Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa Kuopiossa ja rakastuin kaupunkiin

Vierailija
23.07.2022 |

Oli tarkoitus viettää lomaa Turkisss mutta Detur oli toistamieltä ja perui matkani. Pitkään mietin mihin sitten ja kun olin niin paljon kuullut hyvää Kuopiosta, eksyin sinne viikoksi lomailemaan.

Ensimmäisenä päivänä en niin vakuuttunut koska airbnb majoitukseni sijainti ei ollut paras mahdollinen sen suhteen että olisin sieltä löytänyt ne Kuopion helmet. Onnekseni törmäsin terassilla paikalliseen joka kertoi minulle mitä tehdä, minne mennä ja miten. Sen jälkeen löysin oman paratiisini ja sitä jatkui ja jatkui. Oli oikeastaan ihan sama minne menin, kunhan pysyin veden äärellä ja ajelin pyörällä pitkin kaupunkia. Ihana tori, ihana satama, ihana Väinölänniemi, ihana Valkeisenlampi, ihana Rauhalahti, ihana Puijon metsä.

En voinut käsittää että suomessa jossakin voi olla niin kaunista ja sama tunnelma kuin ulkomailla. Sisämaassa oli paljon lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin kotikonnullani rannikolla. Terasseilla oli elämää ja luonto oli läsnä kaikkialla. Ihmiset super mukavia ja avoimia.

Rakastuin Kuopioon ja nyt mietin, pitäisiköhän pakata kimpsut ja kampsut ja muuttaa Kuopioon. Kiitos, mikä mahtava kesäloma!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen ensihoidossa Kuopiossa (Olen työskennellyt myös Oulussa ja Turussa) ja Kuopiossa on huomattavasti vähemmän huume- tai alkoholiongelmaa kuin esim. kahdessa edellä mainitussa kaupungissa. Väkivaltaisia yhteenottoja myös. Rento upea ympäristö pitää huolen että ihmiset on hyväntuulisia ja nauttii elämästä ja asuinpaikastaan. Kaupunki kehittyy ja on kehittynyt kokoajan positiiviseen suuntaan. Ympäristöön ja liikuntapaikkoihin panostetaan todella paljon joka on hyvä asia. Paras paikka asua!

Vasta oli Hesarissa pitkä ja kattava artikkeli miten Kuopiossa on Suomen pahimpia huumeongelmia. Savolaiset vaan esittää sitä leppoisuutta, oikeasti Kuopio on umpikepulainen narkkarikaupunki.

Ja tämä on totta. Huumeongelmaa vähätellään, eikä esim Savon Sanomat uskalla kirjoittaa mitä oikeasti on meneillään. Hesarin jutusta raivostuttiin ja asia kiellettiin täysin.

Vierailija
22/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsuuteni ja Kuopiossa nuoruuteni viettänyt, enkä kaipaa takaisin. Kerran kesässä jaksaa sen pari päivää, sitten tulee kaipuu takaisin Helsinkiin. Ei se ole mitään sen kummempaa kuin normaali suomalainen pikkukaupunki hyvine ja huonoine puolineen. Toiset tykkää, itse en jaksaisi. Onneksi ei ole pakko.

Minusta taas Helsinki, Vantaa, Espoo ovat pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua.

Käydä voi ja asuakin jos on äärimmäinen pakko! Onneksi omalla kohdallani niin ei ole.

M, Etelä-Karjala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsuuteni ja Kuopiossa nuoruuteni viettänyt, enkä kaipaa takaisin. Kerran kesässä jaksaa sen pari päivää, sitten tulee kaipuu takaisin Helsinkiin. Ei se ole mitään sen kummempaa kuin normaali suomalainen pikkukaupunki hyvine ja huonoine puolineen. Toiset tykkää, itse en jaksaisi. Onneksi ei ole pakko.

Käydä voi ja asuakin jos on äärimmäinen pakko! Onneksi omalla kohdallani niin ei ole.

M, Etelä-Karjala

Kuten sanoin, toiset tykkää toiset ei. Kukin asukoon siellä missä haluaa. 

Vierailija
24/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummi Mikkeliin.

Asun Mikkelissä, mutta suunnittelen muuttoa Kuopioon. Ei Mikkelissäkään vikaa ole varsinkaan tällaisen kotona viihtyvän näkökulmasta, mutta Kuopio houkuttelee silti.

Vierailija
25/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M, Etelä-Karjala

Moni (liian moni) joutuu valitettavasti muuttamaan työn perässä omasta rakkaasta ja turvallisesta kotikaupungistaan pk-seudulle.

Vaikea käsittää, että siellä kaiken kukkuraksi joutuu asunnosta pulittamaan 10hinnan. Minulla ei olisi edes varaa, vaan joutuisin asumaan vuokralla. Nyt on hyvä talo järven rannalla ja puoli hehtaaria maata.

En todellakaan vaihtaisi sitä pikkukaksioon Helsingissä.

Kuopiosta: Kuuluu omaan top 5:een.👍

Vierailija
26/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M, Etelä-Karjala

Moni (liian moni) joutuu valitettavasti muuttamaan työn perässä omasta rakkaasta ja turvallisesta kotikaupungistaan pk-seudulle.

Vaikea käsittää, että siellä kaiken kukkuraksi joutuu asunnosta pulittamaan 10hinnan. Minulla ei olisi edes varaa, vaan joutuisin asumaan vuokralla. Nyt on hyvä talo järven rannalla ja puoli hehtaaria maata.

En todellakaan vaihtaisi sitä pikkukaksioon Helsingissä.

Kuopiosta: Kuuluu omaan top 5:een.👍

No toiset tykkää asua Helsingissä. Miksi et voi heidän antaa olla siellä rauhassa, vaan alat arvostelemaan? En minäkään Kuopiota viitsi haukkua, vaikka tiedän siitä paikasta yhtä jos toista, jotka ei ole sille eduksi.

Vierailija
27/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä mikä tahansa Suomen kaupunki on ihana. Syksyn pimeys ja masentava märkyys, talven kylmyys ja syvä pimeys - jos niidenkin aikana kaupunki on siedettävä, sitten kannattaa muuttaa.

Vierailija
28/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Kuopijo. Se on saanut Kajjaanilta (ent. Kajjjaani) yhden j:n.

Vierailija
29/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulepas talvella, alat kaivata pois jo kolmantena päivänä.

Talvi on Kuopiossa kaunis. Itse tykkään siitä, kun kaupunki hiljenee ja rauhoittuu talveksi. Kesäisin liikaa ihmisiä.

Vierailija
30/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No toiset tykkää asua Helsingissä. Miksi et voi heidän antaa olla siellä rauhassa, vaan alat arvostelemaan? En minäkään Kuopiota viitsi haukkua, vaikka tiedän siitä paikasta yhtä jos toista, jotka ei ole sille eduksi".

Hei! En ole kuopiolainen, vaan eräästä toisesta luonnonkauniista kaupungista. Ehkä innostuin liikaa hehkuttamaan omaa kotiseutuani. Joten älkää helsinkiläiset pahastuko, makuasioitahan nämä vaan ovat.

Tosin nykypäivänä kaikki eivät voi valita asuinpaikkaansa, vaan on mentävä leivän perässä.

Vierailija
31/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Kuopiosta ja voisin jopa muuttaakin, ellen viihtyisi niin hyvin omassa kaupungissani. Luonto on tärkein prioriteetti, kotiovelta suoraan metsälenkille. Järvinäköalaa unohtamatta. Helsingissä on kiva käydä lomalla, kuten myös NY:ssä.

Vierailija
32/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepas talvella, alat kaivata pois jo kolmantena päivänä.

No voi hitsi! Mikähän Suomen kaupunki olis talvella niin ihmeellinen? Savonlinna on mielestäni kaunein kesäkaupunki. Juuri nyt tunnelma on huipussaan ja kansainvälinen Oopperajuhlien aikaan. Mutta talvella hiljaista.

Moni kaupunki on kiva kesällä, mutta Kuopio on kyllä aika ihmeellinen nimenomaan talvella. Puijolle pääsee maastohiihtämään jo marraskuussa. Helmikuussa taas on Kallaveden jää melkein yhtä täynnä turisteja kuin tori kesällä. Luistelijoita tulee eri puolilta maailmaa kisaamaan, voi hiihdellä laavuille lähisaariin tai liitovarjoilla.

Vierailija
33/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaunista on kyllä, mutta hyvin kokoomusvetoinen kaupunki, eli ei jatkoon.

On kylläkin keskustalainen kaupunki nykyään ja siksi varmaan alkanutkin pärjäämään paremmin.

Vierailija
34/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uheilukaupunki, järvenrantakaupunki (kuin saari), huumorikaupunki, suomen italia.... tykkään!

Vierailija
35/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaunista on kyllä, mutta hyvin kokoomusvetoinen kaupunki, eli ei jatkoon.

Pohjois-Savossa ei ole varmaan ollut yhtääb kokoomusvetoista kuntaa saati kaupunkia. Kyllä se on kepu aina hallinnut, ehkä jossain varkaudessa demarit.

Vierailija
36/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tiedä mitä rakastumisen arvoista siellä on 😂

Vierailija
37/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tiedä mitä rakastumisen arvoista siellä on 😂

Oisko vaikka luonto ja suomen kauneimmat ja sporttisimmat naiset.

Vierailija
38/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen ensihoidossa Kuopiossa (Olen työskennellyt myös Oulussa ja Turussa) ja Kuopiossa on huomattavasti vähemmän huume- tai alkoholiongelmaa kuin esim. kahdessa edellä mainitussa kaupungissa. Väkivaltaisia yhteenottoja myös. Rento upea ympäristö pitää huolen että ihmiset on hyväntuulisia ja nauttii elämästä ja asuinpaikastaan. Kaupunki kehittyy ja on kehittynyt kokoajan positiiviseen suuntaan. Ympäristöön ja liikuntapaikkoihin panostetaan todella paljon joka on hyvä asia. Paras paikka asua!

Vasta oli Hesarissa pitkä ja kattava artikkeli miten Kuopiossa on Suomen pahimpia huumeongelmia. Savolaiset vaan esittää sitä leppoisuutta, oikeasti Kuopio on umpikepulainen narkkarikaupunki.

Ja tämä on totta. Huumeongelmaa vähätellään, eikä esim Savon Sanomat uskalla kirjoittaa mitä oikeasti on meneillään. Hesarin jutusta raivostuttiin ja asia kiellettiin täysin.

Olen asunut nyt tasan 20 vuotta Kuopiossa ja ne ongelmalähiöt pitäisi olla ihan tuossa vajaan kilometrin päässä, mutta en ole vielä omin silmin minkäänlaista huumeongelmaa tai sen lieveilmiöitä päässyt todistamaan. En kiellä sen olemassaoloa, mutta ei se todellakaan ole mikään arkipäiväinen näkyvä ilmiö. Riippuu tietysti missä piireissä itse liikkuu, mutta ei se ostareilla tai keskustan katukuvassa näy niin kuin sensaatiojutuissa annetaan ymmärtää.

Vierailija
39/65 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet ovat todella tulleet näkyviin viime vuosina. Vielä pari vuotta sitten, en olisi sanonut mitään pahaa tästä kaupungista.

Suomi on huume asiassa ollut todella hampaaton. Ei tästä montaa vuosikymmentä ole, kun tuo kaikki oli joko piilossa tai puutui paikoittaan lähes kokonaan.

Vierailija
40/65 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomaillut usein Kuopiossa. Ihana kaupunki ja ihania välittömiä ihmisiä. Se pistää kyllä silmään, että Kuopiossa on paljon sairaalloisen lihavia ihmisiä. En tarkoita pelkästään ylipainoisia vaan tosiaankin sairaalloisen ylipainoisia.