Juotteko YKSIN kotona?
Tästäkö alamäki alkaa? Kyllä maistuu viini mutta en halua olla mikään juoppo!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ikinä juo seurassa. Ainoastaan yksin kotona, missä ei voi nolata itseään eikä tule morkkista.
Yksin ollessa juodessa tulee niin haikea olo, etten pysty. Yksin morkkis on kamala. Joten en juo yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon tällä hetkellä siideriä ja kohta olutta, välillä saatan vetää käteen.
Kännissä runqqaaminen on jotenkin blääh. Ei toimi ainakaan mulla.
Sama vika Rahikaisella. Mutta seuraavana päivänä maistuu sitten senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia yksin ollessa, enkä seurassa. En halua niitä haittavaikutuksia mistään hinnasta.
Jokainen päättää parhaiten omaan elämäänsä sopivimman suhtautumisen päihteisiin. Ja juoppojen on turha vängätä vastaan!
Yksin en juo. Ja kun ei ole kavereitakaan, olen näköjään absolutisti.
Juon lonkeroa ja ajattelin pelata pleikkaa. Tämä se vasta on elämää 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia yksin ollessa, enkä seurassa. En halua niitä haittavaikutuksia mistään hinnasta.
Jokainen päättää parhaiten omaan elämäänsä sopivimman suhtautumisen päihteisiin. Ja juoppojen on turha vängätä vastaan!
Se on juuri näin. Itse olen juoppo ja satunnaisesti muidenkin päihteiden käyttäjä, mutta en ole koskaan ymmärtänyt enkä voi sietää painostamista päihteiden käyttöön. Enkä kyllä oikein mitään muutakaan painostamista.
Vierailija kirjoitti:
Juon lonkeroa ja ajattelin pelata pleikkaa. Tämä se vasta on elämää 👍
Mitä pelaat?
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ikinä juo seurassa. Ainoastaan yksin kotona, missä ei voi nolata itseään eikä tule morkkista.
Ja muut eivät huomaa ettet tyhmänä tajua muiden juttuja ja vitsejä.
Juon. Juon myös kodin ulkopuolella. Tänään viimeksi kävin terassilla kauppareissun yhteydessä. Lomalla olen ekaa viikkoa ja vielä en jaksa olla sosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia uskonnollisista syistä.
En minäkään.
Juon kaikista muista syistä.
Käyttäjä3907 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muut eivät huomaa ettet tyhmänä tajua muiden juttuja ja vitsejä.
Niin. On todella vaikea saada selvää muiden puheesta jossain meluisassa baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen ja juot viiniä yksin kotona niin kyllä se hieman alamäeltä kuulostaa. Riippuu kyllä määrästä. Miehelle paremmalla alkonkestolla tuo ei välttämättä ole vielä niin hälyttävää, itse saatan ottaa punkkua esim. ja katsoa jotain taide-elokuvaa tai vastaavaa (en juo humaltuakseni voimakkaasti kylläkään, enkä usein).
Kyse on pikemminkin elämäntyyleistä. Kaikki eivät harrasta baareja ja terasseja tai kutsu vieraita illanviettoihin kuin korkeintaan kerran pari vuodessa.
Ja järjenkäytöstä. Jos oluen hinta baarissa tai terassilla on vaikka seitsenkertainen kaupan hintaan verrattuna, saa olla aika hyvät perusteet tai tulot lähteä tinttaamaan sinne. Joillekinhan se ei ole merkityksellinen. Hinta siis. Monille on.
Mulle hinnalla ei ole merkitystä.
Jos janottaa, niin on se ja sama meneekö kymppi tai kaks vai satanen tai kaks.
Mutta yksin ei viitsi baariin lähteä, tuntuu jotenkin teennäiseltä mennä ja yrittää ystävystyä siellä kenenkään kanssa.
Siksi juon kotona yksin, kun ei ole kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen ja juot viiniä yksin kotona niin kyllä se hieman alamäeltä kuulostaa. Riippuu kyllä määrästä. Miehelle paremmalla alkonkestolla tuo ei välttämättä ole vielä niin hälyttävää, itse saatan ottaa punkkua esim. ja katsoa jotain taide-elokuvaa tai vastaavaa (en juo humaltuakseni voimakkaasti kylläkään, enkä usein).
Kyse on pikemminkin elämäntyyleistä. Kaikki eivät harrasta baareja ja terasseja tai kutsu vieraita illanviettoihin kuin korkeintaan kerran pari vuodessa.
Ajattelin itse tätä terveyden ja riippuvuuden näkökulmasta.
Millä tavalla se riippuvuus muodostuu tehokkaammin kotona, muttei baarissa tai ystävien luona? Puhdasta mielikuvituksen tuotetta.
En, mulla on koira seurana. Voidaan kävellä autiolle rannalle, istua kotipihalla tai vaikka himassa takkatulen ääressä. En kaipaa tähän muita ihmisiä häsläämään.
Sillon tällöin, harvemmin kumminkaan humalaan tai hiprakkaankaan astk
Otan lasin viiniä silloin, toisen tällöin ehkä kerran tai pari kuussa. Sen enempää ei mene, koska vaikuttaa yöuniin.
Oma alkoholinkäyttö meni kolmekymppisenä tuohon. Join lähes joka ilta lasin tai pari punkkua. Sitten tajusin, että nyt pitää lopettaa, kun en pystynyt enää olla ilman.
Nykyään olen absolutisti.
Kyllä mä muutaman lasillisen viiniä otan tai teen cocktaileja itselleni, kaatokänniin en juo.
Ne ainoat kerrat kun juon alkoholia humalaan asti ovat silloin (2-3 kertaa vuodessa), kun olen yksin kotona ja muu perhe jossain. Baarissa käyn pari kertaa vuodessa kavereiden tai työkavereiden kanssa, mutta en halua humaltua julkisilla paikoilla tai seurassa. En tykkää siitä fiiliksestä, että pitää esittää skarppia vaikka olo on kaikkea muuta ja muistaa huolehtia omaisuudestaan ja itsestään kännissä. Siksi lopetan juomisen baarissa tai yökerhossa heti, kun huomaan, että tarkkaavaisuuteni alkaa hapertumaan.