Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaduin pahasti pyörällä, ihmiset vain nauroivat

Vierailija
24.07.2022 |

Tämä on ilmiö, jota tapahtuu varmaan vain Suomessa. Asfaltissa oli iso "railo", jota en huomannut ajoissa ja kaaduin pahasti pyörällä keskellä kaupunkia. Epäonnekseni minulla oli repussa yksi tyhjä limsatölkki, joka kolisi kivasti. Kukaan ei kysynyt, miten voin vaikka mulla aukesi polvi. Toljotettiin ja naureskeltiin, kuulin kuinka joku totesi: "tyttö vähän kännissä hehheh". Kas kun kukaan ei ottanut puhelinta esiin ja alkanut kuvata. Raahauduin siitä läheiselle lääkäriasemalle tikattavaksi.

Itse olen auttanut kerran humalaista, joka kaatui pyörällä. Tämä oli pahempi juttu, kun hän iski päänsä, meni tajuttomaksi ja piti soittaa ambulanssi. Ketään muuta ei tuolloinkaan kiinnostanut auttaa.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mun kommentti poistettiin, vaikka se oli ihan asiallinen? No en lähde uutta kirjoittamaan, harmittaa vaan miten ihmiset eivät nykyisin välitä toisistaan :(

Vierailija
22/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti tääkin sama provo täällä yksityiskohdat vähän muutettuna. Tavoitteena lietsoa negatiivisuutta ja epäluuloa muita ihmisiä kohtaan koska kirjoittajalla itsellä paha olla ja haluaa vahvistusta uhriutumiselleen (maailma on ihan pazka paikka jne.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein usko tuota ap:n aloitusta. Kukaan ei takuulla naura, jos joku kaatuu pyörällä ja veri lentää. Ja vaikka pyöräilijä olisi humalassakin, niin siltikään ei naurettaisi. Ja mitä nauramista siinä edes on, jos joku kaatuu?

Itse aina joskus katselen TV:stä hauskoja kotivideoita ja kyllä siellä jenkkejä naurattaa kovastikin, kun oma lapsi lentää pää edellä trampoliinilta tai joku muuten vaan teloo itsensä pahasti. Kuvaaja vaan kuvaa ja nauraa, eikä edes kiiruhda katsomaan, miten toiselle kävi. Tuon takia, en tuota ohjelmaa juurikkaan katso, vaikka siinä välillä olisi ihan hauskojakin juttuja. Hauskat kotivideot ei ole kyllä mikään hauskat vaan kamalat kotivideot.

Joten ei tuo naureskelu, kun jollekin käy huonosti ole mikään suomalaisten pahe.

Itse en koskaan naureskele, jos nään jonkun loukkaavan itsensä, vaan menen kyllä kysymään tarvitseeko hän apua ja sattuiko miten pahasti. Enkä varmasti ole mikään poikkeus.

Vierailija
24/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi Monin verroin parempi onni. Paikalle saapunutvtilasi ambulanssin. Sain pyöräonnettomuuden seurauksena uudet lonkat. - Jollei kypärää olisi ollut päässäni, niin tuskin enää kyetä kirjoittamaan, niin kuin nyt voin. Ennen onnettomuuttani maraton meni juosten alle neljään tuntiin.

Vierailija
25/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua autettiin heti, kun kaaduin pyörällä. Auttajia oli useita, joku auttoi pystyyn, toinen korjasi pyörää, lisäksi joku jo tilasi ambulanssinkin, vaikka turhaan kun nousin ja talutin pyörän pois. Ajattelin sen jälkeen, että onpa Suomessa mukavia ja auttavaisia ihmisiä.

Vierailija
26/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulle kyllä on aina lanssia soitettu ja muutenkin autettu kun deekuiluvuosinani sattui ja tapahtui. Ajatelkaa ihan täällä hirveässä Helsingissä! 😳

Vierailija
27/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea noin tahdittomia ihmisiä asuu? Itä-Helsinki olisin tullut luoksesi katsoman tilanne jos olisin nähnyt. Samoin tapahtuu jos henkilö maassa istu tai makaa?

Vierailija
28/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ruma tai lihava? Siksi ei kukaan auta. Jos olisit nätti neito hädässä, olisi varmasti heti tarjokkaita auttamassa.

Vierailija
29/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti tääkin sama provo täällä yksityiskohdat vähän muutettuna. Tavoitteena lietsoa negatiivisuutta ja epäluuloa muita ihmisiä kohtaan koska kirjoittajalla itsellä paha olla ja haluaa vahvistusta uhriutumiselleen (maailma on ihan pazka paikka jne.)

Onko tuo kyynisyys lahja vai ainoastaan tiedostamatonta onnea kun itselle tai kenellekään läheiselle ole sattunut koskaan mitään ikävää ja kaikki ovat niin henkisesti kuin fyysisesti terveitä.

Vierailija
30/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ap noita kaatumisia ja välinpitämättömyyttä sattuu kohdalle erikoisen usein

Vierailija
31/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olit menossa Specsaverssille.

Vierailija
32/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo kyynisyys lahja vai ainoastaan tiedostamatonta onnea kun itselle tai kenellekään läheiselle ole sattunut koskaan mitään ikävää ja kaikki ovat niin henkisesti kuin fyysisesti terveitä.

:) Sitä voit trollisein vapaasti pohdiskella loppupäivän.

Vierailija
33/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on vammaisia persereikiä, jotka mielummin huutaa vieressä, että "mitä sä oikeen kaatuilet täällä tyhmä" kuin että auttaisivat.

Olet varmaankin kaatunut jossain hoitolaitoksen lähistöllä jos kaikki ympärillä olevat ovat vammaisia. Ikävä, että puhut heistä persereikinä.

Vierailija
34/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ruma tai lihava? Siksi ei kukaan auta. Jos olisit nätti neito hädässä, olisi varmasti heti tarjokkaita auttamassa.

Ei kun ap:llä oli yksi tyhjä limpparitölkki repussa ja se kolisi. Ihmiset pelästyy tuommoista.

Vierailija
35/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä: pakko olla provo, kun vastaavaa ei ole sattunut omalle kohdalle.

Vierailija
36/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kerran valui päästä veri. Piti päästä nopeasti hoitajalle tikattavaksi. Mitä muut ihmiset teki? Rynnivät kiireellä kyynärpäät viuhuen etuille.

Ihmiset vaan on pahoja.

Ensiavussa potilaat hoidetaan hoitohenkilökunnan tekemän luokituksen mukaisessa järjestyksessä. Siellä kukaan ei voi kyynärpäät viuhuen etuilla ketään. Eivätkä ne muutkaan potilaat siellä huvin vuoksi ole olleet, vaan tulleet saamaan hoitoa. Tilanne voi olla todella kiireellinen, vaikka ei päästä verta valuisikaan.

En ollut ensiavussa vaan laivalle menossa. Olin yksin, terminaalista oli neuvottu että laivalla on sairaanhoitaja joka voi auttaa. Odotettiin aulassa laivalle pääsyä, kukaan ei kysynyt miten voin vaikka olin selvästi joutunut tapaturmaan. Kun laivalle vihdoin pääsi, muiden oli tärkeämpää päästä laivaan sisälle kuin minun vaikka ei se laiva sen nopeammin perille saavu.

Muilla ei ollut tarvetta päästä hoitajalle, varmaan oli vaan kiire viinakauppaan. Pääsin tikattavaksi heti kun pääsin perille.

Muitakin tilanteita ollut vastaavia esim. syöpäsairaana ja rollaattorilla kulkiessa. Olenkin alkanut sanomaan näille että terveet ensin. 

Vierailija
37/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kerran valui päästä veri. Piti päästä nopeasti hoitajalle tikattavaksi. Mitä muut ihmiset teki? Rynnivät kiireellä kyynärpäät viuhuen etuille.

Ihmiset vaan on pahoja.

Ensiavussa potilaat hoidetaan hoitohenkilökunnan tekemän luokituksen mukaisessa järjestyksessä. Siellä kukaan ei voi kyynärpäät viuhuen etuilla ketään. Eivätkä ne muutkaan potilaat siellä huvin vuoksi ole olleet, vaan tulleet saamaan hoitoa. Tilanne voi olla todella kiireellinen, vaikka ei päästä verta valuisikaan.

Niin pelkän veren valuminen ei ole merkki siitä että pitäisi päästä jonon ekaksi.

Itsellä ei ainakaan viinakauppaan ole niin kiire ettenkö päästäisi päänsä lyönyttä edelle. Näin minä teen, sinä teet toisin.

Vierailija
38/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua autettiin heti, kun kaaduin pyörällä. Auttajia oli useita, joku auttoi pystyyn, toinen korjasi pyörää, lisäksi joku jo tilasi ambulanssinkin, vaikka turhaan kun nousin ja talutin pyörän pois. Ajattelin sen jälkeen, että onpa Suomessa mukavia ja auttavaisia ihmisiä.

En usko, valehtelet. Ihmiset eivät välitä kuin omasta mukavuudestaan ja siihen ei kuulu että joutuisi ambulansseja tilailemaan, herttinen sentään, siinähän oma kaljakin ehtii väljähtyä!

Vierailija
39/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:) Sitä voit trollisein vapaasti pohdiskella loppupäivän.

Niin. Nyt kun oma Onnettomuus takana ja siitä selviäminen on päässyt vähitellen vauhtiin, niin kieltämättä antanut ihan uudenlaisia mielikuvia ja pohdinnan aiheita, joita tämäkin palsta on tarjonnut. - Jokainen päivä kyynistymättä lisää on voitto!

Vierailija
40/75 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta uskottavalta. Minusta suomalaiset ovat juuri sellaista kansaa, että auttaisivat tällaisessa tilanteessa. Monessa muussa maassa joku olisi ottanut pyöräsi ja reppusi ja jatkanut matkaa.

Itse olen kaatunut pyörällä useammin ja aina joku lähellä ollut on kysynyt, tarvitsenko apua, tai jäänyt kauempaa katsoen varmistamaan, että pääsen ylös. Itsekin olen vastaavissa tapauksissa varmistanut, että kaikki on toisella ok. Toisaalta kerran eräs tuttavani puuskahti, että mikään ei ole typerämpää, kuin kysyä, että sattuiko. Tuli tuo ajatusmaailma aivan yllätyksenä. Joku siis voi pahastuakin, jos hyvää tarkoittaen kysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi