Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varhaiskasvatus ja palkka yli 2500€/kk, kenellä?

Vierailija
23.07.2022 |

Siis millä tittelillä pitää olla, että saa liksaa 2500€/kk tai yli?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
62/76 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä tittelillä ollaan kun tienataan valtion hallinnossa / viroissa 10 000, 20 000, 30 000 jne. euroa / kk ja kuka veronmaksaja mukamas hyväksyy näitä suuripalkkaisia kustannuksia etenkin kun tuloksena ja saavutuksena on se että suomalaiset ovat kohta rutiköyhiä ja seuraava talvi on todella paha monelle perheelle taloudellisesti... eiköhän olisi aika kyseenalaistaa koko järjestelmä ja minne tileille veronmaksajien rahat päätyvät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viitsitte tehdä töitä tuollaisella palkalla? Onlyfansilla tienaa kuka tahansa tuplasti tuon verran ja parhaimmat rajattomasti.

Niinhän se maailma pyöriikin, et kaikki on Onlyfansilla töissä :D

Aika moni ihminen haluaa tehdä merkityksellistä työtä, ja sitä lastenhoito on. Arvostan <3

ei-hoitaja

Vierailija
64/76 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAKA opettajan tehtäväkohtainen palkka on nykyisessä työskentelykunnassani vähän reilu 2600e/kk Tämä saattaa vaihdella kunnittain jonkin verran, mutta suuria eroja ei ole. Saan tähän lisäksi n.50e/kk, koska toimin opettajanaesiopetusryhmää. Minulla on myös kaksi kokemuslisää ja toimin varajohtajana, joten yleiskorotuksen kanssa palkkani alkaa lähestyä 3000e/kk

Olen ollut alalla 20 vuotta ja nähnyt/kokenut kaikki ne asiat ja muutokset, jotka saavat ihmiset lopettamaan tai vaihtamaan alaa. Suurin ongelma on että muutosten jälkeen nykyinen varhaiskasvatussysteemi on liian vanhanaikainen ja jäykkä, eikä järjestelmä toimi. Jatkuvasti tulee uudistuksia, velvoitteita ja erilaisia digitaalisia järjestelmiä, joita henkilöstön tulee toteuttaa. Erityisesti VAKA opettajilla työn vaativuus ja määrä ovat kasvaneet vuosien myötä huomattavasti. Työaikaa tai palkkaa ei kuitenkaan ole tullut lisää. Siinä mielessä opettajien siirto Ovtessiin ja monivuotinen palkka ohjelma ovat selvästi askel parempaan suuntaan.

Kunta- ja valtiotasolla tehdään päätöksiä ja linjauksia, joita pitää kentällä toteuttaa. Päätökset tehdään ilman todellista asiantuntemusta tai suunnitelmaa siitä, miten olemassa olevassa systeemissä nämä päätökset oikeasti voi toteuttaa. Henkilöstö turhautuu, kun päivittäin törmää erilaisiin työhön vaikuttaviin epäkohtiin, joihin itsellä ei ole mahdollisuutta vaikuttaa ja siksi lopettavat/vaihtavat alaa.

Itsekin olen hakeutumassa maisteriopintoihin ja pois päiväkoti/esiopetustyöstä.

Vierailija
65/76 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa. Eikä loppua näy.

Vierailija
66/76 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/76 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups.

Vierailija
68/76 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
69/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
70/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bruttopalkka 2600€ ja nousee nyt tuon perälaudan ansiosta n.2700€/kk, en ole tarkasta summasta varma.

Vakahoitaja

Vierailija
71/76 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
72/76 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
73/76 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin nyt tän viimeisimmän korotuksen jälkeen palkka n. 2546 euroa, vakahoitajana Espoon kaupungilla, päivätyö.

Onko hoitajillakin pk-seudulla palkassa kalleusluokka 1 kuten opettajilla? 

Vierailija
74/76 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono palkka vakaopeilla. Hoitajatkin tienaa monesti yksityisellä paremmin. Ja työympäristö paljon rauhallisempi, kuin päiväkodit, esim. erilaisissa asumispalveluissa. Miten palkka laahaa varhaiskasvatuksessa niin matalalla?? 

Vierailija
75/76 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla bruttopalkka 2600€ ja nousee nyt tuon perälaudan ansiosta n.2700€/kk, en ole tarkasta summasta varma.

Vakahoitaja

Olen vakaope Oulusta(julkinen) ja minun brutto on 2700€/kk.

Vierailija
76/76 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vakahoitajan jolla bruttopalkka yli 2700€/kk ja nyt, kun saavat 1.6 alkaen sen 2,27% korotuksen niin palkkansa nousee kuulema selvästi yli 2800€/kk.