön ja tarpeeseen, mutta alkoi ällöttävä nämä ihmiset, joilla aivan takuuvarmasti oli jo tämä esine omassa kodissa, mutta lisää pitää saada. Ja se tyyli jolla kirjoittivat oli niin epäkohtelias ja vaativa. Ei mitään kiitoksia tai muuta, vaan jos en vastannut heti niin tuli äkäistä viestiä. 

Sanon tässä suoraan, että jos olet varakkaana esiintyvä henkilö, niin en anna sinulle mitään ilmaiseksi. En työpanosta, en tavaroita, en aikaa. En välttämättä edes vastaa viesteihin. Joku raja laitettava ahneudelle. On ihmisiä, jotka ihan aidosti tarvitsee tavaroita, ja he ovat aina, toistan, aina, joka ikinen kerta, teitä tärkeämpiä, ja menevät jonossa aina teidän ohi. Miten edes kehtaatte pyytää? Ja tosiaan, yksi henkilö, joka selvästi oli vähemmän varakas kuin nämä töykeät rouvat, olisi lopulta tarjonnut esineestä rahaakin sen saadakseen ja oli todella kohtelias kysyessään. Ihmiset on vaan niin käsittämättömän erilaisia, ja valitettavasti ne ei ole ne hyvät ihmiset, joille sitä rahaa kertyy.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ikä vaikuttaa varakkuuteen? Olen pienituloinen 50+. Ei ole omaisuutta tai säästöjä.

Vierailija
2/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ikä vaikuttaa varakkuuteen? Olen pienituloinen 50+. Ei ole omaisuutta tai säästöjä.

Sanotaanko, että jotkut oikein esittelemällä esittelevät sitä varakkuuttaan somessaan. Ikä vaikuttaa siksi, että nuorena harvemmin on vielä muuta kuin ehkä vanhempien rahaa ja on tosi noloa että nämä tyypit kehtaavat pyytää itseään selkeästi nuorenmalta ja vähävaraisemmalta ihmiseltä tavaraa. Luulin että oikeistolaisten koko motto oli, että kaikesta pitää maksaa ja yhteiskunnan tukea ei saa pyytää, mutta se ilmeisesti pätee vain köyhiin, että rikkailta ei saisi pyytää mitään. Edes rahaa tavarasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keskustelua. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
5/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät näiden ihmisten pankkitilien sadoja ja mitä esineitä heiltä kotoaan löytyy? 

Minun miljonääri-isäni pukeutuu ja elää hyvin vaatimattomasti, hänen saldoaan ei ikinä pystyisi päälle päin arvaamaan.

Yleensä ne joilla on vähemmän, koreilevat. Niitä joilla on, ei niin kiinnosta. 

Vierailija
6/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tuotetta halua niin pitäisi kelvata muille? Käytetystä ei koskaan tiedä mitä saa ja palautusoikeutta ei ole. 

Vierailija
7/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko, että jotkut oikein esittelemällä esittelevät sitä varakkuuttaan somessaan. Ikä vaikuttaa siksi, että nuorena harvemmin on vielä muuta kuin ehkä vanhempien rahaa ja on tosi noloa että nämä tyypit kehtaavat pyytää itseään selkeästi nuorenmalta ja vähävaraisemmalta ihmiseltä tavaraa. Luulin että oikeistolaisten koko motto oli, että kaikesta pitää maksaa ja yhteiskunnan tukea ei saa pyytää, mutta se ilmeisesti pätee vain köyhiin, että rikkailta ei saisi pyytää mitään. Edes rahaa tavarasta...

Eiköhän ne esittelijät nimenomaan ole niitä alempituloisia. Sellainen kun kerran saa hankittua jotain vähän arvokkaampaa, kokee heti tarvetta sitä esitellä. 

Ei omaa arkea kukaan viitsi erityisesti esitellä vaikka olisikin luksusta täynnä. 

Vierailija
8/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotiedotko hankit? Jos tavarasi ei mene kaupaksi ja annat sen pois, pitäisikö hakijalla olla toimeentulotukipäätös esittää? Pistä se sitten ilmoitukseen.

Vierailija
9/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit tainnut arvottaa tuotteesi aika väärin jos se ei muille kelvannut halpaankaan hintaan. Ilmaisia juttuja tiedän että jotkut ovat hankkineet lastensa opiskelijakämppiin. 

Et mitenkään voi tietää toisten varallisuutta. Miksi hyvätuloiset vaivautuisivat kyttäämään jotain ilmaisjuttuja edes? Aikaansa voi kuluttaa paremminkin jollei sitten ole huutava rahapula. 

Vierailija
10/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämässä? Laitoitko siis myynti-ilmoituksen vai annetaan-ilmoituksen?

Vierailija
11/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyydät romusta niin paljon ettei kukaan sitä halua. 

Vierailija
12/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se varakkuus tuli ilmi?Facebookin kauttako myit? No ei sellaisille tarvitse antaa ja oli varakkuustilanne mikä vaan niin töykeille ei mitään kannata antaa eikä edes myydä. Kyllä minäkin (ihan hyvä tuloisena) saatan kiinnostua vanhasta kaapista tai muusta huonekalusta annetaan palstalla jos satun sellaista juuri silloin etsimään. (Mutta toki osaan käytöstavat viestittelyssä...)

Vierailija
13/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksetaan vähänkäytetystä esinahasta?

Vierailija
14/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Mitä pyysivät? Etkö itse laittanut tavarasi tarjolle ilmaiseksi? 

Vierailija
15/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät näiden ihmisten pankkitilien sadoja ja mitä esineitä heiltä kotoaan löytyy? 

Minun miljonääri-isäni pukeutuu ja elää hyvin vaatimattomasti, hänen saldoaan ei ikinä pystyisi päälle päin arvaamaan.

Yleensä ne joilla on vähemmän, koreilevat. Niitä joilla on, ei niin kiinnosta. 

Itsekin tiedän muutaman todella varakkaan henkilön ja sitä ei päällepäin näe. Kulkevat välillä rikkinäisissäkin vaatteissa.

Itse olen pienituloinen ja minulla on erikseen "kylävaatteet", jotka on ostettu kirppiksiltä tai Torista. Pidän niistä hyvää huolta ja kotona käytän niitä huonompia vaatteitani. Aina, siis aina, kun lähden ihmisten ilmoille minulla on siistit vaatteet, laitan hiukseni ja meikkaan hiukan. Jos tarvitsen autoa niin saan sen naapurin pariskunnalta lainaan ja se on hieno iso maasturi. Teen heille vastavuoroisesti pieniä palveluksia (käyn kaupassa, teen ruokaa, siivoan).

Väitän, aloittaja, että et tiedä minun olevan pienituloinen varsinkin jos saavun tuolla autolla paikalle.

Vierailija
16/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin joku aika sitten Toriin ilmoituksen, että annan ilmaiseksi paketillisen vauvan vaatteita, joista en uskalla mennä takuuseen, ettei olisi jotain kestotahraa, pientä reikää, vähän venähtänyttä kuminauhaa yms., kuitenkin suoraan meiltä käytöstä ihan katseenkestävää vaatetta. Vaatteista tuli useampi viesti, ja ensimmäisen kanssa saatiin sovittua nouto. Hän tuli Skodan sähkömaasturilla hakemaan ja oli itse hyvin siististi vaatetettu ihminen, pienen vauvan kanssa. Kohteliaasti kiitti. 

Tuo tuntui ehkä vähän hassulta, mutta sitten rupesin miettimään, että miksi ihmeessä? Jos minä olen valmis antamaan jotain tavaraa ilmaiseksi, niin mitä väliä sillä on, kenelle se menee? Fiksuhan tuo perhe vain oli, jos ei halua käyttää paljoa rahaa vauvanvaatteisiin, olen todellakin tajunnut tässä itsekin, ettei niihin kauheasti kannata investoida, kun jäävät pieniksi hetkessä ja/tai sitten tulee joku ikitahra, jota ei saa enää pestyä pois. 

Vierailija
17/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan-palsta on annetaan-palsta ja sieltä saa kuka tahansa hankkia itselleen tavaraa, toki käytöstavat on syytä olla. Hyväntekeväisyys on sitten ihan erikseen. 

Vierailija
18/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan-palsta on annetaan-palsta ja sieltä saa kuka tahansa hankkia itselleen tavaraa, toki käytöstavat on syytä olla. Hyväntekeväisyys on sitten ihan erikseen. 

Niimpä. Hopet ja muut keräykset on tarkoitettu vähävaraisille. Annetaan palsta kaikille.

Vierailija
19/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olit ilmaiseksi antamassa niin eivät he mitään sinulta pyytäneet vaan tarjoutuivat ottamaan. Itse olit jo sanonut että ilmaista on tarjolla. 

Vierailija
20/90 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yhden 1940 luvun antiikki sohvan mutta sitä kävi katomassa kaksi varakasta ihmistä ja tarjosivat 100 euroa 700 euron sohvasta. Sohvan oli asiantuntija arvioinut. Lopulta myin sen yhdelle nuorelle nais verhoilijalle 550 eurolla joka sanoi että tekee siihen uuden kankaan ja se on kuin uusi sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä