Perheemme sanoo hyvästit Suomelle
Lähdemme maahan, jossa ansaitsemme enemmän sekä bruttona että nettona. Jossa monikulttuurisuus on luonnollista ja sitä vaalitaan. Jossa ilmasto on tuhat kertaa parempi. Jossa kaikki muut asiat ovat miljoona kertaa parempia
Suomi saa vain haaveilla meistä. Emme palaa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Ota kopio tästä seinälle: kun vanhenette tai joku perheestänne sairastuu, niin heti muutatte takaisin!
Ettei totuus unohdu.
Olen vanhentunut ja sairastellut USAssa, ikina en olisi tullut Suomeen mitaan Buranahoitoa saamaan. Sairaalatkin taalla on parempia kuin suomalaiset hotellit. Ettei totuus unohdu.
Tuhat kertaa parempi ilmasto ja miljoona kertaa parempi kaikki muu. Kuulosta alakoululaisen kirjoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ota kopio tästä seinälle: kun vanhenette tai joku perheestänne sairastuu, niin heti muutatte takaisin!
Ettei totuus unohdu.
Ja muistakaa olla palaamatta tai lähettämättä jälkikasvua Suomeen yliopistoon opiskelemaan, jos sen aika tulee.
Usassa ihmiset on parempi ja ystävällisempiä kuin suomessa.
Parempi ilmasto?
Katsotaan vuosien varrella. Se 40 astetta kun korventaa ja juomavesi loppuu, niin raikasta Suomea tulee teille ikävä.
Nyt matka Epsanjan lämpöön käy, ei mulla ikävää koskaan näy
aika lähteä pois on, nyt on aika on
lähdetään lämpimään, mennään rannalle rämpimään
ihanaa aurinko lämmin paistaa, voi hyvää ruokaakin maistaa
metsäpaloja voi ei karkuun, ettei aleta parkuun
sade jo tulla vois, en odottaessa jois
Kreikkaan kun tieni käyh, sanon vain teille Räyh!
on kaikki parempaa ei ikävää ei viinaa, voin muuttaa vaikka Kiinaa
rahaa lainaa vippejä on ja suuren talonkin ostaa, ei mitään roskaa
aurinko täysillä paistaa, suolaoliivia maistaa ja täytyykin vaihtaa kaistaa
Miten terveydenhoito siellä hoituu? Eipä se tosin Suomessakaan kovin kummoinen enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei totuus unohdu.Ja muistakaa olla palaamatta tai lähettämättä jälkikasvua Suomeen yliopistoon opiskelemaan, jos sen aika tulee.
Luuletko että ap haluaa vain hyötyä ja lähettää jälkikasvunsa Suomen ilmaisille opiskeluapajille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei totuus unohdu.Ja muistakaa olla palaamatta tai lähettämättä jälkikasvua Suomeen yliopistoon opiskelemaan, jos sen aika tulee.
Luuletko että ap haluaa vain hyötyä ja lähettää jälkikasvunsa Suomen ilmaisille opiskeluapajille?
Luulen, että luulee ja niin luulen minäkin. Sitten se nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Tuhat kertaa parempi ilmasto ja miljoona kertaa parempi kaikki muu. Kuulosta alakoululaisen kirjoitukselta.
Eipäs kuulosta, en ala. Ite oot.
Venäjä on luonnollinen valinta noilla spekseillä.
Vierailija kirjoitti:
On laiva valmiina lähtöön
Se kaukomaille käy
Missä taivaalla illan tullen
Ei pohjantähteä näy
Kun nousee purjeet purren
Ja köydet irrotetaan
Tänne ystävä armas surren
Sua jäämme me kaipailemaan
Ja ellet sä luoksemme tulla
Vois milloinkaan uudestaan
Niin kuitenkin sydämissämme
Sua vain aina muistellaan
Jees, tää on tullut vaimolle laulettua muistotilaisuudessa.
Ap:lle tsemppiä, kokemuksia kannattaa hakea, ehdottomuus tietty kannattaa unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei totuus unohdu.Miksi ihmeessä muuttaisivat takaisin kun joku sairastuu? Olen asunut vuosikausia (vuosikymmeniä) Saksassa ja haaveilen muutosta Suomeen kun lapset lähtevät kotoa opiskelemaan. Koska Suomi on minun rakas kotimaani ja siellä asuu rakkaita ihmisiä. Se, mikä minua kuitenkin pidättelee on Suomen huono terveydenhoito.
Suomen terveydenhuollon taso on maailman mittakaavassa tosi hyvä. Suurin puute on joillakin alueilla julkisen terveydenhuollon heikko saatavuus, lähinnä hoitajapulasta johtuen, ja aiheuttaa epätasa-arvoa. Varakkaat pääsevät nopeasti yksityiselle mutta köyhät joutuvat jonottamaan. Tosin julkinen puoli kyllä toimii monilla alueilla ihan hyvin, vaikka ei kaikilla. Sama hoitajapula ja alueelliset erot ovat riesana Saksassakin. Sen sijaan Kelan tukema yksityinen terveydenhuolto on suomalainen ilmiö, joka pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuin Pohjois-Korea. Uskottelee kovasti olevansa paras paikka elää mutta kun pääsee pois tajuaa miten Surkea on Totuus! Jopa täälä E-Euroopassa on kaikki asiat 100x paremmin kuin siellä!
Voi lapsikulta, kukaan ei usko sinua. :)
Ei varmasti uskokaan. Sen verran hyvää työtä on ikioma tuuttiin Yle tehnyt!
No mietitään että olisko mulla siellä suomaassa varaa näihin 2500e duunarin ppalkallani:
Oma okt.
Lapsen koulu ilmainen, samoin terveydenhuolto.
Itse tulee tänne lääkäri kotiin 1 päivän varoitusajalla.
Tallissa uus auto.
Leikkaukseen pääsee max 1kk jonotus.
Ruoka kassi maksaa 20e😀😀
Ravintola illallinen maksaa 25e 😀😀
Viiniä saa ruokakaupasta.
Jouluna rapsahtaa tilille ylimääräinen 1kk palkka.Nyt ilmoitti täkäläinen hallitus että alennetaan sekä energian että bensan hintaa
Tukipaketeilla... Ei taida siellä onnistua 😀😀Jne jne
Te siellä suomaassa ette enää kikyjen jälkeen taida lomarahoja paljon saada 😀😀
Voisitko kertoa mikä maa kyseessä? Vaikuttaisi uskottavammalta.
Kreikka
Jos kreikka on kyseessä, niin uskomme, vanha hyvä velaksieläjä, ikuinen lainaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuin Pohjois-Korea. Uskottelee kovasti olevansa paras paikka elää mutta kun pääsee pois tajuaa miten Surkea on Totuus! Jopa täälä E-Euroopassa on kaikki asiat 100x paremmin kuin siellä!
Voi lapsikulta, kukaan ei usko sinua. :)
Ei varmasti uskokaan. Sen verran hyvää työtä on ikioma tuuttiin Yle tehnyt!
No mietitään että olisko mulla siellä suomaassa varaa näihin 2500e duunarin ppalkallani:
Oma okt.
Lapsen koulu ilmainen, samoin terveydenhuolto.
Itse tulee tänne lääkäri kotiin 1 päivän varoitusajalla.
Tallissa uus auto.
Leikkaukseen pääsee max 1kk jonotus.
Ruoka kassi maksaa 20e😀😀
Ravintola illallinen maksaa 25e 😀😀
Viiniä saa ruokakaupasta.
Jouluna rapsahtaa tilille ylimääräinen 1kk palkka.Nyt ilmoitti täkäläinen hallitus että alennetaan sekä energian että bensan hintaa
Tukipaketeilla... Ei taida siellä onnistua 😀😀Jne jne
Te siellä suomaassa ette enää kikyjen jälkeen taida lomarahoja paljon saada 😀😀
Voisitko kertoa mikä maa kyseessä? Vaikuttaisi uskottavammalta.
Kreikka
Kuulostaa kivalta. EU-maa, niin eurot kelpaa ja byrokratiaa on vähemmän. Lennotkaan ei ole liian pitkät, jos haluaa käydä välillä Suomessa.
Kreikka