Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pärjäisin taloudellisesti, ottaisin eron heti. En voi sanoa tätä ääneen kenellekään, joten kerron täällä.

Vierailija
24.07.2022 |

Kyse ei ole siitä, että olen gold digger. Mieheni ja minä olemme kumpikin pienituloisia. Meistä kumpikaan ei kovin hyvin pärjäisi yksin. Ahdistaa.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette voi sopia, että olette vain kämppiksiä ettekä enää parisuhteessa? 

Ainakin meillä vaimo on sanonut ettei tuo käy päinsä. Jos erotaan, niin hän haluaa jäädä lasten kanssa taloon ja minä muutan pois.

Sama homma kun AP:lla: Tulisi ihan liian kalliiksi. Ja minä olen se enemmän tienaava, mutta kulutkin on sen mukaiset.

Vierailija
82/85 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla on kallista asua yksin. Siksi keskituloisetkaan eivät halua erota. Puhumattakaan vähävaraisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette voi sopia, että olette vain kämppiksiä ettekä enää parisuhteessa? 

Ainakin meillä vaimo on sanonut ettei tuo käy päinsä. Jos erotaan, niin hän haluaa jäädä lasten kanssa taloon ja minä muutan pois.

Sama homma kun AP:lla: Tulisi ihan liian kalliiksi. Ja minä olen se enemmän tienaava, mutta kulutkin on sen mukaiset.

Onko vaimollasi sitten varaa ostaa sinut ulos talostanne? Vai kävisikö sittenkin niin, että talo pitäisi myydä ja jakaa siitä saadut rahat? 

Vierailija
84/85 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessa saa kuitenkin enemmän tukia. Asumistukea, jos on vuokralla. Voi saada vaikka olisi töissä. Lapsilisiin korotukset ja toki elatusmaksut. Jos se etä on myös pienituloinen, saatte nollasopimuksen, eli kela maksaa sen. Päivähoito maksut pienenee, kun ne lasketaan vain lähin tuloista. Jos siis on pieniä lapsia.

Minulla jää eron jälkeen enemmän rahaa kuin yhdessä ollessa. Mies jäi siihen taloon, itse ostin huomattavasti halvemman asunnon. Joten laina on pienempi mitä silloin maksoin. Asumiskulut muutenkin pienemmät, eli niiden osuus ei juuri noussut vaikka nyt yksin maksan. Lisäksi nuo tuet kelasta, asumistukea en kyllä saa. Lisäksi ex joutuu edes omilla vuorollaan ostamaan lapsille ruuan. Yhdessä ollessa maksettiin kyllä ruuat puoliksi, mutta todellisuudessa mies söi yhtä paljon kuin me yhteensä. Eli maksoin omat ja lasten ruuat.

Jos asutte vuokralla, riittää ehkä vähän pienempikin asunto. Toki vähän aina riippuu tilanteesta, nouseeko vai laskeeko kulut. Kannattaa laskea. Ja toki riippuu tilanteesta, jos lapset jo teinejä, ehkä jaksaa vielä sen verran sinnitellä että pois muuttavat.

Vierailija
85/85 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa tilanteessa ollaan..alkoholisti miehessä roikun vain rahan takia.

Miestä ei kiinnosta mikään..makaa sohvalla ja sitten juo kaljaa ..

Välillä ärisee jotain omasta mielestään todella hauskaa kuten : Lopeta se vichyn ostaminen menee rahat.Onneksi tupakka ja kalja on halpaa:-)

Mun alkoholisti miehellä menee pelkästään tupakkaan yli 20 euroa 2 päivässä. Alkoholia juo joka ilta niin että muisti menee.

Kaupassa käydessä valittaa myös että yritetään vähän säästää..Myös bensa on kallista KAIKKI ON TODELLA KALLISTA mutta tupakka /kalja ei oo. Ps.Itse en polta enkä juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi