Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut kaikista mieleenpainunein ruutu Aku Ankassa?

Vierailija
23.07.2022 |

Minulle se on ollut "Kun taivaalta satoi rahaa" -tarinan kohta, jossa Roope seisoo puisen rahalaarin vieressä tuumaten: "Kunpa ihmiset eivät olisi niin hulluina mammonaan! Sellainen saa minut hermostuneeksi. - Minä itse tiedän, ettei raha ole minkään arvoista. Se on pelkkää paperia ja metallia!"

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällaistako sontaa minä yöllä kirjoitin?! Minun on täytynyt olla.todella sekaisin..."

Vierailija
2/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kysyt, ensimmäisenä tulee mieleen se kun jättiläismustekala kohoaa laivanhylyn sisältä oliko tarinassa Vanhan riutan salaisuus vai milä se nimi olikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammon salaisuus kannet.

Se on aina mun mielessä, kun Aku Ankasta puhutaan.

Milla Magia on Sotkana ja Roope Setä kumppaneineen on keihäiden kanssa laivassa Sotkaa vastaan.

Vierailija
4/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tuli mieleen, kun jossain sarjiksessa Aku oli survonut hirvittävän määrän marjoja johonkin komeroon. Aku istui sitten olohuoneessa lukemassa, kun marjan ryöpsähtivät ulos komerosta päästäen äänen "hyllymbvyör". Aku katsoi epäilevän näköisenä kohti komeroa ja kysyi "Hyllymbvyör?"

Vierailija
5/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka hakkaamassa päätään seinään toistuvasti ja voimalla. Vanhoista taskukirjoista.

Vierailija
6/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vain mieleen Jäyhä Jököttäjä. Kun joku Akun veljenpojista pitää peiliä sen nenän alla tarkistaakseen hengittääkö koira.

Vierailija
8/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat vai kolmipyörä? Rahat vai kolmipyörä? Katsokaa, ajan ilman päätä!

Vierailija
9/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain klassikkotarinassa luuranko kantoi aarrearkkua, olisiko ollut skotlantilaisessa linnassa tai vastaavassa. Olin 4- tai 5-vuotias, juuri oppinut lukemaan, ja pelkäsin sitä luurankoa hirveästi.

Vierailija
10/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain mieleen Jäyhä Jököttäjä. Kun joku Akun veljenpojista pitää peiliä sen nenän alla tarkistaakseen hengittääkö koira.

Katsokaa! Se lähti heti liikkeelle. Olin oikeassa - se on nero!

Vierailija
11/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammon salaisuus kannet.

Se on aina mun mielessä, kun Aku Ankasta puhutaan.

Milla Magia on Sotkana ja Roope Setä kumppaneineen on keihäiden kanssa laivassa Sotkaa vastaan.

Kokko, ei sotka. Sotka oli se, jonka munasta maailma syntyi. Pohjan Akka muutti itsensä Kokko-linnuksi.

Vierailija
12/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä."

- Puhuva koira

Vierailija
13/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pim-olet hypnotisoitu!"

Ja Rosan paino-ongelmia viimeinen ruutu jossa Aku lakaisee lattiaa katosta.

Vierailija
14/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta skottilinnatarinasta jäänyt nykyiseenkin käyttööni sanonta. Akun sanoma meni jotenkin niin että Ähäkutti sir Rikhardin (tai joku semmonen nimi) haamu, päässäni on toinenkin kypärä

Käytän sitä usein paikassa jos toisessakin tilanteeseen sopien; esim ähäkutti corgi- koirani, mukanani on myös toinen remmi. (koira jemmaa remmiä).

Vierailija
15/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Aku Ankkoja viimeksi kymmeniä vuosia sitten. Mieleeni on jäänyt kuva, jossa päähenkilöt (en muista, ketkä) kulkivat afrikkalaista viidakkojokea pitkin lautalla kovaa vauhtia alavirtaan ja näkivät penkalla kyltin, jossa kiellettiin valkoisia kulkemasta pitemmälle kauhean kohtalon uhalla. Kyltti jäi mieleeni sen vuoksi, että kielto oli runomuodossa ja oli ihan selvää, että niin kovassa virrassa ei pystynyt enää kääntymään eikä edes rantautumaan.

Vierailija
16/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana tuli mieleen, kun jossain sarjiksessa Aku oli survonut hirvittävän määrän marjoja johonkin komeroon. Aku istui sitten olohuoneessa lukemassa, kun marjan ryöpsähtivät ulos komerosta päästäen äänen "hyllymbvyör". Aku katsoi epäilevän näköisenä kohti komeroa ja kysyi "Hyllymbvyör?"

Ihan loistavia tällaiset :D

Vierailija
17/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta kultainen kypärä, jossa Aku suunnittelee verottavansa hengitystä. Henkäys markan, huokaus vitosen, tjsp. Tulee mieleen aina kun tässä maassa suunnitellaan autoilijoiden satelliittipaikannusveroa.

Vierailija
18/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikulmaiset munat, 1. osan viimeiset ruudut (?), joissa ankat näkevät ensimmäisen kerran laakson, josta nelikulmaiset munat tulevat! :) On muuten yksi parhaista Aku Ankka -tarinoista.

Vierailija
19/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miksi on jäänyt mieleen.

Roope Ankka on taas yhdellä aarteenmetsästymatkalla laivalla. Kohteena olevaa saarta ei meinaa löytyä ja Roope alkaa menettämään hermonsa ja tiuskaisee kapteenille jotain. Hetken päästä kapteeni näkee jonkun random-saaren ja päättää: "Eiköhän se ole tuo... uskoisin". No eihän se ollut...

Vierailija
20/36 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iineksen, akun ja hannun kimppasessiot.