Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa Kuopiossa ja rakastuin kaupunkiin

Vierailija
23.07.2022 |

Oli tarkoitus viettää lomaa Turkisss mutta Detur oli toistamieltä ja perui matkani. Pitkään mietin mihin sitten ja kun olin niin paljon kuullut hyvää Kuopiosta, eksyin sinne viikoksi lomailemaan.

Ensimmäisenä päivänä en niin vakuuttunut koska airbnb majoitukseni sijainti ei ollut paras mahdollinen sen suhteen että olisin sieltä löytänyt ne Kuopion helmet. Onnekseni törmäsin terassilla paikalliseen joka kertoi minulle mitä tehdä, minne mennä ja miten. Sen jälkeen löysin oman paratiisini ja sitä jatkui ja jatkui. Oli oikeastaan ihan sama minne menin, kunhan pysyin veden äärellä ja ajelin pyörällä pitkin kaupunkia. Ihana tori, ihana satama, ihana Väinölänniemi, ihana Valkeisenlampi, ihana Rauhalahti, ihana Puijon metsä.

En voinut käsittää että suomessa jossakin voi olla niin kaunista ja sama tunnelma kuin ulkomailla. Sisämaassa oli paljon lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin kotikonnullani rannikolla. Terasseilla oli elämää ja luonto oli läsnä kaikkialla. Ihmiset super mukavia ja avoimia.

Rakastuin Kuopioon ja nyt mietin, pitäisiköhän pakata kimpsut ja kampsut ja muuttaa Kuopioon. Kiitos, mikä mahtava kesäloma!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita vuosia Kuopiossa asuneena olen huomannut, kun paikallislehdessä on ollut uusien ehkä "jostain tunnettujen" asukkaiden ihastuneita kommentteja. Uudet asukkaat ovat olleet

" ihastuneita" kaupungiin ja asukkaisiin.

Onko se pelkkää kohteliaisuutta vai aitoa, kuka sen tietäisi. Yleensä kun anonyymipalstoilla käydään mielipiteiden vaihtoa, minkä tahansa paikkakunnan hyvyydestä/ pahuudesta, niin molempia löytyy.

Siksi koen jotenkin turhana kyselyt, onko tämä kaupunki/ paikkakunta hyvä ja kannattaako muuttaa? Missään tapauksessa ei pidä uskoa ketään, vaan pitää itse muodostaa mielipiteensä kun on kunnolla tutustunut. Ennakkoluulot pois.

Joillakin on pysynyt pitkään sitkeät käsitykset tietyistä kaupunginosista, jotka ovat todellisuudessa muuttuneet vuosikymmenten aikana, mutta uskotaan edelleen että sama meno jatkuu. Tämä ei ole yksin Kuopiossa vaan monissa muissa kaupungeissa.

Vierailija
62/65 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kokee täsmälleen samat asiat eri tavalla. Yksi tuttu kertoi, kuinka hänestä oli kivaa jutella ravintolan kyyppärin kanssa niitä näitä hiljaisena aikana iltapäivänä Kuopiossa. Joku hänen työkaverinsa oli sanonut täsmälleen samasta asiasta, että en enää ikinä mene sinne.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki kaupungit on hienoja kesäkaupunkeja, mutta Kuopio on poikkeuksellisen upea talvikaupunki. Voi hiihdellä talvet Iivon kanssa samoja lenkkejä Puijolla, Kuopion ulkojäärata on varmasti Suomen upein ja Finland Ice Marathon vetää kovasti porukkaa ympäri Suomen. Muutin itse tänne 2014 ja ei ole yhtään syytä muuttaa pois, vaikka entisillä kotikonnuilla on kiva  käydä!

Vierailija
64/65 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on sellainen loppusijoituspaikka. Kaukana kaikesta joten sieltä ei jaksa lähteä mihinkään ja tutut muualta Suomesta ei lähde vierailulle sinne etäisyyden vuoksi.

Työttömyys korkealla mutta töitä julkisella puolella ja ravintoloissa jonkun verran. Korkean teknologian aloja löytyy muista isoista ksupungeista paljon enemmän.

Maisemat ja liikuntamahdollisuudet hyvät. Lopulta oot kuitenkin jumissa siellä ja jos et savolainen ole, niin kaupunki ja ihmiset muistuttaa sua siitä joka päivä tavalla tai toisella.

Kulttuurielämä on sellaista kylätason tapahtumia, mutta isossa mittakaavassa. Ruuhkaiset viinijuhlat, 50centin keikka tai humppamusiikkia ja muikkuja.

Etelä-suomalaisten haukkuminen on yleistä hupia. Jos oot itse sieltä niin ala haukkua mukana tai kestä v**lu

Joten jos oot miettimässä muuttoa, niin yritä ottaa opiksi muiden virheistä. Älä hukkaa vuosia elämästäsi todetaksesi lopulta ettei olis kannattanut muuttaa.

Vierailija
65/65 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän näitä. Itse olen ihastunut Tampereeseen luonnon kannalta. Tosin Tampere on enemmän kesäkaupunki. Entinen kuopiolainen.