Varhaiskasvatus ja palkka yli 2500€/kk, kenellä?
Siis millä tittelillä pitää olla, että saa liksaa 2500€/kk tai yli?
Kommentit (76)
En ole yllättynyt joistakin kommenteista, onhan se tullut selväksi vuodesta toiseen, että vakahlöstön työ on kutsumusta ja sillä kutsumuksella on myös leipä päällystettävä!
PS, jokainen niin ajatteleva ja kommentoiva voi kokeilla millaista on elää ja pyörittää sitä elämää näillä palkoilla.
Minun tuttavani lähihoitaja lastenhoitaja väittää saavansa päivätyöstä 2300e kk.
Minulla. Olen yksityinen pph ja määrittelen itse hoitomaksuni. Tällä hetkellä se on 800e/lapsi/kk ja ryhmässäni on neljä lasta hoidossa. Tässä on se kääntöpuoli eli jos en saa ryhmään neljää lasta niin saisin tietysti vähemmän rahaa. Nyt tilanne kyllä hyvä ja lapsia tulossa ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavani lähihoitaja lastenhoitaja väittää saavansa päivätyöstä 2300e kk.
Niin?
Esim.Vantaan kaupungilla vakahoitaja lähtöpaikka on melkein 2200€/kk, siihen sitten mahdolliset kokemuslisät tai lisä päälle niin tuo 2300€/kk tulee jo heti ekasta lisästä.
Ja toinen lisä+hlökohtainen lisä ja nyt tulleet korotukset niin 2600€/kk on siinä.
Tämä on jotenkin mielenkiintoinen ketju...
Olen sosionomi amk ja tulevassa opettajan sijaisuudessa palkkani on 2670. Työkokemusta viisi vuotta.
Epäpätevänä opettajana saan
+perus palkka
+työkokemuslisä
+henk.koht lisä
Ja palkka on reilu 2700€ brutto
Ilmeisesti pk-seudulla tuo kalliimpi palkkaluokka, jossa hoitajat voi saada 2600€ ikälisien jälkeen.
Kakkostaulukon mukaan se on opettajan lähtöpaikka.
Ok, eli varhaiskasvatuksessa päivätyössä työskentelevä lastenhoitaja, lähihoitajan koulutuksella lapset&nuoret, voi saada 2600€ palkkaa ja lähivuosina hieman ylikin, kun uudet korotukset astuvat voimaan.
Palkka n 2750, opettaja,pohjois-pohjanmaa. Ei Oulu
Verojen ja tellien ja muiden maksujen jälkeen käteen jää aika tasan 2000€. Joskus pari euroa alle, joskus yli. Brutto lisineen 2735€.
20 vuotta opettajankoulutuslaitokselta valmistumisesta ensi vuonna, olen varhaiskasvatuksen opettajana kunnalla.
Brutto 2580€/kk ja käteen jää 1950-2000€/kk.
Vakahoitaja pk-seudulta
Miten voi opettaja ja hoitaja muka tienata saman??
Vierailija kirjoitti:
Miten voi opettaja ja hoitaja muka tienata saman??
Jos opettaja, siis varhaiskasvatuksen opettaja titteli ja pätevyys, ei vielä saa mitään kokemuslisiä ja vakahoitajalla on niitä jo plakkarissa ja ehkäpä vielä tuollainen hlökohtainen lisä kun jonka saa kiitettävästä (laajasti arvioitava asia, ei pomot sitä työntekijöilleen ehdota "vain" siksi, että joku yksi osa-alue sujuu loistavasti) oman työnsä suorittamisesta, siten.
Katselin juuri oman kuntani työpaikkaiömoituksia ja palkkahaitari liikkui 2400€-2850€/kk riippuen tuosta tittelistä eli varhaiskasvatuksen sosionomi (heikoin palkka), varhaiskasvatuksen opettaja ja varhaiskasvatuksen erityisopettaja.
Ei sen oudompi juttu.
saako lapsenlikat yli 2000e rahaa?????????????
Mitä?