Uimahalliin pojan kanssa 7.v
En uskaltaisi häntä päästää vielä yksin miestenpuolelle , voinko ottaa naistenpuolelle mukaan ?
Mitä mieltä ?
Hänellä on keskittymishäiriö ja näin ollen tarvitsee pukemisessa kehotusta , (kestää muuten ikuisesti ja unohtaa osan tavaroista myös )
Kommentit (84)
ja kun kaikki on niin luonnollista niin mene sinä itse sitten miesten puolelle!
Muutenkin musta on ylireagointia, että 7-9v lapsi olisi jotenkin liian iso tulevaan vastakkaista sukupuolta olevan vanhemman mukana pukkariin.
Aletaan olla kuin amerikkalaiset. Pian kaikki suihkutellaan ihan uimapuvut päällä kainostellen. Ihan höpöhommaa!
Muutenkin musta on ylireagointia, että 7-9v lapsi olisi jotenkin liian iso tulevaan vastakkaista sukupuolta olevan vanhemman mukana pukkariin.
Aletaan olla kuin amerikkalaiset. Pian kaikki suihkutellaan ihan uimapuvut päällä kainostellen. Ihan höpöhommaa!
ja kokemuksesta voin sanoa, että kouluiässä todellakin menee se raja. Tytöt ilmoittavat minulle välittömästi, mikäli heidän koulutoverinsa on ängennyt naisten puolelle ja minä pyydän häntä poistumaan. Aika monta kohtausta ovat näiden poikien äidit nostaneet ja sääliksi on toki poikia käynyt. Mutta on se kumma jos tytöillä ei ole oikeutta olla ilman vastakkaisen sukupuolen tuijottelua edes naisten puolella!!!
Jos luokkakaveri, siis tyttö, on samaan aikaan pukukopissa. Tuon ikäiset jo kainostelevat toista sukupuolta.
Olimme viime keväänä 1-luokkalaisen tyttäreni kanssa uimahallissa kun lähes viereiselle pukukaapille tuli hänen luokkatoverinsa (poika). Molemmat lapset olivat tosi noloina ja tyttäreni ei millään olisi kehdannut riisua. Saunaan en saanut häntä puhuttua lainkaan, koska tuo luokkatoveri oli äitinsä kanssa siellä.
Kyllä koululainen kuuluu oman sukupuolensa pukuhuoneeseen. Päästäisittekö oikeasti 7, 8-vuotiasta tytärtänne miesten pukuhuoneeseen ja saunaan?
Aikuisillehan sillä ei ole mitään väliä, mutta eka-, tokaluokkalaiset eivät enää halua nähdä ikäisiään alasti. Nämä itsekkäät mammanpoikien äidit aiheuttavat todella pahaa mieltä pienten tyttöjen maailmassa, joka johtaa siihen, etteivät tytöt uskalla tulla enää uimaan. Näin kävi mm. kotikunnassamme siinä määrin, että siihen jouduttiin puuttumaan...
Uiminen ei ole mikään ihmisoikeus! Mikäli yksin ei pärjää, eikä ole mukaan isää tai mieskaveria, niin sitten ei vielä harrasteta uintia.
vaan mahdolliset ikätoverit/luokkatoverit tms. Kyllä ihan maalaisjärjenkin pitäisi kertoa, että kouluikä on se raja. Mutta täähän on iäisyysaihe täällä aaveella :-(
t. kolmen tytön äiti
ja sinun tehtäväsi on järjestää se valvonta (joku mies/poika kaveriksi) miesten puolelle uimahallissa jos ei poikasi miesten puolella pärjää yksin! Jos et sinä siihen pysty niin sitten ette mene uimaan!
Hei! Mulla sama ongelma, poika täyttää tammikuussa 7 v. Vaikeuksia on keskyttymisessä ja myös näkö on erittäin huono ilman laseja. Tietääkseni 7 vuotta täytettyään hän ei saisi tulla naisten puolelle. Hänkään ei missään nimessä pärjäisi ensi vuonnakaan yksin. Kyllä jo nyt jännittää, milloin saadaan ekat kielteiset kommentit...siihen asti aion ottaa hänet mukaani. Olisi kiva, jos erityislapsillakin olisi jokin merkki käytettävissä, niin kuin niillä, jotka saavat tulla ukkarit päällä saunaan.
T. Iltsku
on niin luonnollista, niin miksi he yleensä edes tarvitsevat uimapuvut. Eikös sitä voisi vaan nakuna uida.
Ei minua, aikuista naista, 7-vuotiaan pojan alastomuus, tai oma alastomuus lapsen edessä haittaisi, mutta 1- ja 3-luokkalaisia tyttöjäni kyllä haittaisi sitäkin enemmän.
joka noita isoja poikiaan raahaa naisten puolelle, että päästäisittekö todellakin oman samanikäisen tyttärenne (7-9v) miesten puolelle
ja sinun tehtäväsi on järjestää se valvonta (joku mies/poika kaveriksi) miesten puolelle uimahallissa jos ei poikasi miesten puolella pärjää yksin! Jos et sinä siihen pysty niin sitten ette mene uimaan!
sen takia että te täällä hysterisoitte. Aion kyllä vielä kysyä pojan mielipidetttä asiaan, mutta jos on sitä mieltä että ei pärjää niin tulee naisten puolelle.
Eli että erityislapselle sellaisen vois hankkia, jolloin toisetkin ymmärtäisi syyn miksi lapsi tulee "väärälle" puolen pukemaan. Ja myllä mä kävin miestenpuolella josku vielä 7v , ison veljeni kanssa kun olin uimassa, eikä maalaislapsi tuntenut uimahallin kuvioita.
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi muiden (ujostelevien tyttöjen) pitäisi luopua omasta harrastuksestaan sinun poikasi takia? Ole ystävällinen ja selitä, miksi sinun pojallasi on tämä etuoikeus?
Hei! Mulla sama ongelma, poika täyttää tammikuussa 7 v. Vaikeuksia on keskyttymisessä ja myös näkö on erittäin huono ilman laseja. Tietääkseni 7 vuotta täytettyään hän ei saisi tulla naisten puolelle. Hänkään ei missään nimessä pärjäisi ensi vuonnakaan yksin. Kyllä jo nyt jännittää, milloin saadaan ekat kielteiset kommentit...siihen asti aion ottaa hänet mukaani. Olisi kiva, jos erityislapsillakin olisi jokin merkki käytettävissä, niin kuin niillä, jotka saavat tulla ukkarit päällä saunaan.
T. Iltsku
että uimakoulun opettaja tai joku muu uimahallin henkilökuntaan kuuluva tulee häätämään poikanne pois naisten puolelta. Olisitte sen todellakin ansainneet.
Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi muiden (ujostelevien tyttöjen) pitäisi luopua omasta harrastuksestaan sinun poikasi takia? Ole ystävällinen ja selitä, miksi sinun pojallasi on tämä etuoikeus?
ujostelevia tyttöjä/pälyileviä äitejä ja muillakin on ollut pojat mukana, eikä uimaopetkaan ole koskaan kommentoineet. Mikä tässä oikeasti on ongelma, hysteeriset äidit jotka siirtää hysterian alastomuudesta tyttäriinsäkin vai lasten turvallisuus.
Erityislapsi tai ei, niin omalle puolelle vaan! Olen opettaja ja koulussa kuulen poikien juttuja uimahallista kun siis ovat tyttöjen puolella olleet. Meillä on koulussa kiusaamistapauksiakin ollut asian vuoksi mm. tyttöjä kiusattu murrosiän kehittymisen takia. Että voisi nämä äidit hiukan miettiä mitä tekevät viattomille tytöille...
Ei mitään väliä vaikka naapurin tytöt joutuisivat lopettamaan mieluisen harrastuksen sen takia, että minä raahaan ison poikani tyttöjen puolelle, kunhan vaan meidän mammanpoika saa olla minun kanssa.
Suututtaa oikeasti!
T. Iltsku
Tiesitkö, että joku astmaatikko lapsi voi saada kohtauksen sen takia että sun lapsella on uikkarit saunassa.
Ei kai aikuistenkaan naisten tarvitse paljastaa alastomuuttaa miehille, joiden ei halua näkevän itseään alastomana? Sama oikeus on tytölläni. Ikävää, jos tulee astmakohtaus, mutta me toimimme näin. Kannattaa varmaan ne astmalääkkeet pitää mukana niin kauan, kun näitä yli-ikäisiä poikia on naisten puolella.
17
Osalla tytöistä rinnatkin alkavat jo kehittyä 9-vuotiaana. Onkohan kiva sitten olla jonkun luokkatoverin (pojan) toljotettavana vaan sen takia, että ko poika on sellainen mammanpoika, ettei voi mennä miesten puolelle yksin.
Oikeasti uimahallien pitäisi ottaa tähän tosi tiukka kanta.
Erityislapsi tai ei, niin omalle puolelle vaan! Olen opettaja ja koulussa kuulen poikien juttuja uimahallista kun siis ovat tyttöjen puolella olleet. Meillä on koulussa kiusaamistapauksiakin ollut asian vuoksi mm. tyttöjä kiusattu murrosiän kehittymisen takia. Että voisi nämä äidit hiukan miettiä mitä tekevät viattomille tytöille...