Varhaiskasvatus ja palkka yli 2500€/kk, kenellä?
Siis millä tittelillä pitää olla, että saa liksaa 2500€/kk tai yli?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 2500€/ kk vuoden kuluttua rikki, kun saan seuraavan ikälisäkorotuksen.
Eli siinä se sitten onkin, nautit samaa palkkatasoa seuraavat vuosikymmenet aina eläkkeelle pääsyysi saakka jonka jälkeen nautit suurta n.1000€/kk (brutto) eläkettä.
2460€ vakaopen lähtöbrutto Oulun kaupungilla. Elokuussa tulee neuvoteltu palkankorotus,olisiko n.50€.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, paria kymppiä alle 2600€ ja se pärähtää rikki tulevien pikkukorotusten myötä, olen vakahoitaja.
Ja missähän ihmeessä muka tuollaista palkkaa saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, paria kymppiä alle 2600€ ja se pärähtää rikki tulevien pikkukorotusten myötä, olen vakahoitaja.
Onko palkkani tosiaan noin ihme(ellinen) asia? Kertoo hyvin paljon alan arvostuksesta, tosin se ei mikään uutinen ollutkaan.
Olen ollut alalla tosiaan n.17v ja palkkani koostuu jo mainitsemistani asioista, ei sen kummempi juttu.
Miksi teistä on kohtuutonta ja liikaa, että palkka raskaasta, täysin ilman työsuhde-etuja, päinvastoin pelkkiä haittoja ja lisäkuluja palkasta, olevasta työstä saisi esim.2500€/kk, siis bruttona?
Eihän se ole nettona paljon paskaakaan, varsinkaan nykymaailman menossa.
Ja sillä sitten elätät itsesi ja perheesi ja maksat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 2500€/ kk vuoden kuluttua rikki, kun saan seuraavan ikälisäkorotuksen.
Eli siinä se sitten onkin, nautit samaa palkkatasoa seuraavat vuosikymmenet aina eläkkeelle pääsyysi saakka jonka jälkeen nautit suurta n.1000€/kk (brutto) eläkettä.
Eiks onneksi tarvitse tätä miettiä, mulla on talous turvattuna, sijoitusasuntoja ja osakesijoituksia. Jättäydyn parin vuoden kuluttua työelämästä.
Muutenhan asia olisi juuri noin kuin kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa nyt taas? Tämä on ihan liian alhainen palkka kokopäivätyöstä yhtään missään.
Olen todella väsynyt kuulemaan johtoportaan megapalkoista ja kultaisista kädenpuristuksista ja bonuksista. Nyt jotain tolkkua tähän hommaan jo. Alimmat palkat pitää nostaa, ja suurimmat verottaa rankemmin.
Suomessa on sinullakin vapaus pyrkiä niihin hyvin palkattuihin johtajan hommiin. Jokainen voi päästä, mutta ei ne kotoa hakemaan tule. Ja joitain uhrauksia vapaa-ajan ym. suhteen joutuu tekemään.
Eikä sitten muuta, kuin otat riskin ja teet jotain asian suhteen. Kun jotain uhraa, niin tilalle (ehkä) saa jotain muuta, joskus myös sitä rahaa. Yleensä enempi haukkuja, selän takana puhumista ja joku jännä ketju tänne palstalle vaikka sun ulkonäöstä - just oli joku Li Anderssonin ulkonäköä mollaava ketju. Ja kaiken joudut sietämään, koska sinullehan maksetaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkkani tosiaan noin ihme(ellinen) asia? Kertoo hyvin paljon alan arvostuksesta, tosin se ei mikään uutinen ollutkaan.
Olen ollut alalla tosiaan n.17v ja palkkani koostuu jo mainitsemistani asioista, ei sen kummempi juttu.
Mulla 10v rikki ja tienaa just nippanappa yli 2600€/kk vakaopena (uusimmat korotukset)
On sulla aikamoinen henkilökohtainen lisä jos vakahoitajana tienaat saman kuin minä! Etkö uskalla kertoa kuntaa/kaupunkia missä työskentelet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teistä on kohtuutonta ja liikaa, että palkka raskaasta, täysin ilman työsuhde-etuja, päinvastoin pelkkiä haittoja ja lisäkuluja palkasta, olevasta työstä saisi esim.2500€/kk, siis bruttona?
Eihän se ole nettona paljon paskaakaan, varsinkaan nykymaailman menossa.
Ja sillä sitten elätät itsesi ja perheesi ja maksat kaiken.
Se on itse asiassa ihan hyvä keskipalkka, jolla elää hyvin. Kyse on omasta kulutuksesta. Varmaan sitä rajaa mitä voisi kuluttaa, ei ole.
Jos alan palkka ei miellytä ja työ on ikävää, niin kannattanee vaihtaa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 10v rikki ja tienaa just nippanappa yli 2600€/kk vakaopena (uusimmat korotukset)
On sulla aikamoinen henkilökohtainen lisä jos vakahoitajana tienaat saman kuin minä! Etkö uskalla kertoa kuntaa/kaupunkia missä työskentelet?
Määrittele aikamoinen?
Ja lienee se on sinullakin mahdollisuus sellainen saada, teet vain työtäsi niin hyvin, että pomosi katsoo aiheelliseksi sitä sinulle esittää häntä ylemmälle taholle (perustelut liitteenä ja sinä saat nähdä sen ennen kuin hän pistää sen eteenpäin) joka sitten tietyissä kokouksissaan käsittelee yksiköiden johtajien hlökohtaisten lisien hakemukset ja myöntää, tai kieltää, ne. Kunnilla on tietyt summat vuodessa ihan budjetoitu niitä varten.
Lisää pahansuopuutta ja kitkeryyttä ei alamme kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele aikamoinen?
Ja lienee se on sinullakin mahdollisuus sellainen saada, teet vain työtäsi niin hyvin, että pomosi katsoo aiheelliseksi sitä sinulle esittää häntä ylemmälle taholle (perustelut liitteenä ja sinä saat nähdä sen ennen kuin hän pistää sen eteenpäin) joka sitten tietyissä kokouksissaan käsittelee yksiköiden johtajien hlökohtaisten lisien hakemukset ja myöntää, tai kieltää, ne. Kunnilla on tietyt summat vuodessa ihan budjetoitu niitä varten.
Lisää pahansuopuutta ja kitkeryyttä ei alamme kaipaa.
Meillä henkilökohtainen lisä on 80e, kukaan ei vakassa saa hoitajana enempää. Saan lisän enkä silti pääse ap palkkaasi vaikka olen tehnyt tätä työtä 27 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele aikamoinen?
Lisää pahansuopuutta ja kitkeryyttä ei alamme kaipaa.Meillä henkilökohtainen lisä on 80e, kukaan ei vakassa saa hoitajana enempää. Saan lisän enkä silti pääse ap palkkaasi vaikka olen tehnyt tätä työtä 27 vuotta.
No, voin sanoa, että oma lisäni oli suurempi, ei hirmuisesti mutta kolminumeroinen summa kuitenkin. Ja samaa tasoa olleet muidenkin työkavereideni jotka kys lisän saaneet vuosien saatossa tai nyt ihan vuoden kahden sisällä.
En nyt oikein jaksaisi tästä enää vääntää, en voi palkkaani pienemmäksi, ja ilmeisesti eräitä tyydyttävämmäksi, muuttaa, se on mitä on ja odotan kovasti, että pääsen pian tuohon 2600€/kk viivalle. Ei niinkään summan vuoksi vaan muuten.
No ei ihan. Mutta 2450 eur. Perhepäivähoitaja.
Jostakin syystä ei yllätä, että täällä vakakasvattajat on kateellisia siitä, jos toisella on se liksa yhtään parempi.
Luulin, että mun palkka oli hyvä, mutta..