Perheemme sanoo hyvästit Suomelle
Lähdemme maahan, jossa ansaitsemme enemmän sekä bruttona että nettona. Jossa monikulttuurisuus on luonnollista ja sitä vaalitaan. Jossa ilmasto on tuhat kertaa parempi. Jossa kaikki muut asiat ovat miljoona kertaa parempia
Suomi saa vain haaveilla meistä. Emme palaa.
Kommentit (127)
Et sinä pääse itseäsi pakoon missään.
Keitä meidän pitäisi jäädä kaipaamaan?
Tervemenoa Venäjälle.
Osa näistä aloituksista on epäilemättä totta, mutta n. 75 % on trolleja, joiden tarkoitus on saada Suomi vaikuttamaan huonolta.
Hei haloo, katsokaa vähän mitä naapurissa idän puolelta löytyy. Kun siihen vertaa, ei mitään valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tosin lähdemme mieheni kanssa kahden. Vuosikausia täällä Suomessa työttömänä lapsen takia kituuteltiin ja nyt kun hän pärjää omillaan, päätettiin lähteä. Molemmat ollaan saatu työpaikat, itse aloitan syyskuussa ja mies jo elokuun puolessa välissä. Asunto saatiin miehen työpaikan puolesta. Ei jää ikävä. Lapsi aikoo seurata perässä kunhan saa opinnot suoritettua loppuun. Tsemppiä ap:lle.
Miksi olitte Suomessa työttömiä? Itsellä on töitä paljon enemmän kuin ehtisi tehdä!
Olen itse asunut Suomesta poissa 27 vuotta ja aikomus on palata noin 8 vuoden kuluttua kun jään eläkkeelle. Suomessa on todella paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että kyllä se kuherruskuukausi vieraalla maallakin loppuu aikanaan.
Sen jälkeen uudistetaan valat ja kuherrellaan lisää. Ei suomalainen pienestä säikähdä?
Oletko kuullut Routa porsaan kotiin ajaa -teoriasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä olen ulkosuomalainen, joka juuri pohtii, muuttaisinko takaisin Suomeen vai jäisinkö tänne. Kaikissa maissa omat hyvät ja huonot puolensa.
Älä missään nimessä muuta takaisin tänne, jos olet jo kerran päässyt pois. Suomi menee enemmän ja enemmän alaspäin, mm. työllisyys ja sote. Tämä maa ei ole enää lintukoto.
Tästä olen samaa mieltä. Jos sinulla on aito valintatilanne. Me olemme asuneet 10 vuotta Saksassa emmekä ikinä muuttaisi takaisin Suomeen mutta nyt on ns. pakkorako, emme voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut Routa porsaan kotiin ajaa -teoriasta?[/quote
Aina tämä sama... Jos ihminen on jo asunut esim. enemmän kuin 5 vuotta jossain maassa ei tämä teoria oikein enää toimi.
Suomalaisten mielestä ihminen on epäonnistunut jos muuttaa ulkomaille ja palaa takaisin koskaan.
"Jossa ilmasto on tuhat kertaa parempi. Jossa kaikki muut asiat ovat miljoona kertaa parempia"
Lol :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut Routa porsaan kotiin ajaa -teoriasta?[/quote
Aina tämä sama... Jos ihminen on jo asunut esim. enemmän kuin 5 vuotta jossain maassa ei tämä teoria oikein enää toimi.
Suomalaisten mielestä ihminen on epäonnistunut jos muuttaa ulkomaille ja palaa takaisin koskaan.Jostain se viestii, että tuollaisia maastalähtöhaluja täällä palstoilla huutelee?
Katkeruutta ilmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuin Pohjois-Korea. Uskottelee kovasti olevansa paras paikka elää mutta kun pääsee pois tajuaa miten Surkea on Totuus! Jopa täälä E-Euroopassa on kaikki asiat 100x paremmin kuin siellä!
Voi lapsikulta, kukaan ei usko sinua. :)
Ei varmasti uskokaan. Sen verran hyvää työtä on ikioma tuuttiin Yle tehnyt!
No mietitään että olisko mulla siellä suomaassa varaa näihin 2500e duunarin ppalkallani:
Oma okt.
Lapsen koulu ilmainen, samoin terveydenhuolto.
Itse tulee tänne lääkäri kotiin 1 päivän varoitusajalla.
Tallissa uus auto.
Leikkaukseen pääsee max 1kk jonotus.
Ruoka kassi maksaa 20e😀😀
Ravintola illallinen maksaa 25e 😀😀
Viiniä saa ruokakaupasta.
Jouluna rapsahtaa tilille ylimääräinen 1kk palkka.
Nyt ilmoitti täkäläinen hallitus että alennetaan sekä energian että bensan hintaa
Tukipaketeilla... Ei taida siellä onnistua 😀😀
Jne jne
Te siellä suomaassa ette enää kikyjen jälkeen taida lomarahoja paljon saada 😀😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä olen ulkosuomalainen, joka juuri pohtii, muuttaisinko takaisin Suomeen vai jäisinkö tänne. Kaikissa maissa omat hyvät ja huonot puolensa.
Älä missään nimessä muuta takaisin tänne, jos olet jo kerran päässyt pois. Suomi menee enemmän ja enemmän alaspäin, mm. työllisyys ja sote. Tämä maa ei ole enää lintukoto.
Tästä olen samaa mieltä. Jos sinulla on aito valintatilanne. Me olemme asuneet 10 vuotta Saksassa emmekä ikinä muuttaisi takaisin Suomeen mutta nyt on ns. pakkorako, emme voi valita.
Pakkorako housuissas, ei kannata tulla, jos ei oikeasti halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asunut Suomesta poissa 27 vuotta ja aikomus on palata noin 8 vuoden kuluttua kun jään eläkkeelle. Suomessa on todella paljon hyvää.
Joo kuule silloin 27 vuotta sitten tää olikin hyvä maa. Vaan ei ole enää. Ihan kaikki on pilalla. Jos olet vaan lyhyitä visittejä tänne tehnyt nii ole sitä huomannut niin voin kertoa mitkä on pilattu:
Sisäinen turvallisuus
Hinnat nousukierteessä mutta palkat/tuet ei.
Työelämä pilalla: kaikki kiristetty loppuun ja uupumus vaivaa kaikkiq
Koulut pilattu: oppilaita pahoinpidellään ja oppimistulokset romahtaneet.
Kaikki valtion omaisuus myyty: verotulot tippuneet pysyvästi tarkoittaa ettei tästä voi enää nousta.
Valtio pakottaa ostamaan sähköauton mutta milläs ostat jos ei varaa: hirvittävästi tulee tätäkin kautta konkursseja.
Sanalla sanoen koko tulevaisuus on paskottu.
Hönö, miksi muutat perheesi kanssa maasta pois?
Kyllä tää on hirveä maa. Itse sain lopputilin kun ei ollut enää varaa bensaan.
Tuli karenssi ja toimeentuloa ei myönnetä koska on oma kämppä.
Tosin se kämppä on laho tönö mitä kukaan ei osta.
Nyt ei ole enää rahaa edes ruokaan.
Puhuin tästä sossuille: sossut otti lapset huostaan.
Nyt odottaa enää "kiikku" tai jokin muu toimenpide.
Terve menoa.Toivotavasti saatte siellä ystäviä?Kuin vain tämän sivuston tuntemattomille sinulla mahdollisuus kertoa. Ainakaan teitä tai sinua kukaan tuskin jää kaipaamaan?
Voi lapsikulta, kukaan ei usko sinua. :)