Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallista keskustelua naisen haluttomuudesta?

Vierailija
23.07.2022 |

Kaipaisin keskusteluapua omaan ongelmaani ja kenties neuvoja pariskunnilta, jotka ovat ongelmaan löytäneet ratkaisun/parannusta. Eli olen nainen, joka oman määritelmäni mukaan täyttää kriteerit nimitykseen "haluton nainen". Omalla kohdallani tämä tarkoittaa sitä, että haluan seksiä spontaanisti itse hyvin harvoin (yleensä vain ovulaation aikaan ja sekään ei enää iässäni tule joka kuukausi) ja toisaalta halun syttyminen vaatii tapauksessani olosuhteita, joita arjessa hyvin harvoin tarjoutuu. Haluaisin haluta enemmän ja että seksuaalisuuteni olisi yksinkertaisimmin rakentunut (esim. että joskus ihan vain panettaisi itsestään ilman suuria panostuksia), mutta tätä on näemmä todella vaikea muuttaa ja tämä aiheuttaa kohtuutonta haittaa avioliitossani.

Heti kärkeen on todettava muutamat perusasiat:

1. Kun meillä harvoin on seksiä, se on minulle erittäin tyydyttävää ,joten ongelma ei ole tässä.
2. Rakastan miestäni ja meillä on oikein hyvä tasavertainen parisuhde, joten ongelma ei ole tämäkään.
3. Seksuaalisuuteni on ollut aina tällainen eikä kyse ole esim. vaihdevuosioireista (olen 44-vuotias, joten sekin voisi olla mahdollista)

Jos tämän nyt lukee ihminen, joka on tunnistaa itsensä tai puolisonsa tästä kuvauksesta, olisin hyvin kiitollinen kommenteista! Tiedostan, että seksuaalisuuteni on kehittynyt vuosikymmenten saatossa tällaiseksi ja sitä voi olla hyvin vaikea muuttaa, mutta haluaisin kyllä.

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää seksiä on,rakkautta on, jokapäiväisiä jalkahierontoja on. Mutta ei vaan riitä. Anteeksi kun sanon rumasti, mutta Ap vaikuttaa kyllä harvinaisen hankalalta ihmiseltä.

Sä olet kyllä ihan oikeassa. Kaikesta yrityksestä huolimatta vako ei kostu. 

Mä olisin jo luovuttanut.

Mitä sä AP oikein haluat ja tarvitset?

Vierailija
62/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla ap kaikki on vaan liian hyvin. Mies on varma, eikä sun tartte yrittää mitään. Arvostatko oikeasti miestäsi vai onko hän vain mies, joka asuu sun kanssa. Riitelettekö te ollenkaan?

Pidät miestäsi itsestään selvyytenä.

Mutta täytyy sanoa, että jos mies kerran tyytyy vähäiseen seksiin ja ei ole ottamassa toista naista niin missä on oikeastaan ongelma?

Näkyykö vähäinen seksi jo miehen toimintakyvyssä?

Mä en kanssa oikein ymmärrä, mikä tässä on se ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla ap kaikki on vaan liian hyvin. Mies on varma, eikä sun tartte yrittää mitään. Arvostatko oikeasti miestäsi vai onko hän vain mies, joka asuu sun kanssa. Riitelettekö te ollenkaan?

Pidät miestäsi itsestään selvyytenä.

Mutta täytyy sanoa, että jos mies kerran tyytyy vähäiseen seksiin ja ei ole ottamassa toista naista niin missä on oikeastaan ongelma?

Näkyykö vähäinen seksi jo miehen toimintakyvyssä?

Mä en kanssa oikein ymmärrä, mikä tässä on se ongelma?

Ettekö te edes lue näitä ketjuja? Ap kertoo tuonkin:

https://www.vauva.fi/comment/58155691#comment-58155691

Vierailija
64/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te APn kimppuun menette? Hänhän yrittää kaiken että pääsisi pois tästä.

Mutta ainahan niin käy, kun nainen jotain yrittää sanoa ongelmista, mistä vain.

Zemiä.

Vierailija
65/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä niin tiedän tuon tunteen. Olisin aivan hyvin voinut kirjoittaa tuon tekstin, ihan sanasta sanaan. Antaisin vaikka oikean käteni jos se tarkoittaisi sitä että haluaisin miestäni samalla tavalla kuin hän haluaa minua. Mutta kun sitä tunnetta ei vaan tule. Mä en muista että mua olisi ns. panettanut koskaan. Ei koskaan. Ei se siitä muuksi tule muuttumaan vaikka kuinka tahtoisin. Miestäni en kuitenkaan halua menettää joten vielä jaksan teeskennellä haluavani koska se on hänelle tärkeää.

Vierailija
66/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea. Mitä ajatuksia! "jaksan kun meheni haluaa" ..

Anteeksi, mutta tulee aina vaan sama mieleen, eli se, ettei mies kuitenkaan osaa naistaan sytyttää ja kiihottaa! Jos se on sitä mitä miehet yleensä, eli mahdollisimman nopeasti panolle ja sitä ollut vuosia, en ihmettele sitten yhtään.

Mutta enhän tiedä tapauksesta!

VVuosia  sitten oli meilläkin noin, mutta opetin miehen, ja nyt on maailmanparasta seksiä ja aina haluan.

Vierailija
67/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhea. Mitä ajatuksia! "jaksan kun meheni haluaa" ..

Anteeksi, mutta tulee aina vaan sama mieleen, eli se, ettei mies kuitenkaan osaa naistaan sytyttää ja kiihottaa! Jos se on sitä mitä miehet yleensä, eli mahdollisimman nopeasti panolle ja sitä ollut vuosia, en ihmettele sitten yhtään.

Mutta enhän tiedä tapauksesta!

VVuosia  sitten oli meilläkin noin, mutta opetin miehen, ja nyt on maailmanparasta seksiä ja aina haluan.

Oletan että tämä kommentti oli minulle, joka tuossa yllä kommentoin. Et tosiaan tiedä tapauksesta. Seksissä ei ole mitään vikaa. Saan joka kerta, ja saanpa vielä peräkkäisiä. Parisuhteessakaan ei ole mitään vikaa, eikä miehessä. Minussa se vika on, minua ei vaan kerta kaikkiaan haluta sillä tavalla, miten käsittääkseni pääosin muita haluttaa. Minua ei ole haluttanut koskaan.

Vierailija
68/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä, että meillä on seksiä. Meillä on seksiä lähes päivittäin.

T. Edellinen

Vierailija
69/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevaan vaikea sanoa mitään.

Vierailija
70/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on minusta ihana ja rakastan häntä, niin mielelläni annan hänen panna. Koska hän on ihana (myöskin nuori ja söpö ja niin pantava) niin koen hänen kosketuksensakin ihanana. Vaikken olisi lähellä laukeamista. Kyllä voin antaa pikapanot hyvälle miehelle milloin vaan. Saan edes läheisyyttä jota kaipaan aina.

E-pillerit saattaa häiritä haluja, joten niille ehkä kannattaa miettiä vaihtoehtoja Jos on ongelmia halujen kanssa.

Vierailija
71/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien välistä ongelma löytyy. Liikaa rajoitteita, tukoksia ja opittuja tapoja jotka aiheuttavat tämän.

Ensimmäinen askel olisi opetella elämään hetkessä eikä jatkuvasti ajatella esim. seuraavan päivän herätystä tms. Eli antaudu, älä ajattele. Toinen askel olisi herkistää aisteja, jolloin nautinnon määrä kasvaa. Kolmas askel olisi keskittyminen positiivisiin ajatuksiin ja tunteisiin ja irtautua negatiivisista.

Vierailija
72/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsti25 kirjoitti:

Kyllähän ne halut menee, jos miehellä onkin vain 15 cm varustus

Miettikää nyt miten tyhjää tän kaverin elämä oikeasti on. Päivystää tällä palstalla valmiina kertomaan, että 15 cm sitä ja tätä. Tehtailee uusia nimimerkkejä minkä ehtii.

Täytyy vaan toivoa, että tämä tampio ei ole parisuhteessa kenenkään kanssa.

Vierailija
73/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsti25 kirjoitti:

Miettikää nyt miten tyhjää tän kaverin elämä oikeasti on. Päivystää tällä palstalla valmiina kertomaan, että 15 cm sitä ja tätä. Tehtailee uusia nimimerkkejä minkä ehtii.

Asiaa kyllä puhuu

Vierailija
74/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsti25 kirjoitti:

Asiaa kyllä puhuu

Taidat olla sama tampio.

Vierailija
75/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itse vaimo halusi aina samalla tavalla seksiä ja kyllästyi koko seksiin. Nyt vaikeiden vuosien jälkeen haluaa ja on kiinnostunut kokeilemaan, mutta minun piti ottaa ne ohjat. Vaimo on määräilevä, paljon feministisiä piirteitä ja haluaisi määrätä myös sängyssä. Nyt yli kymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että vaimo ei oikeasti tiennyt mitä halusi.

Nyt kun määrään seksissä, on seksiä enemmän, koska vaimo haluaa seksissä sitä omia juttujaan.

Miellytin vaimoani liikaa, koska rakastin. En halunnut kohdella häntä tylysti sängyssä.

Nyt minä määrään ja feministi vikisee ja haluaa.

Vierailija
76/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta kun miehellä pallomaha ja 15 cm kulli.

Vaihda miestä äläkä täällä valita.

Vierailija
77/217 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsti25 kirjoitti:

Ja mistä se on keksinyt juuri tuon 15 cm? Miksei 12 tai 13? Oma nakki tuon kokoinen, eikä ole saanut pilua?

Vierailija
78/217 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet ap:lle rehellisyydestä ja rohkeudesta ottaa hankala asia esiin! Kirjoituksestasi päätellen olet ottanut jo kaksi tärkeää askelta: puhunut asiasta miehesi kanssa ja havainnut haluttomuutesi aiheuttavan jonkinlaista ongelmaa suhteeseenne.

Kiinnittäisin huomiota mainitsemiisi olosuhteisiin. Järjestäkää keskinäistä aikaa, vaikka niitä hotelliöitä, jos pystyt virittymään kodin puolella helpommin. Ja kotona makkarin ovi kiinni ja teineille selväksi, ettei makkariin tulla silloin noin vain.

Kun teillä on keskinäistä läheisyyttä (mm. jalkahierontoja) ilman seksiäkin, niin kehottaisin sinua tutustumaan omaan seksuaalisuutesi. Mikä saa sinut kiihottumaan, mikä tuntuu hyvältä jne. Ovatko ne fantasioita, visuaalisia ärsykkeitä, fyysisiä ärsykkeitä vai mitä? Ymmärtäessäsi asian itse paremmin voit kertoa niistä miehellesi ja ottaa konsteja yhteiseen käyttöön. Esim. seksilelut voivat olla mukava piriste, ja niitä voi käyttää yhdessä.

Kuten sanotaan, tärkein seksuaalinen elimemme on aivot. Omia ajattelumallejaan ja käytöstään pystyy muuttamaan, myös seksin suhteen. Myös heittäytyminen hetkeen (ja seksiin) on taito, jota voi harjoitella. Jos et pääse asiassa omin keinoin eteenpäin, käy joko yksin tai miehesi kanssa seksuaalisuuteen perehtyneellä terapeutilla. Parhaassa tapauksessa oivallat asioita, jotka jarruttavat haluasi.

Ja vielä: ota miehesi mukaan tähän prosessiin. Ottakaa halusi löytäminen yhteisenä haasteena, johon ei kuitenkaan pidä suhtautua tiukkapipoisesti vaan iloisena ja suhdettanne vahvistavana asiana.

Mukavaa kesää teille, toivottavasti pääsette asiassa eteenpäin!

Vierailija
79/217 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M52 kirjoitti:

Pisteet ap:lle rehellisyydestä ja rohkeudesta ottaa hankala asia esiin! Kirjoituksestasi päätellen olet ottanut jo kaksi tärkeää askelta: puhunut asiasta miehesi kanssa ja havainnut haluttomuutesi aiheuttavan jonkinlaista ongelmaa suhteeseenne.

Kiinnittäisin huomiota mainitsemiisi olosuhteisiin. Järjestäkää keskinäistä aikaa, vaikka niitä hotelliöitä, jos pystyt virittymään kodin puolella helpommin. Ja kotona makkarin ovi kiinni ja teineille selväksi, ettei makkariin tulla silloin noin vain.

Kun teillä on keskinäistä läheisyyttä (mm. jalkahierontoja) ilman seksiäkin, niin kehottaisin sinua tutustumaan omaan seksuaalisuutesi. Mikä saa sinut kiihottumaan, mikä tuntuu hyvältä jne. Ovatko ne fantasioita, visuaalisia ärsykkeitä, fyysisiä ärsykkeitä vai mitä? Ymmärtäessäsi asian itse paremmin voit kertoa niistä miehellesi ja ottaa konsteja yhteiseen käyttöön. Esim. seksilelut voivat olla mukava piriste, ja niitä voi käyttää yhdessä.

Kuten sanotaan, tärkein seksuaalinen elimemme on aivot. Omia ajattelumallejaan ja käytöstään pystyy muuttamaan, myös seksin suhteen. Myös heittäytyminen hetkeen (ja seksiin) on taito, jota voi harjoitella. Jos et pääse asiassa omin keinoin eteenpäin, käy joko yksin tai miehesi kanssa seksuaalisuuteen perehtyneellä terapeutilla. Parhaassa tapauksessa oivallat asioita, jotka jarruttavat haluasi.

Ja vielä: ota miehesi mukaan tähän prosessiin. Ottakaa halusi löytäminen yhteisenä haasteena, johon ei kuitenkaan pidä suhtautua tiukkapipoisesti vaan iloisena ja suhdettanne vahvistavana asiana.

Mukavaa kesää teille, toivottavasti pääsette asiassa eteenpäin!

Sori kirjoitusvirheestä: Jos pystyt virittymään kodin ulkopuolella / poissa kotoa paremmin (ei kodin puolella).

Vierailija
80/217 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja aktiivisuus saattaa lisätä myös haluja seksiinkin. Meilläkin vaimo on haluttomampi ja kyllä se lisää kiusausta sortua pettämään vaikkei niin olekaan vielä käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi