Naiset, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Ja toinen kysymys, mitä olisi tehtävä noin yhteiskunnallisella tasolla jotta seksuaalinen häirintä, ahdistelu ja väkivalta saataisiin kitkettyä tai edes vähennettyä?
Kommentit (207)
Sellaisen härinnän kohteeksi että minua ei noteerattu viime lauantaina mitenkään baarissa tiskiin nojaillessani ja katseilla ja kehonkielellä viestittäen että olen kovasti seuraa vailla. Ahdistuin kun jouduin lähtemään yksin kotiin ilman että yksikään mies ei portsaria lukuunottamatta edes puhunut minulle. Ja olen hyvännäköinen nainen. Ignooraaminen on yksi ahdistelun muoto sekin, aion valittaa asiasta ainakin baarin johdolle että minkälaisia moukkia teidän miesasiakkaat oikein nykyään on.
N32
Vastaus toiseen kysymykseen: yhteiskunta ei kykene karsimaan häirintää ja väkivaltaa. Kaikki alkaa kotikasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus toiseen kysymykseen: yhteiskunta ei kykene karsimaan häirintää ja väkivaltaa. Kaikki alkaa kotikasvatuksesta.
Millaista on sellainen kotikasvatus, jonka viesti lapselle on, että elämän tarkoitus on tehdä toisten ihmisten elämästä ahdistavaa ja pelottavaa ja omalla käytöksellään tehdä kanssaihmisten olosta epämukavaa?
Ihan aito kysymys. Mikä kasvatuksessa menee pieleen, jos lapsi omaksuu tällaisen maailmankuvan ja käytösmallit? En usko, että pelkän "ruoka suussa ei saa puhua" unohtaminen kasvatuksesta vielä tuottaa näitä häiriköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on sellainen kotikasvatus, jonka viesti lapselle on, että elämän tarkoitus on tehdä toisten ihmisten elämästä ahdistavaa ja pelottavaa ja omalla käytöksellään tehdä kanssaihmisten olosta epämukavaa?
Ihan aito kysymys. Mikä kasvatuksessa menee pieleen, jos lapsi omaksuu tällaisen maailmankuvan ja käytösmallit? En usko, että pelkän "ruoka suussa ei saa puhua" unohtaminen kasvatuksesta vielä tuottaa näitä häiriköitä.
Ei se ole kasvatuksellinen asia.
Miehet haluavat vain tappaa ja tuhota. Yhteiskunnallisesti olisi parasta kastroida kaikki miehet kun ne tulee sukukypsiksi, ja pitää osa työvoimana fyysisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen ahdistellut yhtä naista kertaluonteisesti, tosin kyseessä oli sellainen puolivahinko. Olin muutamaa vuotta sitten täpötäyteen ahdetussa metrossa pe iltana, jossa seisoi todella seksikäs hyväpebanen teinimimmi(arvioin 15-16v) lähellä ovea. Sivusilmällä olin hänen muotojaan hieman kauempaa ihaillut ja siinä tuli itselleni kivikova seisokki, en vaan voinut asialle mitään. Kun sitten oli mun pysäkin aika ja menin hänen taakseen ihailemaan seksikästä peppua, niin joku siinä tungoksessa onnistui työntämään mut eteenpäin niin että jäykkä sojottava kaluni osui ja painautui ihan kunnolla sen beiben persvakoon, sillä muijalla ku oli vielä jotkut tiukat joogahousut päällä. Muija kääntyi siinä naama punaisena mua kohti ja jouduin selittämään että "sori joku työns". Myöhemmin kun ajattelin asiaa niin olihan se hänen näkökulmasta ahdistelua, toisaalta taas minun näkökulmastani hassu yhteensattuma että tuli stondis metrossa ja sitten joku työntää vahingossa niin että kova kalu on sen beiben ihanan seksikkäässä pebassa. Noh, sattuuhan noita ja eiköhän se sillekin ollut edes hieman hauska juttu, eihän näihin aina kukaan kuole tms. Itsestäni se (mun kova kalu hetkellisesti sen pebas) ainakin tuntui hyvält ja kiihottavan tuhmalta.
M44
Ja sit sä krapulassa heräsit.
Ehkä olisi hyvä olla vähän kohteliaampi noin yleensä, kummankin sukupuolen. Vanhaan aikaan illan päätteksi sai ehkä poskisuukon, jos oli onnekas. Tämän kirjoitan ajatuksella vaikkakin hymyillen, en oo yli 100v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat vain tappaa ja tuhota. Yhteiskunnallisesti olisi parasta kastroida kaikki miehet kun ne tulee sukukypsiksi, ja pitää osa työvoimana fyysisiin töihin.
Mitä fyysistä noiden muka pitäisi tehdä?
Humalainen ukko tarrasi R-kioskin pihassa persukseeni ja huusi "Ootko sä niitä hu""ria?" kun avasin pyöränlukkoa. Olen nelikymppinen ja minulla oli päällä pitkä t-paita ja legginsit.
Vierailija kirjoitti:
Humalainen ukko tarrasi R-kioskin pihassa persukseeni ja huusi "Ootko sä niitä hu""ria?" kun avasin pyöränlukkoa. Olen nelikymppinen ja minulla oli päällä pitkä t-paita ja legginsit.
Ja sit sä krapulassa heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan kaikki, pitää ottaa myös genetiikka huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä fyysistä noiden muka pitäisi tehdä?
Saisiko tähän vastauksen?
Mihin miehiä muka tarvitaan??
Mulla oli olkaintoppi päällä ja seisoin liikennevaloissa kun joku äijä liimautui kiinni selkään, työnsi kätensä toppini sisään ja kopeloi tissejäni. Iskin kynnet sen käteen ja heitin kahvit naamalle niin alkoi ulvoa poliisia ja pahoinpitelyä. Tästä on jo 25 vuotta, nyt ikää ja kiloja tullut lisää niin saa olla rauhassa.
77vuotiasta äitiäni oli alettu seurata kun sauvakäveli kuntopolulla.
Ja minun, lihavan 51vuotiaan takamusta puristettiin ruuhkabussissa.
Ei se ikää tai ulkonäköä katso.
Tämä nyt ei ole seksuaalista, mutta erään kaverini (mies, itse olen nainen) yllättävä teko sai kyseenalaistamaan koko ihmisen.
Oltiin viettämässä iltaa yhteisen kaverin luona ja pelailtiin ulkopelejä. Tämä sankari otti lippalakkinsa päästänsä ja LÖI sillä täysiä reiteeni. Vedet meinasi purskahtaa silmistä, teki todella kipeää. Jätkä nauroi vieressä ja lopulta örisi, että alahan vielä valittamaan. Mustelmahan siitä tuli, ja iso sellainen.
Mies haki tanssimaan ja juteltiin ihan tavallisista jutuista kuten mitä ohjelmia telkkarista tulee. Yhtäkkiä olin miehen ja seinän välissä ja tuo mies suuteli minua väkisin. En päässyt pois, yritin taistella vastaan ainakin 6 tanssikappaleen ajan.
Olin uimahallissa, kun eräs nuori mies laittoi käden uimapukuni sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole seksuaalista, mutta erään kaverini (mies, itse olen nainen) yllättävä teko sai kyseenalaistamaan koko ihmisen.
Oltiin viettämässä iltaa yhteisen kaverin luona ja pelailtiin ulkopelejä. Tämä sankari otti lippalakkinsa päästänsä ja LÖI sillä täysiä reiteeni. Vedet meinasi purskahtaa silmistä, teki todella kipeää. Jätkä nauroi vieressä ja lopulta örisi, että alahan vielä valittamaan. Mustelmahan siitä tuli, ja iso sellainen.
En kutsuisi tuollaista enää kaveriksi. Lievä pahoinpitelyhän tuo on.
En ikinä ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitävät viihteenä satuttaa toisia. Tai oikeuttaa ahdistella toisia, yrittää väkisin suudella, yms.
Omassakin tuttavapiirissä ollut näitä "vähän vaan läpsäsin, eikai se voi sattua/ole ongelma?". Kyllä on! Mikä hiton oikeus toisella on sanella, kenelle mikäkin on ongelma tai kipukynnys. Tällaisista ihmisistä välittyy yksinkertainen kuva.
Huudeltu, tultu sönköttämään naaman eteen, tarrattu kiinni, yritetty suudella väkisin, läimitty hanurille, koskettu vyötäröön.
Eli siis ns. normaalia ahdistelua mitä naiset joutuvat kestämään heti kun naiseus alkaa kehittyä näkyväksi.
Tutut miehet ovat käyttäytyneet asiallisesti. Kaikki nuo edelliset on tehty tuntemattomien toimesta kadulla/baarissa.
En osaa sanoa mitä tälle voisi tehdä, kun itsestä tämä ei ainakaan ole ikinä ollut kiinni.
Olin yksin lähdössä rannalle kunnolla lahkeellisissa shortseissa ja hihattomassa topissa, ei edes narusellaisessa. Saman porraskäytävän eläkeläissetä, vaivaset parikymmentä vuotta minua vanhempi max, maiskutteli, että no nyt ollaan niin piukeissa pikku-pikkubikineissä että. Ikää minulla oli hitunen alle 50. Ahdisteluna tuo oli sieltä miedoimmasta ja "turvallisimmasta" päästä, mutta kyllä silti ällötti, harmitti, suututti, että kehtasikin aikuinen mies. Jos tekee minulle, varttuneelle aikuiselle naiselle noin eikä ymmärrä kuinka sopimatonta se on, niin miettikääpä miten mahtanee käyttäytyä taloyhtiön teinityttöjä kohtaan.
En ole sen jälkeen häntä enää tervehtinyt enkä noteerannut. Sitä sitten ihmettelee taloyhtiömme äijäköörin kanssa. Miehet ei vaan tajua.
Kiitos sanoistasi. :,) Oon yrittänyt kanavoida epäoikeudenmukaisuuksista ym. seurannutta aggressiota "hyvään", muun muassa siihen, että lapseni ainakin saa erilaisen ja hyvän elämän. Luin aikoinaan tosi paljon vanhemmuudesta, vuorovaikutuksesta ja kasvatuksesta, että se olis mahdollista. Helppoa ei ole aina ollut, mutta harvallapa sitä ihan helppoa elämää onkaan.