Ihminen joka ei kykene siivoamaan kotiaan
Hamstraa kaiken ja jättää tavarat levälleen. Mikä vaivaa? Ja miten voisi auttaa? Siivoaminen ei auta, koska asunto on taas pian samassa kunnossa
Kommentit (45)
Tähän asiaan ainakin itsellä vaikuttaa myös asunnon peruskunto sekä materiaalit paljon.
Entinen kämppäni oli jo vuokratessa huonokuntoinen, ja sitten minä asuin siinä pitkään. Edellisestä pintaremontista oli puoli vuosisataa. Kaikki pinnat olivat kuluneita ja hankalia pitää puhtaana. Tämän tyyppisessä asunnossa oma tyyli alkaa ikään kuin mukautua asunnon tyyliin, ja sitä muuttuu vähän boheemiksi eikä jaksa niin välittää kun kaikki on rempallaan kuitenkin. Nykyisessä kämpässäni taas on hyvä kunto, kovat parketit yms, ja se on todella helppo pitää puhtaana verrattuna vanhaan. Vähän lakaisee ja rätillä putsaa silloin tällöin, siinä se, ja kämppä näyttää siistiltä.
Mä teenkin noin tahallaan jos joku siivoo mun puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan jotenkin jaksa siivota. Ei kiinnosta, eikä näe pointtia vaikka nurkat kohta täynnä seittejä ja pölyä ja muuta skeidaa lattiat ja muut paikat täynnä. Ehkä kerran vuodessa saan tsempattua niin että siivoan kunnolla.
Sama juttu. Harrastan monenlaisia kuvataiteit ja käsitöitäa, joten projekteja on useampia tekeillä ja käytän mieluummin vapaa-aikani niihin kuin jynssämiseen vieraiden mieliksi. Toisaalta huvittaa nämä johtopäätökset elämänhallinnasta, kun yksi entinen tuttavani käytti huumeita ja hänen kotinsa oli askeettinen ja siisti. Toinen tuttavani on puolestaan alkoholisti ja hänen asunnossaan ei myöskään ole mitään, millä edes sotkea, mikäli edelliset tölkit on viety kauppaan. Kuulin, että poliisi tekee pika-arvion henkilön elämänhallinnasta kolmen kriteerin perusteella, joista yksi on se, kuinka siisti asunto on. Onneksi on vielä ne kaksi muuta
Ei siivotessa "jynssäillä" mitään. Laitetaan tavarat omille paikoilleen, imuroidaan ja tiskit koneeseen. Tai ihan vaikka käsin tiskataan. Mihinkään ei voimia tarvita.
Mä säilytän roskia ja siivoon vaan kun on pakko.
Äläkä tarjoa siivousapuasi, kun kerran pääset siivoaan sinne, saat olla aina siivoamassa ?
Soita soskuun ja kerro sinne tuo asia(huoli-ilmoitus) voi olla vaikka mikä tilanne oikeesti siellä(isäsi/äitisi sairastunut muistisairauteen tai jotain muuta)
Oliko lapsuudessanne sama tilanne ?