Kaaduin pahasti pyörällä, ihmiset vain nauroivat
Tämä on ilmiö, jota tapahtuu varmaan vain Suomessa. Asfaltissa oli iso "railo", jota en huomannut ajoissa ja kaaduin pahasti pyörällä keskellä kaupunkia. Epäonnekseni minulla oli repussa yksi tyhjä limsatölkki, joka kolisi kivasti. Kukaan ei kysynyt, miten voin vaikka mulla aukesi polvi. Toljotettiin ja naureskeltiin, kuulin kuinka joku totesi: "tyttö vähän kännissä hehheh". Kas kun kukaan ei ottanut puhelinta esiin ja alkanut kuvata. Raahauduin siitä läheiselle lääkäriasemalle tikattavaksi.
Itse olen auttanut kerran humalaista, joka kaatui pyörällä. Tämä oli pahempi juttu, kun hän iski päänsä, meni tajuttomaksi ja piti soittaa ambulanssi. Ketään muuta ei tuolloinkaan kiinnostanut auttaa.
Kommentit (75)
Missä päin noin töykeitä ihmisiä? Varmaan pk-seutu?
Täällä Pohjanmaalla kun kerran kännissä kaaduin junanraiteisiin pyörällä keskellä yötä, heti lähin vastaantulija kysyi olenko kunnossa. Ei käynyt kuinkaan, lähinnä huvitti itseänikin ja sanoin olevani kunnossa.
Eturengas siis vääntyi junanraiteeseen kun ylitin tasoristeystä.
"Tämä on ilmiö, jota tapahtuu varmaan vain Suomessa. Asfaltissa oli iso "railo", jota en huomannut ajoissa ja kaaduin pahasti pyörällä keskellä kaupunkia. Epäonnekseni minulla oli repussa yksi tyhjä limsatölkki, joka kolisi kivasti. Kukaan ei kysynyt, miten voin vaikka mulla aukesi polvi. Toljotettiin ja naureskeltiin, kuulin kuinka joku totesi: "tyttö vähän kännissä hehheh". Kas kun kukaan ei ottanut puhelinta esiin ja alkanut kuvata. Raahauduin siitä läheiselle lääkäriasemalle tikattavaksi."
---------------
En tiedä onko aloitus totta, mutta jos on, niin sinähän elät sitten ap miehen elämää.
Minulta hajosi pari vuotta sitten pyörästä keskiö oikein paukahtaen samalla, kun olin ylittämässä suojatietä. Lensin kuperkeikkaa pyörän tangon yli.
Tulos: kolme autoa yritti ajaa päälleni, yksi kolhikin pyörääni, ja kukaan ei pysähtynyt katsomaan kävikö minulle jotain.
Minä olenkin nimittäin mies. Tämä on juuri sitä kohtelua jota miehenä odotankin ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Järvenpäässä ihmiset auttavat onnettomuuteen joutunutta.
Kokemusta auttamisesta ja autettuna olemisesta.
Sama kokemus Järvenpäästä. Satuin joku aika sitten itse paikalle, kun eräs mies kaatui risteystä ylittäessä pyörällä. Heti siihen tuli paikalle lisäkseni toinenkin auttaja ja kohta myös eräs autoileva pariskunta. Pyöräilijä pääsi omin voimin ylös ajokaistalta, mutta kaatui siitä pientareelle, kun selvästi lonkka petti. Hälytettiin ambulanssi paikalle ja osa jäi miehen luo odottamaan ambulanssin tuloa. Kukaan meistä ei miestä tuntenut, vaikka eihän sillä kuulukaan olla merkitystä. Auttaa pitää, kun joku apua tarvitsee. Jäkeläisten halu auttaa lämmitti mieltä.
En enää auta ketään. En edes niitä, jotka kyselevät tietä. Kun on yrittänyt auttaa, saa osakseen vain tympeää mulkoilua ja vahingossakaan ei kiitetä. Näin toimii nimenomaan nuoret.
Muita esimerkkejä: koputin edelläni kulkevan pojan olkapäähän ja sanoin, että sun reppu on auki ja siitä on putoamassa tavaroita. Hyvä ettei turpaan vetäissyt, mut sitten älysi katsoa sitä reppuaan ja nopeasti sitten sulki sen. Ei kiitosta.
Sanoin hiljaa junassa oven luona seisoskelevalle tytölle, että sun hame on noussut takaa ylös. Tyttö katsoi mua kuin halpaa makkaraa, vilkaisi sitten paljasta persaustaan (stringit olivat vissiin perskannikoiden välissä) ja alkoi tomaatinpunaisena kiskomaan hametta alas. Seisoi mykkänä paikallaan, ei kiitosta.
Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
En enää auta ketään. En edes niitä, jotka kyselevät tietä. Kun on yrittänyt auttaa, saa osakseen vain tympeää mulkoilua ja vahingossakaan ei kiitetä. Näin toimii nimenomaan nuoret.
Muita esimerkkejä: koputin edelläni kulkevan pojan olkapäähän ja sanoin, että sun reppu on auki ja siitä on putoamassa tavaroita. Hyvä ettei turpaan vetäissyt, mut sitten älysi katsoa sitä reppuaan ja nopeasti sitten sulki sen. Ei kiitosta.
Sanoin hiljaa junassa oven luona seisoskelevalle tytölle, että sun hame on noussut takaa ylös. Tyttö katsoi mua kuin halpaa makkaraa, vilkaisi sitten paljasta persaustaan (stringit olivat vissiin perskannikoiden välissä) ja alkoi tomaatinpunaisena kiskomaan hametta alas. Seisoi mykkänä paikallaan, ei kiitosta.
Jne jne.
Jep, nykypenskat ovat niin vastenmielisiä, ettei todellakaan tee mieli auttaa, saavat olla ihan omassa rauhassaan.
Hupaisaa kuitenkin on, että monet vanhemmat maksavat itsensä kipeiksi edistääkseen lapsiensa menestystä, mutta unohtavat sen kaikkein tärkeimmän, joka kaiken lisäksi on ihan ilmaista: hyvät käytöstavat ja muiden huomioonottamisen. Ne kun osaa, pääsee jo pitkälle.
Mutta nykyään ajatellaan, että miksi ihmeessä tarttee olla ystävällinen ja kohtelias jollekin vanhalle kurtulle, mutta koskaan sitä ei voi olla ihan varma, keneltä apua joutuu pyytämään tai kuka sitä apua tarjoaa. Mut nämä tietysti haluavat hädän hetkelläkin itse valita avunantajansa! Heh. Onnea vaan, darwinismi 2".
Eräs syy sille, miksi vihaan Suomen sosiaalista kulttuuria sydämeni pohjasta.
Vierailija kirjoitti:
En usko, ei ole "lääkäriasemia" joihin kävellään "tikattavaksi".
Vain selvinpäin liikenteeseen ja kypärä päähän!
Jos näen sinut makaavan maassa vertavuotavana niin en tee mitään. En kutsu ambulanssia, kävelen ohi. Mitäs et pitänyt kypärää!
Vierailija kirjoitti:
En menisi naista ainakaan auttamaan, en halua vaikeuksia enkä auta ihmisiä jotka halveksuvat minua.
Ja pidät itseäsi kivana tyyppinä?
Suomalaiset ovat sikoja pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi naista ainakaan auttamaan, en halua vaikeuksia enkä auta ihmisiä jotka halveksuvat minua.
Ja pidät itseäsi kivana tyyppinä?
Ihmiset, jotka halveksuvat muita, ovat mielestäsi kivoja tyyppejä?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa erilaisia lääkäriasemia joihin voi mennä tikattavaksi. Esim tk ja yksityiset lääkäriasemat. Löytyy myös googlesta :)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kaatuu erityisen hassun näköisesti on kansakunnasta riippumatta ihan luonnollinen reaktio nauraa, varsinkin jos jo valmiiksi näkee että tilanteessa ei käynyt pahemmin, vaan tuli korkeintaan pieni nirhauma polveen. Oletko koskaan katsonut hauskoja kotivideoita? Ne ovat täynnä nimenomaan pahan nököisiä kaatumisia ja noiden videoiden lähettäjät ovat poikkeuksetta amerikkalaisia. Eli ei mikään suomalainen ilmiö kyseessä. Ikävää toki että kukaan ei tullut auttamaan ja kysymään miten kävi.
Noita kotivideoita tehtaillaan rahanhimossa, eivat nayta todellisia tilanteita.
Voi, että! Onpa ihmiset ilkeitä ja välinpitämättömyyttä!
Miten te voitte nyt?
Valitettavasti olin eri paikkakunnalla ja kaukana
varmasti en ollu näkemässä oisin Kyllä pysähtynyt auttavaan se on kun nähdään jotakin Pahaa väkivaltaa tai onnettomuus, on ihmiset niin kun kädet pystys"
Ja ajattelevat" Ei ei tuohon tulla väliin, ties vaikka Hän joka menee aittaan , leimataan riidan
aloittajaksi tai joutuu itse pahoinpidellyksi tai syylliseksi johonkin onnettomuuteen"!
Kyllä! näinhän se ihminen on mennyt raa' aksi välinpitämättömästi!
Noin ajattelevat, kun Heille ei tapahdu Yhtään mitään , ohi ajavat kuvaavat jopa!
Ovat tärkeitä.
Luulevat että , se on vain ettei Heille tapahdu mitään pahaa , !
Ikävää ovat , jopa kuolemattomia!
Niinhän se pätee tää sairas huumori, että vahingon ilo!,
Että nauretaan toisen kustannuksella!
Kuten nyt Teille.
Minä toivon, että toivutte hyvää turvallista pyöräilyä teille voikaa hyvin .
Naurajat ovat typeriä !
Todella tyhmää käytöstä 🤬 Oikeesti en voi uskoa, että noin k***päitä ihmisiä on olemassa.
Toivottavasti saavat itte kokea, miltä tuntuu ku sattuu.