Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa Kuopiossa ja rakastuin kaupunkiin

Vierailija
23.07.2022 |

Oli tarkoitus viettää lomaa Turkisss mutta Detur oli toistamieltä ja perui matkani. Pitkään mietin mihin sitten ja kun olin niin paljon kuullut hyvää Kuopiosta, eksyin sinne viikoksi lomailemaan.

Ensimmäisenä päivänä en niin vakuuttunut koska airbnb majoitukseni sijainti ei ollut paras mahdollinen sen suhteen että olisin sieltä löytänyt ne Kuopion helmet. Onnekseni törmäsin terassilla paikalliseen joka kertoi minulle mitä tehdä, minne mennä ja miten. Sen jälkeen löysin oman paratiisini ja sitä jatkui ja jatkui. Oli oikeastaan ihan sama minne menin, kunhan pysyin veden äärellä ja ajelin pyörällä pitkin kaupunkia. Ihana tori, ihana satama, ihana Väinölänniemi, ihana Valkeisenlampi, ihana Rauhalahti, ihana Puijon metsä.

En voinut käsittää että suomessa jossakin voi olla niin kaunista ja sama tunnelma kuin ulkomailla. Sisämaassa oli paljon lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin kotikonnullani rannikolla. Terasseilla oli elämää ja luonto oli läsnä kaikkialla. Ihmiset super mukavia ja avoimia.

Rakastuin Kuopioon ja nyt mietin, pitäisiköhän pakata kimpsut ja kampsut ja muuttaa Kuopioon. Kiitos, mikä mahtava kesäloma!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa. En oikein vakuuttunut ja kaukana on pääkaupunkiseudusta. Junalla kuljin matkat ja matka oli pitkä.

Vierailija
2/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos saat töitä sieltä. Sen takia olen ex-Kuopiolainen nykyään, rannikkoseudulla töitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on tunnelmallinen kesäkaupunki, ja ne ovat säilyttäneet siellä enemmän vanhaa rakennuskantaa kuin esim. Jyväskylässä, josta on tullut beigen tylsä puolivillainen kaupunki, harvat vanhat rakennukset ovat orpoina uusien pompöösien rakennusten välissä. Jyväskylässä ei tajuta, että tunnelma syntyy isommista kokonaisuuksista kuin yhdestä suojellusta rakennuksesta.

Kuopio on ihana järvellinen ja vihreä kaupunki, tori toimii kesällä ja ihmiset rentoja. Kuopiossa uskaltaa puhutella tuntematontakin.

t. entinen kiuruvetinen, jolle Kuopio oli maakunnan iso pääkaupunki nuorena.

Vierailija
4/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mainos tällä kertaa.

Vierailija
5/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kaksi kertaa. En oikein vakuuttunut ja kaukana on pääkaupunkiseudusta. Junalla kuljin matkat ja matka oli pitkä.

Ensimmäisellä kerralla majoitus oli Rauhalahdessa ja toisella Kunnon paikassa,joka tosin on Siilinjärven puolella, mutta tuolta meni bussi Kuopioon. Tuo Siilinjärvi onkin sitten pohjoisin paikka, jossa olen käynyt. Koko elämäni pääkaupunkiseudulla olen asunut.

Vierailija
6/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta! Kaunis kaupunki, mutta liikaa inhottavia ihmisiä.

Vierailija
7/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ykkönen. Kaupunkipyörät tuntui olevan kovassa käytössä kun fillareita tuntui olevan alla jokaisella. Se näyttää sen myötä turistikeskukselta kun kaikilla on samanlaiset fillarit alla. Turistikohteelta se kyllä näyttää muutenkin kun on niin huikean hieno ja erityinen paikka. Kuopiossa on hienot rannat ja upeita luontokohteita useita 60km säteellä. Ravintola tarjonta on ihan mahtava. Eikä auta moittia urheiluakaan. Näyttää Kups johtavan miesten veikkausliigaa, naiset naisten liigaa ja stealers vaahteraliigaa. Jotain Kuopiossa tehdään eritavalla kuin muualla. Upea heimo!

Vierailija
8/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla majoitus oli Rauhalahdessa ja toisella Kunnon paikassa,joka tosin on Siilinjärven puolella, mutta tuolta meni bussi Kuopioon. Tuo Siilinjärvi onkin sitten pohjoisin paikka, jossa olen käynyt. Koko elämäni pääkaupunkiseudulla olen asunut.

En tosin pidä pääkaupunkiseutuakaan mitenkään ihmeellisenä paikkana ja ongelmiakin on paljon. En myöskään pääse asumaan Kartanonkoskelle/Tammistoon kun rahat ei riitä tuonne.

Vierailija
9/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt Kuopiossa vain festareilla, mutta oli hyvä kuva jo ennen sitä. Se on listalla top kolmosella kaupungeista johon voisin muuttaa kunhan valmistun ammattiin. Onhan sen huumeongelmasta puhuttu, mutta missä isommassa kaupungissa nyt ei olisi sellaista.

Vierailija
10/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kiva kaupunki paljo näkemistä ja tekemistä. Kauppoja riittää kun on se Matkuskin. Hyviä opiskelumahdollisuuksia. Mutta savon murretta en kestä!

Vierailija
11/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaunista on kyllä, mutta hyvin kokoomusvetoinen kaupunki, eli ei jatkoon.

Vierailija
12/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen ensihoidossa Kuopiossa (Olen työskennellyt myös Oulussa ja Turussa) ja Kuopiossa on huomattavasti vähemmän huume- tai alkoholiongelmaa kuin esim. kahdessa edellä mainitussa kaupungissa. Väkivaltaisia yhteenottoja myös. Rento upea ympäristö pitää huolen että ihmiset on hyväntuulisia ja nauttii elämästä ja asuinpaikastaan. Kaupunki kehittyy ja on kehittynyt kokoajan positiiviseen suuntaan. Ympäristöön ja liikuntapaikkoihin panostetaan todella paljon joka on hyvä asia. Paras paikka asua!

Vierailija
13/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen ensihoidossa Kuopiossa (Olen työskennellyt myös Oulussa ja Turussa) ja Kuopiossa on huomattavasti vähemmän huume- tai alkoholiongelmaa kuin esim. kahdessa edellä mainitussa kaupungissa. Väkivaltaisia yhteenottoja myös. Rento upea ympäristö pitää huolen että ihmiset on hyväntuulisia ja nauttii elämästä ja asuinpaikastaan. Kaupunki kehittyy ja on kehittynyt kokoajan positiiviseen suuntaan. Ympäristöön ja liikuntapaikkoihin panostetaan todella paljon joka on hyvä asia. Paras paikka asua!

Vasta oli Hesarissa pitkä ja kattava artikkeli miten Kuopiossa on Suomen pahimpia huumeongelmia. Savolaiset vaan esittää sitä leppoisuutta, oikeasti Kuopio on umpikepulainen narkkarikaupunki.

Vierailija
14/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli Hesarissa pitkä ja kattava artikkeli miten Kuopiossa on Suomen pahimpia huumeongelmia. Savolaiset vaan esittää sitä leppoisuutta, oikeasti Kuopio on umpikepulainen narkkarikaupunki.

Jos näin on niin eise ainakaan katukuvassa näy kuten joissain muissa kaupungeissa.

t. kuopiolainen

Vierailija
15/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepas talvella, alat kaivata pois jo kolmantena päivänä.

Vierailija
16/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaunista on kyllä, mutta hyvin kokoomusvetoinen kaupunki, eli ei jatkoon.

No ei ole. Kuten kaikissa maaseutukaupungeissa, niin kepu on. Kepulla eniten edustajia kaupunginvaltuustossa, kokomuus seuraava ja sdp kolmas.

Vierailija
17/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummi Mikkeliin.

Vierailija
18/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasta aloituksesta!

Joo, kyllä meistäkin Kuopio on ihana! Joka kesä käydään, viime reissulla Puijon tornissa ja siinä läheisessä ikimetsässä, hieno kokemus.

Äitini suku on Kuopiosta, joten murrekin on tuttua ja leppoisaa. Ensi viikolla suuntaamme taas kesäreissulle kohti Kallaveden rantoja.

P.S. Suomessa on paljon nähtävää, päihittää Turkin ym. turistirysät mennen tullen.

Vierailija
19/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuuteni ja Kuopiossa nuoruuteni viettänyt, enkä kaipaa takaisin. Kerran kesässä jaksaa sen pari päivää, sitten tulee kaipuu takaisin Helsinkiin. Ei se ole mitään sen kummempaa kuin normaali suomalainen pikkukaupunki hyvine ja huonoine puolineen. Toiset tykkää, itse en jaksaisi. Onneksi ei ole pakko.

Vierailija
20/65 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulepas talvella, alat kaivata pois jo kolmantena päivänä.

No voi hitsi! Mikähän Suomen kaupunki olis talvella niin ihmeellinen? Savonlinna on mielestäni kaunein kesäkaupunki. Juuri nyt tunnelma on huipussaan ja kansainvälinen Oopperajuhlien aikaan. Mutta talvella hiljaista.